MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Arrie schreef:
Ik stem gewoon op de dingen die ik zelf tof vind.

Ik ook. En daar zit New Gold Dream [ ] niet bij

Ik ga deze keer maar eens wat Velvet Underground proberen erin te krijgen.

Het was maar een voorbeeld hé Justus

Ik vind het wel een aardig idee, misschien één van de toppers uit de MuMeLadder? Zowel Paranoid Android als There is a light staan wel in de top 2000 maar beiden buiten de top 100, wellicht een idee om één van deze platen omhoog te stemmen?

Casartelli (moderator)
Als er een serieus tof nummer hier boven komt drijven (zeg: een die ik in het Lied van de Dag topic minstens een 9,0 zou geven), wil ik die best in mijn vrije keuzeruimte opnemen ter vervanging van een ander serieus tof nummer dat verder toch kansloos is. Mocht je evenwel tien mensen daarvan kunnen overtuigen met één nummer (en dat lijkt me al heel wat), dan zou ik er nog steeds geen wonderen van verwachten.

Arrie schreef:
Ik stem gewoon op de dingen die ik zelf tof vind.

Hoort New Gold Dream van Simple Minds daar toevallig bij

laxus11 schreef:
Het was maar een voorbeeld hé Justus

Slecht voorbeeld Lex, als je nu Maid of Orleans had voorgesteld

Ja maar die staat er al in

Op 481 zelfs ( Nog te laag maar ach)

laxus11 schreef:
Ja maar die staat er al in

Maar die kan nog wel wat omhoog ome Lex! Dus extra steun zou welkom zijn

Kijken of ik er een plekje voor heb maar ik beloof niks

New Gold Dream heeft mijn zegen uiteraard

Rebellion (Lies) - Arcade Fire zal altijd in mijn stemmenlijst staan..

vigil schreef:
(quote)

Hoort New Gold Dream van Simple Minds daar toevallig bij

Ach jawel maar lang niet tof genoeg voor een stem. Dan moet het wel echt een groot persoonlijk favoriet zijn.

Stem Stem/Long Stem lijkt me wel een leuke campagne. Vooral omdat het lekker bekt.

Laten we met z'n allen op Dream House van Deafheaven gaan stemmen, die hoort er gewoon in!

Of Disco 2000 want Top 2000.

Ja, ik ben voor!

Onweerwolf
New Gold Dream.

Leuk idee hoor, een actie opzetten, maar als iedereen een eigen favoriet voordraagt gaat het natuurlijk nooit werken. Dan doet er veel te weinig mensen mee.

Óf we stemmen onze gezamenlijke Ladderfavoriet Paranoid Android naar de eerste plaats, óf we laten dit hele idee gewoon varen

Edit: Of we stemmen onze Witte Truiwinnaar de lijst in. Arcade Fire is misschien wel de favoriete band van heel MuMe.

Co Jackso schreef:
Rebellion (Lies) - Arcade Fire zal altijd in mijn stemmenlijst staan..

Bij mij ook.

stoepkrijt schreef:

Óf we stemmen onze gezamenlijke Ladderfavoriet Paranoid Android naar de eerste plaats, óf we laten dit hele idee gewoon varen

Edit: Of we stemmen onze Witte Truiwinnaar de lijst in. Arcade Fire is misschien wel de favoriete band van heel MuMe.

Beide ideeën lijken me dus wel een goed plan. Het wordt eens tijd dat Paranoid Android boven Creep eindigt in de Top 2000 (eerste 100 zou mooi zijn) en Arcade Fire is zo'n beetje de grootste band die nog ontbreekt in de lijst.

Een nummer in de Top 2000 stemmen is niet moeilijk, maar een nummer hoog krijgen is haast onmogelijk met een actie. Een aantal jaar geleden kon er op basis van een landkaart met gegevens gepubliceerd door de Top 2000 een goede schatting worden gegeven hoeveel stemmen elk nummer had gekregen. Toen bleek dat er in de onderste regionen vrij weinig stemmen nodig zijn. In de top waren het juist krankzinnig veel stemmen.

Ik zet ook altijd Rebellion (Lies) in mijn vrije keuze.

Teunnis schreef:
Een nummer in de Top 2000 stemmen is niet moeilijk, maar een nummer hoog krijgen is haast onmogelijk met een actie. Een aantal jaar geleden kon er op basis van een landkaart met gegevens gepubliceerd door de Top 2000 een goede schatting worden gegeven hoeveel stemmen elk nummer had gekregen. Toen bleek dat er in de onderste regionen vrij weinig stemmen nodig zijn. In de top waren het juist krankzinnig veel stemmen.

Ik zet ook altijd Rebellion (Lies) in mijn vrije keuze.

Het is toch krom dat je met een groepje een bepaald nummer omhoog wilt werken in een lijst als deze? Dan snap je de bedoeling van de lijst niet. Het gaat om herkenbaarheid, nostalgie en open deuren intrappen. De smaak van Nederland is niet bepaald spannend helaas.

Mctijn schreef:
(quote)

Het is toch krom dat je met een groepje een bepaald nummer omhoog wilt werken in een lijst als deze? Dan snap je de bedoeling van de lijst niet. Het gaat om herkenbaarheid, nostalgie en open deuren intrappen. De smaak van Nederland is niet bepaald spannend helaas.

Ik vind dat het bij elke zodanige lijst niet de bedoeling is om met dergelijke acties nummers (hoog) in de lijst te stemmen. Ik vind het persoonlijk veel leuker als de lijst gewoon 'klopt'.

Arrie schreef:
(quote)

Ik vind dat het bij elke zodanige lijst niet de bedoeling is om met dergelijke acties nummers (hoog) in de lijst te stemmen. Ik vind het persoonlijk veel leuker als de lijst gewoon 'klopt'.

Ik ook

Over 10 jaar staat Bohemian Rhapsody gewoon buiten de top-10. Babyboomers hebben ook niet het eeuwig leven

Zonder gekheid. De top-2000 van Radio 2 is gewoon een pop-hitlijst met de grootste hits van de afgelopen 40 jaar. Zoals altijd tellen de laatste jaren het zwaarst. Vandaar 12 (!) Coldplay nummers in de lijst, terwijl de meesten onder ons er wellicht 2 goede kunnen noemen Maar goed, die naam he...

Voor een spannende lijst moet je niet bij Radio 2 zijn. Wellicht heeft Penguin Radio een leuke lijst? StuBru? Of Engelse zenders? Ik kijk in ieder geval alleen om de korte docu's, de rest is bekend.

Mctijn schreef:
(quote)

Ik ook

Over 10 jaar staat Bohemian Rhapsody gewoon buiten de top-10. Babyboomers hebben ook niet het eeuwig leven

Zonder gekheid. De top-2000 van Radio 2 is gewoon een pop-hitlijst met de grootste hits van de afgelopen 40 jaar. Zoals altijd tellen de laatste jaren het zwaarst. Vandaar 12 (!) Coldplay nummers in de lijst, terwijl de meesten onder ons er wellicht 2 goede kunnen noemen

Toch wel een stuk of tien. Namelijk het eerste album.

Arrie schreef:
(quote)

Toch wel een stuk of tien. Namelijk het eerste album.
De eerste 6 zijn top, daarna mwah. Maar wel een noemenswaardig album, dat zeker.
Maar toch, om er 3 of 4 Coldplay nummers in ze zetten die ze niet zelf hebben bedacht (samples, covers) gaat wel wat ver. 2000 nummers zijn er al zo weinig en er worden zoveel topnummers niet genoemd....

Waaronder uiteraard Sinnerman

Onweerwolf
Mctijn schreef:
Voor een spannende lijst moet je niet bij Radio 2 zijn. Wellicht heeft Penguin Radio een leuke lijst? StuBru? Of Engelse zenders? Ik kijk in ieder geval alleen om de korte docu's, de rest is bekend.

Deze lijst is ook wel leuk

yeahyeahyeah schreef:
Ik ga deze keer maar eens wat Velvet Underground proberen erin te krijgen.

Vind ik een beter idee. De kans op behoorlijke winst voor VU en Lou Reed lijkt mij door het overlijden van Reed op voorhand al aanwezig dus voor definitieve glorie All tomorrow's parties maar eens kiezen.

musician schreef:
(quote)

Vind ik een beter idee. De kans op behoorlijke winst voor VU en Lou Reed lijkt mij door het overlijden van Reed op voorhand al aanwezig dus voor definitieve glorie All tomorrow's parties maar eens kiezen.

Gewoon Sister Ray natuurlijk. Dat geeft nog een veel leuker effect dan Slayer in de top 2000.

Een beetje aan de lange kant, dat remt misschien wat af. Maar toch ook een goed nummer. Wellicht dat ik trouwens eerder ga voor Reed solo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.