Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:58 uur
royh schreef:
(quote)
Strong als hoogste binnenkomer zou ik zelf toejuichen, maar het zullen inderdaad wel the Common Linnets worden lijkt me (overigens niets mis mee). Met In your arms van Chef Special heb ik eerlijk gezegd totaal niets mee, maar zou best wel eens hoog binnen kunnen komen. Happy van Pharrell hoeft wat mij betreft niet zo nodig in de hoogste regionen: ik ben het nummer inmiddels behoorlijk beu en ik twijfel daarnaast ook aan het allertijden-gehalte van dit soort nummers: zal dit jaar wel in de buurt van de top 100 komen. Ik denk zelf dat Formidable van Stromae ook wel een forse sprong naar boven gaat maken.Ten alle tijde beter dan de hoogste binnenkomer van vorig jaar...
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:59 uur
Ik geef Home van Dotan eigenlijk ook best een kans als hoogste nieuwe binnenkomer. Bovendien is die man op dit moment, tijdens het stemmen, nog volop in de belangstelling, met zijn nieuwe single Fall.
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:59 uur
Hele grote kans. Nirvana, Radiohead, Jeff Buckley zijn allen heel lang eruit gehouden.
En Thunderstruck van AC/DC is ook heel lang door radio 2 laag in de lijst gehouden.
En Thunderstruck van AC/DC is ook heel lang door radio 2 laag in de lijst gehouden.
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:00 uur
trebremmit schreef:
Black is toch al twintig jaar een klassieker? Die staat standaard in zo'n beetje alle radiolijsten.
Met jou eens dat Black al 20 jaar een klassieker is, echter bij radio 2 stond het nummer tot en met 2008 niet eens in de lijst.Black is toch al twintig jaar een klassieker? Die staat standaard in zo'n beetje alle radiolijsten.
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:01 uur
StopMakingSenseo schreef:
Hele grote kans. Nirvana, Radiohead, Jeff Buckley zijn allen heel lang eruit gehouden.
Dat zal inderdaad ook de reden zijn waarom Black pas zo laat in de lijst verscheen.Hele grote kans. Nirvana, Radiohead, Jeff Buckley zijn allen heel lang eruit gehouden.
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:02 uur
royh schreef:
(quote)
Met jou eens dat Black al 20 jaar een klassieker is, echter bij radio 2 stond het nummer tot en met 2008 niet eens in de lijst. Aha, vreemd inderdaad. Ik heb het nummer trouwens al veel te vaak gehoord, vond het destijds wel erg goed maar tegenwoordig komt het me aardig de neus uit.
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:02 uur
Je bedoelt Oceaan van Racoon he ? Ik begrijp dus echt niet, waarom dat nummer vorig jaar zo hoog stond. Laat Racoon maar lekker engelstalig zingen, dat nederlandstalige uitstapje boeit me in ieder geval totaal niet.
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:08 uur
royh schreef:
(quote)
Je bedoelt Oceaan van Racoon he ? Ik begrijp dus echt niet, waarom dat nummer vorig jaar zo hoog stond. Laat Racoon maar lekker engelstalig zingen, dat nederlandstalige uitstapje boeit me in ieder geval totaal niet. Ja, die bedoelde ik; verschrikkelijke draak vind ik, en die kwam binnen op wat was het, 30 ofzo?
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:08 uur
royh schreef:
Met jou eens dat Black al 20 jaar een klassieker is, echter bij radio 2 stond het nummer tot en met 2008 niet eens in de lijst.
Met jou eens dat Black al 20 jaar een klassieker is, echter bij radio 2 stond het nummer tot en met 2008 niet eens in de lijst.
Voor 2008 werden bands als Pearl Jam ook angstvallig geboycot, omdat de tedere oren van de gemiddelde Radio 2-luisteraar dat niet aan zouden kunnen wegens te hard of te 'alternatief'. Radiohead kwam bijvoorbeeld ook pas in 2007 in de lijst.
0
geplaatst: 22 november 2014, 17:11 uur
tbouwh schreef:
Ja, die bedoelde ik; verschrikkelijke draak vind ik, en die kwam binnen op wat was het, 30 ofzo?
Op 33 om precies te zijn (quote)
Ja, die bedoelde ik; verschrikkelijke draak vind ik, en die kwam binnen op wat was het, 30 ofzo?
. Mr. Probz met Nothing really matters zou trouwens ook wel eens een hoge binnenkomer kunnen zijn.
0
geplaatst: 22 november 2014, 18:07 uur
Ja, Mr. Probz verwacht ik sowieso wel in de top 100 eigenlijk.
0
geplaatst: 22 november 2014, 18:56 uur
Ik verwacht dat Stromae de hoogste binnenkomer zal zijn dit jaar.
0
geplaatst: 22 november 2014, 18:57 uur
VladTheImpaler schreef:
Met welk nummer dan ? Formidable en Papaoutai stonden er vorig jaar al in.
0
geplaatst: 22 november 2014, 19:00 uur
Oh ik zie nu dat hij al in de lijst stond inderdaad. Vergeet mijn voorspelling dan maar xD
0
geplaatst: 22 november 2014, 19:03 uur
VladTheImpaler schreef:
Oh ik zie nu dat hij al in de lijst stond inderdaad. Vergeet mijn voorspelling dan maar xD
(quote)
Op zich niet gek dat je Formidable pas in 2014 zou verwachten, maar die was al vorig jaar november een hit, daarnaast behoorlijk geplugd door radio 2 (o.a. door Stefan Stasse): vandaar ook al in 2013 in de top 2000.
0
geplaatst: 22 november 2014, 19:06 uur
In mijn gedachten waren Formidable en Papaoutai beide uitgebracht in 2014.
0
geplaatst: 22 november 2014, 19:20 uur
6 keer 3J's in de nominatielijst...dan val je ook wel met je neus in de boter zeg
Edit: ik zag Stand by Me ( Ben E. King ) bij 2 mensen bij de vrije keuzes; deze staat gewoon in de keuzelijst.
Edit: ik zag Stand by Me ( Ben E. King ) bij 2 mensen bij de vrije keuzes; deze staat gewoon in de keuzelijst.
0
geplaatst: 22 november 2014, 19:37 uur
Joren999 schreef:
Maar dan alleen Hoe, dus dat viel me nog wel mee.
Maar dan alleen Hoe, dus dat viel me nog wel mee.
Nou nee, Mannenharten helaas ook, maar dan moet je bij Blof kijken

0
geplaatst: 22 november 2014, 21:08 uur
Over de genoemde recente nummers nummers:
Ik denk dat het ongeveer zo eruit gaat zien:
18 (587) Happy - Pharell
28 (1245) Waves - Mr Probz
44 (----) Calm After The Storm - Common Linnets
55 (1314) Formidable - Stromae
115 (33) Oceaan - Racoon
128 (1470) Papaoutai - Stromae
129 (----) Nothing Really Matters - Mr Probz
199 (----) In Your Arms - Chef'Special
215 (-----) Home - Dotan
876 (----) Strong - London Grammar
18 (587) Happy - Pharell
115 (33) Oceaan - Racoon
215 (-----) Home - Dotan
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:11 uur
starbright boy schreef:
18 (587) Happy - Pharell
115 (33) Oceaan - Racoon
215 (-----) Home - Dotan
18 (587) Happy - Pharell
115 (33) Oceaan - Racoon
215 (-----) Home - Dotan
De meeste mag ik toch hopen van niet op die posities

0
geplaatst: 22 november 2014, 21:15 uur
laxus11
Ik denk het echt. Die nummers zijn Radio 2-materiaal. Allemaal heel veel gedraaid en vaak het hele afgelopen jaar populair gebleven. En in de afgelopen jaren zagen we ook vaak dat soort cijfers.
Ik denk het echt. Die nummers zijn Radio 2-materiaal. Allemaal heel veel gedraaid en vaak het hele afgelopen jaar populair gebleven. En in de afgelopen jaren zagen we ook vaak dat soort cijfers.
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:21 uur
Oh maar ze mogen best binnenkomen maar ik denk niet zo heel erg hoog omdat de meeste ook niet in de keuze lijst staan.
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:22 uur
Toch maar gestemd op dit vehikel, benieuwd of de lijst er frisser uit zal zien dit jaar.. ben bang van niet.
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:22 uur
starbright boy schreef:
laxus11
Happy op 18 lijkt me toch erg hoog: het nummer stond vorig jaar ook al 3 maanden in de top 40 en had toen de stemperiode begon al de 1e plek in de top 40 bereikt, hetgeen uiteindelijk leidde tot een 571e plek.. In de onderste regionen van de top 100 lijkt me waarschijnlijker. laxus11
Ik denk dat je dan wellicht ook de kracht van de meeste nummers die nu in de top 100 staan een beetje onderschat: daar kom je met een dans-georienteerd niemendalletje (dat weliswaar razend populair is) niet zomaar even tussen, ook al heb je de grootste top 40 hit aller tijden gescoord. De top 100 is vooralsnog het domein van pop/(hard)rock/ballads en vooral van de langere epische stukken. Dance scoort nu eenmaal (tot nu toe) niet hoog in de bovenste regionen: volgens mij was de hoogste notering voor een dans/disco-georienteerd nummer de 27e plek voor Billie Jean van Michael Jackson in 2009. Dan vind ik de 44e plaats voor de Common Linnets voor mijn gevoel toch realistischer. Het blijft toch koffiedik kijken: vorig jaar werd hier ook door iemand geopperd dat Maaike Ouboter de hoogste binnenkomer zou zijn en die kwam uiteindelijk tot 819.
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:41 uur
Dat staan nieuwe nummers al een paar jaar niet meer. Maar iets als Oceaan kan dan toch op 33 binnenkomen. En Pharell, Stromae en Waves van Mr Probz staan er natuurlijk wel in. De afgelopen tijd waren er veel hele grote hits die lang in de belangstelling bleven.
Er gaan ook nieuwe binnenkomers van volgend jaar of het jaar daarvoor flink wegzakken. Ik moet nog zien of Give Me A Reason van Pink (590 vorig jaar) dit jaar de top 1000 zal halen, ik denk het niet. De twee Mumford & Sons nummers gaan ook hard naar beneden denk ik. Liverpool Rain van Racoon iets minder hard, maar die gaat ook wel een paar honderd plekken omlaag. Ook dingen als Niels Geusebroek of Emile Sandé zullen hard gaan vallen. En The Lumineers, Psy en Fun. gaan er waarschijnlijk al weer uit.
Verder denk dat Adele met al haar nummers zal gaan zakken . Skyfall zal uit de top 100 vallen, Rolling in the Deep ook en Make You Feel My Love misschien ook wel. Someone Like You zal wegvallen uit de top 10, maar blijft wel bij de eerste 20 of 25. Gotye gaat wegvallen uit de top 100
En ik vrees een beetje dat de top 6 precies hetzelfde zal zijn als vorig jaar en in 2012.
(Maar ik heb meestal ongelijk hoor).
Er gaan ook nieuwe binnenkomers van volgend jaar of het jaar daarvoor flink wegzakken. Ik moet nog zien of Give Me A Reason van Pink (590 vorig jaar) dit jaar de top 1000 zal halen, ik denk het niet. De twee Mumford & Sons nummers gaan ook hard naar beneden denk ik. Liverpool Rain van Racoon iets minder hard, maar die gaat ook wel een paar honderd plekken omlaag. Ook dingen als Niels Geusebroek of Emile Sandé zullen hard gaan vallen. En The Lumineers, Psy en Fun. gaan er waarschijnlijk al weer uit.
Verder denk dat Adele met al haar nummers zal gaan zakken . Skyfall zal uit de top 100 vallen, Rolling in the Deep ook en Make You Feel My Love misschien ook wel. Someone Like You zal wegvallen uit de top 10, maar blijft wel bij de eerste 20 of 25. Gotye gaat wegvallen uit de top 100
En ik vrees een beetje dat de top 6 precies hetzelfde zal zijn als vorig jaar en in 2012.
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:44 uur
Interessant om te lezen, met meeste ben ik met je eens dat het wel eens flink kan dalen of verdwijnen.
Een PSY bijvoorbeeld heeft z'n langste tijd toch wel gehad om dat de hype nu echt wel voorbij is.
Verder denk ik dat zo'n nummer Dotan of Chef's Special niet zo hoog gaat eindigen als jij denkt maar ik denk eerder voor een positie rond de 300-400
Een PSY bijvoorbeeld heeft z'n langste tijd toch wel gehad om dat de hype nu echt wel voorbij is.
Verder denk ik dat zo'n nummer Dotan of Chef's Special niet zo hoog gaat eindigen als jij denkt maar ik denk eerder voor een positie rond de 300-400
0
geplaatst: 22 november 2014, 21:51 uur
starbright boy schreef:
Dat staan nieuwe nummers al een paar jaar niet meer. Maar iets als Oceaan kan dan toch op 33 binnenkomen. En Pharell, Stromae en Waves van Mr Probz staan er natuurlijk wel in. De afgelopen tijd waren er veel hele grote hits die lang in de belangstelling bleven.
Voor het 2e deel van je betoog ben ik volledig met jou eens, met uitzondering van de top 6. Ik denk dat Wish you were here van Pink Floyd nog wel eens een plekje kan stijgen ten koste van Avond. Hurt van Johnny Cash of Black van Pearl Jam in de top 10 zou goed kunnen. Passenger zal denk ik ook niet meer in de top 100 staan. Someone like you stond overigens vorig jaar al niet meer in de top 10 (toen gezakt van 8 naar 25).Dat staan nieuwe nummers al een paar jaar niet meer. Maar iets als Oceaan kan dan toch op 33 binnenkomen. En Pharell, Stromae en Waves van Mr Probz staan er natuurlijk wel in. De afgelopen tijd waren er veel hele grote hits die lang in de belangstelling bleven.
En laten we eerlijk wezen: die top 40-noteringen die dan in het ene jaar hoog binnenkomen, weten die positie vaak niet vast te houden, simpelweg omdat andere nummers die er al wat langer in staan, toch een stuk klassieker blijken te zijn dan een Adele, Caro Emerald, Gotye en Passenger. Zo schat ik bv. een Nights in white satin van the Moody Blues (vorig jaar op 68 en inmiddels al 46 jaar oud) een stuk hoger in dan laatstgenoemden en daar zal ik vast niet de enige in zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.