Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2014, 20:57 uur
The Black Keys - Little Black Submarines debuteert ook, nog een vrije keuze die de lijst haalt.
Weten we zeker dat Arcade Fire niet met een recentere single in de lijst staat?
Weten we zeker dat Arcade Fire niet met een recentere single in de lijst staat?

0
geplaatst: 2 december 2014, 20:59 uur
Gretz schreef:
The Black Keys - Little Black Submarines debuteert ook, nog een vrije keuze die de lijst haalt.
Feest hier in huis!!

0
geplaatst: 2 december 2014, 20:59 uur
Geen Suburbs, We Used to Wait, Reflektor, Rebellion en Ready to Start ...
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:00 uur
Clocks van Coldplay nog hun hoogst genoteerde, maar Fix You lijkt Viva la Vida voorbij.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:01 uur
herman schreef:
Ben je nu aan het trollen??
Fix You is zo ongeveer het meest zaaddodende nummer van de afgelopen 15 jaar.
(quote)
Ben je nu aan het trollen??
Fix You is zo ongeveer het meest zaaddodende nummer van de afgelopen 15 jaar.

0
geplaatst: 2 december 2014, 21:02 uur
Gebruiker43757 schreef:
Ik geloof niet dat wij het ooit ergens over eens zijn...
Ik geloof niet dat wij het ooit ergens over eens zijn...
Nee, sla mijn recensie van X&Y er maar op na.
Ik vind Fix You echt een verschrikking, maar andere Coldplay-nummers kan ik goed hebben. Voor Viva la Vida heb ik dan weer een zwak (hoor ik liever dan alles wat in de top 10 staat van de top 2000).Maar trek het je verder niet aan hoor.

0
geplaatst: 2 december 2014, 21:04 uur
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:06 uur
Ik stuitte afgelopen week trouwens toevallig op de top 100 van Q Music van dit jaar. Echt een zeer matige lijst trouwens, en dat wordt mooi geïllustreerd door de nieuwe nummer 1 aldaar... Fix You. Nee, doe me dan maar Bohemian Rhapsody. 

0
geplaatst: 2 december 2014, 21:08 uur
Weg zijn oa
24 rozen (Toon Hermans)
The Free electric band (Albert Hammond)
en een aantal Beatles nummers waaronder
Ticket to ride
Magical Mystery tour
Eight days a week
24 rozen (Toon Hermans)
The Free electric band (Albert Hammond)
en een aantal Beatles nummers waaronder
Ticket to ride
Magical Mystery tour
Eight days a week
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:08 uur
Gebruiker43757 schreef:
Goed gevonden chevy93
Leuk dat Fix You het ondertussen toch wat saaie Clocks heeft ingehaald.
Jammer van Creep en Uprising. Leuke nummers, maar komt in beide gevallen niet in de buurt van het betere werk van Radiohead/Muse.
Goed gevonden chevy93

Leuk dat Fix You het ondertussen toch wat saaie Clocks heeft ingehaald.
Jammer van Creep en Uprising. Leuke nummers, maar komt in beide gevallen niet in de buurt van het betere werk van Radiohead/Muse.
Gek, ik pakte net ook de 'o' en toen kwam Clocks eruit. Gek. Bij u2 werkt het ook niet als je de o of e pakt, want dan zou Mysterious Ways zelfs boven One staan.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:11 uur
Het lijkt me dat Arcade Fire er nog wel inkomt, maar het zou me niets verbazen als dat nog tot 2020 duurt. Dan zijn de mensen die 16 waren toen Funeral uitkwam inmiddels 30.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:12 uur
Nog wat nummers van wisselend allooi die naar verluidt zijn binnengekomen (niet zelf gecheckt):
Aerosmith - Crazy
Foo Fighters - Learn To Fly
Green Day - Basket Case
Green Day - Good Riddance
Linkin Park - Breakin The Habit
Live - Run To The Water
Live - The Dolphin's Cry
Pearl Jam - Oceans
The Offspring - Self Esteem
U2 - Angel of Harlem
Whitesnake - Here I Go Again
Aerosmith - Crazy
Green Day - Basket Case
Green Day - Good Riddance
Linkin Park - Breakin The Habit
Live - Run To The Water
Live - The Dolphin's Cry
Pearl Jam - Oceans
The Offspring - Self Esteem
U2 - Angel of Harlem
Whitesnake - Here I Go Again
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:13 uur
Bij Coldplay krijg ik Fix You, maar bij U2 krijg ik idd ook Mysterious Ways. Dat is trouwens een nieuwe binnenkomer. Maar het zou echt compleet bizar zijn als dat compleet uit het niets zo hoog zou binnenkomen. Ongelooflijk zelfs. Misschien is de methode Chevy toch niet helemaal betrouwbaar en zit er een ander systeem achter.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:15 uur
Gebruiker43757 schreef:
Bij Coldplay krijg ik Fix You, maar bij U2 krijg ik idd ook Mysterious Ways. Dat is trouwens een nieuwe binnenkomer. Maar het zou echt compleet bizar zijn als dat compleet uit het niets zo hoog zou binnenkomen. Ongelooflijk zelfs. Misschien is de methode Chevy toch niet helemaal betrouwbaar en zit er een ander systeem achter.
Zo compleet bizar is dat niet. Veel platen uit de tijd van Mysterious Ways komen opeens hoog binnen. Zie ook Fools Gold van de Stone Roses en een paar jaar terug Smells Like Teen Spirit etc.
Maar kan me ook nauwelijks voorstellen dat Mysterious Ways de hoogste U2 zou zijn (al zou ik het zelf niet erg vinden, hoor het veel liever dan One en hun jaren '80 werk).
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:16 uur

Stond wel in keuzelijst, en wat betreft sound kan het prima.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:16 uur
In ieder geval fijn dat Mysterious ways van U2 er eindelijk ook in staat. Ik ga ervan uit dat One weer de hoogste U2-notering zal zijn: zo is het al sinds 2004 (althans in de top 2000) en ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom dat in 2014 anders zou zijn.
Jammer dat het saaie Fix you mogelijk de hoogstgenoteerde Coldplay gaat worden: ik heb er niets mee (met Viva la vida trouwens ook niet), dit in tegenstelling tot Clocks, waar ik nog altijd een zwak voor heb. The Scientist vind ik ook stukken beter dan Fix you. Yellow en Trouble zouden hoger mogen staan.
Jammer dat het saaie Fix you mogelijk de hoogstgenoteerde Coldplay gaat worden: ik heb er niets mee (met Viva la vida trouwens ook niet), dit in tegenstelling tot Clocks, waar ik nog altijd een zwak voor heb. The Scientist vind ik ook stukken beter dan Fix you. Yellow en Trouble zouden hoger mogen staan.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:17 uur
mjk87 schreef:
Clocks van Coldplay nog hun hoogst genoteerde, maar Fix You lijkt Viva la Vida voorbij.
Fix You vind ik toch wel overroepen (moet het teveel van de bombast hebben), die andere 2 van Coldplay vind ik nog steeds prima. Van hun laatste 2 albums moet er niets in de top-2000 komen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:18 uur
herman schreef:
Zo compleet bizar is dat niet. Veel platen uit de tijd van Mysterious Ways komen opeens hoog binnen. Zie ook Fools Gold van de Stone Roses en een paar jaar terug Smells Like Teen Spirit etc.
Maar kan me ook nauwelijks voorstellen dat Mysterious Ways de hoogste U2 zou zijn (al zou ik het zelf niet erg vinden, hoor het veel liever dan One en hun jaren '80 werk).
(quote)
Ja maar Fools Gold zal toch ook niet plotseling top 40 halen ofzo. One stond vorig jaar op 19. Goed, het is goed mogelijk dat die flinkt is gezakt, maar er staan ook nog een stuk of 20 andere U2 nummers tussen. Een nummer dat daar niet bij staat plotseling in de top van de lijst. Het kan, maar het zou wel bijzonder vreemd zijn. Denk niet dat iemand dat had kunnen voorspellen. (Als het zo is)
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:20 uur
One zou dan ook achter Walk On (n) of New Years Day (ne) eindigen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:25 uur
Mooie nummers erbij! Toppers die nog niet genoemd zijn:
Black Crowes - Remedy
Blind Melon - No Rain
Pearl Jam - Oceans
Faithless - We Come 1
Editors - A Ton Of Love
Live - The Dolphin's Cry
Living Colour - Love Rears It's Ugly Head
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness (& If You Tolerate This)
Moby - Porcelain
Moby - WHy Does My Heart Feel So Bad
Stereophonics - Maybe Tomorrow
Therapy? - DIane (TOP nummer)
Tom Petty - Into The Great WIde Open
Black Crowes - Remedy
Blind Melon - No Rain
Pearl Jam - Oceans
Faithless - We Come 1
Editors - A Ton Of Love
Live - The Dolphin's Cry
Living Colour - Love Rears It's Ugly Head
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness (& If You Tolerate This)
Moby - Porcelain
Moby - WHy Does My Heart Feel So Bad
Stereophonics - Maybe Tomorrow
Therapy? - DIane (TOP nummer)
Tom Petty - Into The Great WIde Open
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:52 uur
Gebruiker43757 schreef:
(Veel uit Volendam hopelijk)
(Veel uit Volendam hopelijk)
Even een volendamcheck gedaan. Heeft al veel klappen gehad de laatste jaren trouwens.
Er waren 3 Jan Smit-nummers vorig jaar. Daarvan is er een verdwenen (Vrienden voor het Leven). Op zijn hoogtepunt had hij er acht.
Nick en Simon hadden er acht. Daarvan vliegen er maar liefst vijf uit. Nog drie over.
3js houden alledrie noteringen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:54 uur
Wel jammer dat die saaie nummers van Moby er in staan, ik zelf had op Feeling So Real gestemd, maar Go mocht er van mij ook in.
En dan een van de mindere van Therapy, dat vind ik echt schandalig, doe dan de originele van Husker Du, of een andere van Therapy.
En dan een van de mindere van Therapy, dat vind ik echt schandalig, doe dan de originele van Husker Du, of een andere van Therapy.
0
geplaatst: 2 december 2014, 21:59 uur
starbright boy schreef:
Even een volendamcheck gedaan. Heeft al veel klappen gehad de laatste jaren trouwens.
Er waren 3 Jan Smit-nummers vorig jaar. Daarvan is er een verdwenen (Vrienden voor het Leven). Op zijn hoogtepunt had hij er acht.
Nick en Simon hadden er acht. Daarvan vliegen er maar liefst vijf uit. Nog drie over.
(quote)

0
geplaatst: 2 december 2014, 21:59 uur
Nog meer moois:
Beck - Loser
RHCP - Otherside
RHCP - Scar Tissue
Anouk - R U Kiddin' Me
Jamiroquai - Seven Days In Sunny June
Jamiroquai - Virtual Insanity
Kraftwerk - The Model
Paul Weller - Wild Wood
Saybia - I Surrender
Saybia - The Day After Tomorrow
zelfs De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof. (aparte keuze)
Beck - Loser
RHCP - Otherside
RHCP - Scar Tissue
Anouk - R U Kiddin' Me
Jamiroquai - Seven Days In Sunny June
Jamiroquai - Virtual Insanity
Kraftwerk - The Model
Paul Weller - Wild Wood
Saybia - I Surrender
Saybia - The Day After Tomorrow
0
geplaatst: 2 december 2014, 22:11 uur
Vinniee schreef:
Niet te geloven zeg! DJVT haalt gewoon even minstens 200 stemmen op in de vrije keuze.
0
geplaatst: 2 december 2014, 22:17 uur
Ook gesneuveld, sommigen zijn zonde, andere kunnen we missen als kiespijn:
5 uur - Ramses Shaffy
Summer in the City - The Lovin' Spoonful
Amanda -Boston
Afscheid - Volumia!
Please Forgive Me - Bryan Adams
Short People - Randy Newman
All for Love - Bryan Adams, Rod Stewart & Sting
Paloma Blanca - George Baker Selection
You Don't Have to Say You Love Me - Dusty Springfield
It's Now or Never - Elvis Presley
Rudy - Supertramp
Domino - Clouseau
5 uur - Ramses Shaffy
Summer in the City - The Lovin' Spoonful
Amanda -Boston
Afscheid - Volumia!
Please Forgive Me - Bryan Adams
Short People - Randy Newman
All for Love - Bryan Adams, Rod Stewart & Sting
Paloma Blanca - George Baker Selection
You Don't Have to Say You Love Me - Dusty Springfield

It's Now or Never - Elvis Presley
Rudy - Supertramp
Domino - Clouseau
0
geplaatst: 2 december 2014, 22:18 uur
The Second You Sleep van Saybia ook trouwens erin dan bedoel ik...
0
geplaatst: 2 december 2014, 22:25 uur
Gebruiker43757 schreef:
Misschien is de methode Chevy toch niet helemaal betrouwbaar en zit er een ander systeem achter.
Hij werkt voor iedere andere artiest vooralsnog.Misschien is de methode Chevy toch niet helemaal betrouwbaar en zit er een ander systeem achter.
edit: Toto - A of R linkt niet naar Africa
Kraftwerk - The Model
Mooi, eindelijk een keer wat anders dan dat duffe Autobahn.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.