Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:07 uur
Je moet ook een beetje denken aan het Radio 2 publiek want die houden denk ik niet zoveel van Hip-Hop en Dance muziek.
En wees nou eerlijk de meeste mensen die regelmatig zitten te luisteren zitten toch niet te wachten op 5x Guetta of 7x Van Buuren in de lijst.
En wees nou eerlijk de meeste mensen die regelmatig zitten te luisteren zitten toch niet te wachten op 5x Guetta of 7x Van Buuren in de lijst.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:08 uur
Lex, ze noemen het de lijst der lijsten. Dat zou Radio 2 moeten overstijgen.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:10 uur
Arrie schreef:
Daar ben ik het met je eens.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:12 uur
Radio 2 presenteert dit als 'de moeder aller lijsten'. Van jong tot oud, van dik tot dun en ga zo maar door. Dan kan je toch moeilijk ontkennen dat het aantal dance en hip-hop nummers in de lijst simpelweg belachelijk laag is. Sterker nog, ik vind het echt niet kunnen.
Even voor de duidelijkheid: zelf moet ik niet veel hebben van die moderne dance nummers en DJ's.
Even voor de duidelijkheid: zelf moet ik niet veel hebben van die moderne dance nummers en DJ's.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:12 uur
Ze is geen ongeziene gast bij Radio 2. Ze was onder andere te gast bij Cappuccino, Cultura en Van Holland. Airplay valt nog tegen toe nu toe, maar als bij de NPO van het derde album één nummer radiovriendelijk genoeg vinden kan het snel gaan. Eva de Roovere (groot gemaakt door Radio 2) bijvoorbeeld klinkt iets radiovriendelijker dan Eefje, maar die staat er ook al jaren in.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:16 uur
kabouter76 schreef:
Ik vind het altijd grappig dat een nummer dat amper 4 maanden oud plotseling door een heleboel mensen als het allerbeste nummer ooit beschouwd wordt.
Ik vind het altijd grappig dat een nummer dat amper 4 maanden oud plotseling door een heleboel mensen als het allerbeste nummer ooit beschouwd wordt.
Het nummer Formidable is 1,5 jaar oud en voor mij is het ook niet het allerbeste nummer ooit. Wel kan ik me voorstellen dat heel veel mensen erop stemmen. Het is dus geen grap, maar bloedserieus. Zou zomaar in de top 10 kunnen blijven hangen daar.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:17 uur
Hier zal Stromae ook enorm stijgen, ik voorspel 2 nummers in de top 500 en nog 1tje ergens tussen de 1001-1500.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:21 uur
laxus11 schreef:
Je moet ook een beetje denken aan het Radio 2 publiek want die houden denk ik niet zoveel van Hip-Hop en Dance muziek.
In die week luisteren er miljoenen Nederlanders naar Radio 2. Maar een klein deel daarvan behoort tot het typische Radio 2-publiek. En als er meer hiphop en dance in zou staan zouden er misschien nog meer mensen naar luisteren, die nu het gevoel hebben genegeerd te worden.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:23 uur
Ik doelde met die vier maanden op het nummer van Dotan, en die is op nummer 4 geëindigd (wat als nieuwkomer een mooie prestatie is).
Ik vind Stromae zelf best OK, maar ik zal er niet op stemmen. En volgens mij heb je voor het bereiken van de top 10 toch wel meer nodig dan enkel de stemmen van de jeugd. Maar ach, het blijft een lijst. En de onze is inderdaad heel dynamisch. Je treft er heel veel verschillende stijlen in de top 100, want met AC/DC staat er zelfs een stevig nummer in. Dus voor elk wat wils zeker...
Ik vind Stromae zelf best OK, maar ik zal er niet op stemmen. En volgens mij heb je voor het bereiken van de top 10 toch wel meer nodig dan enkel de stemmen van de jeugd. Maar ach, het blijft een lijst. En de onze is inderdaad heel dynamisch. Je treft er heel veel verschillende stijlen in de top 100, want met AC/DC staat er zelfs een stevig nummer in. Dus voor elk wat wils zeker...
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:24 uur
Net ook mijn lijstje ingevuld:
1. Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper
2. The Cult - She Sells Sanctuary
3. The Cure - Inbetween Days
4. Deep Purple - Woman From Tokyo
5. Foo Fighters - Everlong
6. Green Day - Basket Case
7. Gun's N' Roses - Paradise City
8. Journey - Don't Stop Believin'
9. Killing Joke - Love Like Blood
10. Live - Selling The Drama
11. Metallica - Enter Sandman
12. Muse - Plug In Baby
13. Smashing Pumpkins - Disarm
14. Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
15. ZZ Top - Sharp Dressed Man
Vrije keuze:
1. Blink 182 - Adam's Song
2. Bush - Everything Zen
3. Bush - Machinehead
4. Pantera - Cemetery Gates
5. Seether - Rise Above This
1. Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper
2. The Cult - She Sells Sanctuary
3. The Cure - Inbetween Days
4. Deep Purple - Woman From Tokyo
5. Foo Fighters - Everlong
6. Green Day - Basket Case
7. Gun's N' Roses - Paradise City
8. Journey - Don't Stop Believin'
9. Killing Joke - Love Like Blood
10. Live - Selling The Drama
11. Metallica - Enter Sandman
12. Muse - Plug In Baby
13. Smashing Pumpkins - Disarm
14. Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
15. ZZ Top - Sharp Dressed Man
Vrije keuze:
1. Blink 182 - Adam's Song
2. Bush - Everything Zen
3. Bush - Machinehead
4. Pantera - Cemetery Gates
5. Seether - Rise Above This
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:25 uur
laxus11 schreef:
Hier zal Stromae ook enorm stijgen, ik voorspel 2 nummers in de top 500 en nog 1tje ergens tussen de 1001-1500.
Formidable gaat gewoon top 50 worden en Papaoutai minstens top 200. Artiesten die 2x de Ziggo Dome uitverkopen (34.000 bezoekers) kunnen zich qua populariteit echt wel meten met de grote Radio 2-namen. Bovendien heeft Stromae bij een aantal DJ's ook de gunfactor.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:28 uur
Top 100 lijkt me reëel maar denk toch dat top 50 net iets te hoog gegrepen is.
Alors On Danse zal ook wel weer binnnenkomen rond plek 1000.
Alors On Danse zal ook wel weer binnnenkomen rond plek 1000.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:57 uur
Vergeleken met de MNM1000 is de Radio 2 Top 2000 een toonbeeld van goede smaak. Teveel hedendaagse wegwerppop (ik luister daarom nooit naar MNM) en Stromae op 1 is sterk overdreven.
De lijst waarbij ik het meest kan vinden is de MuMe top-2000 en ook de tijdloze 100 van Studio Brussel.
De lijst waarbij ik het meest kan vinden is de MuMe top-2000 en ook de tijdloze 100 van Studio Brussel.
0
geplaatst: 24 november 2014, 16:10 uur
LucM schreef:
Vergeleken met de MNM1000 is de Radio 2 Top 2000 een toonbeeld van goede smaak. Teveel hedendaagse wegwerppop (ik luister daarom nooit naar MNM) en Stromae op 1 is sterk overdreven.
Heb je nu wel door, dat je tamelijk arrogant overkomt?

Ik kijk hier net met mijn zoon mee die zijn lijstje zit te maken en hoor fragmenten van wat jij 'wegwerppop' noemt. Die kids van tegenwoordig vinden sommige van die nummers echt geweldig. Hadden wij dat vroeger ook niet?
Hij kwam erachter dat o.a. Eminem, Afrojack, de beste DJ ter wereld Hardwell en Armin van Buuren niet in de keuzelijst staan. Logische reactie: hoe kan dat nou?

Als je bijvoorbeeld naar de hoeveelheid top 10 hits alleen al van Eminem in Nederland (13!) en België (11) kijkt, dat is gigantisch. Het is echt een schande dat die niet in de keuzelijst zit:
Eminem - Wikipedia - nl.wikipedia.org
(onderaan staat de lange singlelijst)
0
geplaatst: 24 november 2014, 16:15 uur
Mijn lijstje:
01. Radiohead - Street Spirit
02. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
03. Pearl Jam - Black
04. Smashing Pumpkins - Disarm
05. Massive Attack - Teardrop
06. The Cure - A Forest
07. Saybia - The Day After Tomorrow
08. Portishead - Glory Box
09. Rage Against the Machine - Killing in the Name of
10. Radiohead - Paranoid Android
11. U2 - The Unforgettable Fire
12. Coldplay - Yellow
13. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors
14. Depeche Mode - Enjoy the Silence
15. Jeff Buckley - Hallelujah
Vrije Keuze:
01. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
02. dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
03. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
04. Pixies - Debaser
05. Sigur Ros - Svefn-G-Englar
01. Radiohead - Street Spirit
02. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
03. Pearl Jam - Black
04. Smashing Pumpkins - Disarm
05. Massive Attack - Teardrop
06. The Cure - A Forest
07. Saybia - The Day After Tomorrow
08. Portishead - Glory Box
09. Rage Against the Machine - Killing in the Name of
10. Radiohead - Paranoid Android
11. U2 - The Unforgettable Fire
12. Coldplay - Yellow
13. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors
14. Depeche Mode - Enjoy the Silence
15. Jeff Buckley - Hallelujah
Vrije Keuze:
01. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
02. dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
03. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
04. Pixies - Debaser
05. Sigur Ros - Svefn-G-Englar
0
geplaatst: 24 november 2014, 16:26 uur
laxus11 schreef:
Ik kan het meeste van Adele goed hebben maar laat die draak van een Make You Feel My Love maar ver wegzakken.
Ik kan het meeste van Adele goed hebben maar laat die draak van een Make You Feel My Love maar ver wegzakken.
Adele heeft inderdaad een aantal prima nummers achter haar naam maar de mindere Dylan-cover hoort daar niet bij.
En Eminem hoort - wat west zegt - ook wel in een top-2000 thuis, toch één van de populairste rappers ooit.
Maar - om op west te reageren - een top-2000 aller tijden moet tijdloos materiaal bevatten en niet enkel wat de laatste maanden in de hitlijsten heeft gestaan. En popmuziek is veel meer dan hitparadepop.
0
Hendrik68
geplaatst: 24 november 2014, 16:55 uur
Heb vandaag ook mijn lijstje ingevuld. Ik neem het niet te serieus allemaal. Als ik kijk hoeveel klassiekers er ontbreken, maar tegelijkertijd staan er wel een rits nummers in van Kane, 5 x Krystl, 2 x Bertolf een hele partij Trijntje Oosterhuis, dan kijk ik wel even bedenkelijk, maar ik zie het vooral als een gezellig einde jaars feestje. Meer niet. Kan me er verder niet druk om maken.
0
geplaatst: 24 november 2014, 17:07 uur
LucM schreef:
Adele heeft inderdaad een aantal prima nummers achter haar naam maar de mindere Dylan-cover hoort daar niet bij.
En Eminem hoort - wat west zegt - ook wel in een top-2000 thuis, toch één van de populairste rappers ooit.
Maar - om op west te reageren - een top-2000 aller tijden moet tijdloos materiaal bevatten en niet enkel wat de laatste maanden in de hitlijsten heeft gestaan. En popmuziek is veel meer dan hitparadepop.
(quote)
Het gaat niet om de laatste maanden. Artiesten als Hardwell, Armin van Buuren, Calvin Harris, etc. scoren al jaren hits. In een lijst der lijsten hoort daar ook plek voor te zijn. De lijst is nu gewoon volstrekt ongeloofwaardig omdat de favorieten van de jongere generaties nagenoeg volledig genegeerd worden.
Er zijn trouwens ook genoeg mensen die Eagles en Queen maar oude troep vinden, dus de tijdloosheid daarvan is ook maar subjectief.
0
geplaatst: 24 november 2014, 17:07 uur
west schreef:
Ik kijk hier net met mijn zoon mee die zijn lijstje zit te maken en hoor fragmenten van wat jij 'wegwerppop' noemt. Die kids van tegenwoordig vinden sommige van die nummers echt geweldig. Hadden wij dat vroeger ook niet?
Hij kwam erachter dat o.a. Eminem, Afrojack, de beste DJ ter wereld Hardwell en Armin van Buuren niet in de keuzelijst staan. Logische reactie: hoe kan dat nou?
Als je bijvoorbeeld naar de hoeveelheid top 10 hits alleen al van Eminem in Nederland (13!) en België (11) kijkt, dat is gigantisch. Het is echt een schande dat die niet in de keuzelijst zit:
(quote)

Armin van Buuren staat wel in de keuzelijst.

Ben het verder wel met je eens hoor, zo'n Freek de Jonge of Busje komt zo staat er wel in maar veel betere muziek van tegenwoordig dan weer niet.
0
geplaatst: 24 november 2014, 17:41 uur
En het hoeft niet eens 'beter' te zijn, ik bedoel het precies zo als herman hierboven ook aangeeft.
0
geplaatst: 24 november 2014, 18:03 uur
Lijstje van mijn zoon:
AVICII FEAT. ALOE BLACC- WAKE ME UP
DAVID GUETTA & SIA - TITANIUM
NIRVANA - SMELLS LIKE TEEN SPIRIT
PASSENGER - LET HER GO
RADIOHEAD - CREEP
PHARRELL - HAPPY
ARMIN VAN BUUREN - THIS IS WHAT IT FEELS LIKE
JOHN LEGEND - ALL OF ME
AVICII FEAT. DAN TYMINSKI - HEY BROTHER
THE WHITE STRIPES - SEVEN NATION ARMY
JOHN NEWMAN - LOVE ME AGAIN
EAGLES - HOTEL CALIFORNIA
IMAGINE DRAGONS - ON TOP OF THE WORLD
LOUIS ARMSTRONG - WHAT A WONDERFUL WORLD
Vrije Keuze:
STROMAE - TA FETE
JASON DERULO FEATURING SNOOP DOGG - WIGGLE
EMINEM - LOSE YOURSELF
EMINEM - WHEN I'M GONE
DVBBS & BORGEOUS - TSUNAMI
AVICII FEAT. ALOE BLACC- WAKE ME UP
DAVID GUETTA & SIA - TITANIUM
NIRVANA - SMELLS LIKE TEEN SPIRIT
PASSENGER - LET HER GO
RADIOHEAD - CREEP
PHARRELL - HAPPY
ARMIN VAN BUUREN - THIS IS WHAT IT FEELS LIKE
JOHN LEGEND - ALL OF ME
AVICII FEAT. DAN TYMINSKI - HEY BROTHER
THE WHITE STRIPES - SEVEN NATION ARMY
JOHN NEWMAN - LOVE ME AGAIN
EAGLES - HOTEL CALIFORNIA
IMAGINE DRAGONS - ON TOP OF THE WORLD
LOUIS ARMSTRONG - WHAT A WONDERFUL WORLD
Vrije Keuze:
STROMAE - TA FETE
JASON DERULO FEATURING SNOOP DOGG - WIGGLE
EMINEM - LOSE YOURSELF
EMINEM - WHEN I'M GONE
DVBBS & BORGEOUS - TSUNAMI
0
geplaatst: 24 november 2014, 18:32 uur
Ik heb ook eindelijk mijn keuzes kunnen maken:
Beyoncé feat. Jay-Z - Crazy in Love
Curtis Mayfield - Move on Up
Donna Summer - I Feel Love
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Jaydee - Plastic Dreams
Justin Timberlake - Mirrors
Kraftwerk - Autobahn
Madonna - Give It 2 Me
New Order - Blue Monday
Portishead - Glory Box
Radiohead - Paranoid Android
Slayer - Angel of Death
The Stone Roses - Fools Gold
The Three Degrees - Runner
Underworld - Born Slippy
Vrije keuzes:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Frank Zappa & The Mothers of Invention - Inca Roads
Nina Simone - Sinnerman
The Smiths - How Soon Is Now?
The Velvet Underground - Venus in Furs
Erg veel leuke nieuwe dingen in de keuzelijst. Jaydee had ik echt nooit verwacht. Als Jaydee in de keuzelijst kan, dan moet Laurent Garnier (met The Man with the Red Face) er volgend jaar zeker in kunnen. Heb hem nu niet bij mijn vrije keuze genoemd, omdat ik hem een stuk kanslozer acht dan mijn huidige vrije keuzes. Op Frank Zappa na dan, maar daarvan moet ik altijd een nummer nomineren. Zodat hopelijk, ooit op een dag, de mensen kunnen horen dat Zappa meer is dan parodie-liedjes als Dancin' Fool.
Beyoncé feat. Jay-Z - Crazy in Love
Curtis Mayfield - Move on Up
Donna Summer - I Feel Love
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Jaydee - Plastic Dreams
Justin Timberlake - Mirrors
Kraftwerk - Autobahn
Madonna - Give It 2 Me
New Order - Blue Monday
Portishead - Glory Box
Radiohead - Paranoid Android
Slayer - Angel of Death
The Stone Roses - Fools Gold
The Three Degrees - Runner
Underworld - Born Slippy
Vrije keuzes:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Frank Zappa & The Mothers of Invention - Inca Roads
Nina Simone - Sinnerman
The Smiths - How Soon Is Now?
The Velvet Underground - Venus in Furs
Erg veel leuke nieuwe dingen in de keuzelijst. Jaydee had ik echt nooit verwacht. Als Jaydee in de keuzelijst kan, dan moet Laurent Garnier (met The Man with the Red Face) er volgend jaar zeker in kunnen. Heb hem nu niet bij mijn vrije keuze genoemd, omdat ik hem een stuk kanslozer acht dan mijn huidige vrije keuzes. Op Frank Zappa na dan, maar daarvan moet ik altijd een nummer nomineren. Zodat hopelijk, ooit op een dag, de mensen kunnen horen dat Zappa meer is dan parodie-liedjes als Dancin' Fool.
0
geplaatst: 24 november 2014, 21:18 uur
Jaydee was een hit. En is Nederlands. Voor Garnier geldt geen van beiden en dat is met radio 2 oren toch ook echt wel een stuk ontoegankelijker. Ik zou er dus maar niet op rekenen.
0
geplaatst: 24 november 2014, 21:32 uur
starbright boy schreef:
Jaydee was een hit. En is Nederlands. Voor Garnier geldt geen van beiden en dat is met radio 2 oren toch ook echt wel een stuk ontoegankelijker. Ik zou er dus maar niet op rekenen.
Nouja, hit... De top 40 heeft het niet gehaald.
0
geplaatst: 24 november 2014, 21:56 uur
De Mega Top 50 was in die tijd wel een toonaangevender hitlijst dan de Top 40.
0
geplaatst: 24 november 2014, 22:02 uur
Overigens is dat nu nog steeds, naar mijn idee, de beter kloppende lijst.
0
geplaatst: 24 november 2014, 22:11 uur
Teunnis schreef:
Frank Zappa & The Mothers of Invention - Inca Roads...
...daarvan moet ik altijd een nummer nomineren. Zodat hopelijk, ooit op een dag, de mensen kunnen horen dat Zappa meer is dan parodie-liedjes als Dancin' Fool.
Frank Zappa & The Mothers of Invention - Inca Roads...
...daarvan moet ik altijd een nummer nomineren. Zodat hopelijk, ooit op een dag, de mensen kunnen horen dat Zappa meer is dan parodie-liedjes als Dancin' Fool.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.