MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Misterfool
kaztor schreef:

. Vorig jaar zette hij, samen met -godbetert- Jan Smit, het Krautrock-genre eventjes fijntjes bij de vuilnis. Dan kun je er natuurlijk de klok op gelijk zetten dat Slayer rond oudjaarsdag een flauwe veeg uit de pan krijgt

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ze precies over krautrock te zeggen hadden .

Zephyr
Gewoon allemaal blijven kijken op NL-3 en luisteren naar Radio-2, maar ondertussen hier elke keer weer blijven afgeven en ieders smaak en muziekkennis en de hele Top-2000 afkraken.

Daar draait het hier in dit topic om ?

Ga zo door hoor.

Gelukkig zijn er zat mensen die er heel veel plezier aan beleven ...

Je gaat er maar even vanuit dat ik er naar kijk of luister? Kan mijn moeite en energie wel beter besteden dan aan een opgegeven instituut als dit. Die paar posts hier om de tijd zal ik niet laten hoor.. Van wie? Jou zeker

orbit schreef:
(quote)

Wie hebben ze nu weer opgetrommeld uit de vergane BN-glorie?

Edsilia Rombley en iemand die door het leven gaat als ene Willie Wartaal (echt!)...

Zoals altijd waren de docu's de hoogtepunten.

Grappig hoe Michael Sembello, een sessiemuzikant in hart en nieren, schijt heeft aan hits scoren en die van Frank Boeijen vond ik ook goed. Verder vond ik Tim Knol's bepleiting voor The Byrds en het verhaal over He Ain't Heavy, He's My Brother erg leuk.

Misterfool schreef:

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ze precies over krautrock te zeggen hadden .

Krautrock in de Top 2000-A-Gogo

kaztor schreef:
(quote)

Edsilia Rombley en iemand die door het leven gaat als ene Willie Wartaal (echt!)...

Willie Wartaal is lid van De Jeugd van Tegenwoordig en presenteert weleens mee op Nederland 3 (Lowlands, Pinkpop).

Misterfool

Weinig mis mee, Blokhuis legt mijns inziens adequaat uit wat krautrock is en de zogenaamde flauwe opmerking van Van Nieuwkerk kan ik wel enigszins snappen. Sterker nog mijn waardering van Blokhuis gaat hiermee juist omhoog; dit stukje laat duidelijk zien dat zijn smaak breder is dan enkel top 2000 muziek.

Ik vind het gewoon een schot voor open doel.
Matthijs doet dit altijd als het over iets anders gaat dan iets van het geijkte paadje.
Erg vervelend.

Over Blokhuis niks te klagen in dit filmpje, overigens.
Die vat dat soort populistische onbegrip laconiek op, die is Matthijs z'n tunnelvisie natuurlijk gewend.

Voor de liefhebbers: Welkom bij de TOP2000 Chat - top2000chat.net

Ondanks de soms kutplaten blijft het leuk vertoeven in de officieuze Top 2000-chat. Met diverse quizzen, veel gelul over de platen, altijd erg gezellig en soms wat streng (zo zijn er al diverse mensen geband wegens scheldwoorden die geen scheldwoorden zijn ).

Oh ja, en stemmen op de platen (want dat vinden we hier leuk, hè ).

op een of andere manier werkt die link bij mij niet.

kaztor schreef:
het verhaal over He Ain't Heavy, He's My Brother erg leuk.

Weinige zullen hem herkend hebben maar de laatste die je in beeld zag zingen bij die charity single en er uit zag als een gemiddelde boekhouder was Holly Johnson of te wel Frankie himself

Joren999 schreef:
(quote)
Willie Wartaal is lid van De Jeugd van Tegenwoordig en presenteert weleens mee op Nederland 3 (Lowlands, Pinkpop).

Die bluegrassgroep speelde ook nog iets van ze, Watskeburt.

Toch wel raar, eerst worden er pagina's volgeschreven dat het zo ouderwets/oubollig is en dan komt er een van een toch zeer populaire band van nu is het ook weet niet goed...

vigil schreef:
(quote)

Weinige zullen hem herkend hebben maar de laatste die je in beeld zag zingen bij die charity single en er uit zag als een gemiddelde boekhouder was Holly Johnson of te wel Frankie himself

Oja, inderdaad.
Zo te horen klinkt z'n stem nog loepzuiver.

Voor mij reden (Willie Wartaal) om voor het eerst dit jaar de top 2000 a gogo te kijken. Al hadden ze beter Faberyayo (ook van De Jeugd) kunnen uitnodigen, die heeft daadwerkelijk een beetje verstand van muziek.

kaztor schreef:
(quote)

Oja, inderdaad.
Zo te horen klinkt z'n stem nog loepzuiver.

Ja, gelukkig wel. Hij is jaren uit beeld geweest (beetje kunst maken en een boekje schijven, je kent het wel...) maar gelukkig duikt hij de laatste tijd weer wat vaker op . Hij ziet er ook gezond uit, blijkbaar is het HIV virus bij hem goed onder controle (om het zo maar even te zeggen).

vigil schreef:
op een of andere manier werkt die link bij mij niet.
Hmm.. het is gewoon top2000chat.net in ieder geval. Welkom bij de TOP2000 Chat - top2000chat.net

Edit: Oei, wat een hoop bullshit is er weer geplaatst in dit topic.

Cured schreef:
Edit: ook Mume heeft zijn eigen Leo Blokhuizen .
. 3 zelfs.

Onweerwolf schreef:
en het concept wordt tot in den treure herhaald.
Dit is dus ook het laatste jaar MuMe Ladder, begrijp ik?
herman schreef:
Ik zag gisteren heel even een Dre Hazes en Laura Jansen en heb na 5 minuten de tv maar overgezet...
Tja, zo kan ik ook wel afgeven. Ze hadden prima muzikale kennis en gaven uitstekend antwoord op de vragen, m.i.

Mijn god, wat is daar leuk aan...

Zou het niet weten. Ieder zijn meug maar...

jasper1991 schreef:
Mijn god, wat is daar leuk aan...
Praten met andere mensen over muziek, inderdaad, verschrikkelijk!

Voor de afwisseling heeft Jazz gewoon gelijk : real life gesprekken - bijv in een kroeg - zijn somtijds vele malen leuker dan dit frequent langs elkaar heenlullen digitale gedoe en 'chatten' is een digitaal dieptepunt - nog erger dan SimpelMan Spraak, dat je tenminste nog een 'alert'functie kan toedichten.

Zephyr schreef:
Gewoon allemaal blijven kijken op NL-3 en luisteren naar Radio-2, maar ondertussen hier elke keer weer blijven afgeven en ieders smaak en muziekkennis en de hele Top-2000 afkraken.

Daar draait het hier in dit topic om ?

Ga zo door hoor.

Gelukkig zijn er zat mensen die er heel veel plezier aan beleven ...

Mee eens. Men verwacht iets als de Kink 1200 of id maar die zul je niet krijgen op een publiek station. Ik vind de lijst aardig divers voor Radio 2 begrippen met Nirvana, Beatles, Pearl Jam, The Stones, Radiohead, Doe Maar, Muse etc etc. Enige minpunt is dat er ook gestemd kan worden op recente nummers.

Rogyros schreef:
We moeten ook niet te snobistisch over de Top 2000 doen. Gebeurt hier af en toe wel...

Mjuman schreef:
Zou ik ook zeggen als ik een mainstreamerd was. Alleen die mainstreamerds vergeten wel eens dat het niet mainstream is waardoor de rock/popmuziek zich ontwikkelt.

Als het aan Henry Ford had gelegen, hadden we nu allemaal nog steeds een T-Ford gereden - gelukkig waren er elders gedreven lieden die zorgen voor productontwikkeling. De link met muziek lijkt me niet zo erg moeilijk te leggen.

Ik heb zelden mijn punt zo snel bevestigd gezien...

sjoerd148 schreef:
(quote)

Mee eens. Men verwacht iets als de Kink 1200 of id maar die zul je niet krijgen op een publiek station. Ik vind de lijst aardig divers voor Radio 2 begrippen met Nirvana, Beatles, Pearl Jam, The Stones, Radiohead, Doe Maar, Muse etc etc. Enige minpunt is dat er ook gestemd kan worden op recente nummers.

Waarom is dat een minpunt, Sjoerd? Omdat ze nog niet genoeg zijn ingeweekt om te kunnen spreken van mogelijk top 2000 materiaal of omdat je hedendaagse muziek simpelweg ruk vindt?

Rogyros schreef:
We moeten ook niet te snobistisch over de Top 2000 doen. Gebeurt hier af en toe wel...

Mjuman schreef:
Zou ik ook zeggen als ik een mainstreamerd was. Alleen die mainstreamerds vergeten wel eens dat het niet mainstream is waardoor de rock/popmuziek zich ontwikkelt.

Als het aan Henry Ford had gelegen, hadden we nu allemaal nog steeds een T-Ford gereden - gelukkig waren er elders gedreven lieden die zorgen voor productontwikkeling. De link met muziek lijkt me niet zo erg moeilijk te leggen.

Rogyros schreef:
Ik heb zelden mijn punt zo snel bevestigd gezien...

Misschien toch even vooraf ervoor zorgen dat ook het linkerdeel van je brein (logisch, analytisch, objectief, sequentieel) is geactiveerd voor je gaat posten - Taal zit rechts

ClassicProgRock1
Mjuman is en blijft een hoge cultuurdrager bij wie de te volkse inslag van de Top 2000 tot ergernis leidt. Verkondiging hiervan is zijn roeping als hogepriester van de verlichte voorhoede der avantgardisten.

Ter verdediging van Mjuman voer ik aan dat we hier geenszins met een snob van doen hebben; hij is daadwerkelijk een hoeder van elitair cultuurgoed en van veinzen - zoals bij snobs van toepassing - is allerminst sprake.

Ach stiekem luisteren Orbit en Mjuman gewoon de top 2000 en zingen ze elk nummer van Supertramp, Eagles of Dire straits luidkeels mee

ClassicProgRock1
Orbit en Mjuman starring as "Brothers in Arms"

Rogyros schreef:
(quote)

Waarom is dat een minpunt, Sjoerd? Omdat ze nog niet genoeg zijn ingeweekt om te kunnen spreken van mogelijk top 2000 materiaal of omdat je hedendaagse muziek simpelweg ruk vindt?

Je krijgt vooral een onevenredig hoog aantal nummer uit 2011 en 2012 zo. Het gaat er allereerst om dat dit een Allertijdenlijst is, dus eigenlijk niet met liedjes nu op vaak op de radio komen omdat ze even in de top40 staan. Daarnaast begint de lijst ongeveer in 1963 (van daarvoor maar weinig), dan hebben we het over 50 jaar. Dat is 20 liedjes per jaar ongeveer. Uit 2011 zijn het er echter 49 en uit 2012 39. Dat vind ik vrij veel. Een grens van twee jaar is prima. De echte evergreens (dat wat blijft hangen) komt dan alsnog wel in de lijst en dat is dan ook meer op het idee dat het liedje echt is blijven hangen in het algemeen bewustzijn (toch een beetje de gedachte achter zo'n lijst) dan dat het erin komt omdat dat liedje net nu veel airplay heeft.

Oké, je uitleg snap ik. Je hebt ook wel een punt. Het moet wat langer weken om te voorkomen dat het enkel een hype van dat moment is.

Overigens, nu hoor ik The Whole Of The Moon van The Waterboys. Ook al een tijd niet meer gehoord. Mooi nummer!

Rogyros schreef:
(quote)

In mijn ogen vind ik dat ook een minpunt. Als ik afgelopen uren Skinny Love (van Birdy), Every Teardrop is A Waterfall en Gangnam Style langs hoor komen vraag ik mij toch af wat die er tussen doen. En hoogstwaarschijnlijk zitten ze er over 2 jaar al niet meer in, volgend jaar misschien al niet meer (Every Teardrop is A Waterfall misschien wel).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:57 uur

geplaatst: vandaag om 10:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.