MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Harco

Hiphop is natuurlijk bij uitstek een genre waarvan de liefhebbers onder de 40 zijn en de Radio 2 doelgroep richt zich juist op 40 en ouder... Maar dan nog, nu is het alsof het genre niet eens bestaat.

Het verbaast mij ook totaal niet hoor, maar jammer is het wel. Ach, er mist wel meer.

Harco
Ik luisterde gisteren even een stukje Radio 1 met Jurgen van den Berg en daar werd gezegd dat de gemiddelde leeftijd bij de stemmers onder de 30 lag deze jaargang.

Woow, 10cc - I'm Not in Love is van 437 naar 154 gestegen, wat staat die ineens hoog. Leuk.
Een andere favoriet, The 5th Dimension - Aquarius / Let the Sunshine In, is van 1095 naar 452 gestegen!

Mijn stemmen:

103. Black Sabbath - Paranoid (114)
116. The Beach Boys - Good Vibrations (105)
118. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas (72)
135. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (132)
170. Cockney Rebel - Sebastian (172)
326. Leonard Cohen - Suzanne (281)
580. The Clash - London Calling (781)
746. Kraftwerk - Autobahn (737)
824. Janis Ian - At Seventeen (773)
843. Japan - Nightporter (778)
932. The Beatles - For No One (875)
966. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face (705)
978. The Cure - Lullaby (--)
1908. INXS - Suicide Blonde (--)
-- Diana Ross - Love Hangover (--)

Harco schreef:
Staat er überhaupt wel een hiphopnummer in?

1725. Sugar Hill Gang - Rappers delight
Dansplaat overigens niet, en verder op 1071 natuurlijk nog het niet te missen Wat Zou Je Doen van Marco en Ali B.

Arrie schreef:
1908. INXS - Suicide Blonde (--)

Black Eyes Peas staan er ook in, en aangezien ze op 'Where is the Love' nog rappen?

40. Pearl Jam - Black (452)
76. Cure - A forest (69)
142. Radiohead - Street spirit (166)
160. Kyteman - Sorry (156)
166. Radiohead - Paranoid android (---)
228. Elbow - One day like this (---)
235. Muse - Knights of Cydonia (---)
246. Marvin Gaye - What's going on (268)
298. Bill Withers - Ain't no sunshine (649)
522. Massive Attack - Unfinished sympathy (532)
553. Buena Vista Social Club - Chan chan (664)
746. Kraftwerk - Autobahn (737)
760. New Order - Blue monday (768)
946. Otis Redding - I've been loving you too long (901)
1825. Gnarls Barkley - Crazy (1604)

Vrije keuzes:

1778. The White Stripes - Seven Nation Army (---)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Gorillaz - Clint Eastwood
Sufjan Stevens - Chicago
The xx - Crystalised

Vier nummers nieuw erin gestemd, allemaal nummers die vorig jaar geweerd werden. Pearl Jam, Bill Withers en Buena Vista Social Club zijn goed gestegen. Verder is alleen Gnarls Barkley significant gedaald, maar dat was toch mijn minste nominatie.

freitzen schreef:
en verder op 1071 natuurlijk nog het niet te missen Wat Zou Je Doen van Marco en Ali B.
.

edit:
Don Cappuccino schreef:
Iets wat ik echt niet snap is dat Birdy in de top 1000 staat!
.

edit 2:
Titmeister schreef:
Wat mij betreft voeren ze dat weer in, want je ziet nu dat allemaal recente hits (Moves Like Jagger ergens op 500 bv. )
tot in het oneindige.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat lezen wij MuMe'ers wel vaker

Sterker, de meeste van ons schrijven het ook

titan (crew)
Harco schreef:
Ik luisterde gisteren even een stukje Radio 1 met Jurgen van den Berg en daar werd gezegd dat de gemiddelde leeftijd bij de stemmers onder de 30 lag deze jaargang.

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van. Deze reactie is van hetzelfde kaliber als de reactie van radio 2 op het artikel van Lukas in het ED. Alsof dat de hoge binnenkomst van platen als She Sells Sanctuary en Lullaby verklaart....

Arrie schreef:
Woow, 10cc - I'm Not in Love is van 437 naar 154 gestegen, wat staat die ineens hoog. Leuk.

En The Wall-Street Shuffle van 10cc stijgt ook al behoorlijk hard, namelijk van 1112 naar 410. Heb ik wat gemist? Waarom doet 10cc het ineens zo goed?

Edit: en Dreadlock Holiday van 303 naar 91!

Misterfool
orbit schreef:
(quote)

Sterker, de meeste van ons schrijven het ook

Nah, niet per se de meeste. Ik denk dat er een grote groep is die de dire straits eigenlijk wel heel goed vindt. Ik zit een beetje er tussen in, want ik vind 3 albums heel erg goed- Love over gold is op momenten zelfs ronduit spannend(private investigations ) - en de rest wel aardig, maar niet goed genoeg om een aankoop te rechtvaardigen.

titan (crew)
Arrie schreef:
Waarom doet 10cc het ineens zo goed?

Dat viel mij ook al op. Vorig jaar deed 10cc het extreem slecht. Hun nummers zitten nu weer op het "niveau" van 2009. Waarschijnlijk heeft de fanclub van 10cc vorig jaar vergeten hun jaarlijkse actie te organiseren

10cc heeft het afgelopen jaar wel in Nederland opgetreden, maar of dat het nou is?

Reijersen schreef:
Black Eyes Peas staan er ook in, en aangezien ze op 'Where is the Love' nog rappen?

Dit is wel een van de beste nummers van de Black Eyed Peas. Leuk nummer vind ik het, al zal ik wel niet heel veel medestanders hebben.

titan schreef:
(quote)

Dat viel mij ook al op. Vorig jaar deed 10cc het extreem slecht. Hun nummers zitten nu weer op het "niveau" van 2009. Waarschijnlijk heeft de fanclub van 10cc vorig jaar vergeten hun jaarlijkse actie te organiseren

Ah ik zie het inderdaad, is vooral een dip van vorig jaar. Daarvoor deden ze het altijd ongeveer net zo goed als dit jaar. Raar.

Where is the Love vind ik een prima nummer.

hoi123 schreef:
(quote)
.

edit:
(quote)
.

edit 2:
(quote)
tot in het oneindige.

Inderdaad

En met hoi123 ben ik het dan weer eens.

Maar Radio 2 kan veel goedmaken door volgend jaar het origineel van Bon Iver in de nominatielijst te zetten.

1778. The White Stripes - Seven Nation Army (---)

Had ik ook genomineerd, maar haalt bij mij niet eens de top 40 van nummers van The White Stripes. Het blijft strategisch behelpen.

Meest opvallende verandering (afgezien van de correcties van Lukas) vind ik The River.

titan (crew)
Snoeperd schreef:
Maar Radio 2 kan veel goedmaken door volgend jaar het origineel van Bon Iver in de nominatielijst te zetten.

Je hebt best kans dat door het succes van Birdy het origineel een flinke boost krijgt, zoals dat ook bij Hallelujah van Leonard Cohen gebeurde.

Misschien de grootste is nog wel dit:

188 Black Eyed Peas - I Gotta Feeling

Walgelijk Kutnummer.

Lukk0
Snoeperd schreef:
En met hoi123 ben ik het dan weer eens.

Ik vind die cover eigenlijk mooier dan het origineel. Van Justin's zang ben ik niet zo onder de indruk, maar die Birdy heeft een heel mooi geluid. En voordeel voor Bon Iver is toch weer dat hij op deze manier weer bij meer mensen bekend zal worden?

herman schreef:
10cc heeft het afgelopen jaar wel in Nederland opgetreden, maar of dat het nou is?

In ieder geval zonder de hoofdrolspelers ten tijde van The Wall Street Shuffle e.a, alleen nog met Graham Gouldman.

Ben inderdaad blij met de positieve ommekeer voor 10cc, geheel terecht de (her)nieuwde belangstelling. Alleen staat dan wel weer Dreadlock holiday genoteerd als hoogste 10cc plaat....

Dat klopt inderdaad. Maar dat weet het grote publiek helemaal niet volgens mij.

Snoeperd schreef:
(quote)

Dit is wel een van de beste nummers van de Black Eyed Peas. Leuk nummer vind ik het, al zal ik wel niet heel veel medestanders hebben.

Where is the Love is inderdaad een leuk nummer.

Justus18 schreef:

Meest opvallende verandering (afgezien van de correcties van Lukas) vind ik The River.

Viel mij ook al op. Bruce in de top 10.

70 Hurricane * Bob Dylan
71 Go your own way * Fleetwood mac
131 All along the watchtower * Jimi Hendrix
149 Like a hurricane * Bob Dylan
352 Almost cut my hair * Crosby, Stills, Nash & Young
410 Wall street shuffle * 10cc
504 White room * Cream
520 Won't get fooled again * The Who
771 Blauwe ruis * Blof
871 Fly like an eagle * Steve Miller band
1005 Back in the USSR * Beatles
1011 Back home * Golden earring
1038 Forbidden colours * David Sylvian/Riuiychi Sakamoto
1326 Eight miles high * The Byrds
1531 Maybe tomorrow maybe tonight * Earth & fire

Alle 15 "goed". Ik heb toch een hoop herrie bij elkaar gezocht uit de keuzelijst, behalve het duo Sylvian/Sakamoto dan. Blijkbaar allemaal mainstreame herrie....

Herrie...?

Meer een oordopjes revue.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.