Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 00:38 uur
Lukas schreef:
Nou, niet echt bekend... Iets met een cover van Krezip...
En Krezip was bepaald niet de enige, dat nummer is echt tot vervelens toe gecovered.
0
geplaatst: 12 december 2012, 01:11 uur
De cover van Beck (uit Eternal Sunshine) is eigenlijk de enige die ik ken buiten die van Krezip. Wel een mooi liedje inderdaad.
Oh ja, en deze versie: YouTube - NRG I Need Your Lovin (Fantazia 1992) 1-2-3-4!
Oh ja, en deze versie: YouTube - NRG I Need Your Lovin (Fantazia 1992) 1-2-3-4!
0
geplaatst: 12 december 2012, 01:31 uur
Even over de verliezers praten, altijd leuk.
Grote verliezers zijn
10cc (had acht nummers in de lijst, nu nog 5)
Albert Hammond (van 4 noteringen naar 1)
Beach Boys (van 10 naar 6)
Cliff Richard (van 4 naar 1 (die met The Young Ones, in de begindagen van de top 2000 had hij er ooit een stuk of 15, 20)
Dusty Springfield (van 5 naar 3)
Jan Smit (van 8 naar 3)
Small Faces (van 4 naar 1)
Een kleine greep uit wat ook uit de lijst is:
All That She Wants (Ace of Base), Brandend Zand (Anneke Gronloh), Ik doe wat ik doe (Astrid Nijgh), All You Need Is Love en I Feel Fine (Beatles), Rock around the clock (Bill Haley), My Back Pages (Byrds), Should I Stay Or Should I Go (Clash), Universal Soldier (Donovan), Olivers Army (Elvis Costello), Heb Je Even Voor Mij (Frans Bauer), Hit me with you Rythm stick (Ian Dury), I Want You Back (Jackson 5), Il Est Cinq Heures Paris S'éveille (Jacques Dutronc), Summer in The City (Lovin'Spoonful), Hung Up (Madonna), Kom Van Dat Dak Af (Peter en zijn Rockets), Short People (Randy Newman), My Girl (Temptations, Wild Thing (Troggs), Runnin' With The Devil (Van Halen), Making Plans For Nigel (XTC) en Mexico (Zangeres Zonder Naam).
Onder de grootste dalers: Heel veel Volendam, sowieso veel Nederlandstalig, veel ouder spul (jaren 50, begin jaren 60) en veel nummers uit de laatste paar jaar.
Grote verliezers zijn
10cc (had acht nummers in de lijst, nu nog 5)
Albert Hammond (van 4 noteringen naar 1)
Beach Boys (van 10 naar 6)
Cliff Richard (van 4 naar 1 (die met The Young Ones, in de begindagen van de top 2000 had hij er ooit een stuk of 15, 20)
Dusty Springfield (van 5 naar 3)
Jan Smit (van 8 naar 3)
Small Faces (van 4 naar 1)
Een kleine greep uit wat ook uit de lijst is:
All That She Wants (Ace of Base), Brandend Zand (Anneke Gronloh), Ik doe wat ik doe (Astrid Nijgh), All You Need Is Love en I Feel Fine (Beatles), Rock around the clock (Bill Haley), My Back Pages (Byrds), Should I Stay Or Should I Go (Clash), Universal Soldier (Donovan), Olivers Army (Elvis Costello), Heb Je Even Voor Mij (Frans Bauer), Hit me with you Rythm stick (Ian Dury), I Want You Back (Jackson 5), Il Est Cinq Heures Paris S'éveille (Jacques Dutronc), Summer in The City (Lovin'Spoonful), Hung Up (Madonna), Kom Van Dat Dak Af (Peter en zijn Rockets), Short People (Randy Newman), My Girl (Temptations, Wild Thing (Troggs), Runnin' With The Devil (Van Halen), Making Plans For Nigel (XTC) en Mexico (Zangeres Zonder Naam).
Onder de grootste dalers: Heel veel Volendam, sowieso veel Nederlandstalig, veel ouder spul (jaren 50, begin jaren 60) en veel nummers uit de laatste paar jaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 01:37 uur
starbright boy schreef:
Inderdaad, 19 noteringen in totaal. 12 in '99, 16 in '00 & '01, daarna werd het steeds minder en nu dus nog maar eentje.

0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 01:43 uur
Ook wel een leuk lijstje, de platen die nu niet meer in de lijst staan gesorteerd op hoogste positie ooit (alleen platen die ooit in de top 500 stonden).
110. Anneke Grönloh - Brandend Zand
113. Sweet - Poppa Joe
138. Rowwen Hèze - De Neus Umhoeg
151. Beatles - No Reply
179. Sweet - Ballroom Blitz
187. Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale
192. Sweet - The Sixteens
201. Patrick Bruel - Je N'attendais Pas À Toi
213. Beatles - All You Need Is Love
218. Bing Crosby - White Christmas
222. Johnny & The Hurricanes - Red River Rock
228. Lynn Anderson - Rose Garden
236. Sweet - Love Is Like Oxygen
239. Bill Haley & His Comets - Rock Around The Clock
245. Kenny Rogers - Ruby, Don't Take Your Love To Town
256. Anastacia - I'm Outta Love
260. Amalia Rodriguez - Uma Casa Portugesa
275. Sweet - Funny Funny
305. Extreme - More Than Words
321. Selecter - On My Radio
325. Cliff Richard - The Young Ones
329. Linda Ronstadt - It's So Easy
331. De Dijk - Recht In De Ogen
340. Kinks - Dead End Street
341. Herb Alpert - This Guy's In Love With You
348. Marco Borsato - Stop De Tijd
349. Frans Bauer - Heb Je Even Voor Mij
361. Sweet - Action
375. Axis - Someone
377. Village People - Y.M.C.A.
389. Céline Dion - Think Twice
396. Anneke Grönloh - Paradiso
404. Backstreet Boys - As Long As You Love Me
418. Kinks - Mr. Pleasant
428. Flying Pickets - Only You
441. Albert Hammond - I Don't Wanna Die In An Air Disaster
444. Hall & Oates - Rich Girl
445. West Side Story - Maria
448. Chi Coltrane - You Were My Friend
454. Backstreet Boys - Quit Playing Games
465. Conny Vandenbos - Paleis Met Gouden Muren
473. Cliff Richard - Miss You Nights
485. Madonna - Like A Virgin
487. Mariah Carey - Hero
493. Gilbert O'Sullivan - Matrimony
496. BZN - Just An Illusion
110. Anneke Grönloh - Brandend Zand
113. Sweet - Poppa Joe
138. Rowwen Hèze - De Neus Umhoeg
151. Beatles - No Reply
179. Sweet - Ballroom Blitz
187. Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale
192. Sweet - The Sixteens
201. Patrick Bruel - Je N'attendais Pas À Toi
213. Beatles - All You Need Is Love
218. Bing Crosby - White Christmas
222. Johnny & The Hurricanes - Red River Rock
228. Lynn Anderson - Rose Garden
236. Sweet - Love Is Like Oxygen
239. Bill Haley & His Comets - Rock Around The Clock
245. Kenny Rogers - Ruby, Don't Take Your Love To Town
256. Anastacia - I'm Outta Love
260. Amalia Rodriguez - Uma Casa Portugesa
275. Sweet - Funny Funny
305. Extreme - More Than Words
321. Selecter - On My Radio
325. Cliff Richard - The Young Ones
329. Linda Ronstadt - It's So Easy
331. De Dijk - Recht In De Ogen
340. Kinks - Dead End Street
341. Herb Alpert - This Guy's In Love With You
348. Marco Borsato - Stop De Tijd
349. Frans Bauer - Heb Je Even Voor Mij
361. Sweet - Action
375. Axis - Someone
377. Village People - Y.M.C.A.
389. Céline Dion - Think Twice
396. Anneke Grönloh - Paradiso
404. Backstreet Boys - As Long As You Love Me
418. Kinks - Mr. Pleasant
428. Flying Pickets - Only You
441. Albert Hammond - I Don't Wanna Die In An Air Disaster
444. Hall & Oates - Rich Girl
445. West Side Story - Maria
448. Chi Coltrane - You Were My Friend
454. Backstreet Boys - Quit Playing Games
465. Conny Vandenbos - Paleis Met Gouden Muren
473. Cliff Richard - Miss You Nights
485. Madonna - Like A Virgin
487. Mariah Carey - Hero
493. Gilbert O'Sullivan - Matrimony
496. BZN - Just An Illusion
0
geplaatst: 12 december 2012, 01:47 uur
En Living Doll met The Young Ones heeft ook ooit bijna in de top 100 gestaan, en nu dus onderste regionen. Cliff heeft het zwaar tegenwoordig. 
Poppa Joe ooit op 113 vind ik vrij merkwaardig trouwens. Kan het nummer best hebben (zat er laatst nog mee in m'n hoofd), maar da's behoorlijk hoog voor zo'n simpel deuntje.
The Sweet heeft sowieso aardig aan populariteit ingeboet, maar Ballroom Blitz vind ik dan zelf wel weer super.

Poppa Joe ooit op 113 vind ik vrij merkwaardig trouwens. Kan het nummer best hebben (zat er laatst nog mee in m'n hoofd), maar da's behoorlijk hoog voor zo'n simpel deuntje.
The Sweet heeft sowieso aardig aan populariteit ingeboet, maar Ballroom Blitz vind ik dan zelf wel weer super.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 01:48 uur
Ik vind zelf Love Is Like Oxygen geweldig.
Maar Sweet is inderdaad de gebeten hond. Waarom? Geen idee. Heeft één van de bandleden recent iets stouts gedaan ofzo?
Maar Sweet is inderdaad de gebeten hond. Waarom? Geen idee. Heeft één van de bandleden recent iets stouts gedaan ofzo?
0
geplaatst: 12 december 2012, 01:51 uur
Anneke Grönloh op 110...
Nederland verkeerde vast in een geval van massale verstandsverbijstering.
Love Is Like Oxygen is volgens mijn bescheiden mening een vergeten klassiekertje.
Geweldig nummer, hoort in elke Top 2000 te staan.
Verder ook heel sneu: Short People, Runnin' With The Devil, Song For Guy, Oliver's Army en Nigel eruit...
Love Is Like Oxygen is volgens mijn bescheiden mening een vergeten klassiekertje.
Geweldig nummer, hoort in elke Top 2000 te staan.
Verder ook heel sneu: Short People, Runnin' With The Devil, Song For Guy, Oliver's Army en Nigel eruit...

0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 01:57 uur
Van alle platen die er alle jaren in hebben gestaan de plaat met het laagste gemiddelde:
Nadieh - Windforce 11
Noteringen omgekeerd chronologisch:
1896
1647
1943
1785
1708
1743
1929
1806
1613
1677
1880
1227
1127
1631
Wat een doorzetter die plaat.
Nadieh - Windforce 11
Noteringen omgekeerd chronologisch:
1896
1647
1943
1785
1708
1743
1929
1806
1613
1677
1880
1227
1127
1631
Wat een doorzetter die plaat.

0
geplaatst: 12 december 2012, 07:27 uur
kaztor schreef:
Anneke Grönloh op 110...
Anneke Grönloh op 110...
Ach, zo slecht is dat nummer nou ook weer niet. Hooguit een beetje oubollig.
Maar ik kan de charme er wel van inzien.
Een schande dat The Selector - On my radio niet meer in die lijst staat, trouwens. Bij de nummers die er door de jaren heen uit gevallen zijn zitten er sowieso veel die het luisteren ernaar eventueel nog leuk zouden kunnen maken, voor mezelf dan.

0
johannesA
geplaatst: 12 december 2012, 09:03 uur
Ik vind De Dijk een prima band, maar ik moest dit nummer even op Youtube opzoeken, om te luisteren welk nummer dit is. Ik heb het nummer tot nu nog nooit gehoord. Nu zegt dat opzich niet zoveel, maar ik ken best veel liedjes van De Dijk. Dat deze zo hoog heeft gestaan in de top 2000 is toch wel opzienbarend.
0
geplaatst: 12 december 2012, 09:29 uur
Wellicht een actie van de fanclub? Ik weet niet in welk jaar deze de hoogste positie behaald heeft maar "vroeger" had je volgens mij niet eens zo heel veel stemmen nodig om het überhaupt tot de lijst te schoppen. Met een beetje meer promotie (zie Slayer dit jaar) zit er dan zomaar een hoge positie in.
0
johannesA
geplaatst: 12 december 2012, 09:33 uur
Als een fanclub een nummer hoog wil hebben in de top 2000 en ze hadden mij uitgezocht als regelaar, dan had ik eerder voor bv. Bloedend Hart of Als Ze Er Niet Is gekozen.
Misschien had je dan ook nog 10 á 20 stemmers buiten de fanclub om gehad.
Misschien had je dan ook nog 10 á 20 stemmers buiten de fanclub om gehad.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 december 2012, 09:46 uur
Lukas schreef:
En bedankt voor het ophalen van deze herinnering.

De versie van Baby D uit de jaren '90 was overigens mijn kennismaking met dit nummer. Het origineel zou in de Top 2000 niet misstaan en in onze eigen Top 2000 evenmin.
0
geplaatst: 12 december 2012, 10:59 uur
Onweerwolf schreef:
151. Beatles - No Reply
Dit moet wel een fout zijn. Buiten het feit dat ik dit nummer niet ken (en ik ken toch aardig wat Beatles-nummers), kijk dit rijtje:151. Beatles - No Reply
1280 1318 151 1383 1515 1616 1556 1473 1271 1919 1972
Die 151 zal wel een typfout zijn.
Edit: In de lijst van Radio 2 zelf staat het ook. Top 2000 - Radio2.nl - Standaard lijst - top2012.radio2.nl
Dat kan gewoon niet.
0
geplaatst: 12 december 2012, 11:01 uur
Nope geen typfout, het nummer heeft in 2002 op 151 gestaan.
Ik heb zelfs nog een cd van de top 2000 uit 2002 liggen en daar staat het op 151
Ik heb zelfs nog een cd van de top 2000 uit 2002 liggen en daar staat het op 151

0
geplaatst: 12 december 2012, 11:09 uur
Dat was denk dezelfde club die nu Slayer naar 199 heeft geholpen...
0
Het lijkt misschien een wat onbekender Beatles nummer, komt uit de beginperiode van de band.
Het was in Nederland een dubbele A kant met Rock and roll music. Waar ik overigens direct ook kies voor No Reply, als favoriet.
Dit singletje stond in 1965 21 weken in de Veronica Top 40 en haalde ook de eerste plaats. Dus heel erg onbekend mag het niet zijn.
Maar het kende in 2002 blijkbaar nogal wat volgelingen (die daar dan later weer op zijn teruggekomen, voor een deel)
Het was in Nederland een dubbele A kant met Rock and roll music. Waar ik overigens direct ook kies voor No Reply, als favoriet.
Dit singletje stond in 1965 21 weken in de Veronica Top 40 en haalde ook de eerste plaats. Dus heel erg onbekend mag het niet zijn.
Maar het kende in 2002 blijkbaar nogal wat volgelingen (die daar dan later weer op zijn teruggekomen, voor een deel)
0
Cured
Ik ben geen beatles-fan, maar No Reply is toch wel een bekend beetle nummer.
0
geplaatst: 12 december 2012, 11:14 uur
Maar, merkwaardig genoeg, het staat niet op:

Geldt zowel voor Rock and roll music als No Reply.

Geldt zowel voor Rock and roll music als No Reply.
0
geplaatst: 12 december 2012, 11:24 uur
Je zou bijna denken dat in de administratie van de Top 2000 een keer een cijfer is weggevallen en dat die 151ste plek een foutje was. Verder wel een bekende single van The Beatles inderdaad.
En The Field had ik ook moeten weten natuurlijk.
En The Field had ik ook moeten weten natuurlijk.

0
geplaatst: 12 december 2012, 11:34 uur
Hm, heb net even her en der gezocht (zowel op wiki als op specifieke Beatles pagina's) omdat ik niet echt een groot kenner ben maar het lijkt er op dat No Reply alleen in Nederland als single uitgebracht is. Of misschien nog in meer "onbetekenende" landen, maar in elk geval niet in de UK/US. Dat zal dan ook de verklaring zijn waarom de Nederlandstalige wiki-pagina voor dit nummer zowaar uitgebreider is dan de Engelstalige.
Hier is ie in elk geval niet terug te vinden: The Beatles discography - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
En dat zal dan ook de reden zijn waarom het nummer niet op de rode verzamelaar terug te vinden is.
Maar goed, ik ben zoals gezegd geen expert dus ik kan me vergissen. Als er iemand meer info heeft dan verneem ik dat graag.
Hier is ie in elk geval niet terug te vinden: The Beatles discography - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
En dat zal dan ook de reden zijn waarom het nummer niet op de rode verzamelaar terug te vinden is.
Maar goed, ik ben zoals gezegd geen expert dus ik kan me vergissen. Als er iemand meer info heeft dan verneem ik dat graag.
0
geplaatst: 12 december 2012, 13:18 uur
Cured schreef:
Ik ben geen beatles-fan, maar No Reply is toch wel een bekend beetle nummer.
Je gaat mij niet wijsmaken dat het normaal is dat zo'n nummer boven überklassiekers staat als While My Guitar, Strawberry Fields, Penny Lane, Norwegian Woods etc. En dat ook nog eens voor slechts één jaar om daarna weer als 34e Beatle-nummer genoteerd te zijn.Ik ben geen beatles-fan, maar No Reply is toch wel een bekend beetle nummer.
Dat van herman lijkt me erg plausibel, dat er een cijfer is weggevallen.
0
geplaatst: 12 december 2012, 13:33 uur
Maar dat moet dan toen in de tijd al zijn fout gegaan gezien het cd-boekje van Lex. Het is best een redelijk bekend liedje maar laten we het er op houden dat The Beatles misschien wel 40 bekendere heeft.
0
geplaatst: 12 december 2012, 13:34 uur
kaztor schreef:
Anneke Grönloh op 110...
Anneke Grönloh op 110...
Dit is een van de meest verkochte nl-talige singles ooit. Zo niet de meest verkochte, ruim 3,5 miljoen...
0
geplaatst: 12 december 2012, 13:35 uur
Nope het heeft gewoon een keer op 151 gestaan om vervolgens weer naar beneden te kukelen.
In die lijst zie je ook Red River Rock en It's So Easy die er hoog staan om vervolgens weer onderaan te bungelen.
In die lijst zie je ook Red River Rock en It's So Easy die er hoog staan om vervolgens weer onderaan te bungelen.
0
geplaatst: 12 december 2012, 13:42 uur
chevy93 schreef:
In dat geval gebruikt Wikipedia dezelfde foutieve bron: No Reply - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Maar de tabel van de Top2000 is reeds in 2009 aan deze pagina toegevoegd dus ik denk eerlijk gezegd dat het nummer daadwerkelijk zo hoog stond in 2002. Maar inderdaad, het blijft een vreemd verhaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.