Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:39 uur
Arrie schreef:
Er was het idee om wat betreft Arcade Fire met z'n allen voor Rebellion te kiezen.
(quote)
Er was het idee om wat betreft Arcade Fire met z'n allen voor Rebellion te kiezen.
Kijk, dat is nou heel wat leuker uitgelegd.

Met de motivatie: omdat ik meestal te laat ben met stemmen, heb ik dit jaar 2x gestemd. Dus jawel: alsnog Rebellion (Lies) genomineerd.
Komt alles toch weer goed. En voor nu: snaveltjes dicht en oogjes toe, slaap lekker!

0
geplaatst: 21 november 2014, 23:41 uur
mjk87 schreef:
Omdat je dan talent (en oefening) moet hebben voor en het muziek maken en het componeren, als je een programma je muziek laat maken (althans, het geluid) heb je alleen voor dat tweede talent (en oefening) nodig.
Omdat je dan talent (en oefening) moet hebben voor en het muziek maken en het componeren, als je een programma je muziek laat maken (althans, het geluid) heb je alleen voor dat tweede talent (en oefening) nodig.
Dat een in een prog vastgeroeste 50'er dit soort opvattingen heeft is tot daar aan toe, maar iemand van jouw generatie zou toch beter moeten weten.
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:43 uur
Arrie schreef:
Die stond in de keuzelijst.
Prachtig lijstje trouwens! Maar ik had niet anders van je verwacht, ik ben het heel vaak met je eens.
(quote)
Die stond in de keuzelijst.

Prachtig lijstje trouwens! Maar ik had niet anders van je verwacht, ik ben het heel vaak met je eens.
Shaft over het hoofd gezien, ik vond het al zo schandalig.
Overigens zie ik veel van mijn afvallers in de lijstjes van jou, herman en Dance Lover
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:46 uur
Ik mocht stemmen voor iemand anders hier. Dat leverde deze vergeten pareltjes op:
Bruce Springsteen - The River
The Rolling Stones - Midnight Rambler
Neil Young - Old Man
The Beatles - Get Back
The Doors - L.A. Woman
Dire Straits - Telegraph Road
Radiohead - Karma Police
Aretha Franklin - You Make Me Feel
Nirvana - Come As You Are
Metallica - Sad But True
Supertramp - School
Radiohead - Creep
Otis Redding - On The Dock Of The Bay
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
James Brown - I Got You I Feel Good
Plus:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
The Beatles - Helter Skelter
Aretha Franklin - Spirit In The Dark
Nirvana - Something In The Way
Pearl Jam - Better Man
Bruce Springsteen - The River
The Rolling Stones - Midnight Rambler
Neil Young - Old Man
The Beatles - Get Back
The Doors - L.A. Woman
Dire Straits - Telegraph Road
Radiohead - Karma Police
Aretha Franklin - You Make Me Feel
Nirvana - Come As You Are
Metallica - Sad But True
Supertramp - School
Radiohead - Creep
Otis Redding - On The Dock Of The Bay
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
James Brown - I Got You I Feel Good
Plus:
The Beatles - Helter Skelter
Aretha Franklin - Spirit In The Dark
Nirvana - Something In The Way
Pearl Jam - Better Man
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:51 uur
herman schreef:
Dat een in een prog vastgeroeste 50'er dit soort opvattingen heeft is tot daar aan toe, maar iemand van jouw generatie zou toch beter moeten weten.
(quote)
Omdat? We hebben het over een computer, iedereen die een beetje daarmee overweg kan en de juiste programma's heeft kan muziek in elkaar draaien. Je hebt alleen wel talent nodig om er iets fatsoenlijks uit te krijgen.
0
geplaatst: 21 november 2014, 23:53 uur
Als ik een gitaar heb kan ik daar ook muziek uit halen. Ik heb alleen wel talent nodig om er iets fatsoenlijks uit te krijgen.
0
geplaatst: 22 november 2014, 00:43 uur
mjk87 schreef:
Omdat? We hebben het over een computer, iedereen die een beetje daarmee overweg kan en de juiste programma's heeft kan muziek in elkaar draaien. Je hebt alleen wel talent nodig om er iets fatsoenlijks uit te krijgen.
(quote)

0
geplaatst: 22 november 2014, 01:16 uur
Hotel op 1 ( voor mij geen discussie ).
Wel Nightporter van Japan & Tinseltown In The Rain van The Blue Nile in mijn top 15.
In mijn vrije keuze How Soon Is Now van The Smiths vergeten
Wel Nightporter van Japan & Tinseltown In The Rain van The Blue Nile in mijn top 15.
In mijn vrije keuze How Soon Is Now van The Smiths vergeten

0
geplaatst: 22 november 2014, 08:43 uur
Oef ik ben nog steeds aan het strepen.
Bij deze, Rebelion lies staat er bij ook in , dus ik zal niet achteraf ter verantwoording worden geroepen omdat mijn lijstje door de AIVD hier publiek wordt gemaakt.
Bij deze, Rebelion lies staat er bij ook in , dus ik zal niet achteraf ter verantwoording worden geroepen omdat mijn lijstje door de AIVD hier publiek wordt gemaakt.

0
geplaatst: 22 november 2014, 10:14 uur
Mijn bijdrage voor dit jaar
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Maurice - stemmen.top2000.nl
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Maurice - stemmen.top2000.nl
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:18 uur
Ik heb het al op FB gezegd maar een erg mooie lijst Maurice 

0
geplaatst: 22 november 2014, 10:39 uur
Ze hebben Goombay Dance Band - Sun of Jamaica ook uit de keuzelijst verwijderd.
Ergens in België gaat bij het horen van dit nieuws ongetwijfeld de vlag uit.
0
geplaatst: 22 november 2014, 10:40 uur
Ongetwijfeld omdat ze naar het Songfestival gaat, Radio 2 houdt overal rekening mee

0
geplaatst: 22 november 2014, 11:21 uur
freitzen schreef:
JIj onthoudt ook alles

0
geplaatst: 22 november 2014, 11:28 uur
freitzen schreef:
Die heeft er welgeteld 1 jaar in gestaan (in 1999), dus was al vrij kansloos lijkt me. Wordt zo langzamerhand ook meer een nummer voor radio 5
.
0
geplaatst: 22 november 2014, 11:28 uur
mjk87 schreef:
(quote)
Je geeft het nu zelf al aan: je moet ten eerste overweg kunnen met een computer en met de juiste programma's. Daarbovenop moet je ook nog eens talent hebben. Bovendien heb je ook wel de nodige muzikaliteit en creativiteit nodig, én is het net zo goed heel veel oefenen voor er iets fatsoenlijks uitkomt. Misschien moet je zelf eens proberen muziek te maken met een programma, en krijg je dan een beter idee.
0
geplaatst: 22 november 2014, 11:48 uur
Onweerwolf schreef:
Ik denk dat ze voor hun 'moet ouder dan een jaar zijn' regel de Top 40 notering aanhouden en die was pas in 2014. Daarnaast heeft het maar twee weken in de Top 40 gestaan.
(quote)
Ik denk dat ze voor hun 'moet ouder dan een jaar zijn' regel de Top 40 notering aanhouden en die was pas in 2014. Daarnaast heeft het maar twee weken in de Top 40 gestaan.
In de top 2000 van 2013 kwamen maar liefst 30 songs binnen uit het jaar 2013! In de keuzelijst moet dan een veelvoud gestaan hebben. En Strong was dan wel een 'kleine' hit, het is op vele zenders (met name ook Radio 2) maandenlang gedraaid.
Hopelijk komt het op eigen kracht binnen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 november 2014, 11:49 uur
Bijdrage van deze in prog vastgeroeste dertiger:
Alice Cooper - Halo of flies
Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder
Depeche mode - Enjoy the silence
Duran duran - Save a prayer
King Crimson - Starless
Marillion - Kayleigh
Mike Oldfield - Tubular bells I
Pet shop boys - It's a sin
Pink floyd - Shine on you crazy diamond, I-V
R.E.M. - Drive
Simple Minds - Promised you a miracle
Sparks - This town ain't big enough for the both of us
Supertramp - Fool's overture
The Beach boys - Sloop John B
Yes - Close to the edge
Anekdoten - Hole
Camel - Lady fantasy
Genesis - Entangled
James - Walk like you
Pulp - Common people
Alice Cooper - Halo of flies
Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder
Depeche mode - Enjoy the silence
Duran duran - Save a prayer
King Crimson - Starless
Marillion - Kayleigh
Mike Oldfield - Tubular bells I
Pet shop boys - It's a sin
Pink floyd - Shine on you crazy diamond, I-V
R.E.M. - Drive
Simple Minds - Promised you a miracle
Sparks - This town ain't big enough for the both of us
Supertramp - Fool's overture
The Beach boys - Sloop John B
Yes - Close to the edge
Anekdoten - Hole
Camel - Lady fantasy
Genesis - Entangled
James - Walk like you
Pulp - Common people
0
geplaatst: 22 november 2014, 11:53 uur
Daar staan zowaar nog 5 nummers tussen die ik in overweging had (en Pulp dubbelen we). 

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2014, 11:59 uur
ranboy schreef:
In de top 2000 van 2013 kwamen maar liefst 30 songs binnen uit het jaar 2013! In de keuzelijst moet dan een veelvoud gestaan hebben.
(quote)
In de top 2000 van 2013 kwamen maar liefst 30 songs binnen uit het jaar 2013! In de keuzelijst moet dan een veelvoud gestaan hebben.
Dat waren vrij keuzes.
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:03 uur
Ik stuur ook nog wel een tweede lijstje in denk ik, dan zet ik Strong bij mijn vrije keuzes (al vind ik Wasting My Young Years nog beter).
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:04 uur
Arrie schreef:
Misschien moet je zelf eens proberen muziek te maken met een programma, en krijg je dan een beter idee.
Misschien moet je zelf eens proberen muziek te maken met een programma, en krijg je dan een beter idee.
Dit sowieso niet aangezien ik heel goed weet waar mijn talenten niet liggen (en dan vooral aan de muziekkant).
Je geeft het nu zelf al aan: je moet ten eerste overweg kunnen met een computer en met de juiste programma's. Daarbovenop moet je ook nog eens talent hebben. Bovendien heb je ook wel de nodige muzikaliteit en creativiteit nodig, én is het net zo goed heel veel oefenen voor er iets fatsoenlijks uitkomt.
Nee, natuurlijk heb je dat nodig. Als je geen talent nodig had, dan had Avicii wel iets fatsoenlijks gemaakt
Maar alle gekheid, naast dat ik die muziek totaal niet vind passen bij Radio 2 (en tot een aantal jaar terug hield Radio 2 expres dit soort nummers er ook daarom uit) vind ik het allemaal meer van hetzelfde naast dat het me niet warm of koud laat. Ja, éénmaal, op Wake me Up, als "So Wake me Up" wordt gezongen en die diepere harde slagen erbij komen, dat is goed. Dat had ik graag meer gezien, maar het is allemaal zo zouteloos, op een verkeerde manier.
Maar terugkomend op de lijst, wat me vooral stoort is al die nieuwe muziek die erin zit. Het liefst die nummers die nog in de top 40 staan. Wat mij betreft houden ze ook een termijn aan van 2 jaar zoals hier op MuMe ook voor je in een aller tijden lijst mag komen. En als men je dan nog niet vergeten is, dan verdien je het blijkbaar ook. Volgend jaar dus zou je op hem mogen stemmen en kan ik er weinig tegen in brengen.
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:06 uur
ranboy schreef:
In de top 2000 van 2013 kwamen maar liefst 30 songs binnen uit het jaar 2013! In de keuzelijst moet dan een veelvoud gestaan hebben. En Strong was dan wel een 'kleine' hit, het is op vele zenders (met name ook Radio 2) maandenlang gedraaid.
In de keuzelijst van 2013 stonden geen nummers van 2013 : die kwamen allemaal binnen via de vrije keuze. Dat principe is dit jaar gehandhaafd. En ik zie Strong ook wel binnen komen zonder keuzelijst, net zoals bv. Home van Dotan en Calm after the storm van the Common Linnets.(quote)
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:08 uur
Falco - Jeanny
Frankie Goes To Hollywood - The Power of Love
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Justin Timberlake - Cry Me a River
Massive Attack - Teardrop
Neneh Cherry - Buffalo Stance
New Order - Blue Monday
Portishead - Glory Box
Radiohead - Fake Plastic Trees
The Ronettes - Be My Baby
Seal - Crazy
Sinéad O'Connor - Troy
Stone Roses - Fools Gold
Salt 'n Pepa - Push It
Underworld - Born Slippy
The Smiths - How Soon Is Now?
dEUS - Instant Street
Malcolm McLaren - Something's Jumpin' in Your Shirt
Iggy Pop - The Passenger
Frankie Goes To Hollywood - The Power of Love
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Justin Timberlake - Cry Me a River
Massive Attack - Teardrop
Neneh Cherry - Buffalo Stance
New Order - Blue Monday
Portishead - Glory Box
Radiohead - Fake Plastic Trees
The Ronettes - Be My Baby
Seal - Crazy
Sinéad O'Connor - Troy
Stone Roses - Fools Gold
Salt 'n Pepa - Push It
Underworld - Born Slippy
The Smiths - How Soon Is Now?
dEUS - Instant Street
Malcolm McLaren - Something's Jumpin' in Your Shirt
Iggy Pop - The Passenger
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:13 uur
Okee, verrassend dat zo veel vrije keuzes hoog binnen kunnen binnenkomen.
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:14 uur
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:24 uur
ranboy schreef:
En hier mijn stemmenlijstje.
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Rob - stemmen.top2000.nl
En hier mijn stemmenlijstje.
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Rob - stemmen.top2000.nl
Ook een heel fraai lijstje, Rob. Mijn complimenten !
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.