Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2014, 19:16 uur
Menni schreef:
Oja, die moet ik even uitleggen, de eighties lopen voor mij om diverse redenen t/m 1992
.
Oja, die moet ik even uitleggen, de eighties lopen voor mij om diverse redenen t/m 1992
. Het jaar dat je achttien werd. Ik kan me er wat bij voorstellen.

0
geplaatst: 23 november 2014, 19:19 uur
Gretz schreef:
Ik denk niet dat Radio 2 de stemmen die vergaard worden door relatief kleinschalige acties boycot. The Smiths zijn er onder andere dankzij dit NRC-artikel in gekomen. Die hadden ze dan ook kunnen schrappen.
Ik denk niet dat Radio 2 de stemmen die vergaard worden door relatief kleinschalige acties boycot. The Smiths zijn er onder andere dankzij dit NRC-artikel in gekomen. Die hadden ze dan ook kunnen schrappen.
2 jaar geleden had je toch die actie met Slayer, dit was ook algemeen bekend dat ze gingen proberen deze de lijst in te pushen. Dat is toen ruimschoots gelukt en daar is ook niets tegen gedaan.
0
geplaatst: 23 november 2014, 19:20 uur
0
geplaatst: 23 november 2014, 19:25 uur
Ze zal niet op haar eigen nummer stemmen, weet ik haast wel zeker 

0
geplaatst: 23 november 2014, 19:30 uur
Gretz schreef:
Ik tel nu zo'n 20 lijstjes waar Rebellion (Lies) in staat. Er kunnen er nog wel wat bij.
https://www.facebook.com/arcadefiretop2000
Ik tel nu zo'n 20 lijstjes waar Rebellion (Lies) in staat. Er kunnen er nog wel wat bij.
https://www.facebook.com/arcadefiretop2000
vigil schreef:
2 jaar geleden had je toch die actie met Slayer, dit was ook algemeen bekend dat ze gingen proberen deze de lijst in te pushen. Dat is toen ruimschoots gelukt en daar is ook niets tegen gedaan.
Daar kon men bij Radio2 ook niet meer buiten, er was zoveel aandacht voor geweest in (sociale) media en bovendien waren er ongeveer 3000 stemmen ... daar kon ook Radio2 niet meer omheen zonder de verdenking op zich te krijgen dat bepaalde "stemmen" toch niet meetellen. Het jaar erop is Slayer er ook meteen uitgegaan (terwijl de stemmers het wel uit de keuzelijst konden kiezen). Het lijkt me sterk dat er uiteindelijk niet minimaal 200 stemmen voor Slayer waren ... maar de aandacht was er inmiddels vanaf en Radio2 kon het nu zonder tumult afvoeren.(quote)
Als je met een onbekend nummer de kiesdrempel haalt vraag ik me af of Radio2 dat in de lijst opneemt, maar wie weet.
0
geplaatst: 23 november 2014, 19:38 uur
Salvadore schreef:
Als je met een onbekend nummer de kiesdrempel haalt vraag ik me af of Radio2 dat in de lijst opneemt, maar wie weet.
Zo onbekend is Arcade Fire natuurlijk niet in radioland, ze hebben zelfs een eigen pagina in de database van Radio 2. En Rebellion (Lies) zal in voorgaande jaren ook regelmatig bij de vrije keuzes hebben gestaan. Ik neem aan dat het nummer wel ergens in de bubbling under (2000-3000) zou moeten staan.
0
geplaatst: 23 november 2014, 19:41 uur
Bruce Springsteen - Thunder Road
Carolina Liar - Show Me What I'm Looking For
Damien Rice - The Blower's Daughter
Eddie Vedder - Society
Elbow - One Day Like This
Massive Attack - Teardrop
Muse - Plug in Baby
Pearl Jam - Black
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
Portishead - Glory Box
Radiohead - Fake Plastic Trees
Santana - Europa (Earth's Cry Heaven's Smile)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
The Stone Roses - Fools Gold
U2 - Where the Streets Have No Name
Anathema - Dreaming Light
Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
Queens of the Stone Age - No One Knows
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið)
Talk Talk - Living in Another World
Carolina Liar - Show Me What I'm Looking For
Eddie Vedder - Society
Elbow - One Day Like This
Massive Attack - Teardrop
Muse - Plug in Baby
Pearl Jam - Black
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
Portishead - Glory Box
Radiohead - Fake Plastic Trees
Santana - Europa (Earth's Cry Heaven's Smile)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
The Stone Roses - Fools Gold
U2 - Where the Streets Have No Name
Anathema - Dreaming Light
Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
Queens of the Stone Age - No One Knows
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið)
Talk Talk - Living in Another World
0
geplaatst: 23 november 2014, 19:48 uur
Van mij mag The Blower's Daughter heel hoog binnenkomen
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
Radiohead - Karma Police
Kate Bush -Babooshka
The Cure - Lullaby
Damien Rice - The Blower’s Daughter
King Crimson - Starless
Oasis -Don't Look Back In Anger
Ac/Dc - Whole Lotta Rosie
Marvin Gaye - What's Going On
Red Hot Chili Peppers - Dani California
The White Stripes - Seven Nation Army
Spinvis -Voor Ik Vergeet
Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man
Led Zeppelin -Whole Lotta Love
dEUS - Instant Street
The National - Bloodbuzz Ohio
Joy Division - Atmosphere
The XX - Crystalised
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On the Dancefloor
Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
Radiohead - Karma Police
Kate Bush -Babooshka
The Cure - Lullaby
Damien Rice - The Blower’s Daughter
King Crimson - Starless
Oasis -Don't Look Back In Anger
Ac/Dc - Whole Lotta Rosie
Red Hot Chili Peppers - Dani California
The White Stripes - Seven Nation Army
Spinvis -Voor Ik Vergeet
Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man
Led Zeppelin -Whole Lotta Love
dEUS - Instant Street
The National - Bloodbuzz Ohio
Joy Division - Atmosphere
The XX - Crystalised
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On the Dancefloor
0
geplaatst: 23 november 2014, 21:03 uur
Gestemt op deze:
Tim Buckley- Pleasant Street
Sparks- This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us
Split Enz- I Hope I Never
David Bowie- Life On Mars
David Bowie- Heroes
David Sylvian- Forbidden Colours
XTC- Making Plans For Nigel
Radiohead- Fake Plastic Trees
John Lennon- Working Class Hero
Bram Vermeulen- De Wedstrijd
Roxy Music- If There's Something
Kinks- Celluloid Heroes
Talk Talk- Life's What You Make It
King Crimson- Starless
Tom Waits- Tom Traubert's Blues
Vrije keuze:
Talk Talk- Eden
Split Enz- Without A Doubt
XTC- This World's Over
Radiohead- Weird Fishes/Ar Peggi
Scott Walker- Farmer In The City
Tim Buckley- Pleasant Street
Sparks- This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us
Split Enz- I Hope I Never
David Bowie- Life On Mars
David Bowie- Heroes
David Sylvian- Forbidden Colours
XTC- Making Plans For Nigel
Radiohead- Fake Plastic Trees
John Lennon- Working Class Hero
Bram Vermeulen- De Wedstrijd
Roxy Music- If There's Something
Kinks- Celluloid Heroes
Talk Talk- Life's What You Make It
King Crimson- Starless
Tom Waits- Tom Traubert's Blues
Vrije keuze:
Talk Talk- Eden
Split Enz- Without A Doubt
XTC- This World's Over
Radiohead- Weird Fishes/Ar Peggi
Scott Walker- Farmer In The City
0
geplaatst: 24 november 2014, 00:06 uur
Radiohead - Paranoid Android
a balladeer - Swim With Sam
The Beatles - Blackbird
Dave Brubeck - Take Five
Elbow - Lippy Kids
Cuby & The Blizzards - Somebody Will Know Somebody
Björk - It's Oh So Quiet
New Radicals - You Get What What You Give
Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life
Vrije keuze:
Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
Van Kooten en de Bie - Ouwe Lullen Moeten Weg!
Nick Drake - River Man
Andrew Bird - Cataracts
The Frames - Rise
a balladeer - Swim With Sam
The Beatles - Blackbird
Dave Brubeck - Take Five
Elbow - Lippy Kids
Cuby & The Blizzards - Somebody Will Know Somebody
Björk - It's Oh So Quiet
New Radicals - You Get What What You Give
Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life
Vrije keuze:
Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
Van Kooten en de Bie - Ouwe Lullen Moeten Weg!
Nick Drake - River Man
Andrew Bird - Cataracts
The Frames - Rise
0
geplaatst: 24 november 2014, 10:54 uur
There is a Light wordt ook bijna in ieder lijstje genoemd... de Rebellion van de keuzelijst?
0
geplaatst: 24 november 2014, 11:56 uur
En opvallend vaak Nina Simone en dan wel met het prachtige Ain't Got No - I Got Life. 

0
geplaatst: 24 november 2014, 12:09 uur
Heb gestemd op een doorsnede van mijn muzieksmaak:
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Harm - stemmen.top2000.nl
Ik luister natuurlijk ook wel Pink Floyd en Led Zeppelin en the Doors, etc., maar de nummers uit deze lijst hadden wel wat meer 'Hulp' nodig. Van Ryan Adams had ik wellicht wat anders gekozen in de vrije keuze als deze er niet in had gestaan, maar zo maakt hij de meeste kans op een plekje in de Top 2000.
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Harm - stemmen.top2000.nl
Ik luister natuurlijk ook wel Pink Floyd en Led Zeppelin en the Doors, etc., maar de nummers uit deze lijst hadden wel wat meer 'Hulp' nodig. Van Ryan Adams had ik wellicht wat anders gekozen in de vrije keuze als deze er niet in had gestaan, maar zo maakt hij de meeste kans op een plekje in de Top 2000.
0
geplaatst: 24 november 2014, 12:24 uur
harm1985 schreef:
Heb gestemd op een doorsnede van mijn muzieksmaak: NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Harm - stemmen.top2000.nl Ik heb natuurlijk ook wel Pink Floyd en Led Zeppelin en the Doors, maar de nummers uit deze lijst hadden wel wat meer 'Hulp' nodig. Van Ryan Adams had ik wellicht wat anders gekozen in de vrije keuze als deze er niet in had gestaan, maar zo maakt hij de meeste kans op een plekje in de Top 2000.
Heb gestemd op een doorsnede van mijn muzieksmaak: NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Harm - stemmen.top2000.nl Ik heb natuurlijk ook wel Pink Floyd en Led Zeppelin en the Doors, maar de nummers uit deze lijst hadden wel wat meer 'Hulp' nodig. Van Ryan Adams had ik wellicht wat anders gekozen in de vrije keuze als deze er niet in had gestaan, maar zo maakt hij de meeste kans op een plekje in de Top 2000.
Goeie lijst man. Had ook op 'Something' willen stemmen, maar mijn lijst was helaas al te snel vol haha.
0
geplaatst: 24 november 2014, 13:26 uur
Speciaal voor chevy93 heb ik nog een lijstje ingediend, dit keer gewoon voor mezelf. Omdat ik denk dat ze hier vast niet meelezen van Radio 2 
The Beatles - A Day In The Life
The Beach Boys - Good Vibrations
The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Donna Summer - I Feel Love
Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High
Madonna - Into The Groove
Michael Jackson - Dirty Diana
New Order - Blue Monday
The Righteous Brothers - Unchained Melody
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Sinead O'Connor - Troy
Talk Talk - Such A Shame
Visage - Fade to Grey
London Grammar - Strong
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
The La’s - The She Goes
16 Horsepower - Black Soul Choir
The Smiths - How Soon Is Now?

The Beatles - A Day In The Life
The Beach Boys - Good Vibrations
The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Donna Summer - I Feel Love
Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High
Madonna - Into The Groove
Michael Jackson - Dirty Diana
New Order - Blue Monday
The Righteous Brothers - Unchained Melody
Sinead O'Connor - Troy
Talk Talk - Such A Shame
Visage - Fade to Grey
London Grammar - Strong
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
The La’s - The She Goes
16 Horsepower - Black Soul Choir
The Smiths - How Soon Is Now?
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:42 uur
De Belgische radio zender MNM heeft vorige week zijn top 1000 gepresenteerd. Onder het motto als je dacht dat het niet erger kon: De MNM1000 2014 | MNM
Blijkt dat de gemiddelde Vlaming toch een ietwat uiteenlopende smaak heeft. Maar of ik nu blij moet zijn met zo'n top 20 weet ik toch niet. Doe het voor mij dan maar wat traditioneler...
Blijkt dat de gemiddelde Vlaming toch een ietwat uiteenlopende smaak heeft. Maar of ik nu blij moet zijn met zo'n top 20 weet ik toch niet. Doe het voor mij dan maar wat traditioneler...
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:42 uur
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:47 uur
kabouter76 schreef:
De Belgische radio zender MNM heeft vorige week zijn top 1000 gepresenteerd. Onder het motto als je dacht dat het niet erger kon: De MNM1000 2014 | MNM
Ik wist niet dat Dotan bij jullie zo populair was.
Nummer 1 is natuurlijk een verademing t.o.v. BohRap. Ik denk dat heel veel Nederlanders het absoluut niet erg zouden vinden als Stromae bij ons op #1 zou staan. Qua diversiteit doet me die MNM1000 meer denken aan de Q-top 1000. Een overwaardering van recente nummers, maar gelukkig in de hogere regionen niet zou belegen als de Top 2000 bij ons.
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:51 uur
Ik vind het altijd grappig dat een nummer dat amper 4 maanden oud plotseling door een heleboel mensen als het allerbeste nummer ooit beschouwd wordt.
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:56 uur
Dan vind ik de top 10 van de top 2000 toch wel een stukje sterker hoor, verder vind ik de lijst nog steeds veel en veel minder dan die van Radio 2.
0
geplaatst: 24 november 2014, 14:57 uur
Mijn lijstje:
Bill Withers - Grandma's Hands
The Beatles -A Day in the Life
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay
Nina Simone - My Baby Just Cares for Me
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Portishead - Glory Box
David Bowie - "Heroes"
Stromae - Formidable
James Blake - Limit To Your Love
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Lana Del Rey - Video Games
Vrije keuze:
1. Dotan - Home (en dan hopen dat m'n stiefbroer zo hoog mogelijk eindigt in de lijst
)
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
4. Nick Drake - Day Is Done
5. Eefje De Visser - Nee Joh
Als ik zo zie hoe goed Rebellion het hier overigens al doet, krijg ik goede hoop voor Arcade Fire in de top-2000.
Bill Withers - Grandma's Hands
The Beatles -A Day in the Life
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay
Nina Simone - My Baby Just Cares for Me
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Portishead - Glory Box
David Bowie - "Heroes"
Stromae - Formidable
James Blake - Limit To Your Love
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Lana Del Rey - Video Games
Vrije keuze:
1. Dotan - Home (en dan hopen dat m'n stiefbroer zo hoog mogelijk eindigt in de lijst
)2. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
4. Nick Drake - Day Is Done
Als ik zo zie hoe goed Rebellion het hier overigens al doet, krijg ik goede hoop voor Arcade Fire in de top-2000.

0
geplaatst: 24 november 2014, 14:58 uur
kabouter76 schreef:
Ik vind het altijd grappig dat een nummer dat amper 4 maanden oud plotseling door een heleboel mensen als het allerbeste nummer ooit beschouwd wordt.
Ik denk dat dat vooral jonge luisteraars zijn, en die zullen bij MNM en Q in grotere betalen aanwezig zijn. Het is vrij logisch dat zij veelal recente songs zullen noemen.
Positief aan deze modernere lijsten vind ik dat er enige ruimte is voor hiphop (Eminem, 2pac, Dr. Dre, Flo Rida, Jay-Z e.d.). en dance ( Avicii, David Guetta, Armin van Buuren e.d.). In dat opzicht dus een stuk representatiever voor de gemiddelde smaak dan een Top 2000.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:00 uur
kabouter76 schreef:
Ik heb eigenlijk liever deze dan de top 100 van onze top 2000. Niet zo vastgeroest en stukken gevarieerder. Wauw, Niggas in Paris in de top 100. En Formidable op 1 zou ik inderdaad voorbtekenen.
Ik weet trouwens dat die Regi een populair figuur bij jullie is maar Walk on Water in de top 10 vind ik wel heel verbazingwekkend.

0
geplaatst: 24 november 2014, 15:01 uur
Avicii staat in de top 2000 net als Armin en David Guetta staat met 1 nummer in de keuze lijst
Qua Hip-Hop heb je wel gelijk maar er zijn wel een aantal Hip-Hop platen bijgekomen in de keuze lijst.
Qua Hip-Hop heb je wel gelijk maar er zijn wel een aantal Hip-Hop platen bijgekomen in de keuze lijst.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:02 uur
hoi123 schreef:

Eefje komt misschien ook nog wel in de buurt van 150-200 stemmen, maar met allemaal verschillende nummers. Ik voorspel wel dat ze binnen 5 jaar op de keuzelijst staat.

0
geplaatst: 24 november 2014, 15:04 uur
laxus11 schreef:
Avicii staat in de top 2000 net als Armin en David Guetta staat met 1 nummer in de keuze lijst
Wauw, Avicii, Guetta en van Buuren, drie van de grootste namen in de dance van de laatste tien (Avicii laatste vijf) jaar met welgeteld één nummer in de keuzelijst... Wauw, zo'n drie hiphopnummers op vierduizend nummers in de keuzelijst...
Kom op, Lex, je snapt zelf ook wel dat dat nergens over gaat.
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:04 uur
Gretz schreef:

Eefje komt misschien ook nog wel in de buurt van 150-200 stemmen, maar met allemaal verschillende nummers. Ik voorspel wel dat ze binnen 5 jaar op de keuzelijst staat.
(quote)

Ik betwijfel het...
0
geplaatst: 24 november 2014, 15:05 uur
Ja maar, MNM is de hitzender van Vlaanderen, en alleen de luisteraars van die zender stemmen over het algemeen op de lijst. Kan je niet vergelijken met jullie top 2000. In Vlaanderen heeft elke zender zijn eigen eindejaarslijst, en geen enkele veroorzaakt ook maar een klein mediacircus. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.