Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2011, 01:25 uur
Arrie schreef:
Vandaag toch een best leuke aflevering van Top 2000 a Gogo, met Sabine Uitslag die de "rockchick" uithangt en Whole Lotta Love (in haar woorden: pure sex) zingt, en Leo Blokhuis met een leuk, hoewel erg kort, verhaaltje over de krautrockbeweging (waarbij hij zelfs wat van Stockhausen laat horen). Ook nog een leuk verhaal over Alanis Morrissette. Het viel me deze keer erg mee.
Vandaag toch een best leuke aflevering van Top 2000 a Gogo, met Sabine Uitslag die de "rockchick" uithangt en Whole Lotta Love (in haar woorden: pure sex) zingt, en Leo Blokhuis met een leuk, hoewel erg kort, verhaaltje over de krautrockbeweging (waarbij hij zelfs wat van Stockhausen laat horen). Ook nog een leuk verhaal over Alanis Morrissette. Het viel me deze keer erg mee.
Ik vond het juist nogal tegenvallen.
Dat krautrock-stukje die Leo vandaag in z'n minuutje zendtijd mocht behandelen werd daar met een soort wat-de-boer-niet-kent-houding ontvangen. Bij Jan Smit gingen de oren echt spitsen toen de naam 'Coldplay' viel.

Verder was dat Tom Dooley-stukje intrigerend, was het Stones-gedeelte leuk maar te kort, kregen we weer eens wat voorspelbare Volendam-masturbatie van Jan voor de kiezen ('meest populaire band is BZN') en had Matthijs z'n lolbroek aan, dit alles ten koste gaande van echt interessante informatie.
Leo lijkt daar grotendeels voor spek en bonen te zitten naar mijn idee. Jammer.
Ik heb de uitzending van afgelopen dinsdag trouwens gemist. Moet ik nog eens opzoeken.
0
geplaatst: 29 december 2011, 01:32 uur
Ohja, Tom Dooley! Dat vond ik ook de moeite waard. 
De reactie op het krautrock-stukje vond ik overigens ook erg jammer, dat verwoord je perfect, en daarin ben ik het helemaal met je eens. Maar het was een stuk interessanter dan de dag daarvoor: zo klinkt Blueberry Hill van Fats Domino, dat heeft ie gecoverd van ..., die het weer van ... heeft, en uiteindelijk is het een countryliedje van ..., ook is het nog gecoverd door Elvis, Jerry Lee Lewis, en zelfs Led Zeppelin! (en dan bij elke naam een fragment van hetzelfde stukje).
En tja, Jan Smit. Dat was dan wel een minpunt inderdaad. Wel raar dat ie Blackbird herkent, maar niet weet van wie het is, of had ie ook z'n lolbroek aan?

De reactie op het krautrock-stukje vond ik overigens ook erg jammer, dat verwoord je perfect, en daarin ben ik het helemaal met je eens. Maar het was een stuk interessanter dan de dag daarvoor: zo klinkt Blueberry Hill van Fats Domino, dat heeft ie gecoverd van ..., die het weer van ... heeft, en uiteindelijk is het een countryliedje van ..., ook is het nog gecoverd door Elvis, Jerry Lee Lewis, en zelfs Led Zeppelin! (en dan bij elke naam een fragment van hetzelfde stukje).
En tja, Jan Smit. Dat was dan wel een minpunt inderdaad. Wel raar dat ie Blackbird herkent, maar niet weet van wie het is, of had ie ook z'n lolbroek aan?
0
geplaatst: 29 december 2011, 02:04 uur
Het jammere is dan ook dat die items zo kort zijn. Als je bijvoorbeeld iets over krautrock wil vertellen heb je daar zeker een uur voor nodig, dan het minuutje wat het nu duurde. Natuurlijk begrijp ik de opzet van de uitzending wel. Ze willen er een bepaald tempo er in hebben en gezelligheid is een pre, maar dat gaat helaas ten kosten van de informatie. Ik mis dus enige verdiepping. Wel blijft staan dat het programma wel lekker wegkijkt.
0
geplaatst: 29 december 2011, 09:22 uur
kaztor schreef:
Dat krautrock-stukje die Leo vandaag in z'n minuutje zendtijd mocht behandelen werd daar met een soort wat-de-boer-niet-kent-houding ontvangen. Bij Jan Smit gingen de oren echt spitsen toen de naam 'Coldplay' viel.
.
(quote)

.
Het lijkt mij niet dat je kan verwachten dat stockhausen en Cluster bij iedereen bekend is. Het was sowieso al leuk dat hij Kraftwerk behandelde.
Kijk dat Smit bij Blackbird geen enkel idee heeft is dan toch een stuk treuriger te noemen.
0
geplaatst: 29 december 2011, 09:24 uur
ClassicRocker schreef:
Een ideale opvolger, Rob Stenders, diende zich gisteren aan. Hij is iemand die, i.t.t. Blokhuis, meer kan dan plichtmatig aanwezig zijn en clichés uitbraken, dus w.m.b: bye bye Blokhuis
(quote)
Een ideale opvolger, Rob Stenders, diende zich gisteren aan. Hij is iemand die, i.t.t. Blokhuis, meer kan dan plichtmatig aanwezig zijn en clichés uitbraken, dus w.m.b: bye bye Blokhuis
Een hele goede optie al was hij wel een beetje popie jopie aan het doen maar goed wel een fijne vent met een groot muziekverstand.
0
geplaatst: 29 december 2011, 10:32 uur
Gerards Dream schreef:
Als je bijvoorbeeld iets over krautrock wil vertellen heb je daar zeker een uur voor nodig, dan het minuutje wat het nu duurde.
Als je bijvoorbeeld iets over krautrock wil vertellen heb je daar zeker een uur voor nodig, dan het minuutje wat het nu duurde.
Inderdaad, deze documentaire is geweldig:
BBC: Krautrock
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 10:44 uur
Ik vrees God noch gebod maar mijn stem bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen gaat naar... Juist ja, CDA-frontvrouw Sabine Plant. Wat een stem, wat een looks, wat een aura, pure seks!!!
Btw: ze had me wel wat eerder mogen zeggen dat ik vader wordt.
Btw: ze had me wel wat eerder mogen zeggen dat ik vader wordt.

0
geplaatst: 29 december 2011, 11:41 uur
Ik heb het maar even teruggekeken, maar inderdaad...
Dan weer jammer dat ze van het CDA is.
Leuk dat het over krautrock ging. Uiteraard was het kort, maar je kan niet verwachten dat ze in dat programma een half uur over krautrock gaan praten. In elk geval weer eens wat anders, ik waardeerde het wel.
Dan weer jammer dat ze van het CDA is.Leuk dat het over krautrock ging. Uiteraard was het kort, maar je kan niet verwachten dat ze in dat programma een half uur over krautrock gaan praten. In elk geval weer eens wat anders, ik waardeerde het wel.
0
geplaatst: 29 december 2011, 11:46 uur
Wellicht als je allergisch voor deze specifieke Plant bent.
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 12:22 uur

Ik hoop op een stabiele Top 1 in 2012. Fuck Eagles!

0
geplaatst: 29 december 2011, 14:02 uur
Gerards Dream schreef:
Het jammere is dan ook dat die items zo kort zijn. Als je bijvoorbeeld iets over krautrock wil vertellen heb je daar zeker een uur voor nodig, dan het minuutje wat het nu duurde. Natuurlijk begrijp ik de opzet van de uitzending wel. Ze willen er een bepaald tempo er in hebben en gezelligheid is een pre, maar dat gaat helaas ten kosten van de informatie. Ik mis dus enige verdiepping. Wel blijft staan dat het programma wel lekker wegkijkt.
Ik viel er net in terwijl er eindelijk iets over Kraftwerk te zien was.. ik dacht zowaar nog dat het een boeiend programma zou gaan worden, totdat droefsnoet van Nieuwkerk weer moest opmerken "wordt het nog wel gezellig Leo?"
Programma is definitief afgeschreven en voor klootjesvolk en bingobejaarden..
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 14:30 uur
Matthijs had daarentegen in het begin van de show terecht de lachers op z'n hand met zijn vraag over de slipjes van Alanis Morissette. 
Ik vind de DWDD-presentator deze jaargang opvallend gegroeid in z'n rol, terwijl een desolate Blokhuis op de achtergrond steeds verder wegkwijnt met zijn dertien-in-dozijn muzieklesjes.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd waar we vanavond op getrakteerd worden.

Ik vind de DWDD-presentator deze jaargang opvallend gegroeid in z'n rol, terwijl een desolate Blokhuis op de achtergrond steeds verder wegkwijnt met zijn dertien-in-dozijn muzieklesjes.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd waar we vanavond op getrakteerd worden.
0
geplaatst: 29 december 2011, 14:34 uur
Inderdaad, zo kan het ook. Mooi degelijk BBC werk van pure klasse.

0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 14:36 uur
Daar kan de Blokhuis Broadcast Corporation een voorbeeld aan nemen.
0
geplaatst: 29 december 2011, 14:37 uur
Wat betreft de krautrock: eenzelfde verhaal heeft dhr. Blokhuis onlangs nog verteld in z'n theatershow. Het verhaal achter 'Bittersweet Symphony' vertelt-ie ook nogal eens vaker. Jammer dat hij dan in de herhaling valt, want ik vind hem wel een sympathieke vent. In elk geval een stuk sympathieker dan die soms wat vervelende controlfreak Matthijs.
0
geplaatst: 29 december 2011, 14:49 uur
Slowgaze schreef:
Wat betreft de krautrock: eenzelfde verhaal heeft dhr. Blokhuis onlangs nog verteld in z'n theatershow. Het verhaal achter 'Bittersweet Symphony' vertelt-ie ook nogal eens vaker. Jammer dat hij dan in de herhaling valt, want ik vind hem wel een sympathieke vent. In elk geval een stuk sympathieker dan die soms wat vervelende controlfreak Matthijs.
Ik ook, alhoewel die Blokfluit ook een overschat ventje is, is muziekdebiel Nieuwkerk alléén maar met de "gezellige" muziek van zijn eigen jeugd bezig en bemoeit zich sowieso met ieder onderwerp waar hij verder ook geen verstand van heeft, zoals dat sportprogramma met De Jong e.d. Als je een kleurloze perfecte schoonzoon bent hou je dan gewoon buiten zaken waar je alleen maar kwatsch over kunt uitslaan zou ik zeggen

0
geplaatst: 29 december 2011, 15:13 uur
Ik zit hier alleen op kantoor te werken met natuurlijk de radio 2 top 2000 aan. Tunnel of Love wordt gedraaid; heerlijk! 

0
geplaatst: 29 december 2011, 18:30 uur
orbit schreef:
Ik ook, alhoewel die Blokfluit ook een overschat ventje is, is muziekdebiel Nieuwkerk alléén maar met de "gezellige" muziek van zijn eigen jeugd bezig en bemoeit zich sowieso met ieder onderwerp waar hij verder ook geen verstand van heeft, zoals dat sportprogramma met De Jong e.d. Als je een kleurloze perfecte schoonzoon bent hou je dan gewoon buiten zaken waar je alleen maar kwatsch over kunt uitslaan zou ik zeggen
(quote)
Ik vind Nieuwkerk soms zelfs wat denigrerend overkomen. Staat hem totaal niet, zo'n aanpak.

Zo neemt niemand je serieus, alhoewel ik vermoed dat mijn definitie van het begrip 'niemand' in dit geval blijkbaar niet met die van 'gezellige' BN-ers overeenkomt...
Ik zit me nu af te vragen wat Ron Wood in alle eerlijkheid nu eigenlijk van Jan Smit's muziek zou hebben gevonden. Ik denk dat Jan zelf dan ook door de grond gezakt zou zijn, maar zo'n vraag wordt natuurlijk angstvallig vermeden in zo'n BN-ertheekransje...

0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 18:38 uur
Close to the Edge wordt momenteel op een wel érg banale wijze verkracht.
0
geplaatst: 29 december 2011, 20:13 uur
Ik twijfelde altijd nog wat tussen Jeroen Overbeek en Herman van der Zandt als favoriete nieuwslezer, maar de keuze is nu toch wel gemaakt 

0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 20:30 uur
Dat wordt wat als Herman "Kill 'em All" van der Zandt het nieuws uit Syrië of Egypte leest.
0
geplaatst: 29 december 2011, 20:37 uur
Ik zag z'n keuze in elk geval niet aankomen, kijk vanaf nu met heel andere ogen naar het journaal.
0
geplaatst: 29 december 2011, 20:39 uur
Voordat hij begint met het nieuwslezen warmt hij nog even op met Hit The Lights. 
Ik zag die keuze echt niet aankomen. Metallica nog wel maar dan had ik eerlijk gezegd The Black Album verwacht. Nu werd het het geweldige debuutalbum!
Maar het headbangen:

Ik zag die keuze echt niet aankomen. Metallica nog wel maar dan had ik eerlijk gezegd The Black Album verwacht. Nu werd het het geweldige debuutalbum!

Maar het headbangen:

0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 20:41 uur
Don Cappuccino schreef:
Voordat hij begint met het nieuwslezen warmt hij nog even op met Hit The Lights.
|
| Dat schijnt Sacha de Boer te doen met The Four Horsemen.

0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 21:00 uur
Leek meer op headbeffen, wat een slappe cunnilingusbewegingen waren dat zeg!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.