Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2011, 21:07 uur
De intro van Hit the Lights zou overigens geen verkeerde intro van het journaal zijn.
0
geplaatst: 30 december 2011, 00:15 uur
De laatste lijstduwsessie was ook weer goed voor de beeldvorming van metal. (Bijna) heel Nederland weet weer zeker dat metal nooit luistermuziek kan zijn.
0
geplaatst: 30 december 2011, 01:02 uur
ClassicRocker schreef:
De intro van Hit the Lights zou overigens geen verkeerde intro van het journaal zijn.
Ja, of het intro van Am I Evil dat op bepaalde vinyl-versies van het album is verschenen.
Met beelden van Syrie erbij, uiteraard.
Naast een uitstekend artiest een vermakelijke vent, die Bill Withers
.Voor de rest een weinig memorabele aflevering, al was Van Der Zandt's keuze meer dan opvallend. Hij noemde en passant ook nog even Anthrax op
.Ligt het aan mij of worden die mini-docu's minder beklijvend?
0
geplaatst: 30 december 2011, 16:17 uur
jasper1991 schreef:
De laatste lijstduwsessie was ook weer goed voor de beeldvorming van metal. (Bijna) heel Nederland weet weer zeker dat metal nooit luistermuziek kan zijn.
Inderdaad! Dat vond ik erg jammer, ik meen Matthijs zei zoiets als: dit is geen muziek die je alleen op je kamer gaat luisteren. Nou, niet om het één of ander... maar dat kan wél. Toch weer jammer. Verder was het natuurlijk best grappig. Had trouwens wel het idee dat hij het heel erg stoer vond van zichzelf dat hij dat soort muziek luisterde
En dat headbangen... volgens mij had hij daar gewoon geen zin in, maarja, dan zit je in zo'n programma en dan moet je wel.Vond dat stukje over Elton John trouwens ook wel droog. Verder vond ik het programma niet erg interessant.
0
geplaatst: 30 december 2011, 16:24 uur
Matthijs moesten ze voor zo'n programma maar snel op de tocht zetten.
Zet er iemand neer die tenminste niet zo politiek correct de stem van muzikaal eenzijdig en onwetend Nederland vertegenwoordigt en je schiet een stuk meer op. Rob Stenders schiet me zo te binnen.
Wat z'n mede-quizzer Dolly Dot Esther afgelopen dinsdag nou precies aan het programma toevoegde is me trouwens een compleet raadsel...
Zet er iemand neer die tenminste niet zo politiek correct de stem van muzikaal eenzijdig en onwetend Nederland vertegenwoordigt en je schiet een stuk meer op. Rob Stenders schiet me zo te binnen.
Wat z'n mede-quizzer Dolly Dot Esther afgelopen dinsdag nou precies aan het programma toevoegde is me trouwens een compleet raadsel...

0
geplaatst: 30 december 2011, 16:32 uur
kaztor schreef:
En Leo Blokhuis ook.
Heb mij dit jaar nog niet in deze discussie gemengd omdat ik niets te vertellen heb wat ik vorige jaar of het jaar daarvoor al heb gemeld over De Top 2000 en De Top 2000 Agogo, behalve dan dat het weer een minderelijst is geworden dat vorige jaar en wat betreft De Top 2000 Agogo heb ik goede hoop dat het volgend jaar weer wat beter word, want lager dan het nivo van dit jaar kan geloof ik niet. Al weet je het maar nooit.
0
geplaatst: 30 december 2011, 17:55 uur
kaztor schreef:
Er zouden allerlei mensen te bedenken zijn die dit beter zouden kunnen, ik denk zelf aan iemand als Corton ofzo.. Nieuwkerk is nog een stuk bejaarder in zijn muzieksmaak dan zijn beoogde doelgroep van 50+. Echt alles wat ook maar een beetje progressief is of bezijden het effen pad wordt vies aangekeken. Wat een vervelend top40 lulletje is dat zeg! En die jandoedel die beter zou moeten weten doet gewoon "gezellig" mee

0
geplaatst: 30 december 2011, 19:14 uur
vigil schreef:
Kijk dat Smit bij Blackbird geen enkel idee heeft is dan toch een stuk treuriger te noemen.
Niet per se omdat het Jan is, maar dat slaat nergens op. Hij heeft al bij de eerste vraag duidelijk aangegeven geen bal te weten en de triviale feiten niet te kennen. Dan slaat het toch nergens op om dit wel te verwachten? Iemand die zegt totaal niet te kunnen hoofdrekenen, is toch ook niet treurig als die 12 keer 13 niet uit kan rekenen? Kijk dat Smit bij Blackbird geen enkel idee heeft is dan toch een stuk treuriger te noemen.

Dat Blackbird een heel bekend nummer is, geef ik ook absoluut niet toe en het is raar dat hij het niet weet, maar om dat dan gelijk treurig te noemen. Gaf gelijk al eerlijk toe vrij weinig tot niks van muziek af te weten. Eerder een fout van de organisatie om hem uit te nodigen.
Grappig, die reacties dit jaar. Ze worden met het jaar belachelijker. Soms vraag ik me af waarom men het programma überhaupt kijkt. Een soort zelfkastijding? Of is het toch maar om weer even die bevestiging te krijgen hoe superieur de smaak van de personen hier is?

Het antwoord laat zich overigens wel raden: je kunt er niet meer omheen. Of wel soms?

0
geplaatst: 30 december 2011, 19:23 uur
De zuurgraad ligt inderdaad hoog. Ik vind ondanks alles het programmaatje wel geinig en de nummers worden ook wat beter nu het bijna oudjaar is.
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:25 uur
Ach ik ga gewoon voor de grap een half uur kijken zo meteen. En niets is af en toe zo lekker, om bevestigd te worden - fyi: Matthijs van N. is wel een van de grotere zakkenvullers in H - met 2,5 * de Balkenende norm.
Leo Klokhuis klepelt minder dan voorheen, we zullen het zien. Ik heb nog steeds hoop dat 'we' ooit een programma in NL zullen krijgen als Jools of om mijn part als Rockpalast, want ook die 'natuurlijke' presentatie van Erik Karton en die van Benno Befketel (met sik) bij Northsea Jazz, nopen mij een emmer bij de hand te houden.
Leo Klokhuis klepelt minder dan voorheen, we zullen het zien. Ik heb nog steeds hoop dat 'we' ooit een programma in NL zullen krijgen als Jools of om mijn part als Rockpalast, want ook die 'natuurlijke' presentatie van Erik Karton en die van Benno Befketel (met sik) bij Northsea Jazz, nopen mij een emmer bij de hand te houden.
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:28 uur
Zelfkastijding begint het langzaam wel te worden. Voorafgaande jaren was het nog leuk en boeiend en noem maar op. Dit jaar kijk je weer braaf met de hoop dat het iets gaat worden, wat dan vervolgens niet uitkomt. Het is wat dat bertref een soort Sisyphusarbeid. Het warme gevoel van voorafgaande jaren is wat dat betreft verdwenen. Tijd voor een andere formule of even oude uitzendingen bekijken van het eerst uur hoe het wel kan is voor nu mijn advies.
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:31 uur
chevy93 schreef:
Grappig, die reacties dit jaar. Ze worden met het jaar belachelijker. Soms vraag ik me af waarom men het programma überhaupt kijkt. Een soort zelfkastijding? Of is het toch maar om weer even die bevestiging te krijgen hoe superieur de smaak van de personen hier is?
Inderdaad, je zou onderhand wel moeten weten wat je van dit programma mag verwachten. Als je alleen van inhoudelijke en serieuze muziekprogramma's houdt, gewoon niet doen. Zelf vind ik het wel aardig amusement, meestal is er wel een item dat mijn aandacht weet te trekken. Grappig, die reacties dit jaar. Ze worden met het jaar belachelijker. Soms vraag ik me af waarom men het programma überhaupt kijkt. Een soort zelfkastijding? Of is het toch maar om weer even die bevestiging te krijgen hoe superieur de smaak van de personen hier is?
Muzikaal is het weinig bijzonders en Blokhuis begint door zijn inspiratie heen te raken, maar de combinatie met human interest werkt wel. Zo'n droge nieuwslezer die vanuit het niets Kill `em All tevoorschijn tovert, prachtig toch?
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:36 uur
Voorafgaande jaren zat er voor mijn gevoel meer diepgang in. Dit jaar heb ik het idee dat het een stuk luchtiger is geworden. Daarnaast mis ik passie die voorafgaande jaren als het ware uit de beeldbuis spatte. Het is haast een sleur geworden.
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:38 uur
Diepgang herken ik eerlijk gezegd totaal niet, ook niet van eerdere jaren. De items van Blokhuis waren hooguit wat interessanter.
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:42 uur
Ik sluit me bij yeahyeahyeah aan, ook ik vind het prima amusement met zo af en toe leuke items. Ik hou erg van muziek en vind muziek ook razend interessant. Daarom kijk ik alsnog wel graag naar dat programma, hoewel ook ik er van alles op kan aanmerken (wat ik soms ook wel doe, want er is niks mis met kritiek, toch?) en ik een hoop ook al weet of het vaak weinig toevoegt. Mathijs van Nieuwkerk vind ik echt de allerergste presentator maar daar probeer ik dan maar niet zo op te letten. En als je het alleen maar kan afzeiken, en tóch gaat kijken, tja... Doe dat dan niet.
0
geplaatst: 30 december 2011, 19:46 uur
Bij hun minidocumentaires is er van enige diepgang sprake, voor de rest is het wil het programma in een uur alles langs laten komen. Breedte is eerder troef dan diepte en volgens mij was dat vroeger niet veel anders.
De items van Blokhuis zijn niet echt serieus te nemen en zijn meer een soort amusante feitjes naar mijn idee.
De items van Blokhuis zijn niet echt serieus te nemen en zijn meer een soort amusante feitjes naar mijn idee.
0
geplaatst: 30 december 2011, 20:09 uur
Is het toeval dat de lijstduwer tot vijf keer toe met rock of hardrock komt?
0
geplaatst: 30 december 2011, 20:22 uur
Arrie schreef:
En als je het alleen maar kan afzeiken, en tóch gaat kijken, tja... Doe dat dan niet.
En als je het alleen maar kan afzeiken, en tóch gaat kijken, tja... Doe dat dan niet.
Ik heb het toevallig eergisteren 10 minuutjes gekeken, verder niet
Mag ik dan ook niet zeiken? 
0
ClassicRocker
geplaatst: 30 december 2011, 20:25 uur
jasper1991 schreef:
Nee, een tegenwicht aan de overmatige aanwezigheid van niet-rockmuziek in het programma.
0
geplaatst: 30 december 2011, 20:28 uur
ClassicRocker schreef:
Nee, een tegenwicht aan de overmatige aanwezigheid van niet-rockmuziek in het programma.
Er staat anders heel veel mooie, kwetsbare en gevoelige muziek in de top2000 hoor.(quote)
0
geplaatst: 30 december 2011, 20:29 uur
Ach, er is genoeg aan te merken op de Top 2000 a Go Go. Neemt niet weg dat het best lekker wegkijkt en af en toe pik je toch wat op
Zo vond ik het stukje over Popcorn vandaag leuk.
0
ClassicRocker
geplaatst: 30 december 2011, 20:39 uur
Arrie schreef:
Mathijs van Nieuwkerk vind ik echt de allerergste presentator maar daar probeer ik dan maar niet zo op te letten. En als je het alleen maar kan afzeiken, en tóch gaat kijken, tja... Doe dat dan niet.
Mathijs van Nieuwkerk vind ik echt de allerergste presentator maar daar probeer ik dan maar niet zo op te letten. En als je het alleen maar kan afzeiken, en tóch gaat kijken, tja... Doe dat dan niet.
Ik vind Januskop Blokhuis een abject heerschap maar tock kijk ik iedere keer weer in de hoop op een schamel lichtpuntje, of zoals dit jaar in de vorm van de lijstduwers heuse bakens van licht.
Het valt me deze jaargang allerminst tegen.
0
geplaatst: 30 december 2011, 20:43 uur
niels94 schreef:
Ach, er is genoeg aan te merken op de Top 2000 a Go Go. Neemt niet weg dat het best lekker wegkijkt en af en toe pik je toch wat op
Zo vond ik het stukje over Popcorn vandaag leuk. Ja, dat stukje van Leo Blokhuis er vlak voor over het gebruik van de Moog was ook informatief. Niet voor de gemiddelde user hier, maar het is toch leuk dat zulke onderwerpen op een programma dat door meer dan een miljoen mensen wordt bekeken worden aangesneden. Net zoals dat stukje van een paar dagen geleden over Kraftwerk, krautrock en Karlheinz Stockhausen.
0
geplaatst: 30 december 2011, 20:47 uur
ClassicRocker schreef:
Blablabla.(quote)
Dat is het enige wat ik hierop te zeggen heb.
0
ClassicRocker
geplaatst: 30 december 2011, 20:50 uur
jasper1991 schreef:
Er staat anders heel veel mooie, kwetsbare en gevoelige muziek in de top2000 hoor.
Er staat anders heel veel mooie, kwetsbare en gevoelige muziek in de top2000 hoor.
Waarachtig, maar 9 van de 10 keer is daarin een prominente rol voor een instrument genaamd gitaar weggelegd.
0
Aquila
geplaatst: 30 december 2011, 21:05 uur
Vond die oude beelden met Joe als een jochie op het podium ook erg leuk. Niet eerder gezien geloof ik. Ik kijk niet elke avond om de irritatiegraad binnen de perken te houden. Maar als de afwasmachine draait en de kleine op bed ligt is het een prima programma voor deze papa om even uit te blazen met koffie op de bank

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.