Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:50 uur
niels94 schreef:

Ik ergerde me aan het achterlijke geprijs van Leo Blokhuis door van Nieuwkerk. Ik heb op zich niets tegen Leo Blokhuis, maar die kerel overdrijft echt 'muziekprofessor, nog maar één gewéldige les' blablabla
toch een beetje matthijs zijn stijl, alles met veel bombarie brengen. ook de voetnoot bij de popgeschiedenis enzo.(quote)

Ik ergerde me aan het achterlijke geprijs van Leo Blokhuis door van Nieuwkerk. Ik heb op zich niets tegen Leo Blokhuis, maar die kerel overdrijft echt 'muziekprofessor, nog maar één gewéldige les' blablabla
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:53 uur
jasper1991 schreef:
leg uit dan, zou wel erg zijn voor een publieke radio omroep
leg uit dan, zou wel erg zijn voor een publieke radio omroep
Nou, het blijkt dat Radio 2 nummers die zij 'niet bij radio 2' vinden passen er gewoon uithalen. Dit betreft ook nummer uit de top 200 met duizenden stemmen. Het gaat dan om muziek die niet middle of the road genoeg is, of gewoon van een genre is die ze niet helemaal bij de radio 2 luisteraar vinden passen.
0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 12:56 uur
thelion schreef:
Eens met de kanttekening dat ik wel iets tegen Blokhuis heb, maar de verheerlijking van van Nieuwkerk slaat idd door naar heiligverklaring .
Eens met de kanttekening dat ik wel iets tegen Blokhuis heb, maar de verheerlijking van van Nieuwkerk slaat idd door naar heiligverklaring .
Van Nieuwkerk heeft in één week Top 2000 a gogo Elvis Presley, Bob Dylan én Professor Leo Blokhuis tot God uitgeroepen. Heiligverklaring is dus het juiste woord voor de wijze waarop Matthijs zijn 'bovenmeester' aanbidt.
Edit: Ik meen zelfs dat Matthijs Blokhuis de status van oppergod toekende. Elvis Presley en Bob Dylan hoeven zich dus waarschijnlijk niet al te veel illusies te maken.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:59 uur
ClassicRocker schreef:
Van Nieuwkerk heeft in één week Top 2000 a gogo Elvis Presley, Bob Dylan én Professor Leo Blokhuis tot God uitgeroepen. Heiligverklaring is dus het juiste woord voor de wijze waarop Matthijs zijn 'bovenmeester' aanbidt.
Matthijs staat gelijk aan de Paus

0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:59 uur
thelion schreef:
(quote)
Nou niet gaan schelden, hè.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:00 uur
niels94 schreef:
Nou, het blijkt dat Radio 2 nummers die zij 'niet bij radio 2' vinden passen er gewoon uithalen. Dit betreft ook nummer uit de top 200 met duizenden stemmen. Het gaat dan om muziek die niet middle of the road genoeg is, of gewoon van een genre is die ze niet helemaal bij de radio 2 luisteraar vinden passen.
zonde zeg, dan zouden de volgende nummers denk ik ook erin staan:(quote)
radiohead - paranoid android
radiohead - no surprises
muse - bliss
muse - butterflies & hurricanes
muse - the resistance
rainbow - stargazer
eva
maar desalniettemin heb ik genoten

had gister de treinreis van mijn leven met de nummers 108 - 80 ofzo(ja, het was een lange reis
)
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:01 uur
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:03 uur
ClassicRocker schreef:
Van Nieuwkerk heeft in één week Top 2000 a gogo Elvis Presley, Bob Dylan én Professor Leo Blokhuis tot God uitgeroepen..
(quote)
Van Nieuwkerk heeft in één week Top 2000 a gogo Elvis Presley, Bob Dylan én Professor Leo Blokhuis tot God uitgeroepen..
Met Elvis heeft ie wel een beetje gelijk.

0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:04 uur
ik vind het een prima presentator hoor, weinig op aan te merken. natuurlijk zitten jullie te dollen maar volgens mij valt hij niet helemaaal in de smaak toch.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:04 uur
thelion schreef:
Watch the smiley
(quote)
Watch the smiley
Was een grapje, hoor

0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:06 uur
jasper1991 schreef:
ik vind het een prima presentator hoor, weinig op aan te merken. natuurlijk zitten jullie te dollen maar volgens mij valt hij niet helemaaal in de smaak toch.
van Nieuwkers is een zeer goed presentator van DWDD, maar voor de Top2000 vind ik dat hij te "gemaakt" overkomt.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:10 uur
thelion schreef:
van Nieuwkers is een zeer goed presentator van DWDD, maar voor de Top2000 vind ik dat hij te "gemaakt" overkomt.
hij heeft wel een bepaalde amsterdamse gladheid maar hij is heel betrokken, hij weet ook wel degelijk van toeten en blazen, en hij brengt het enthousiast en goed over mijns inziens.(quote)
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:14 uur
jasper1991 schreef:
hij heeft wel een bepaalde amsterdamse gladheid maar hij is heel betrokken, hij weet ook wel degelijk van toeten en blazen, en hij brengt het enthousiast en goed over mijns inziens.
hij heeft wel een bepaalde amsterdamse gladheid maar hij is heel betrokken, hij weet ook wel degelijk van toeten en blazen, en hij brengt het enthousiast en goed over mijns inziens.
Te entousiast naar mijn meening en dat van toeten en blazen weten...... tsja als het buiten zijn muziekale referentie kader komt word het stil bij Matthijs overgins soms ook binnen zijn muziekale voorkeuren. Zo had hij van de week niet paraat wie de uitvoerenden van Fridy On My Mind waren.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:20 uur
Nu zullen er wel meer mensen niet direct op de naam Easybeats zijn gekomen.
Het is ook een bijna ondoenlijke zaak om van iemand van 50 (bekende hij) te eisen dat hij alle kennis inzake pop/rock paraat heeft over de periode 1950-2010. Wie heeft dat (zelfs hier) wel?
Het is ook een bijna ondoenlijke zaak om van iemand van 50 (bekende hij) te eisen dat hij alle kennis inzake pop/rock paraat heeft over de periode 1950-2010. Wie heeft dat (zelfs hier) wel?

0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:22 uur
nja, hij komt me betrokken over, voor muzikale aanvulling is er natuurlijk zijn "muzikale steun en toeverlaat" leo blokhuis
maar zou jij iemand weten die het over moet nemen? hij is echt niet meer weg te denken daar, hij en don leo zijn echt het gezicht geworden van die top 2000.
maar zou jij iemand weten die het over moet nemen? hij is echt niet meer weg te denken daar, hij en don leo zijn echt het gezicht geworden van die top 2000.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:26 uur
musician schreef:
precies, hij weet van de belangrijkste zaken wel van wanten en hij moet het gewoon leuk overbrengen. de echte muzikale kennis is natuurlijk besteed aan leo blokhuis.Nu zullen er wel meer mensen niet direct op de naam Easybeats zijn gekomen.
leo van nieuwkerks bestaan er niet op aarde jammer genoeg
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:26 uur
musician schreef:
Ik heb het over zijn Muziekale referentiekader en niet over de gehele pop/rock geschiedenis.
Volgens mij behoren de Easybeats zeker tot zijn referentiekader.
0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 13:27 uur
musician schreef:
Niemand, maar voor iemand die zich keer op keer voor professor, bovenmeester en (opper)god laat uitmaken, vind ook ik dat Blokhuis wat betreft feitenkennis iets te vaak steken laat vallen.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:27 uur
jasper1991 schreef:
hij weet van de belangrijkste zaken wel van wanten en hij moet het gewoon leuk overbrengen. de echte muzikale kennis is natuurlijk besteed aan leo blokhuis.
hij weet van de belangrijkste zaken wel van wanten en hij moet het gewoon leuk overbrengen. de echte muzikale kennis is natuurlijk besteed aan leo blokhuis.
Gelukkig niet.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:28 uur
jasper1991 schreef:
nja, hij komt me betrokken over, voor muzikale aanvulling is er natuurlijk zijn "muzikale steun en toeverlaat" leo blokhuis
Nee, ik vind dat hij het over het algemeen best goed doet en mag zeker blijven. Maar ja, ik ben dan ook van de Oude Grachtengordel Stempel.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:35 uur
ClassicRocker schreef:
(...)Niemand, maar voor iemand die zich keer op keer voor professor, bovenmeester en (opper)god laat uitmaken, vind ook ik dat Blokhuis wat betreft feitenkennis iets te vaak steken laat vallen.
(...)Niemand, maar voor iemand die zich keer op keer voor professor, bovenmeester en (opper)god laat uitmaken, vind ook ik dat Blokhuis wat betreft feitenkennis iets te vaak steken laat vallen.
Maar ik neem toch wel aan dat je daar inmiddels een beetje doorheen prikt, bij dat soort termen? Matthijs van Nieuwkerk vindt dat gewoon leuk om te zeggen, meer niet. Wat ik al schreef, het is onmogelijk om 60 jaar hit-/muziekgeschiedenis op alle vlakken in je hoofd te hebben zitten. Dat geldt ook voor Leo Blokhuis en ook voor Matthijs van Nieuwkerk. Maar daarom mag je nog wel een lolletje met elkaar hebben.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:37 uur
musician schreef:
Matthijs van Nieuwkerk vindt dat gewoon leuk om te zeggen, meer niet. Wat ik al schreef, het is onmogelijk om 60 jaar hit-/muziekgeschiedenis op alle vlakken in je hoofd te hebben zitten. Dat geldt ook voor Leo Blokhuis en ook voor Matthijs van Nieuwkerk. Maar daarom mag je nog wel een lolletje met elkaar hebben.
Matthijs van Nieuwkerk vindt dat gewoon leuk om te zeggen, meer niet. Wat ik al schreef, het is onmogelijk om 60 jaar hit-/muziekgeschiedenis op alle vlakken in je hoofd te hebben zitten. Dat geldt ook voor Leo Blokhuis en ook voor Matthijs van Nieuwkerk. Maar daarom mag je nog wel een lolletje met elkaar hebben.
Volgens mij gaat het verder dan "een lolletje met elkaar hebben"
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:38 uur
Matthijs komt heel goed over; dat oefent ie ook elke dag zeker 2* 10 minuten voor de spiegel en dan zegt ie "ik ben Matthijs, ik ben cool, ik ben goed, ik ben Matthijs".
TV-presentator zijn is een vak, een kunde; daarin kun je je ook bekwamen - mediatraining. Het betaalt buitengewoon goed en dan mag je je wel inzetten.
TV-presentator zijn is een vak, een kunde; daarin kun je je ook bekwamen - mediatraining. Het betaalt buitengewoon goed en dan mag je je wel inzetten.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:48 uur
Dat vind ik ook, in ieder geval goed voorbereiden.
Maar alles m.b.t. de Top 2000 valt wat mij betreft onder entertainment (gelachen om Kiss gisteravond) met een soms wat meer serieuzere kwinkslag.
Maar het programma moet leuk zijn, luchtig en de feiten moeten wel een beetje kloppen. Stel je eens voor, een echte professor die een lezing gaat geven.Pffffff....
Je moet het ook weer niet al te serieus willen nemen allemaal.
Trouwens, ik moet nog zien dat een echte professor beter is dan een stelletje enthousiaste muziekliefhebbers.
Maar alles m.b.t. de Top 2000 valt wat mij betreft onder entertainment (gelachen om Kiss gisteravond) met een soms wat meer serieuzere kwinkslag.
Maar het programma moet leuk zijn, luchtig en de feiten moeten wel een beetje kloppen. Stel je eens voor, een echte professor die een lezing gaat geven.Pffffff....
Je moet het ook weer niet al te serieus willen nemen allemaal.
Trouwens, ik moet nog zien dat een echte professor beter is dan een stelletje enthousiaste muziekliefhebbers.
0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 14:30 uur
musician schreef:
Maar ik neem toch wel aan dat je daar inmiddels een beetje doorheen prikt, bij dat soort termen? Matthijs van Nieuwkerk vindt dat gewoon leuk om te zeggen, meer niet. Wat ik al schreef, het is onmogelijk om 60 jaar hit-/muziekgeschiedenis op alle vlakken in je hoofd te hebben zitten. Dat geldt ook voor Leo Blokhuis en ook voor Matthijs van Nieuwkerk. Maar daarom mag je nog wel een lolletje met elkaar hebben.
Blokhuis bevindt zich in de bevoorrechte positie dat hij zich (mede) op kosten van de belastingbetaler beroepsmatig met muziek bezig mag houden. Het zou hem sieren als hij zich hier wat meer bewust van zou zijn, en zich niet voor bovenmeester, professor en (opper)god zou laten uitroepen terwijl hij aantoonbaar niet over een overeenkomstige parate feitenkennis of algemene kennis over muziek beschikt.
Zo was zijn 'college' over Led Zeppelin een eenzijdig, onvolledig, oude-koeien-uit-de-sloot-item. En ook (mini)reportages waarvoor hij op kosten van de belastingbetaler de wereld overvliegt bevatten inhoudelijk niet zelden weinig soeps.
Misschien kijk ik teveel naar (kwalitatief hoogwaardige) muziekprogramma's en reportages van de BBC en leg ik de lat voor top 2000 a go go daardoor (onbewust) te hoog, maar het lijkt me evident dat Blokhuis afgelopen week een paar keer serieus door het ijs gezakt is als muziekkenner. En dat voor iemand in zijn begerenswaardige positie die kwalificaties als bovenmeester, professor en opper(god) aan zijn adres, keer op keer onweersproken laat.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 14:36 uur
Volgens mij denk jij echt dat als Blokhuis besluit om spontaan bakker te worden je ineens minder belasting moet gaan betalen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.