MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Sterrenstof haha.

Vind het niet heel vreemd. Heeft Watskebeurt toch wel verstoten als het JvT-nummer. Hoor het nog steeds ontzettend veel om me heen en het komt op de meest willekeurige feestjes langs.

Ook nieuw: Praise You - Fatboy Slim

starbright boy schreef:
Ook gesneuveld, sommigen zijn zonde, andere kunnen we missen als kiespijn:
5 uur - Ramses Shaffy
Summer in the City - The Lovin' Spoonful
Amanda -Boston
Afscheid - Volumia!
Please Forgive Me - Bryan Adams
Short People - Randy Newman
All for Love - Bryan Adams, Rod Stewart & Sting
Paloma Blanca - George Baker Selection
You Don't Have to Say You Love Me - Dusty Springfield
It's Now or Never - Elvis Presley
Rudy - Supertramp
Domino - Clouseau
Dat Rudy van Supertramp dit jaar niet in de lijst staat, vind ik dan toch wel jammer. (in mindere mate geldt dat voor mij ook voor the Lovin' Spoonful en Boston). Just a flirt van Miss Montreal en Baby get Higher-VanVelzen hebben ook het veld moeten ruimen (overigens niet betreurenswaardig).

De verdwijning van The Lovin' Spoonful en Dusty Springfield vind ik jammer, die van Volumia!, Bryan Adams, Rod Stewart & Sting kan ik alleen maar toejuichen.

Gretz schreef:
(quote)

Niet te geloven zeg! DJVT haalt gewoon even minstens 200 stemmen op in de vrije keuze.

Wat is daar raar aan?

starbright boy schreef:
Even een volendamcheck gedaan. Heeft al veel klappen gehad de laatste jaren trouwens.

starbright boy schreef:
Ook gesneuveld, sommigen zijn zonde, andere kunnen we missen als kiespijn:

Ik blijf kritisch op de 'lijst der lijsten' maar kort samengevat kunnen we zeggen dat de samenstelling er weer flink op vooruit gegaan is. Meeste nummers die zakken/wegvallen waren overrated, en er komen tientallen (alternatieve of recente) pareltjes nieuw binnen.
Hopelijk blijft de trend die in 2007 begon zich voortzetten, dan krijgen we langzaam maar zeker een verzameling nummers die echt representatief is voor de smaak van de Nederlander.

LucM schreef:
De verdwijning van The Lovin' Spoonful en Dusty Springfield vind ik jammer, die van Volumia!, Bryan Adams, Rod Stewart & Sting kan ik alleen maar toejuichen.

Shaffy met 5.00. Erg jammer dat ie weg is.

Arrie schreef:
(quote)

Wat is daar raar aan?

Vooropgesteld dat ik daar erg blij mee ben (hun beste nummer (), ben ik nogal verbaasd dat de fans voldoende overeenstemming hebben gevonden om zo'n vrije keuze omhoog te stemmen. Ik zou eerder denken dat Watskeburt nog populairder was, maar blijkbaar is dat al achterhaald.

Ik denk dat niemand 5 jaar geleden had kunnen denken dat namen als Arctic Monkeys, The Killers, Portishead, The Prodigy, The Smashing Pumpkins, The Stone Roses, Underworld, Massive Attack, The Smiths Damien Rice, De Jeugd van Tegenwoordig, The Black Keys, Linkin Park, System of a Down, Queens of the Stone Age, Beck, Daft Punk en Blur binnen afzienbare tijd de Top 2000 zouden halen. Allemaal artiesten die je zelden tot nooit op Radio 2 hoort, en waar de oorspronkelijke doelgroep weinig tot helemaal niets mee heeft. En Radiohead met 7 nummers is ook best bijzonder. In een Veronica of Q-Music lijst zou dit gewoon onmogelijk zijn, daar halen alleen nummers het die ook daadwerkelijk op de reguliere playlist staan.

Nou nou, niet té positief worden nu Gretz.

Sterrenstof stond in de keuzelijst, als enige DJVT-nummer. Was ook een redelijke hit. Ik vind het een van hun minste nummers, maar toch leuk dat hij er in staat.

Gretz schreef:
(quote)

Niet te geloven zeg! DJVT haalt gewoon even minstens 200 stemmen op in de vrije keuze.

Nope, Sterrenstof stond in de keuzelijst dacht ik, weet bijna zeker dat ik hem gezien heb.

Môrthul schreef:
(quote)

Nope, Sterrenstof stond in de keuzelijst dacht ik, weet bijna zeker dat ik hem gezien heb.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hem over het hoofd gezien heb ik in de 3x dat ik heb gestemd. Kan iemand dit bevestigen?

Degene boven mij

Toch wel opmerkelijk dat niemand van de users het hier dan opgenomen had in zijn stemmen. Maar goed, hopelijk is dat de opmaat voor meer goede Nederlandse artiesten in de lijst.

Als Eefje de Visser er in komt zul je mij pas écht positief zien.

Van mijn lijstje hebben alleen Plastic Dreams, Under the Milky Way Tonight en Grandma's Hands het niet gehaald. Betekent dat we een aantal mooie debutanten hebben

Mwah ik vind Sterrenstof te matig vergeleken met andere DJVT nummers.. Als Benden of Dromen van Karton er bij had(den) gestaan had ik hoogstwaarschijnlijk wel op De Jeugd gestemd, maar dat zal wel nooit gebeuren aangezien dat nooit hits zijn geweest

Zou wel leuk zijn als dit een deurtje opent voor meer NL Hip-Hop..
Opgezwolle / Typhoon

Gretz schreef:
Toch wel opmerkelijk dat niemand van de users het hier dan opgenomen had in zijn stemmen. Maar goed, hopelijk is dat de opmaat voor meer goede Nederlandse artiesten in de lijst.

Of Urban Dance Squad.

Iron Maiden staat zowaar ook eens in de lijst! Wel met Can I Play With Madness natuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken = D

Môrthul schreef:
Mwah ik vind Sterrenstof te matig vergeleken met andere DJVT nummers.. Als Benden of Dromen van Karton er bij had(den) gestaan had ik hoogstwaarschijnlijk wel op De Jeugd gestemd, maar dat zal wel nooit gebeuren aangezien dat nooit hits zijn geweest

Zou wel leuk zijn als dit een deurtje opent voor meer NL Hip-Hop..
Opgezwolle / Typhoon

Typhoon zie ik nog best gebeuren in de toekomst. Die is dit jaar een stuk groter geworden qua bekendheid. Helaas geen radiohits, wat toch redelijk essentieel lijkt.

Gretz schreef:

Eefje zal eerst wat meer op de radio gedraaid moeten worden, in plaats van alleen bij 3voor12-radio. Zoals haar bekendheid nu is, zie ik het echt niet gebeuren dat ze de lijst haalt.

starbright boy schreef:
Ook nieuw: Praise You - Fatboy Slim

Is dat met die briljante videoclip met een dansende Christopher Walken in een groot hotel?

Nee, dat is Weapon of Choice.

Praise You is met de dansende mensen in een winkelcentrum(?).

Ook Young Americans van Bowie terug in de lijst!

Die nog veel briljantere videoclip idd.

Wel bizar dat ze Franz Ferdinand niet erin hebben. En in mindere mate ook Bloc Party en The Strokes; die zijn toch niet veel minder bekend dan The Killers?

Van artiesten met albums met meer dan 1200 stemmen op MuMe ontbreken nog Arcade Fire, Bloc Party, Franz Ferdinand, Interpol, Nas, Sigur Rós, Sufjan Stevens, The National, The Velvet Undergound en Tool. Op Bloc Party en FF na zijn dat niet geheel toevallig de minst radiovriendelijke namen.

Velvet Underground staan er al een paar jaar in met Sweet Jane. Een wat toegankelijker nummer.

Nog een klein rondje van nummers die er niet meer instaan:
Kinderballade - Boudewijn de Groot
Apres Toi - Vicky Leandros
Veronica - Cornelis Vreeswijk
24 rozen - Toon Hermans
Duet - Brigitte Kaandorp & Herman Finkers
Vrij Zijn - Marco Borsato
Too Young to Die - Jamiroquai
Bruises - Train
Two Princes - Spin Doctors
Chariot - Gavin de Graw
Upside Down - Jack Johnson
U Can't Touch This - MC Hammer
Price Tag - Jessie J
Ruby Tuesday - Melanie
Summer in the City - Joe Cocker
Rock DJ - Robbie Williams

Overigens hebben van mijn 20 nummers het maar vier gehaald (Dusty, Françoise, Roberta en Underworld). Dat is niet veel, maar ik heb ook wel bewust kwetsbare liedjes genomen die er niet (meer) instonden of niet hoog stonden.

Erg mooi om te lezen dat flink wat tracks uit de 90's de Top 2000 hebben gehaald. Daarnaast maken Editors en Arctic Monkeys ook hun debuut.
Wat ik niet begrijp is dat een klasse track als Living In Another World stelselmatig genegeerd wordt.

sjoerd148 schreef:
Erg mooi om te lezen dat flink wat tracks uit de 90's de Top 2000 hebben gehaald. Daarnaast maken Editors en Arctic Monkeys ook hun debuut.
Wat ik niet begrijp is dat een klasse track als Living In Another World stelselmatig genegeerd wordt.
Begrijp ik eerlijk gezegd ook niet. Je ziet dat er nu vooral 90's en 00's classics nieuw binnenkomen, dus of we dit nummer de komende jaren mogen verwelkomen is maar de vraag. Sommige nummers lijken er nooit doorheen te komen: andere voorbeelden zijn Are friends electric ? van Tubeway Army en I saw the light - Todd Rundgren. Verder ben ik benieuwd of we volgend jaar eindelijk eens How soon is now ? van the Smiths mogen begroeten.

London Grammar in de lijst! Helemaal top! Ook één van mijn vrije keuzes geweest.

Daarnaast ook 'Crazy in Love' van Beyoncé eindelijk eens een keer in de lijst. Halo was tot nu toe haar enige plaat die in de lijst stond. Eindelijk eens een betere plaat van haar erin. Ook Single Ladies staat er nu in overigens.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.