Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2014, 09:58 uur
Teunnis schreef:
Wel bizar dat ze Franz Ferdinand niet erin hebben. En in mindere mate ook Bloc Party en The Strokes; die zijn toch niet veel minder bekend dan The Killers?
Wel bizar dat ze Franz Ferdinand niet erin hebben. En in mindere mate ook Bloc Party en The Strokes; die zijn toch niet veel minder bekend dan The Killers?
Echt wel. Bij het grote publiek zijn ze zeker minder onbekend. Bloc Party heeft geen hits gescoord en hoor je echt nooit de radio, The Strokes hebben eenmaal de tipparade gehaald maar hoor je ook vrijwel nooit op de radio. The Killers hebben gewoon een nummer 1-hit gescoord en zijn echt veel te veel (naar mijn zin
) op de radio gedraaid. Ook Mr. Brightside en Somebody Told Me, weliswaar toen geen hits, zijn nu veel bekender dan alles vam Bloc Party en The Strokes en komen nog geregeld langs op de ether.Wat Franz Ferdinand betreft wel met je eens.
0
geplaatst: 3 december 2014, 09:59 uur
sjoerd148 schreef:
Erg mooi om te lezen dat flink wat tracks uit de 90's de Top 2000 hebben gehaald. Daarnaast maken Editors en Arctic Monkeys ook hun debuut.
Wat ik niet begrijp is dat een klasse track als Living In Another World stelselmatig genegeerd wordt.
Erg mooi om te lezen dat flink wat tracks uit de 90's de Top 2000 hebben gehaald. Daarnaast maken Editors en Arctic Monkeys ook hun debuut.
Wat ik niet begrijp is dat een klasse track als Living In Another World stelselmatig genegeerd wordt.
Ik denk niet dat ie genegeerd wordt, ik denk dat er gewoon te weinig op wordt gestemd.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:06 uur
Teunnis schreef:
Die nog veel briljantere videoclip idd. Wel bizar dat ze Franz Ferdinand niet erin hebben. En in mindere mate ook Bloc Party en The Strokes; die zijn toch niet veel minder bekend dan The Killers? Van artiesten met albums met meer dan 1200 stemmen op MuMe ontbreken nog Arcade Fire, Bloc Party, Franz Ferdinand, Interpol, Nas, Sigur Rós, Sufjan Stevens, The National, The Velvet Undergound en Tool. Op Bloc Party en FF na zijn dat niet geheel toevallig de minst radiovriendelijke namen.
Die nog veel briljantere videoclip idd. Wel bizar dat ze Franz Ferdinand niet erin hebben. En in mindere mate ook Bloc Party en The Strokes; die zijn toch niet veel minder bekend dan The Killers? Van artiesten met albums met meer dan 1200 stemmen op MuMe ontbreken nog Arcade Fire, Bloc Party, Franz Ferdinand, Interpol, Nas, Sigur Rós, Sufjan Stevens, The National, The Velvet Undergound en Tool. Op Bloc Party en FF na zijn dat niet geheel toevallig de minst radiovriendelijke namen.
Nas is niet radioonvriendelijk.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:07 uur
http://pino112.nl/top2000/2014niet.php
Dit al gepost? Iemand van FOK! heeft kennelijk uitgezocht welke nummers uit de lijst verdwenen zijn. Wat opvalt is dat het toch vrij veel recente nummers zijn, zoals Call Me Maybe, die we kunnen missen als kiespijn. Maar natuurlijk zijn er ook een flink aantal mooie nummers verdwenen (bv Me and Mrs Jones).
Al met al lijkt deze editie van de Top 2000 voor mij zeker de beste ooit te worden met al die mooie nieuwe binnenkomers.
Dit al gepost? Iemand van FOK! heeft kennelijk uitgezocht welke nummers uit de lijst verdwenen zijn. Wat opvalt is dat het toch vrij veel recente nummers zijn, zoals Call Me Maybe, die we kunnen missen als kiespijn. Maar natuurlijk zijn er ook een flink aantal mooie nummers verdwenen (bv Me and Mrs Jones).
Al met al lijkt deze editie van de Top 2000 voor mij zeker de beste ooit te worden met al die mooie nieuwe binnenkomers.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:08 uur
Mwah, de dingen van Illmatic, het topalbum hierzo, zijn ook niet heel radiovriendelijk hoor. Daarna heeft ie inderdaad wel een paar hitjes gescoord (maar ook geen heel grote).
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:08 uur
Het probleem bij Nas ligt hem denk ik in het feit dat hij niet een 'favoriet' heeft waar iedereen op zal stemmen. De favorieten bij Nas liggen nogal verdeeld heb ik het idee.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:23 uur
Iemand die wat kan vinden of er uberhaupt wat Hip-Hop instaat? Ik had bij mijn vrije keuzes de meest 'veilige' keuze gekozen: 2Pac - Changes, maar die staat er dus niet in. 

0
geplaatst: 3 december 2014, 10:26 uur
Nouja If I Ruled The World is toch wel een radiovriendelijke hit en bijna iedereen vind die mooi. Dus die zou nog best wat stemmen kunnen krijgen.
Je kon dit jaar op Coolio stemmen. Weet iemand of hij erin staat? Bij mij werkt die site weer niet.
Je kon dit jaar op Coolio stemmen. Weet iemand of hij erin staat? Bij mij werkt die site weer niet.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:27 uur
Yes! Coolio staat erin! 
Alejandro van GaGa is verdwenen zie ik. Wordt overigens ook eens tijd dat het fantastische Pure Shores van All Saints of iets van de Sugababes erin komt. Hebben zat goede pop-platen.

Alejandro van GaGa is verdwenen zie ik. Wordt overigens ook eens tijd dat het fantastische Pure Shores van All Saints of iets van de Sugababes erin komt. Hebben zat goede pop-platen.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:29 uur
Hell yeah!
Staat All Saints er niet al jaren in met Never Ever? Maar ik vind Pure Shores en War Of Nerves ook erg goede singles.
Staat All Saints er niet al jaren in met Never Ever? Maar ik vind Pure Shores en War Of Nerves ook erg goede singles.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:33 uur
Ralph. schreef:
Hell yeah!
Never ever stond in 2008 voor het laatst genoteerd. Pure Shores vind ik overigens ook wel een sterk nummer.Hell yeah!
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:40 uur
Hedser schreef:
Call Me Maybe, die we kunnen missen als kiespijn.
Call Me Maybe, die we kunnen missen als kiespijn.
Vind ik juist een van de leukere grote hitjes van de laatste jaren.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:42 uur
Verbaasd me overigens ook onwijs dat we nog nooit iets van Janet Jackson in de lijst hebben zien staan. Een 'Rhythm Nation' of 'That's the Way Love Goes' verdiend toch wel een plekje?
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:43 uur
starless van king crimson staat er in! dat heeft lang geduurd
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:44 uur
Rhythm Nation en nog wat andere nummers van haar vind ik ook tof, maar ik denk eigenlijk dat het stempubliek Janet al is vergeten. Uit 'haar' tijdperk komen nu vooral de wat hardere rocknummers binnen, met een enkele dance/R&B/triphop etc-klassieker (maar wel vrijwel allemaal megahits). Denk dus dat Janet net tussen wal en schip valt.
0
geplaatst: 3 december 2014, 10:55 uur
De populariteit van Janet Jackson is behoorlijk getaand. Haar hits (toch die in de jaren '80 en '90) vind ik aardig maar minder dan zijn broer Michael.
Het zijn overigens de meer 'alternatieve' songs die de tand des tijds het best weten te doorstaan. Sugababes en Beyoncé zie ik na een aantal jaren ook uit de lijst verdwijnen.
Het zijn overigens de meer 'alternatieve' songs die de tand des tijds het best weten te doorstaan. Sugababes en Beyoncé zie ik na een aantal jaren ook uit de lijst verdwijnen.
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:13 uur
LucM schreef:
Sugababes en Beyoncé zie ik na een aantal jaren ook uit de lijst verdwijnen.
Sugababes en Beyoncé zie ik na een aantal jaren ook uit de lijst verdwijnen.
Die hebben wel wat evergreens op hun naam inmiddels, dus dat verwacht ik niet eigenlijk.
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:22 uur
U2 heeft ook 4 nieuwe nummers in de lijst: Ordinary Love, Mysterious Ways, Stay en Angel Of Harlem
En Queen 1x met You Don't Fool Me
Overigens vorig jaar 60 nieuwe binnenkomers en dit jaar ongv 190.
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:30 uur
sjoerd148 schreef:
Gek, ik had het idee dat die er allang in stond, ik zal in de war zijn met een andere top... lijst. En editors? welke?
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:31 uur
orbit schreef:
Gek, ik had het idee dat die er allang in stond, ik zal in de war zijn met een andere top... lijst. En editors? welke?
(quote)
Papillon, Smokers en A Ton Of Love
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:33 uur
Wauw!! 3 maar liefst! Dat is wel erg cool. En niet eens Munich? Wordt ook tijd voor Interpol dan. Maargoed, er is zowaar nog hoop voor de top2000.
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:38 uur
laxus11 schreef:
U2 heeft ook 4 nieuwe nummers in de lijst: Ordinary Love, Mysterious Ways, Stay en Angel Of Harlem
Volgend jaar 'One Vision' erin!

0
geplaatst: 3 december 2014, 11:44 uur
orbit schreef:
Wauw!! 3 maar liefst! Dat is wel erg cool. En niet eens Munich?
Wauw!! 3 maar liefst! Dat is wel erg cool. En niet eens Munich?
Munich had er ook ingestaan als die bij de voorkeuzes was gezet.

0
geplaatst: 3 december 2014, 11:45 uur
Dan ook een paar eruit, anders wordt het wel belachelijk veel Queen. You Don't Fool Me is de 26e en er is nog nooit een Queen-nummer definitief gesneuveld. Dan heeft Mercury nog een solonummer (vorig jaar nog twee) en May ook een.
Pakweg A Kind of Magic, Bicycle Race, Heaven for Everyone of de Somebody to Love-versie met George Michael, daar mag dan toch wel een streep doorheen?
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:46 uur
sjoerd148 schreef:
Ja, zo heb je inderdaad nog altijd een paar nummers waarvan ik elk jaar weer denk "daar moet ik Radio 2 echt een mailtje over sturen". Vaak van artiesten die al wel een aantal nummers in de lijst hebben staan en waar men het dus geen prioriteit acht om er meer van in te zetten. Living In Another World is de afgelopen twee jaar 12 keer gedraaid door Radio 2, minder dan de drie noteringen van Talk Talk die de keuzelijst wél halen en ook nog minder dan het ontbrekende Dum Dum Girl. Maar wel meer dan Stairway to Heaven, Child in Time, Nothing Else Matters en de drie top 10-noteringen van Pink Floyd om maar eens wat te noemen. Of Always the Sun van The Stranglers (16 keer gedraaid in twee jaar), ongelofelijk dat die ook nog steeds ontbreekt.
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:50 uur
Staat die er niet in dan?
Wat mij betreft zeker één van hun beste nummers.
Wat mij betreft zeker één van hun beste nummers.
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:52 uur
freitzen schreef:
Ja, zo heb je inderdaad nog altijd een paar nummers waarvan ik elk jaar weer denk "daar moet ik Radio 2 echt een mailtje over sturen". Vaak van artiesten die al wel een aantal nummers in de lijst hebben staan en waar men het dus geen prioriteit acht om er meer van in te zetten. Living In Another World is de afgelopen twee jaar 12 keer gedraaid door Radio 2, minder dan de drie noteringen van Talk Talk die de keuzelijst wél halen en ook nog minder dan het ontbrekende Dum Dum Girl. Maar wel meer dan Stairway to Heaven, Child in Time, Nothing Else Matters en de drie top 10-noteringen van Pink Floyd om maar eens wat te noemen. Of Always the Sun van The Stranglers (16 keer gedraaid in twee jaar), ongelofelijk dat die ook nog steeds ontbreekt.
Vreemd eigenlijk dat al die Top 2000 klassiekers zo weinig gedraaid worden op Radio 2. Living in Another World moet er zeker in; wat mij betreft Talk Talk's beste nummer en hij stond ook bij mijn vrije keuze dit jaar.(quote)
0
geplaatst: 3 december 2014, 11:52 uur
Voor mij ook maar heeft er nog nooit in gestaan. Fried Chicken

0
geplaatst: 3 december 2014, 11:55 uur
Hedser schreef:
(quote)
Vreemd eigenlijk dat al die Top 2000 klassiekers zo weinig gedraaid worden op Radio 2. Tja, je hebt nu eenmaal van die nummers die je het hele jaar nooit hoort en dan, als de balans opgemaakt wordt, besluit men en masse dat het toch nog steeds de beste nummers aller tijden zijn

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.