Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2012, 18:48 uur
Het lijkt wel of iedereen hier vindt dat zijn muzieksmaak een hogere waarde heeft dan die van diegenen die coldplay waarderen. Deels zit daar wel een waarheid in, zeker als het gaat om voorgefabriceerde muziek dat gemakkleijk in het gehoor ligt.
Daarnaast, dit is de radio 2 top 2000. Dus met muziek die je op die radio zou moeten horen. Radio 2 gaat al ver door veel bands toe te laten. Nirvana werd ook zeker 6 jaren geweerd. Daarnaast, als ik al die muziek wil horen die iedereen hier noemt pak ik m'm mp3-speler of een cd.
Deze top2000 is ook een lijst met muziek dat inmiddels hoort bij de laatste week van het jaar. Een beetje zoals Ivo Niehe interviewt, met vragen die al duizendmaal zijn gesteld en antwoorden die iedereen dromen kan; maar wel herkenbaar en daarom fijn te kijken, achterover hangend op de bank. Zo ook deze lijst, juist die wat oudere muziek en juist die radiovriendelijke muziek en juist die populaire top40 muziek van jaren terug hoort daarbij.
Daarnaast, dit is de radio 2 top 2000. Dus met muziek die je op die radio zou moeten horen. Radio 2 gaat al ver door veel bands toe te laten. Nirvana werd ook zeker 6 jaren geweerd. Daarnaast, als ik al die muziek wil horen die iedereen hier noemt pak ik m'm mp3-speler of een cd.
Deze top2000 is ook een lijst met muziek dat inmiddels hoort bij de laatste week van het jaar. Een beetje zoals Ivo Niehe interviewt, met vragen die al duizendmaal zijn gesteld en antwoorden die iedereen dromen kan; maar wel herkenbaar en daarom fijn te kijken, achterover hangend op de bank. Zo ook deze lijst, juist die wat oudere muziek en juist die radiovriendelijke muziek en juist die populaire top40 muziek van jaren terug hoort daarbij.
0
geplaatst: 4 december 2012, 18:51 uur
herman schreef:
Hoeveel denk je dat al die reclamespotjes kosten?
Reclamespotjes waar? Ik heb er eerlijk gezegd geen een gezien.Hoeveel denk je dat al die reclamespotjes kosten?
0
geplaatst: 4 december 2012, 19:10 uur
herman schreef:
Met alle respect, maar je bent 16 en je hebt maar 2 albums uit de laatste 20 jaar in je top 10, waarvan je er maar 1 bewust hebt meegemaakt... Muzikaal leef je wel behoorlijk in het verleden (is niet erg verder, doe ik ook).
Oh, maar ik geef de top 2000 ook geen ongelijk dat er vooral oude lullen muziek in zit (quote)
Met alle respect, maar je bent 16 en je hebt maar 2 albums uit de laatste 20 jaar in je top 10, waarvan je er maar 1 bewust hebt meegemaakt... Muzikaal leef je wel behoorlijk in het verleden (is niet erg verder, doe ik ook).

0
geplaatst: 4 december 2012, 19:45 uur
Ik kom ook het schitterende Under The Milky Way niet tegen van The Church, dat vind ik toch een droevige constatering.
0
geplaatst: 4 december 2012, 19:53 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Reclamespotjes waar? Ik heb er eerlijk gezegd geen een gezien. Nouja, jij hebt zelfs de Windows 8 reclame niet gezien die voor elk YouTube-filmpje zat en veel op tv kwam, dus dat is niet echt maatgevend.
0
geplaatst: 4 december 2012, 19:56 uur
herman schreef:
Nouja, jij hebt zelfs de Windows 8 reclame niet gezien die voor elk YouTube-filmpje zat en veel op tv kwam, dus dat is niet echt maatgevend.
(quote)
Nouja, jij hebt zelfs de Windows 8 reclame niet gezien die voor elk YouTube-filmpje zat en veel op tv kwam, dus dat is niet echt maatgevend.
Die heb ik nu ondertussen één keer gezien!

0
Zephyr
geplaatst: 4 december 2012, 20:02 uur
Arrie schreef:
Ik kom er nu achter dat er drie keer Pink Floyd in de top 10 staat. Is dat niet wat overdreven?
Ik kom er nu achter dat er drie keer Pink Floyd in de top 10 staat. Is dat niet wat overdreven?
Zwaar te veel natuurlijk. En die 3 nummers die er in staan, kan je met je ogen dicht nog aanwijzen ....

0
geplaatst: 4 december 2012, 20:12 uur
En het prachtige Set the Controls for the Heart of the Sun zal in die hele top 2000 wel niet eens te vinden zijn. 

0
geplaatst: 4 december 2012, 20:14 uur
Arrie schreef:
En het prachtige Set the Controls for the Heart of the Sun zal in die hele top 2000 wel niet eens te vinden zijn.
Careful with that Axe, Eugene stond niet eens in de keuzelijst. En het prachtige Set the Controls for the Heart of the Sun zal in die hele top 2000 wel niet eens te vinden zijn.

0
geplaatst: 4 december 2012, 20:15 uur
herman schreef:
Reclames via hun eigen radiostations en via de publieke omroep zal ze ook geen geld kosten, hooguit wat royalty's en wat euro's voor de mensen die het maken. Wellicht nog wat advertenties in bladen?Nouja, jij hebt zelfs de Windows 8 reclame niet gezien die voor elk YouTube-filmpje zat en veel op tv kwam, dus dat is niet echt maatgevend.
En zoals ik al zei: wat denk je hoeveel zo'n reclamespotje voor een extern bedrijf kost? Miljoen(en) mensen voor de radio die het horen. Daar móét wel winst op gemaakt worden, lijkt me. Anders kunnen radiostations als Radio Veronica en Q-Music nooit blijven bestaan.
0
geplaatst: 4 december 2012, 20:24 uur
jellecomicgek72 schreef:
Leuk nummer hoor, maar hoop elk jaar toch op wat meer variatie binnen die lijst maar helaas. De top 5 is vrijwel altijd hetzelfde..
Leuk nummer hoor, maar hoop elk jaar toch op wat meer variatie binnen die lijst maar helaas. De top 5 is vrijwel altijd hetzelfde..
Dat de top van de lijst ieder jaar hetzelfde blijft kan ik nog wel enigszins inkomen, als je er van uitgaat dat de overgrote meerderheid stemmers dezelfde mensen zijn als voorgaande jaren (en daar ga ik wel van uit) dan zou het ook raar zijn dat de top 5 of top 10 ineens helemaal onderste boven gegooid wordt. Op zich zie je hetzelfde fenomeen bij onze MuMeLadder waar er toch een harde kern stemmers is die grote invloed heeft welke nummers er uiteindelijk om de topplaatsen gaan stemmen. Dus dat daar weinig verschuiving in zit kan ik wel inkomen. Dat het heel ver afstaat van mijn top 5 is ook een feit, maar ik denk dat de meerderheid stemmers toch een leeftijd van 40+ heeft en de meerderheid stemmers zal zich ook niet zo met muziek bezighouden als wij hier op de site en dus niet snel z'n lijstje aanpassen vermoed ik. Dat dat lijstje wellicht gedeeltelijk beinvloed wordt door de beperkte keuzelijst is ook een feit lijkt me, uitbreiding van de keuzelijst zal de Top 2000 zeker in positieve zin beinvloeden maar met name denk ik in het gedeelte achter de topposities maar juist dat zou ik ook heel graag terugzien in de komende jaren.
0
geplaatst: 4 december 2012, 20:37 uur
Arrie schreef:
(quote)
En Chevy nu wellicht ook, want hij zit natuurlijk ook in de reclameblokken rondom de wedstrijd van Ajax.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 4 december 2012, 20:44 uur
Ajax wint natuurlijk in geen 2000 jaar van Real, dat snapt een kind.
0
geplaatst: 4 december 2012, 22:10 uur
TEQUILA SUNRISE schreef:
Ik kom ook het schitterende Under The Milky Way niet tegen van The Church, dat vind ik toch een droevige constatering.
Inderdaad ja, toch een verstild meesterwerkje!
0
geplaatst: 4 december 2012, 22:12 uur
Die is simpelweg niet bekend genoeg, denk ik. In NL dan, want in Australië heeft dit nummer wel een klassiekerstatus. Al beweren sommigen dat het over "onze" Mokumse Melkweg gaat.
0
geplaatst: 4 december 2012, 22:17 uur
Careful with that Axe, Eugene tot daar aan toe, maar dat je Mia van Gorki (een pareltje uit België waar wij kaaskoppen alleen maar van kunnen dromen) uit de lijst laat 

0
geplaatst: 4 december 2012, 22:21 uur
In Nederland is dat ook helemaal niet zo'n bekend nummer hoor. In België een megaklassieker, hier alleen bekend onder de mensen die zich wat meer in muziek verdiepen, zoals op MuMe.
0
geplaatst: 4 december 2012, 22:21 uur
Ik ken het niet in ieder geval. En ik ken toch veel muziek volgens mij.
0
geplaatst: 4 december 2012, 22:31 uur
Under the Milky Way hoor ik nog wel eens op de radio, niet zo heel vaak maar toch.
En het is ook wel wat bekender geworden door Donnie Darko.
Vind het ook een mooi nummer.
En het is ook wel wat bekender geworden door Donnie Darko.
Vind het ook een mooi nummer.
0
geplaatst: 4 december 2012, 22:32 uur
Ik geloof dat ik het een tijdje terug zelfs op Radio 2 hoorde!
0
geplaatst: 4 december 2012, 23:19 uur
Jammer dat Elton's Song For Guy eruit is.
Een instrumental die me op een of andere manier raakt.
En Under The Milky Way hoort er inderdaad in.
Een instrumental die me op een of andere manier raakt.
En Under The Milky Way hoort er inderdaad in.

0
geplaatst: 4 december 2012, 23:27 uur
Zeg kaztor, heb jij eigenlijk nog op Dancin' Fool gestemd? Staat 662 om precies te zijn, dit jaar.
Ik wel dus. Niet zijn beste nummer uiteraard, maar ben heel blij dat Zappa er in ieder geval in staat met 1 van zijn pakweg 1.000 nummers.
Ik wel dus. Niet zijn beste nummer uiteraard, maar ben heel blij dat Zappa er in ieder geval in staat met 1 van zijn pakweg 1.000 nummers.

0
geplaatst: 4 december 2012, 23:29 uur
Starfish van The Church net even binnen gehaald, ken Under The Milky Way maar meer ook niet. Ben benieuwd!
0
geplaatst: 5 december 2012, 01:28 uur
Starfish is een grandioos album Tony, van begin tot eind.
Tot mijn grote verrassing ( en ongenoegen ) nooit erkenning gekregen in Nederland.
Tot mijn grote verrassing ( en ongenoegen ) nooit erkenning gekregen in Nederland.
0
geplaatst: 5 december 2012, 09:31 uur
Dat de top van de lijst ieder jaar hetzelfde blijft kan ik nog wel enigszins inkomen, als je er van uitgaat dat de overgrote meerderheid stemmers dezelfde mensen zijn als voorgaande jaren (en daar ga ik wel van uit) dan zou het ook raar zijn dat de top 5 of top 10 ineens helemaal onderste boven gegooid wordt.
Plus het feit dat veel LZ, DP, Eagles, Queen fans/aanhangers op dat nummer uit de top 5 stemmen in de hoop dat het als beste uit de bus komt, ondanks dat het misschien niet hun favo van de band is. Volgens mij zit er namelijk tussen de Top 5 en de nummer 6 al een gigantisch gat elke jaaar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2012, 09:45 uur
Tony schreef:
Starfish van The Church net even binnen gehaald, ken Under The Milky Way maar meer ook niet. Ben benieuwd!
Mooi album. Melkweg is lang niet het beste nummer erop...
0
geplaatst: 5 december 2012, 10:11 uur
Ralph. schreef:
Plus het feit dat veel LZ, DP, Eagles, Queen fans/aanhangers op dat nummer uit de top 5 stemmen in de hoop dat het als beste uit de bus komt, ondanks dat het misschien niet hun favo van de band is. Volgens mij zit er namelijk tussen de Top 5 en de nummer 6 al een gigantisch gat elke jaaar.
(quote)
Juist, ik breng ook altijd een strategische stem uit op Stairway in de hoop dat ie de andere mastodonten in de top 3 voor blijft. Bo Rap klinkt voor mij inmiddels hopeloos achterhaald en Child in Time is een cover.

0
Cured
geplaatst: 5 december 2012, 10:22 uur
Ik heb liever een goeie cover dan een matig nieuw nummer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.