MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
ClassicRocker
Leve de Koningin!!!

Adele - Someone Like You op 6

En we hebben een nieuwe vrouwelijke binnenkomer met stip
op nummer 6; Adele met Someone Like You!

Adele.. Best leuk hoor. Maar dit is toch gewoon onzin? Wanneer worden nummers nieuwer dan 5 jaar nou geweerd? (Hoewel ik ook op Dazzled Kid heb gestemd. Moet ik dan ook niet doen).

En ohja. Leuke top 3. Als je onder een steen hebt geleefd misschien.

Drie nummers waar ik niet zo gek veel aan vind, Child in Time vind ik dan nog het beste.

Enne... Adele op 6(!)? Overigens met een mooier nummer dan alle nummers uit de top 3, maar die past toch totaal niet tussen die klassiekers?

Mijn lijst zal het nooit worden, al wordt het bij ons thuis veel gedraaid. Vind ik verder best hoor, slecht vind ik het ook niet en het is altijd nog een stuk beter dan wat je normaal op de radio hoort (hoewel er met name in de onderste regionen vrij veel troep die ik écht slecht vind staat).

Vorig jaar steeg ze van 22 naar 12. Ze is wellicht de populairste artiest van 2011. Nee, ze ís de populairste artiest van 2011. Alsof dit zo raar is. Viva la Vida kwam in 2009 binnen op 11.

Verder hoop ik zo weinig mogelijk van de top 100 mee te krijgen, dus zal dit topic maar mijden. Ander voordeel is dat dit een boel zure commentaren scheelt. Dat eeuwige commentaar op de top 2000 wordt inmiddels nog voorspelbaarder dan de lijst zelf.

chevy93 schreef:
Viva la Vida kwam in 2009 binnen op 11.

Dat vond ik ook belachelijk, al vind ik het een prima nummer.

Overigens staan er sowieso prima nummers in de lijst hoor, ook zeker enkele van mijn persoonlijke favorieten (waar ik dan ook op gestemd heb), maar als geheel heb ik toch niet zo veel met die lijst.

Adele is extreem populair, het is niet voor niets dat de plaatverkoop van andere albums wordt afgemaakt aan die van Adele (die op een gegeven moment meer verkocht dan de rest van de top 100 bij elkaar). Ik kan me er verder niet zo druk overmaken, al heb ik Someone Like You volgens mij nog nooit helemaal gehoord.

Heeft iemand trouwens antwoord op deze vraag? Ben wel benieuwd, maar kan de lijst niet zo snel vinden.
herman schreef:
Laat me raden, 3 keer Adele bij de top 25?

Ja, als Amy Winehouse op 5 staat vind ik het best. 6 is wel heel hoog zeg.

Sowieso had ik stiekem gehoopt dat Amy op 1 zou staan. Helaas. Voorspelbaar als maar kan natuurlijk, maar wel blij dat Bohemian Rhapsody weer op 1 staat. Toch veel beter dan de nummer 2 en 3.

Vind Adele op zes totaal niet verrassend, en had het ook niet erg gevonden als het één van haar betere nummers was geweest. Waarom nou weer Someone Like You?

Hometown Glory

Wil iemand misschien een linkje plaatsen waar de lijst te bekijken is?

Ik heb de populariteit van Adele kennelijk onderschat. Wist dat ze populair was, maar blijf dit een tikkeltje belachelijk vinden (zelfs al is het kennelijk niet verrassend).

De lijst is er nog niet, alleen Adele en de top 3 zijn nu bekend gemaakt.

Arrie schreef:
Hometown Glory
Dat vind ik dan ook weer een mooi nummer. Van wat ik van Adele ken toch wel het beste.

De volledige lijst wordt geloof ik ongeveer een week voor eerste kerstdag gepubliceerd. Vorig jaar was dat pas op 20 december.

Je moet ze natuurlijk ook wel de tijd gunnen om alle niet-veilige keuzes, hipster-favorietjes, collectieve stemacties en andere betere muziek eruit te kunnen filteren.

Ik ben trouwens benieuwd of Sam Cooke met Change Is Gonna Come er in gaat komen. En als Adele met 6 binnenkomers komt. Hoeveel zal Amy Winehouse er nieuw bij hebben. En Elbow gaat het ook wel hoog schoppen denk ik dit jaar.

laxus11 schreef:
Adele - Someone Like You op 6

Onbegrijpelijk. zullen wel de voorkeur hebben van de radio2 medewerkers.

Nee, alle stemmen worden eerlijk geteld, de uitslag zonder aanzien des persoons geopenbaard, Sjoemelen is niet mogelijk.

Wie is Adele eigenlijk?

Eindelijk eens iets spannenders dan het standaardlijstje (al kan het uiteraard nog wel beter) en alle ouwe lullen staan zelfs hier al klaar om het af te zeiken.

chevy93 schreef:
De volledige lijst wordt geloof ik ongeveer een week voor eerste kerstdag gepubliceerd. Vorig jaar was dat pas op 20 december.

1 december wordt de lijst bekend gemaakt:
http://www.radio2.nl/

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe binnenkomers en natuurlijke de hoogste stijgers.

Snoeperd schreef:
En Elbow gaat het ook wel hoog schoppen denk ik dit jaar.

Dat vraag ik me sterk af. Ik denk zelf van niet eigenlijk.

StopMakingSenseo

Trouwens, over populair in 2011 gesproken, waar staat Gotye eigenlijk?

The Scientist schreef:
Eindelijk eens iets spannenders dan het standaardlijstje

Adele en spannend, dat zal wel ironisch bedoeld zijn

De brave en verantwoorde muziek voor het hele gezin extrapoleren naar 2011, dan is het inderdaad niet vreemd om bij Adele en Coldplay uit te komen.

Jawel, en ook dit jaar tuinen de media weer in de aloude truc van de Radio 2.

persbericht Radio 2 schreef:
Tijdens de Top 2000 Stemweek zijn vanaf vrijdag 18 november via www.radio2.nl 3 miljoen stemmen uitgebracht op de songs voor de Top 2000. KeesToering, zendermanager Radio 2: “Ongelofelijk, in een week 3 miljoen stemmen. Dat is een miljoen stemmen meer dan vorig jaar. Geweldig dat zoveel Nederlanders zo massaal met popmuziek bezig zijn.

En wat maakt de NOS van die misleidende zin, die impliceert dat er 3 miljoen mensen stemmen maar in werkelijkheid betekent dat er ongeveer 200 à 300 duizend mensen een lijstje van maximaal 20 platen indienen?

NOS schreef:
Dit jaar bracht een recordaantal van 3 miljoen mensen z'n stem uit.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)

Trouwens, over populair in 2011 gesproken, waar staat Gotye eigenlijk?

Stond raar genoeg niet eens in de keuzelijst. Verbaasde ik me al over, omdat Radio 2 dat nummer ook vaak draaide.

musician schreef:
Nee, alle stemmen worden eerlijk geteld, de uitslag zonder aanzien des persoons geopenbaard, Sjoemelen is niet mogelijk.

Tuurlijk

Liever Adele dan die eeuwige top 3. Tenminste iets anders en ik hoor het 100x liever. Aub niet mujziek van de laatste vijf jaar uitsluiten, niet dat de juiste nummers binnenkomen, maar met die uitzondering wordt de lijst nog statischer.

Maar het valt me op hoe enorm gehecht mensen aan die eeuwige nummers zijn. Hoeveel mensen nu weer juichen omdat Queen nummer 1 is...

De nummer 4 en 5 lijken me Stairway To Heaven en Avond. Of andersom.

Ik verwacht dat Metallica met Nothing Else Matters flink gaat zakken, mede dankzij de Lou Reed samenwerking.

Onweerwolf
Adele.

Verwacht je dat serieus, deric? Ik denk niet dat dat enige invloed heeft.

Het verbaast me dat mensen zich verwonderen over de populariteit van Adele. Zijn er de afgelopen 10 jaar albums die beter hebben verkocht dan 21? Ik vraag het me af. 21 verkocht alleen in januari al evenveel als Caro (de populairste plaat van 2010) in een heel jaar.

Het jammere van Adele is wel dat ze de laatste jaren wat stuk is gedraaid op de radio. Ik krijg kriebels als ik haar stem hoor. Dit neemt zeker niet weg wat ze de afgelopen jaren heeft gedaan in de muziekwereld een prestatie kan worden genoemd die zich kennelijk ook uit in de Top 2000 van Radio 2.

@ Herman, dat verwacht ik wel.
Metallica heeft het de laatste tijd behoorlijk zwaar in de media.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.