Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:27 uur
Dank je Roy! Ik zie wel wat overeenkomsten in onze favoriete album top 10
.
.
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:34 uur
Bill Withers - Grandma's Hands
Bob Dylan - I Want You
Boudewijn de Groot - Testament
David Bowie - Heroes
Donna Summer - I Feel Love
Jaydee - Plastic Dreams
Kate Bush - Wuthering Heights
Lana Del Rey - Video Games
Nina Simone - My Baby Just Cares For Me
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
Portishead - Glory Box
Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Stromae - Formidable
Talking Heads - Once In A Lifetime
Vrije Keuze:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Joni Mitchell - River
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Nick Drake - Day Is Done
Ik weet zeker dat ik ooit op Bagagedrager kon stemmen, maar die is in de loop v/d jaren ook uit de keuzelijst verdwenen.
Bob Dylan - I Want You
Boudewijn de Groot - Testament
David Bowie - Heroes
Donna Summer - I Feel Love
Jaydee - Plastic Dreams
Kate Bush - Wuthering Heights
Nina Simone - My Baby Just Cares For Me
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
Portishead - Glory Box
Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Stromae - Formidable
Talking Heads - Once In A Lifetime
Vrije Keuze:
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Joni Mitchell - River
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Nick Drake - Day Is Done
Ik weet zeker dat ik ooit op Bagagedrager kon stemmen, maar die is in de loop v/d jaren ook uit de keuzelijst verdwenen.

0
geplaatst: 22 november 2014, 12:49 uur
Koenr schreef:
Moest waarschijnlijk plaatsmaken voor het 56e nummer van Blof.
0
geplaatst: 22 november 2014, 12:56 uur
mjk87 schreef:
Omdat je dan talent (en oefening) moet hebben voor en het muziek maken en het componeren, als je een programma je muziek laat maken (althans, het geluid) heb je alleen voor dat tweede talent (en oefening) nodig.
Omdat je dan talent (en oefening) moet hebben voor en het muziek maken en het componeren, als je een programma je muziek laat maken (althans, het geluid) heb je alleen voor dat tweede talent (en oefening) nodig.
Martijn, je bent verder een sympathieke jongmensch, maar dit is gewoon rockisme en rockisme verdient van mij een welverdiende

Maar verder ben je wel een sympathieke jongmensch.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2014, 13:07 uur
Daarom is die regel er juist, ander zouden er nog meer 2013 hits binnen komen. Tenminste dat claimt Radio2.
0
geplaatst: 22 november 2014, 13:08 uur
Slowgaze schreef:
rockisme
rockisme
Kijk, zo leert een mens nog eens wat. (Had serieus nog nooit van die term gehoord). Daar kom ik de zaterdag weer meer door.
0
geplaatst: 22 november 2014, 13:18 uur
mjk87 schreef:
Ik vind dat je toch ook minimaal zelf je eigen instrument moet kunnen bouwen... pfft.. mensen die alleen talent hebben voor het spelen en componeren horen wat mij betreft niet in deze lijst thuis, de echte muzikant zou tot in de fijnste details moeten weten hoe hij/zij zijn/haar eigen instrument kan bouwen/aanpassen...
0
geplaatst: 22 november 2014, 13:24 uur
The Scientist schreef:
Ik vind dat je toch ook minimaal zelf je eigen instrument moet kunnen bouwen
(quote)
Ik vind dat je toch ook minimaal zelf je eigen instrument moet kunnen bouwen
Brian May

0
geplaatst: 22 november 2014, 13:26 uur
O ja, en volgens Wikipedia kan Avicii synthesizers bespelen. Zijn dat geen instrumenten dan? 

0
geplaatst: 22 november 2014, 13:28 uur
Zeg, iets wat mijzelf nu pas opviel: je moet je stemmen nog wel bevestigen vanuit de email. Pas dan tellen ze mee.
0
geplaatst: 22 november 2014, 13:32 uur
Slowgaze schreef:
O ja, en volgens Wikipedia kan Avicii synthesizers bespelen. Zijn dat geen instrumenten dan?
Oké, eigenlijk ook gewoon een kulargument, maar het blijft schijtmuziek.
west schreef:
Zeg, iets wat mijzelf nu pas opviel: je moet je stemmen nog wel bevestigen vanuit de email. Pas dan tellen ze mee.
Dat is elk jaar naar ik meen, maar het is wel danig verstopt (meestal gooi ik dat soort mailtjes zonder te lezen weg). Zal wel zijn dat je niet onbeperkt e-mailadressen kan gebruiken zonder dat die van jou zijn.
0
Misterfool
geplaatst: 22 november 2014, 13:45 uur
Zie ik nou geen Rebellion(lies) van Arcade Fire in de vrije keus staan
.MuMe-actie weet je wel

0
geplaatst: 22 november 2014, 13:50 uur
Portishead-Glory Box
Moby-Feeling So Real
Pink Floyd-The Great Gig In The Sky
Smashing Pumpkins-Tonight, Tonight
Underworld-Born Slippy
Jaydee-Plastic Dreams
Julee Cruise-Falling
Justin Timberlake-Rock Your Body
Grandmaster Flash & The Furious Five-The Message
Daft Punk-Around The World
Curtis Mayfield-Move On Up
Stone Roses-Fools Gold
Simple Minds-Promised You A Miracle
Björk-Human Behaviour
King Crimson-Starless
Arcade Fire-Rebellion (Lies)
Sonic Youth-Teen Age Riot
Interpol-Obstacle 1
David Bowie-Subterraneans
Marvin Gaye-Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Hoop leuke nummers erbij in de keuzelijst dit jaar. Jaydee had ik echt nooit verwacht. Het lijkt er op dat ze iemand gevraagd hebben om wat 90's klassiekers en alternatieve hits toe te voegen, en terecht. Die zijn nu wel sterk vertegenwoordigd in mijn keuzes, maar dat was ook wel een groot gat in de lijst. Waarschijnlijk gaat minstens de helft de lijst niet halen, maar toch.
Moby-Feeling So Real
Pink Floyd-The Great Gig In The Sky
Smashing Pumpkins-Tonight, Tonight
Underworld-Born Slippy
Jaydee-Plastic Dreams
Julee Cruise-Falling
Justin Timberlake-Rock Your Body
Grandmaster Flash & The Furious Five-The Message
Daft Punk-Around The World
Curtis Mayfield-Move On Up
Stone Roses-Fools Gold
Simple Minds-Promised You A Miracle
Björk-Human Behaviour
King Crimson-Starless
Arcade Fire-Rebellion (Lies)
Sonic Youth-Teen Age Riot
Interpol-Obstacle 1
David Bowie-Subterraneans
Marvin Gaye-Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Hoop leuke nummers erbij in de keuzelijst dit jaar. Jaydee had ik echt nooit verwacht. Het lijkt er op dat ze iemand gevraagd hebben om wat 90's klassiekers en alternatieve hits toe te voegen, en terecht. Die zijn nu wel sterk vertegenwoordigd in mijn keuzes, maar dat was ook wel een groot gat in de lijst. Waarschijnlijk gaat minstens de helft de lijst niet halen, maar toch.
0
titan (crew)
geplaatst: 22 november 2014, 13:57 uur
royh schreef:
En ik zie Strong ook wel binnen komen zonder keuzelijst, net zoals bv. Home van Dotan en Calm after the storm van the Common Linnets.
En ik zie Strong ook wel binnen komen zonder keuzelijst, net zoals bv. Home van Dotan en Calm after the storm van the Common Linnets.
Die laatste schat ik in als hoogste nieuwe binnenkomer dit jaar.
0
geplaatst: 22 november 2014, 14:01 uur
Al Stewart Year Of The Cat
Daft Punk One More Time
Dire Straits Telegraph Road
Don McLean American Pie
EDITORS Smokers Outside The Hospital Doors
James Blake Limit To Your Love
King Crimson Starless
Michael Jackson Stranger In Moscow
Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond
Portishead Glory Box
Radiohead Fake Plastic Trees
Stone Roses Fools Gold
Stromae Formidable
The Church Under The Milky Way
UNDERWORLD Born Slippy
Sigur Rós Untitled (Popplagið)
Simple Minds Someone Somewhere In Summertime
The National England
The Smiths How Soon Is Now?
The Waterboys Don't Bang the Drum
Daft Punk One More Time
Dire Straits Telegraph Road
Don McLean American Pie
EDITORS Smokers Outside The Hospital Doors
James Blake Limit To Your Love
King Crimson Starless
Michael Jackson Stranger In Moscow
Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond
Portishead Glory Box
Radiohead Fake Plastic Trees
Stone Roses Fools Gold
Stromae Formidable
The Church Under The Milky Way
UNDERWORLD Born Slippy
Sigur Rós Untitled (Popplagið)
Simple Minds Someone Somewhere In Summertime
The National England
The Smiths How Soon Is Now?
The Waterboys Don't Bang the Drum
0
geplaatst: 22 november 2014, 14:56 uur
Die idd, of In Your Arms van Chef'Special.
En Happy zal dit jaar wel doorschieten naar oudejaarsdag.
0
geplaatst: 22 november 2014, 15:32 uur
Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
Damien Rice - The Blower's Daughter
Editors - Papillon
Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
Keane - Bedshaped
Of Monsters and Men - Little Talks
Michel Fugain - Une Belle Histoire
Nelly Furtado - Try
Portishead - Glory Box
Radiohead - Fake Plastic Trees
Roberta Flack - The First Time I Ever Saw Your Face
Stromae - Formidable
The Ronettes - Be My Baby
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Vrije keuze:
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi
Eefje de Visser - Nee Joh
Noir Désir - Le Vent Nous Portera
The Smiths - How Soon Is Now?
Ik zie dat oa. James Blake - Limit to Your Love en Jaydee - Plastic Dreams veel genoemd worden; die bewaar ik nog voor een tweede stem.
Damien Rice - The Blower's Daughter
Editors - Papillon
Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
Keane - Bedshaped
Of Monsters and Men - Little Talks
Michel Fugain - Une Belle Histoire
Nelly Furtado - Try
Portishead - Glory Box
Radiohead - Fake Plastic Trees
Roberta Flack - The First Time I Ever Saw Your Face
Stromae - Formidable
The Ronettes - Be My Baby
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Vrije keuze:
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi
Eefje de Visser - Nee Joh
Noir Désir - Le Vent Nous Portera
The Smiths - How Soon Is Now?
Ik zie dat oa. James Blake - Limit to Your Love en Jaydee - Plastic Dreams veel genoemd worden; die bewaar ik nog voor een tweede stem.
0
catchup
geplaatst: 22 november 2014, 16:02 uur
Niet meedoen is ook geen optie, maar elk jaar erger ik me weer een beetje. Nu even snel gedaan, terwijl ik voor t eerst luister naar de V500 op Orinoco.
In de vrije keuze: Goldfrapp, Gorillaz, MF Doom, Nick Cave, Pere Ubu. Kansloos ja... nee, ik ben niet de doelgroep.
Portishead zie ik hier staan, stond die in de reguliere lijst? Verbazingwekkend. En ik vind Funeral prachtig, maar om dan het minste nummer daarvan te nomineren dat kreeg ik niet over mijn hart.
In de vrije keuze: Goldfrapp, Gorillaz, MF Doom, Nick Cave, Pere Ubu. Kansloos ja... nee, ik ben niet de doelgroep.
Portishead zie ik hier staan, stond die in de reguliere lijst? Verbazingwekkend. En ik vind Funeral prachtig, maar om dan het minste nummer daarvan te nomineren dat kreeg ik niet over mijn hart.
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:06 uur
Oa. Eden van Talk Talk en Farmer In The City van Scott Walker bij open keuze genomineert.
Er is zoveel meer moois dan het keuzepakket.
Maar dat weten wij dan.
Er is zoveel meer moois dan het keuzepakket.
Maar dat weten wij dan.
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:22 uur
Strong als hoogste binnenkomer zou ik zelf toejuichen, maar het zullen inderdaad wel the Common Linnets worden lijkt me (overigens niets mis mee). Met In your arms van Chef Special heb ik eerlijk gezegd totaal niets mee, maar zou best wel eens hoog binnen kunnen komen. Happy van Pharrell hoeft wat mij betreft niet zo nodig in de hoogste regionen: ik ben het nummer inmiddels behoorlijk beu en ik twijfel daarnaast ook aan het allertijden-gehalte van dit soort nummers: zal dit jaar wel in de buurt van de top 100 komen. Ik denk zelf dat Formidable van Stromae ook wel een forse sprong naar boven gaat maken.
Ik heb overigens begrepen dat Black van Pearl Jam "dramatisch" zal stijgen (als ik statisticus Tom Goris mag geloven: hij was gisteren in de uitzending van Gijs Staverman). Die term "dramatisch" vind ik dan een beetje misplaatst. Ik juich Black in de top 10 in ieder geval toe (en dan graag Avond van B. de Groot uit de top 10): ik weet nog dat het jaren heeft geduurd alvorens het nummer eindelijk in de top 2000 verscheen (dat was in 2009 op 803, vervolgens ging het snel). Ben daarnaast ook erg benieuwd waar we dit jaar Echoes van Pink Floyd aantreffen: zou het weer een nachtelijke uitzending worden ?
Ik heb overigens begrepen dat Black van Pearl Jam "dramatisch" zal stijgen (als ik statisticus Tom Goris mag geloven: hij was gisteren in de uitzending van Gijs Staverman). Die term "dramatisch" vind ik dan een beetje misplaatst. Ik juich Black in de top 10 in ieder geval toe (en dan graag Avond van B. de Groot uit de top 10): ik weet nog dat het jaren heeft geduurd alvorens het nummer eindelijk in de top 2000 verscheen (dat was in 2009 op 803, vervolgens ging het snel). Ben daarnaast ook erg benieuwd waar we dit jaar Echoes van Pink Floyd aantreffen: zou het weer een nachtelijke uitzending worden ?
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:30 uur
Ik heb overigens begrepen dat Black van Pearl Jam "dramatisch" zal stijgen (als ik statisticus Tom Gooris mag geloven: hij was gisteren in de uitzending van Gijs Staverman). Die term "dramatisch" vind ik dan een beetje misplaatst: ik juich Black in de top 10 in ieder geval toe.
Gebaseerd op wat, eigenlijk? Was er iets speciaals met dat nummer het afgelopen jaar?
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:46 uur
StopMakingSenseo schreef:
Gebaseerd op wat, eigenlijk? Was er iets speciaals met dat nummer het afgelopen jaar?
(quote)
Dit is gebaseerd op wat er na een ruim een uur aan stemmen bekend was. Er was niets speciaals met dat nummer het afgelopen jaar: ik zie die voorspelde stijging zelf als een erkenning van een absolute klassieker.
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:48 uur
royh schreef:
Dit is gebaseerd op wat er na een ruim een uur aan stemmen bekend was. Er was niets speciaals met dat nummer het afgelopen jaar: ik zie die voorspelde stijging zelf als de (definitieve) erkenning van een absolute klassieker.
(quote)
Dit is gebaseerd op wat er na een ruim een uur aan stemmen bekend was. Er was niets speciaals met dat nummer het afgelopen jaar: ik zie die voorspelde stijging zelf als de (definitieve) erkenning van een absolute klassieker.
Gebaseerd op het 1e uur van een week stemmen dus. Als alle hongerige lijstjes/muzieknerds gelijk gaan stemmen. Zal uiteindelijk dus wel meevallen.
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:51 uur
Gebaseerd op het 1e uur van een week stemmen dus. Als alle hongerige lijstjes/muzieknerds gelijk gaan stemmen. Zal uiteindelijk dus wel meevallen.
Kan inderdaad wel eens meevallen: je merkt terecht op dat de nerds vaak het eerst stemmen. Toch denk ik dat Black dit jaar in de top 10 staat. Stond vorig jaar op 16, dus zo'n grote sprong is dat ook weer niet.(quote)
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:51 uur
Black is toch al twintig jaar een klassieker? Die staat standaard in zo'n beetje alle radiolijsten.
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:57 uur
Dat lijkt me logisch dat ie uit de lijst is geweerd. Is toch algemeen bekend dat de lijst altijd aardig werd gemanipuleerd.
Zal wel horen bij de verjonging van de lijst.
(quote)
Zal wel horen bij de verjonging van de lijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.