Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:39 uur
Chevy, volgens mij ben je hier wel even zoet mee
. Let it be en Earth Song zouden goed kunnen als hoogste noteringen (was vorig jaar ook al zo). Bij Coldplay was Clocks vorig jaar de hoogste notering.
. Let it be en Earth Song zouden goed kunnen als hoogste noteringen (was vorig jaar ook al zo). Bij Coldplay was Clocks vorig jaar de hoogste notering.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2014, 19:41 uur
Firth of Fifth is een mooie verrassing. Daarmee is de scheefgroei tussen de representatie van Genesis enerzijds en Pink Floyd en Yes anderzijds ook een stukje rechter getrokken. Hoewel voor mij geen toptienmateriaal bij de band, kan ik daarmee als het goed is vanaf volgend jaar wel afzien van een Genesisnummer bij de vrije keuzes.
Starless is zo mogelijk een nog mooiere verrassing. Het geeft wel te denken dat het op-een-na-beste nummer aller tijden dit jaar zijn debuut maakt in de Top 2000 en tevens dit jaar, na jaren trouwe dienst, afgeserveerd is uit de MuMe Top 2000...
Starless is zo mogelijk een nog mooiere verrassing. Het geeft wel te denken dat het op-een-na-beste nummer aller tijden dit jaar zijn debuut maakt in de Top 2000 en tevens dit jaar, na jaren trouwe dienst, afgeserveerd is uit de MuMe Top 2000...
0
The Verve - The Drugs Don't Work heeft het ook gehaald:
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Net als Blur - Song 2, R.E.M. - Nightswimming en Radiohead - No Surprises.
Dit jaar is wel het ultieme bewijs dat de stemprocedure met een keuzelijst zwaar oneerlijk is. Van al die nummers die hier vanavond genoemd zijn hadden er misschien een paar het 'op eigen kracht' gehaald.
Dit jaar is wel het ultieme bewijs dat de stemprocedure met een keuzelijst zwaar oneerlijk is. Van al die nummers die hier vanavond genoemd zijn hadden er misschien een paar het 'op eigen kracht' gehaald.
0
Zie dat Let It Be ook de hoogste was vorig jaar.
Het was altijd Hey Jude, behalve het allereerste jaar, toen was het Yesterday.
Sympathy for the Devil wederom als hoogste Stones.
Nothing Else Matters nog steeds hoger dan One
Uprising als hoogste Muse
Het was altijd Hey Jude, behalve het allereerste jaar, toen was het Yesterday.
Sympathy for the Devil wederom als hoogste Stones.
Nothing Else Matters nog steeds hoger dan One
Uprising als hoogste Muse
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:50 uur
Born Slippy, Editors, London Grammar, Glory Box, Fool's Gold, Jungleland.. dat is toch goed nieuws wat betreft de binnenkomers. Jungleland had ik bij mn vrije keuzes 
wel jammer van Rebellion

wel jammer van Rebellion
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:53 uur
Helaas geen The Raven that refused to sing van Steven Wilson. Dat dan weer niet.
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:55 uur
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:57 uur
Gretz schreef:
Oftewel alle 17 "kleintjes" uit de Snob 2000. Van Snob 2000 naar Top 2000: de kleintjes worden groot - Ondergewaardeerde Liedjes - ondergewaardeerdeliedjes.nl
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:58 uur
Casartelli schreef:
Firth of Fifth is een mooie verrassing. Daarmee is de scheefgroei tussen de representatie van Genesis enerzijds en Pink Floyd en Yes anderzijds ook een stukje rechter getrokken. Hoewel voor mij geen toptienmateriaal bij de band, kan ik daarmee als het goed is vanaf volgend jaar wel afzien van een Genesisnummer bij de vrije keuzes....
Daarnaast wordt een begin gemaakt met het recht trekken van de scheefgroei tussen de Gabriel- en Collins-periode. Voor mij mogen The cinema show en Supper's ready in de komende edities ook een plekje in de lijst krijgen.Firth of Fifth is een mooie verrassing. Daarmee is de scheefgroei tussen de representatie van Genesis enerzijds en Pink Floyd en Yes anderzijds ook een stukje rechter getrokken. Hoewel voor mij geen toptienmateriaal bij de band, kan ik daarmee als het goed is vanaf volgend jaar wel afzien van een Genesisnummer bij de vrije keuzes....
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2014, 20:00 uur
royh schreef:
Helaas geldt dat nog niet voor de scheefgroei tussen de Gabriel- en Collins-periode. Voor mij mogen The cinema show en Supper's ready in de komende edities ook een plekje in de lijst krijgen.
Helaas geldt dat nog niet voor de scheefgroei tussen de Gabriel- en Collins-periode. Voor mij mogen The cinema show en Supper's ready in de komende edities ook een plekje in de lijst krijgen.
Waar ik op doelde is dat Pink Floyd en Yes allebei al sinds weet-ik-hoe-lang met diverse van hun jaren '70 klassiekers in de keuzelijst stonden, terwijl Genesis al die tijd leek te debuteren met Follow You Follow Me (waarna nog een hele sloot van de bekende hits volgde). Van 0 naar 1 klassiekers uit het Gabriel/Hackett-tijdperk is dan toch a great leap for mankind...
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:00 uur
Met dank aan de berichten in dit topic kom ik momenteel tot de volgende platen die het via de vrije keuze tot de lijst geschopt hebben van ouder dan 2013:
Rammstein - Sonne
Rammstein - Du Hast
Genesis - Firth of Fifth
Metallica - Master of Puppets
System of a Down - Chop Suey
Motörhead - Ace of Spades
Bruce Springsteen - Jungleland
Queens of the Stone Age - No One Knows
The Killers - Mr. Brightside
The Black Keys - Little Black Submarine
Vooral de twee maal Rammstein vind ik opvallend.
Rammstein - Sonne
Rammstein - Du Hast
Genesis - Firth of Fifth
Metallica - Master of Puppets
System of a Down - Chop Suey
Motörhead - Ace of Spades
Bruce Springsteen - Jungleland
Queens of the Stone Age - No One Knows
The Killers - Mr. Brightside
The Black Keys - Little Black Submarine
Vooral de twee maal Rammstein vind ik opvallend.
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:07 uur
Casartelli schreef:
Waar ik op doelde is dat Pink Floyd en Yes allebei al sinds weet-ik-hoe-lang met diverse van hun jaren '70 klassiekers in de keuzelijst stonden, terwijl Genesis al die tijd leek te debuteren met Follow You Follow Me (waarna nog een hele sloot van de bekende hits volgde). Van 0 naar 1 klassiekers uit het Gabriel/Hackett-tijdperk is dan toch a great leap for mankind...
Helemaal met je eens. uit de periode 1971-1977 had Pink Floyd vorig jaar 7 noteringen en Yes 4 in de top 2000. Dat was niet logisch ten opzichte van Gabriel/Hackett periode van Genesis. Ik had Firth of Fifth overigens al de nodige jaren bij mijn vrije keuzes staan: heb dit jaar zelfs getwijfeld of ik hem überhaupt nog bij de vrije keuzes zou zetten, gezien de mislukte pogingen van de afgelopen jaren: maar de aanhouder wint soms toch.(quote)
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:08 uur
Ik stem er al een jaar of 8 op, maar stond nooit in de keuzelijst. Dit jaar wel. Dus dat zal schelen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:09 uur
Even wat soulnummers.
Curtis Mayfield - Move On Up voor het 3e achtereenvolgende jaar in de lijst.
Maar: Isaac Hayes met Theme From Shaft weer niet. Net als James Brown met I Feel Good (I Got You) en Otis Redding met Hard To Handle (blijven er 3 van hem over). Ook geen Bobby Womack met ACROSS 110TH STREET en Marvin Gaye met INNER CITY BLUES (MAKE ME WANNA HOLLER) (blijven er 3 van hem over, waaronder die stomme Grapevine).
Tja.
Curtis Mayfield - Move On Up voor het 3e achtereenvolgende jaar in de lijst.
Maar: Isaac Hayes met Theme From Shaft weer niet. Net als James Brown met I Feel Good (I Got You) en Otis Redding met Hard To Handle (blijven er 3 van hem over). Ook geen Bobby Womack met ACROSS 110TH STREET en Marvin Gaye met INNER CITY BLUES (MAKE ME WANNA HOLLER) (blijven er 3 van hem over, waaronder die stomme Grapevine).
Tja.
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:11 uur
Inner City Blues hoort gewoon in de top 2000.
Ook geen nummer dat als radio 2-onvriendelijk te bestempelen is, dus waarom 'ie er niet instaat is mij een raadsel
Ook geen nummer dat als radio 2-onvriendelijk te bestempelen is, dus waarom 'ie er niet instaat is mij een raadsel
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:16 uur
Maar Marvin Gaye bracht muziek op Motown en dat is geen tijdloze muziek. Aldus de grote baas van de Top 2000.
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:19 uur
Hot news: Avicii staat erin met Wake Me Up. En Armin van Buuren met This Is What It Feels Like. 

0
geplaatst: 2 december 2014, 20:26 uur
HALLELUJAH: the Arctic Monkeys staan er wel in! 
Met.... Do I Wanna Know van hun laatste album.

0
geplaatst: 2 december 2014, 20:31 uur
west schreef:

LOL.
Past wel in het plaatje wat ik al schetste.
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:44 uur
Iemand had het over leuke GIFjes, dit is er ook zo een
America is dus 1 van de verdwenen platen, net als Two Princes (Spin Doctors) en It's oh so quiet (Björk)
America is dus 1 van de verdwenen platen, net als Two Princes (Spin Doctors) en It's oh so quiet (Björk)
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:49 uur
Goed gevonden chevy93 
Leuk dat Fix You het ondertussen toch wat saaie Clocks heeft ingehaald.
Jammer van Creep en Uprising. Leuke nummers, maar komt in beide gevallen niet in de buurt van het betere werk van Radiohead/Muse.

Jammer van Creep en Uprising. Leuke nummers, maar komt in beide gevallen niet in de buurt van het betere werk van Radiohead/Muse.
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:50 uur
Gebruiker43757 schreef:
Ben je nu aan het trollen??
Fix You is zo ongeveer het meest zaaddodende nummer van de afgelopen 15 jaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.