Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2012, 13:29 uur
Goh, dat wist ik niet. Dan vind ik het overigens wel merkwaardig dat ik Are 'Friends' Electric nog nooit ergens op de radio gehoord heb. Het komt daardoor op mij over als een 'vergeten' nummer uit vervlogen tijden. En ik vind het daarom ook niet verwonderlijk dat er weinig op gestemd wordt, want de meeste mensen (lees: mainstreamluisteraars) worden er amper aan herinnerd dat het nummer ooit bestaan heeft.
Maar dan zit ik nog steeds met de vraag: Waarom raakt zo'n hit helemaal in de vergetelheid onder het mainstreampubliek en de radio-dj's? Ik vind het merkwaardig.
Maar dan zit ik nog steeds met de vraag: Waarom raakt zo'n hit helemaal in de vergetelheid onder het mainstreampubliek en de radio-dj's? Ik vind het merkwaardig.
0
geplaatst: 8 december 2012, 13:35 uur
In die tijd stonden sowieso meer 'aparte' nummers in de hitlijsten. Money van The Flying Lizards is ook zo'n voorbeeld. Voor 'ons' is Are Friends Electric een evergreen, maar voor het mainstreampubliek was het misschien meer een kortstondige hype. Hoe dan ook maak ik alvast een mental note om er volgend jaar een vrije keuze op los te laten.
0
geplaatst: 8 december 2012, 13:35 uur
stoepkrijt schreef:
Dan vind ik het overigens wel merkwaardig dat ik Are 'Friends' Electric nog nooit ergens op de radio gehoord heb.
Dan luister jij de verkeerde stations. Dan vind ik het overigens wel merkwaardig dat ik Are 'Friends' Electric nog nooit ergens op de radio gehoord heb.

Zelfs Radio Veronica heeft hem een keer gedraaid, zie ik.
Zoeken op Tubeway - watiseropderadio.nl
Maar ik moet ook bekennen voor MuMe nog nooit van het nummer gehoord te hebben.
0
geplaatst: 8 december 2012, 13:45 uur
stoepkrijt schreef:
Goh, dat wist ik niet. Dan vind ik het overigens wel merkwaardig dat ik Are 'Friends' Electric nog nooit ergens op de radio gehoord heb. Het komt daardoor op mij over als een 'vergeten' nummer uit vervlogen tijden. En ik vind het daarom ook niet verwonderlijk dat er weinig op gestemd wordt, want de meeste mensen (lees: mainstreamluisteraars) worden er amper aan herinnerd dat het nummer ooit bestaan heeft.
Ik heb datzelfde altijd met Unfinished Sympathy van Massive Attack. Nummer 1-hit geweest, maar die hoor ik ook nooit meer. Vind ik ook erg merkwaardig.
Edit: volgens die site blijkbaar wel, maar in de praktijk hoor ik hem vrijwel nooit.
0
geplaatst: 8 december 2012, 15:18 uur
stoepkrijt schreef:
Omdat het ook daadwerkelijk een goed nummer is, en van goede muziek moeten ze in Nederland radioland niet zoveel hebben

0
geplaatst: 8 december 2012, 15:44 uur
Hoe kom je daar nou bij, we hebben hier Sky Radio, Veronica en 100% NL! 

0
geplaatst: 8 december 2012, 15:51 uur
Ik wil jullie aanraden ook op facebook pagina van de top 2000 berichten te zetten. Zo wordt 'het woord' verspreid. Inderdaad Gary Numan vind ook ik geweldig. Ik vind dan weer in cars net even leuker. Een van de problemen van goede artiesten is dat ze soms niet een duidelijke signature song hebben. Dat betekent dat er niet een nummer is dat lekker in het gehoor ligt dat anderen snel zal aanspreken zonder de artiest te kennen, maar ook dat de fans verdeeld zullen zijn.
Er staan best wat goede nummers in de lijst (Jacques Brel, the Smiths, Radiohead, New Order, Crowded House, 'make me smile', 'dont like mondays', the cure, slayer, metallica, led zeppeling, noem maar op. Het is net hoe je het wilt bekijken, zie je vooral de nummers van Blof en acda en de munnik of focus je op de goede nummer die in de lijst staan.
(en ja, er missen veel goede nummers, ook oude klassiekers, bijvoorbeeld look of love van dusty springfield of iets van sly stone)
Er staan best wat goede nummers in de lijst (Jacques Brel, the Smiths, Radiohead, New Order, Crowded House, 'make me smile', 'dont like mondays', the cure, slayer, metallica, led zeppeling, noem maar op. Het is net hoe je het wilt bekijken, zie je vooral de nummers van Blof en acda en de munnik of focus je op de goede nummer die in de lijst staan.
(en ja, er missen veel goede nummers, ook oude klassiekers, bijvoorbeeld look of love van dusty springfield of iets van sly stone)
0
geplaatst: 8 december 2012, 17:24 uur
Arrie schreef:
Ik heb datzelfde altijd met Unfinished Sympathy van Massive Attack. Nummer 1-hit geweest, maar die hoor ik ook nooit meer. Vind ik ook erg merkwaardig.
Edit: volgens die site blijkbaar wel, maar in de praktijk hoor ik hem vrijwel nooit.
(quote)
@ stoepkrijt : Er zijn hits en er zijn hits. Sommige nummers worden een hit omdat ze kortstondig door een alternatief publiek worden gehypet, dankzij een evenement als bijvoorbeeld Music For Life, of als eerste single van een lang verwachte release van een niet mainstream band. Voorbeelden (Ultratop België) zijn Uprising van Muse, Precious/Wrong van Depeche Mode, Fot What it's Worth van Placebo of Nantes van Beirut. Flinke hits maar gewoon geboycot door radioland, je zal deze nummers nooit meer horen op mainstream radio. 9 Crimes was een randgeval, is dankzij Idols covers toch min of meer aanvaard.
Unfinished Sympathy daarintegen, daarmee wordt je letterlijk dood gegooid op de radio.
Voorts niets slechts over dat nummer, is niet kapot te draaien. Misschien wel de meest relevante single van de nineties, omdat het een clash is van heel wat, op dat moment, relevante muziekstijlen. Uitzonderlijk mooie tekst ook. En legendarische videoclip.
Mainstreamhits van dat kaliber zijn een zeldzaamheid, ik denk ook spontaan aan DM's Enjoy The Silence.
0
geplaatst: 8 december 2012, 19:27 uur
Zo raar vind ik dat niet. Is momenteel nog een ontzettend populair nummer, dus kan me goed voorstellen dat er veel op gestemd wordt.
0
geplaatst: 8 december 2012, 19:28 uur
Man of Sorrows schreef:
@ stoepkrijt : Er zijn hits en er zijn hits. Sommige nummers worden een hit omdat ze kortstondig door een alternatief publiek worden gehypet, dankzij een evenement als bijvoorbeeld Music For Life, of als eerste single van een lang verwachte release van een niet mainstream band. Voorbeelden (Ultratop België) zijn Uprising van Muse, Precious/Wrong van Depeche Mode, Fot What it's Worth van Placebo of Nantes van Beirut. Flinke hits maar gewoon geboycot door radioland, je zal deze nummers nooit meer horen op mainstream radio. 9 Crimes was een randgeval, is dankzij Idols covers toch min of meer aanvaard.
(quote)
Het zal in België anders zijn, maar geen van deze nummers zijn in Nederland hits geworden. Oh wacht, ik geloof alleen Uprising, en dan wel een hele kleine hit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 december 2012, 23:12 uur
rolandobabel schreef:
Ik wil jullie aanraden ook op facebook pagina van de top 2000 berichten te zetten. Zo wordt 'het woord' verspreid. Inderdaad Gary Numan vind ook ik geweldig. Ik vind dan weer in cars net even leuker. Een van de problemen van goede artiesten is dat ze soms niet een duidelijke signature song hebben. Dat betekent dat er niet een nummer is dat lekker in het gehoor ligt dat anderen snel zal aanspreken zonder de artiest te kennen, maar ook dat de fans verdeeld zullen zijn.
Tsa ik ben degene zonder face-book, wil ik ook graag zo houden dus dat gaat me niet luikken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 december 2012, 23:14 uur
Arrie schreef:
Zo raar vind ik dat niet. Is momenteel nog een ontzettend populair nummer, dus kan me goed voorstellen dat er veel op gestemd wordt.
Maar het nummer is van 2012 en nu hip, volgend jaar zakt het als een baksteen, daarom zouden ze nummers van voor 2012 erin moeten zetten, jaarlijsten zijn er al genoeg.
0
geplaatst: 8 december 2012, 23:24 uur
Ja daar kan ik me wel in vinden, verwacht niet dat hier enige eeuwigheidswaarde in zit.
0
geplaatst: 9 december 2012, 17:05 uur
Ja, ik zie ook liever iets van tijden terug dat vandaag ook nog relevant klinkt dan zo'n Gangnam Style.
Dat begint meer en meer op een uit-de-hand-gelopen grap te lijken.
Het is geinig, maar dan écht niet meer dan een keer of drie.
0
geplaatst: 9 december 2012, 17:09 uur
Er is toch ooit een regel geweest dat je alleen mocht stemmen om nummers van minimaal een paar jaar oud? Van mij mogen ze die regel terug invoeren. Als er in 2012 écht goede nummers gemaakt zijn kunnen de fans zich die over een paar jaar ook nog wel herinneren.
0
geplaatst: 9 december 2012, 17:12 uur
kaztor schreef:
Ja, ik zie ook liever iets van tijden terug dat vandaag ook nog relevant klinkt dan zo'n Gangnam Style.
Precies..Wham - Last Christmas s duidelijk vele malen relevanter
0
geplaatst: 9 december 2012, 21:23 uur
Belachelijk trouwens dat Waiting for the Sun van The Doors maar niet boven de top 1000 weet uit te stijgen. Toch wel een van hun koningsnummers waar ik nog kippenvel van krijg.
0
geplaatst: 9 december 2012, 22:18 uur
kaztor schreef:
Datzelfde geldt imo ook voor Club Tropicana, YMCA, Una Paloma Blanca en Wunderbar. En zie nu. Ik heb er weinig moeite mee die in een toplijst te zien.Dat begint meer en meer op een uit-de-hand-gelopen grap te lijken.
0
Cured
geplaatst: 10 december 2012, 07:35 uur
Dit soort nummers passen vind ik niet in een toplijst, of het moet zoiets zijn als de foute 500 , de Gay Top 69 o.i.d.
0
geplaatst: 10 december 2012, 09:08 uur
Vergeet Radio 10 Gold niet, nog een lijst om kritiek op te hebben;
Top 4000 « Radio 10 Gold - radio10gold.nl
0
geplaatst: 12 december 2012, 00:21 uur
Ik vind het jammer dat The Korgis - Everybody's got to learn sometime er niet in staat. Dat is namelijk echt zo'n nummer dat het radio 2 mainstream publiek mooi vind en ooit 3e in de top 40.
0
geplaatst: 12 december 2012, 00:27 uur
Cured schreef:
Dit soort nummers passen vind ik niet in een toplijst, of het moet zoiets zijn als de foute 500 , de Gay Top 69 o.i.d.
Als veel mensen het tof genoeg vinden om erop te stemmen, dan hoort het gewoon in de toplijst. Waarom zou het er niet in horen? Omdat het pretentieloos vermaak is? Bohemian Rhapsody zit wellicht beter in elkaar, maar valt voor mij verder ook in die categorie.
0
geplaatst: 12 december 2012, 00:33 uur
Djarune schreef:
Ik vind het jammer dat The Korgis - Everybody's got to learn sometime er niet in staat. Dat is namelijk echt zo'n nummer dat het radio 2 mainstream publiek mooi vind en ooit 3e in de top 40.
Is ook nog gewoon een mooi nummer ook! Maar iets te weemoedig misschien voor de meesten en qua naam niet echt bekend, tenzij je de film Eternal Sunshine of the Spotless Mind hebt gezien.
0
geplaatst: 12 december 2012, 00:36 uur
orbit schreef:
Is ook nog gewoon een mooi nummer ook! Maar iets te weemoedig misschien voor de meesten en qua naam niet echt bekend, tenzij je de film Eternal Sunshine of the Spotless Mind hebt gezien.
(quote)
Nou, niet echt bekend... Iets met een cover van Krezip...
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 00:36 uur
Club Tropicana vind ik trouwens een uitstekend nummer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.