Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2011, 12:50 uur
The Sugarhill Gang met Rapper's Delight in de top 2000.
Helden.
Helden.
0
geplaatst: 26 december 2011, 13:22 uur
Vandaag al twee keer Jan Smit gehoord 
Verder altijd wel leuk die Top 2000, vooral met die oude verhalen van je vader erbij

Verder altijd wel leuk die Top 2000, vooral met die oude verhalen van je vader erbij

0
geplaatst: 26 december 2011, 13:23 uur
0
geplaatst: 26 december 2011, 17:41 uur
0
geplaatst: 26 december 2011, 22:11 uur
Bericht verplaatst naar Muziek > Toplijsten en favorieten > De Radio 2 Top 2000 besproken
0
geplaatst: 27 december 2011, 00:01 uur
De Top 2000 A GoGo lijkt er een tikkie op vooruit te zijn gegaan. Wat minder Matthijs, wat een pluspunt mag heten, maar meer gedweep met gasten waarvan me het nut van het aanwezig zijn volledig ontgaat. Dat zit daar vast voor de 'oja!'-erlebnis voor de ouderen thuis. Opvallend hoe je met zoiets al snel drie kwartier vol krijgt... 
Dat stuk van Pieter Van Den Hoogenband over Pearl Jam vond ik het onbetwiste hoogtepunt.

Dat stuk van Pieter Van Den Hoogenband over Pearl Jam vond ik het onbetwiste hoogtepunt.
0
Misterfool
geplaatst: 27 december 2011, 00:06 uur
Ik heb de afgelopen twee dagen veel van de top 2000 beluisterd. Erg leuk, maar na een tijdje wil je wel weer wat steviger beleg(lees: experimentelere muziek). Nu even een league of absents met wat John Coltrane, morgen weer een trip down memory lane bij de top 2000.
0
geplaatst: 27 december 2011, 00:22 uur
Ik wilde net hetzelfde posten in het andere top 2000 topic: na 20 nummers moet ik echt even uit een ander muzikaal vaatje tappen. Even wat minder brave en wat meer aansprekende muziek...
0
geplaatst: 27 december 2011, 02:02 uur
Je weet toch met zo'n lijst dat de experimentele kanten eraf gesneden zijn. Het is overigens zowel prima voor mezelf als in gezelschap, dat laatste kan ik niet zeggen van het gros van de muziek die ikzelf opzoek.
0
geplaatst: 27 december 2011, 02:41 uur
Natuurlijk weet ik dat, maar ik hoop toch op nog wat leuke pophits van vroeger te stuiten. Daar valt nog wel wat te ontdekken voor mij.
0
geplaatst: 27 december 2011, 02:43 uur
Er staan letterlijk geen nummers meer in deze lijst voor mij te ontdekken, wel nummers te ontwijken!
0
geplaatst: 27 december 2011, 13:23 uur
Toch elf minuutjes Echoes afgelopen nacht. En binnenkort om het "goed te maken" de volledige versie op Radio 2.
0
geplaatst: 27 december 2011, 14:03 uur
Dat is netjes van Radio 2. Ik heb er ook wel respect voor dat ze niet de hele versie draaien. Het is moeilijk om alles in te passen en een nummer van 23 minuten is al helemaal niet makkelijk.
Ik heb vandaag 3x Roxy Music gehoord. Erg leuk, maar wel veel te laag natuurlijk.
Ik heb vandaag 3x Roxy Music gehoord. Erg leuk, maar wel veel te laag natuurlijk.
0
geplaatst: 28 december 2011, 11:29 uur
Mr. Rock schreef:
Toch elf minuutjes Echoes afgelopen nacht. En binnenkort om het "goed te maken" de volledige versie op Radio 2.
Ik ben er niet voor op gebleven. Kwart voor vier 's nachts was mij iets te gortig. Wel een mooi tijdstip om Echoes te draaien. 11 minuten is inderdaad netjes. Ben trouwens benieuwd wanneer ze dan de volledige versie draaien. Ik kan me herinneren dat vorig jaar rond de kerst nog de 16 minuten versie is gedraaid bij Henk ter Steeg om 23 uur in het onderdeel "uit het stof". Overigens schitterend dat Echoes er eindelijk weer in staat.
0
ClassicRocker
geplaatst: 28 december 2011, 15:42 uur
kaztor schreef:
De Top 2000 A GoGo lijkt er een tikkie op vooruit te zijn gegaan. Wat minder Matthijs, wat een pluspunt mag heten, maar meer gedweep met gasten waarvan me het nut van het aanwezig zijn volledig ontgaat. Dat zit daar vast voor de 'oja!'-erlebnis voor de ouderen thuis. Opvallend hoe je met zoiets al snel drie kwartier vol krijgt...

De items over de Springsteen-meisjes, de Beatles-dames en van den Hoogenband/Pearl Jam waren in orde, al de rest heeft me niet kunnen bekoren. De lesstof van de Leo Blokhuis Muziekschool wordt met het jaar infantieler.
0
geplaatst: 28 december 2011, 15:50 uur
ClassicRocker schreef:
De lesstof van de Leo Blokhuis Muziekschool wordt met het jaar infantieler.
Hij lijkt ook in herhaling te vallen. Ik had sterk het gevoel dat ik dat verhaal over Fats al eerder gezien had.De lesstof van de Leo Blokhuis Muziekschool wordt met het jaar infantieler.
0
geplaatst: 28 december 2011, 16:23 uur
Het praatje van Blokhuis blijft interesant, maar ik heb wel het gevoel dat het qua inhoud minder aan het worden is. Of is het zo dat het steeds moeiljker wordt nog iets te vinden om over te babbelen. Wellicht een tip voor volgend jaar: iemand anders dit te laten doen of een andere invalshoek te kiezen.
0
geplaatst: 28 december 2011, 16:36 uur
yeahyeahyeah schreef:
(quote)
Hij lijkt ook in herhaling te vallen. Ik had sterk het gevoel dat ik dat verhaal over Fats al eerder gezien had. Dat had ik nou ook, wel iets anders maar toch...
0
ClassicRocker
geplaatst: 28 december 2011, 17:12 uur
Gerards Dream schreef:
Wellicht een tip voor volgend jaar: iemand anders dit te laten doen of een andere invalshoek te kiezen.
Wellicht een tip voor volgend jaar: iemand anders dit te laten doen of een andere invalshoek te kiezen.
Een ideale opvolger, Rob Stenders, diende zich gisteren aan. Hij is iemand die, i.t.t. Blokhuis, meer kan dan plichtmatig aanwezig zijn en clichés uitbraken, dus w.m.b: bye bye Blokhuis

0
geplaatst: 28 december 2011, 17:59 uur
yeahyeahyeah schreef:
(quote)
Hij lijkt ook in herhaling te vallen. Ik had sterk het gevoel dat ik dat verhaal over Fats al eerder gezien had. Ik had precies hetzelfde gevoel inderdaad. Ook met hetzelfde nummer.
0
ClassicRocker
geplaatst: 28 december 2011, 19:10 uur
Blokhuis is geobsedeerd door (vermeend) plagiaat en haalt stelselmatig oude koeien uit de sloot, van die kwesties die lang en breed bij elke muziekliefhebber bekend zijn. Hoe lang hij de plagiaataffaire inzake Led Zeppelin nog blijft uitmelken weet ik niet, maar ik vermoed nog wel een jaar of 2000

0
Misterfool
geplaatst: 28 december 2011, 20:09 uur
Road to nowhere van de Talking Heads stond er in
0
geplaatst: 28 december 2011, 20:41 uur
Gisteren in de auto geluisterd en het aanbod was wel ok (o.a. Eight Miles High, I Feel Love, Everywhere en Old Town). Jammer dat het afgewisseld wordt met Nick & Simon (en andere recente troep) of van die vreselijke geitenwollen-sokken-muziek als Demis Roussos... Voor de rest heb ik 2 nummers gehoord die ik niet kende (eentje van Paul de Leeuw en een duet van Lionel Richie en Trijntje Oosterhuis), waarbij ik in beide gevallen dat liever zo had gehouden. Ben nu lekker mn eigen top 100 aant luisteren, nu bij nr. 51: Supertramp - Fool's Overture, toevalligerwijs een van de zeer weinige nummers die ook in de top 2000 staan...
0
Misterfool
geplaatst: 28 december 2011, 20:44 uur
Inderdaad: de nummers van Kane, Paul de leeuw, Ilse de lange, André Hazes Nick & Simon en andere borrelartiesten mogen van mij zo verwijderd worden. Desondanks heb ik toch een heel leuk nummer door de top 2000 herondekt(ik heb het nummer voor het eerst door een tip of mume gehoord) Magna Carta- Lord of ages.
. Ook is het duidelijk geworden dat ik Kayak heel goed trek.
. Ook is het duidelijk geworden dat ik Kayak heel goed trek.
0
geplaatst: 28 december 2011, 22:50 uur
Het heilige moeten is er al enkele jaren vanaf voor mij. Stemmen doe ik ook al 2 jaar niet meer. In het begin wilde ik zo veel mogelijk van de Radio 2 Top 2000 horen, toch ook wel benieuwd naar die pareltjes die ik nog niet kende. En eerlijk is eerlijk, ik heb er zowaar wat nieuwe nummers mee ontdekt. Dit jaar voel ik voor het eerst wat weerstand in de spaarzame momenten dat ik aan luisteren toekom. Dat komt deels door de vooraankondiging van Radio 2 als zou deze lijst de beste 2000 nummers ooit gemaakt bevatten. Vooral samengesteld door "muziekliefhebbers" die nooit verder hebben gekeken dan de Top 40 lang was en uit nostalgisch oogpunt tot stand gekomen voorkeurlijstjes (de Vogeltjesdans staat bij mij op 1 want toen heb ik voor het eerst een meisje gekust, dat idee) vind ik dat sowieso getuigen van een lachwekkende zelfoverschatting. Daarnaast is er in de uren die ik nu heb geluisterd slechts 1 moment van interesse geweest, namelijk bij Wonderful van Colin Blunstone. Waar moet ik die ook weer van kennen???? Verder, en dat vind ik oprecht jammer, is er geen verrassing meer aan die Top 2000. Er staat natuurlijk heel veel geweldige muziek in en ik vind het ook best leuk om te luisteren, maar teveel nummers boeien niet.
0
geplaatst: 28 december 2011, 22:55 uur
Vandaag toch een best leuke aflevering van Top 2000 a Gogo, met Sabine Uitslag die de "rockchick" uithangt en Whole Lotta Love (in haar woorden: pure sex) zingt, en Leo Blokhuis met een leuk, hoewel erg kort, verhaaltje over de krautrockbeweging (waarbij hij zelfs wat van Stockhausen laat horen). Ook nog een leuk verhaal over Alanis Morrissette. Het viel me deze keer erg mee. 

0
geplaatst: 28 december 2011, 22:56 uur
Tony schreef:
Colin Blunstone. Waar moet ik die ook weer van kennen????
Colin Blunstone. Waar moet ik die ook weer van kennen????
Zanger van The Zombies, bekend van Time of the Season, en hij heeft ook de zang van Alan Parsons Project - Old and Wise gedaan.

0
geplaatst: 28 december 2011, 23:07 uur
Dank je Arrie, de Zombies had ik inmiddels zelf al opgezocht, zal hun Odessey voor straf weer eens draaien. Alan Parsons, verrek ja!! Nu kan ik met een rustig gemoed mijn nest gaan opzoeken. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.