MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Ik denk dat ik dit jaar niet ga stemmen ook al zou ik dat ergens toch wel graag doen. Uit de keuzelijst kom ik moeilijk op 15 nummers die ik alle 15 tot mijn favoriete nummers reken.

Toch maar gestemd

Keuzelijst:
The Verve - Bittersweet Symphony
Oasis - Don't Look Back In Anger
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Beatles - Come Together
Neil Young - Old Man
Jeff Buckley - Hallelujah
The Doors - Riders On The Storm
The Doors - Light My Fire
Pink Floyd - The Great Gig In The Sky
Muse - Knights Of Cydonia
Muse - Plug In Baby
The Velvet Underground - Sweet Jane
Pearl Jam - Black
Pink Floyd - Wish You Were Here

Vrije keuze:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
The Libertines - Time For Heroes
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
The National - Bloodbuzz Ohio
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms

Teunnis schreef:

The Three Degrees - Runner

Toffe keuze! Zelf compleet over het hoofd gezien.

Bij de "c" was m'n lijst al vol. Ben daar maar gewoon gestopt en heb daarna nog 5 nummers als vrije keuze ingevuld die in me opkwamen. Niet te doen dit. Heb er dus maar niet al te serieus bij nagedacht en of een nummer een kans zou maken op een plek in de, pak 'm beet, top 100, interesseert me niet bij het maken van de keuzes. Hier dan m'n typische Top2000 lijst:

Keuzelijst:
a-ha - The Sun Always Shines on TV
AC/DC- Thunderstruck
Alphabeat - Fascination
Barbra Streisand with Barry Gibb - Guilty
The Beatles - Eleanor Rigby
Bee Gees - Nights on Broadway
Ben E. King - Stand By Me
Billy Ocean - Loverboy
BLØF - Hier (ja, ja)
Bruno Mars - Locked Out of Heaven
Bryan Adams - Run To You
Candy Dulfer and Dave Stewart - Lily Was Here
Chic - Good Times
Clannad - In a Lifetime
Cock Robin - The Promise You Made

Vrije keuze:
Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son
M83 - Midnight City
Michael Jackson - Billy Jean
The Cult - She Sells Sanctuary
The Family Stand - Education of Jamie

Poeha schreef:
Bij de "c" was m'n lijst al vol. Ben daar maar gewoon gestopt en heb daarna nog 5 nummers als vrije keuze ingevuld die in me opkwamen. Niet te doen dit.

Tip: eerst de hele lijst downloaden in Excel of Word en dan gaan schrappen. Blijft nog steeds een onmogelijk karwei, maar je ziet (als het goed is) in elk geval niets over het hoofd en neemt het hele alfabet mee. Na mijn eerste ronde schrappen hield ik er 68 over, en toen werd het echt lastig .

Poeha schreef:
Billy Ocean - Loverboy

Als het goed is zijn dit alle nummers die dit jaar uit de keuzelijst verdwenen (396 stuks):
Uit de Top 2000 keuzelijst on Spotify - open.spotify.com

Het lijkt er verder op dat er iemand bij Radio 2 meekijkt met de Snob 2000 en daar inspiratie vindt om de keuzelijst van volgend jaar mee aan te vullen:
Maar liefst 17 liedjes die vorig jaar in de Top 100 van de Snob 2000 stonden, hebben de keuzelijst van de Top 2000 gehaald!

Ik heb sterk het vermoeden dat we nummers als Born Slippy, The Blower's Daughter, Fake Plastic Trees, Glory Box, Papillon, Smokers Outside the Hospital Doors, Teardrop, Disarm en Fool's Gold hier aan te danken hebben.

Dus ik zou zeggen: allemaal weer meestemmen op de Snob 2000 volgende week want dan heb je indirect invloed op de keuzelijst.

Gek dat ze net na het jaar van de grote doorbraak van Dotan de eerste hit van Dotan eruit hebben gegooid.

Verder een hoop logische dingen. Veel dingen die zo oud zijn dat er weinig mensen meer op stemmen en die regelrecht doorkunnen naar Radio Nostalgia. Wel weer jammer van de meidengroepjes (Shangri-Las, Flirtations, Shirelles) en Dinah Washington. Ook veel vergeten hitjes. Ik zag zelfs een paar vergeten nummer 1-hits (Swing Your Daddy bijv.).

Ook erg jammer van Madonna's Get Together, Kylie's In Your Eyes en de Sugababeshits.

Als ze zoveel nummers schrappen vraag je toch af waarom de (alternatieve) hits die vorig jaar veel vrije keuzestemmen kregen niet konden worden opgenomen. Plek genoeg zou je zeggen.

Arrie schreef:
Wel weer jammer van de meidengroepjes (Shangri-Las, Flirtations, Shirelles) en Dinah Washington.

Oh kut ja, vorig jaar nog Leader of the Pack in m'n lijst opgenomen. Staat nu niet meer in de keuzelijst helaas, had hem bij de vrije keuzes toe kunnen voegen maar dat ben ik dus vergeten

Ook enigszins opvallend: Feeling Good in de versie van Michael Buble is ook verdwenen, terwijl die nu juist heel veel in een reclame van KPN is te horen.

Edit: Oh, die lijst klopt niet, dat nummer staat er wel nog in. Ook andere nummers staan er nog in die verdwenen zouden moeten zijn (Englishman in New York, Whole Lotta Rosie)

David Bowie Ashes to Ashes
The Smiths - There is a Light That Never Goes Out
New Order - Blue Monday
The Clash - London Calling
The The - Uncertain Smile
The Blue Nile - Tinseltown in the Rain
The Church - Under the Milky Way
XTC - Senses Working Overtime
Marc Almond - Tears Run Rings
Paul Hardcastle - 19
Stone Roses - Fools Gold
Talking Heads - Once in a Lifetime
Grandmaster Flash and the Furious Five - The Message
ABC - All of My Heart
Killing Joke - Love Like Blood

The Chills - Heavenly Pop Hit
The La's - There She Goes
This Mortal Coil - Song to the Siren
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Felt - Primitive Painters

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Gek dat ze net na het jaar van de grote doorbraak van Dotan de eerste hit van Dotan eruit hebben gegooid.

Verder een hoop logische dingen. Veel dingen die zo oud zijn dat er weinig mensen meer op stemmen en die regelrecht doorkunnen naar Radio Nostalgia. Wel weer jammer van de meidengroepjes (Shangri-Las, Flirtations, Shirelles) en Dinah Washington. Ook veel vergeten hitjes. Ik zag zelfs een paar vergeten nummer 1-hits (Swing Your Daddy bijv.).

Ook erg jammes van Madonna's Get Together, Kylie's In Your Eyes en de Sugababeshits.

Zitten daar nog veel nummers tussen die vorig jaar niet alleen in de voorkeuzelijst maar ook daadwerkelijk in de lijst stonden?

Ehm... Ik heb geen idee, maar het lijkt me sterk. Volgens mij gaat het juist om nummers waarop eigenlijk heel weinig werd gestemd.

starbright boy schreef:
Over de genoemde recente nummers nummers:
Ik denk dat het ongeveer zo eruit gaat zien:
18 (587) Happy - Pharell
28 (1245) Waves - Mr Probz
44 (----) Calm After The Storm - Common Linnets
55 (1314) Formidable - Stromae
115 (33) Oceaan - Racoon
128 (1470) Papaoutai - Stromae
129 (----) Nothing Really Matters - Mr Probz
199 (----) In Your Arms - Chef'Special
215 (-----) Home - Dotan
876 (----) Strong - London Grammar

Jullie vergeten "All of me" van John Legend. Ik weet niet of die er vorig jaar al in stond, maar ik voorspel top 20 voor deze draak.

Arrie schreef:
Ook erg jammes van Madonna's Get Together, Kylie's In Your Eyes en de Sugababeshits.

Die moest ik effe 2 keer lezen, mooie titel voor een verzamelcd...

Gretz schreef:
Als het goed is zijn dit alle nummers die dit jaar uit de keuzelijst verdwenen (396 stuks):

Dank je.
Een beetje een kerkhof van vergeten hits dit. Nummers die zelden nog op de radio zijn. Zitten toch altijd leuke dingen tussen. Vind dit wel een leuk lijstje voor een knock out.

edit> Ik tel trouwens meer dan 10 nummer 1 hits.

De keuzelijst is er flink op vooruitgegaan zeg! Vooral met deze nummers ben ik erg blij:

Editors – Papillon
Massive Attack – Teardrop
The Smashing Pumpkins – 1979
Tears for Fears – Change
The Verve – The Drugs Don’t Work

Teardrop en The Drugs Don't Work staan al jaren bij mijn vrije keuzes. Dat hoeft nu dus niet meer.

johannesA
Marty McFly schreef:

Jullie vergeten "All of me" van John Legend. Ik weet niet of die er vorig jaar al in stond, maar ik voorspel top 20 voor deze draak.

, prachtnummer

stoepkrijt schreef:
De keuzelijst is er flink op vooruitgegaan zeg! Vooral met deze nummers ben ik erg blij:

Editors – Papillon
Tears for Fears – Change

Teardrop en The Drugs Don't Work staan al jaren bij mijn vrije keuzes. Dat hoeft nu dus niet meer.

Oh jee, dat maakt het niet makkelijker om mijn lijstjes in te vullen. Under the Milky Way is er ook al nieuw bijgekomen (waar ik overigens heel erg blij mee ben, deze had ik al jaren bij mijn vrije keuzes staan), en Teardrop en 1979 zijn ook wel stemwaardig. Kortom, te veel goede nummers die allemaal mijn stem verdienen.

Maar waar blijft Rebellion (Lies) in de lijst, en hoe komt het dat Venus in Furs niet in de keuzelijst is gekomen nadat zovelen het nummer in de vrije keuzes hadden gezet vorig jaar?

Marty McFly schreef:
(quote)

Inderdaad, die zal ook hoog komen. "With You" van Matt Simons zal ook wel flink stijgen denk ik.

Marty McFly schreef:

Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen

titan (crew)
Gretz schreef:
Als ze zoveel nummers schrappen vraag je toch af waarom de (alternatieve) hits die vorig jaar veel vrije keuzestemmen kregen niet konden worden opgenomen. Plek genoeg zou je zeggen.

Precies ja, gewoon elk jaar alle voorkeuzenummers die bijvoorbeeld minstens 50 stemmen hebben gehaald aan de totaallijst toevoegen en klaar ben je.

GrafGantz schreef:
(quote)

Tip: eerst de hele lijst downloaden in Excel of Word en dan gaan schrappen. Blijft nog steeds een onmogelijk karwei, maar je ziet (als het goed is) in elk geval niets over het hoofd en neemt het hele alfabet mee. Na mijn eerste ronde schrappen hield ik er 68 over, en toen werd het echt lastig .
En daar kom je nu mee?
Ik ken mezelf, dat wordt dan eerst een lijst van 200 nummers om vervolgens na de deadline pas klaar te zijn. Maar ik zal de tip voor volgend jaar onthouden. Alhoewel, volgens mij moet ik nog andere eindlijsten inleveren.

stoepkrijt schreef:

Editors – Papillon
Tears for Fears – Change

Ik heb nu al weer spijt van m'n ingeleverde lijstje. Allemaal toffe nummers.

Onweerwolf
Als vrije keuzes heb ik:

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Laurie Anderson - O Superman
ABBA - The Piper
Nina Simone - Sinnerman
The Smiths - How Soon Is Now?

Van de voorkeuzelijst heb ik 15 ABBA nummers geselecteerd.

Onweerwolf schreef:

Van de voorkeuzelijst heb ik 15 ABBA nummers geselecteerd.

(afbeelding)

Nog maar een tweede lijstje ingediend om zodoende aan voldoende vrije keuzes te komen:

Beyoncé - Crazy in Love
Damien Rice - 9 Crimes
Donna Summer - I Feel Love
Editors - Smokers Outside the Hospital Doors
James Blake - Limit to Your Love
Jaydee - Plastic Dreams
Kate Bush - Wuthering Heights
New Order - Blue Monday
Rihanna - Diamonds
Stromae - Papaoutai
Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime Moi Non Plus
Smashing Pumpkins - Disarm
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Underworld - Born Slippy
The Verve - The Drugs Don't Work

Vrije keuze:

Arcade Fire - Intervention
The National - Bloodbuzz Ohio
First Aid Kit - Emmylou
Phosphorescent - Song For Zula
London Grammar - Strong

Mijn vrij obligate lijstje:
Alice Cooper - Halo Of Flies

Bob Dylan - Hurricane

Deep Purple - Smoke On The Water

Dire Straits - Sultans Of Swing

Earth & Fire - Storm And Thunder

Frank Zappa - Dancin’ Fool

Jefferson Airplane - White Rabbit

Kylie Minogue & Nick Cave - Where The Wild Roses Grow

Led Zeppelin - Immigrant Song

Queen - Bohemian Rhapsody

The Beatles - A Hard Day's Night

The Beach Boys - Good Vibrations

The Rolling Stones - Paint It Black

The White Stripes - Seven Nation Army

The Who - Baba O’ Riley

En mijn (niet zo) vrije keuze:
Dead Kennedys - Holiday In Cambodia

Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Inca Roads

Mickey Newbury - The 33rd Of August

Suzanne Vega - Marlene On The Wall

Wolfmother - Woman

Gretz schreef:

Mooi lijstje. Van veel nummers wel begrijpelijk dat ze eruit gegooid zijn, omdat ze inmiddels meer in de lijst van Radio 5 thuishoren (die werd overigens onlangs uitgezonden).

Eigenlijk vind ik alleen het ontbreken van Madonna's Get Together (wat mij betreft haar beste nummer sinds Live to Tell of Like a Prayer) een echt gemis, al hadden The Shangri-Las' Leader of the Pack, The Crystals' Da Doo Ron Ron, The Flirtations' Nothing But A Heartache, The Shirelles' Will You Still Love Me Tomorrow van mij ook niet weggehoeven.

Die hadden prima in plaats van de zoveel Blof gekund.

Shola Ama, Sugababes (Hole in the Head)

herman schreef:
(quote)

Shola Ama

Mwa, 1-op-1 kopie van het origineel. Niet echt bijzonder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.