MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Dan maken we toch zelf onze MuMe top 100 aller tijden; stemmen tot 31 December??

Mojo Pin
Maar minder legendarisch, Klumpie.

deric raven schreef:
Dan maken we toch zelf onze MuMe top 100 aller tijden; stemmen tot 31 December??

Die is al aan de gang.

http://www.musicmeter.nl/forum/4/2380/0

Mojo Pin schreef:
Maar minder legendarisch, Klumpie.

Dat zal mij een worst wezen, November Rain is een leuk nummer. Maar net zoals bijvoorbeeld Nothing Else Matters of Hotel California verschrikkelijke opgeblazen door de media.

Top 10 is toch een stuk mooier dan vorig jaar . Ik vind het meer dan terecht dat nummers als November Rain plaats hebben gemaakt voor bijvoorbeeld Wish You Were Here. Vervang U2, Boudewijn de Groot en Coldplay nog met 3 betere nummers en vervang Nothing Else Matters met One en we hebben pas een echt goede top 10 .

House of the Rising Sun (vorig jaar op 8 ) is er ook uitgevallen, vind ik wel erg jammer persoonlijk.

Ik ook. Een van de mooiere uit de top 10 van vorig jaar.

Wat mij betreft volgend jaar vooral The Eagles en Meat Loaf nog uit de eerste 10, dat zijn duidelijk de ergste.

In het programma werden ook de cijfers gegeven van hoe de decennia vertegenwoordigd waren. Nou, dat zegt gelijk al genoeg over de doelgroep....

Jaren 60: 24%
Jaren 70: 37%
Jaren 80: 24%
Jaren 90: 11%
Jaren 00: 3%

Ik denk dat U2 en Coldplay de komende jaren nog wel verder stijgen.

Coldplay zakt dit jaar. Van 7 naar 9.

musicfriek schreef:

Ach, dit decennium komt wel aan bod in de Top-2000 van, pakweg, 2036

starbright boy schreef:
Coldplay zakt dit jaar. Van 7 naar 9.
Dus nog niet snel genoeg..

Misschien de juiste artiesten in de top 10, maar o zo de verkeerde nummers..

Staat de hele lijst ergens online?

musicfriek schreef:

Troost je friek, zes jaar geleden was het nog 0%

lebowski schreef:
(quote)

Troost je friek, zes jaar geleden was het nog 0%

Niet vergeten over welke zender we het hebben: radio 2, dan is het logisch en terecht dat de jaren 60, 70 en 80 oververtegenwoordigd zijn.

Wanneer wordt de rest van de lijst bekendgemaakt?

Mojo Pin
Op 31 november.

titan (crew)
Jord schreef:
Wanneer wordt de rest van de lijst bekendgemaakt?

Op 22 december op de top 2000 site en op 23 december in de landelijke dagbladen.

deric raven schreef:
(quote)

Queen met Bohemian Rhapsody is volgens mij uit het jaar 1800.

De lijst is online.
Kijk en huiver.

http://top2000.radio2.nl/2006/page/lijst/0

titan (crew)
De nieuwe lijst is bekend en de aanvoer van nieuwe alternatieve krakers is teleurstellend. Bij de 140 nieuwe binnenkomers zitten enkele platen die je er al jaren in verwacht (Under the bridge op 71, Kristalnaach op 320 en Zombie op 1042 en Met hart en ziel op 1509 en Dream on van Aerosmith op 1632), maar nog steeds geen Joy division, Radiohead of Smashing pumpkins. Ik weiger te geloven dat deze bands te weinig stemmen hebben gekregen.

Of het zijn toch vooral ouwe knarren en andere behoudende muzieknerds die stemmen op deze lijst...

Ruby1966
Toppunt vind ik toch wel de nieuwe binnenkomer op nummer 17 , Marco Borsato met Rood

Allmusic
Belachelijk inderdaad

titan (crew)
Als ik zie wat nieuw is binnengekomen en welke nummers verdwenen zijn is de lijst wel een (weliswaar) lichte verbetering t.o.v. vorig jaar. Tot mijn verdriet zie ik echter wel dat W.O.L.D. van Harry Chapin, Excerpt from a teenage opera van Keith West en Breakfast van The Associates er niet meer in staan .

Die stijging van Guus Meeuwis vind ik ook opvallend te noemen Heb alleen de top 100 bekeken en ik weet alweer genoeg, vre-se-lijk!

Volgens is er ook geen steek veranderd in die hele lijst.. precies dezelfde nummers op ongeveer dezelfde plaats, en hier en daar een op volle toeren plaatje ertussen gekomen. Hulde!
Bizar dat een band als Radiohead of Joy Division niet vertegenwoordigd zijn, dat doet me genoeg vermoeden over het soort stemmers of de samenstellers (zou iemand het merken als ze gewoon het een en ander negeren?)

Pff....10x Marco Borsato, maar geen enkel spoor van Radiohead of Jeff Buckley, begin te twijfelen of ze wel het juiste aantal stemmen geteld hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:58 uur

geplaatst: vandaag om 14:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.