Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2014, 16:11 uur
Tony schreef:
Als je nou op Rebellion van Arcade Fire had gestemd, was het ook feest hier in huis geweest.
(quote)
Als je nou op Rebellion van Arcade Fire had gestemd, was het ook feest hier in huis geweest.
Heb ik gedaan!

Gelukkig staat die rotgroep er niet in.
0
geplaatst: 3 december 2014, 16:17 uur
LucM schreef:
Het laatste (titelloze) album van Beyonce vind ik ook goed, veel beter dan haar vorige albums, daar mocht wel iets van in de top-2000.
(quote)
Het laatste (titelloze) album van Beyonce vind ik ook goed, veel beter dan haar vorige albums, daar mocht wel iets van in de top-2000.
Ik had gisteren even de hoop dat Drunk in Love het had gehaald, maar ik vergiste me in de titel. Hopelijk komt die er snel ook bij, al zal dat een stuk lastiger worden omdat het geen grote hit was.
0
geplaatst: 3 december 2014, 16:20 uur
LucM schreef:
Maar een nr.1-hit vind ik geen argument om het een goed nummer te vinden. Stevie Wonder scoorde ook zijn enige nr.1-hit hier met I've Just Called to Say i Love You maar is dat daarom zijn beste nummer?
(quote)
Maar een nr.1-hit vind ik geen argument om het een goed nummer te vinden. Stevie Wonder scoorde ook zijn enige nr.1-hit hier met I've Just Called to Say i Love You maar is dat daarom zijn beste nummer?
Tja als van iedereen de beste nummers in de Top 2000 zou staan zou de lijst er heel anders uit zien. Maar populair is het dus nummer zeker wel afgaande op die #1 positie
0
geplaatst: 3 december 2014, 16:25 uur
starbright boy schreef:
Onthullend dat radiotooltje. Zo wordt iets als Torn van Natalie Imbruglia veel vaker gedraaid als het complete oeuvre van Arcade Fire bij elkaar. Is Rebellion zelfs letterlijk nooit op de radio en Wake Up één keer. 's nachts. Eigenlijk worden alleen nummers van de laatste twee albums weleens gedraaid en dan weer alleen op 3FM, KX en Arrow. Het meest gedraaide National-nummer is een Lowlandsopname van Bloodbuzz Ohio en alleen 3FM draait ze. Andere zenders: nul keer.
Queens of the Stone Age zijn best vaak op Arrow en ook af en toe op 3FM. Wel is het altijd No One Knows of I Sat By the Ocean op Arrow. Queen is alleen vandaag al 10x langsgekomen op diverse zenders. Enzovoort.
Conclusie: De Nederlandse radio is er veel slechter aan toe dan ik al dacht.
Onthullend dat radiotooltje. Zo wordt iets als Torn van Natalie Imbruglia veel vaker gedraaid als het complete oeuvre van Arcade Fire bij elkaar. Is Rebellion zelfs letterlijk nooit op de radio en Wake Up één keer. 's nachts. Eigenlijk worden alleen nummers van de laatste twee albums weleens gedraaid en dan weer alleen op 3FM, KX en Arrow. Het meest gedraaide National-nummer is een Lowlandsopname van Bloodbuzz Ohio en alleen 3FM draait ze. Andere zenders: nul keer.
Queens of the Stone Age zijn best vaak op Arrow en ook af en toe op 3FM. Wel is het altijd No One Knows of I Sat By the Ocean op Arrow. Queen is alleen vandaag al 10x langsgekomen op diverse zenders. Enzovoort.
Conclusie: De Nederlandse radio is er veel slechter aan toe dan ik al dacht.
Je vergeet daarbij nog dat al die keren dat er op 3FM bands als Arcade Fire en The National worden gedraaid, dat vrijwel altijd op 3voor12-radio is, oftewel, 's avonds laat. Ze draaien het vrijwel nooit op de momenten dat de meest mensen luisteren.
0
Mb.
geplaatst: 3 december 2014, 16:44 uur
Ik vind het altijd wel leuk om de top 2000 te volgen via de TV-programma's daaromheen, maar ik zet de radio er niet voor aan. Het biedt mij als liefhebber van Soul, Funk en Hip-Hop weinig voldoening. Nu begrijp ik dat Radio 2 zich niet op die genres richt, maar een lijst die zo prominent in de media aanwezig is, en die claimt representatief te zijn, zou toch wat meer keuzemogelijkheden in die richtingen mogen hebben. 

0
geplaatst: 3 december 2014, 17:02 uur
Macklemore staat erin met Same Love en Run-DMC met Walk This Way dus nog wat hip-hop erbij 

0
Mb.
geplaatst: 3 december 2014, 17:08 uur
Run-DMC? Nou dan pak ik maar snel mijn adidas uit de kast om met Aerosmith mee te rocken. Ow, wacht..

0
geplaatst: 3 december 2014, 17:15 uur
Gewoon geen radio luisteren dus
ik luister echt nooit Radio meer, behalve naar die top 2000 terwijl ik die lijst niet eens echt goed vindt. Het is gewoon traditie om onder het genot van een biertje met mijn broertje de tv aan te zetten op die themazender die ze die dagen hebben op tv. Eigenlijk luister ik dus ook niet echt radio, maar kijk ik radio 
ik luister echt nooit Radio meer, behalve naar die top 2000 terwijl ik die lijst niet eens echt goed vindt. Het is gewoon traditie om onder het genot van een biertje met mijn broertje de tv aan te zetten op die themazender die ze die dagen hebben op tv. Eigenlijk luister ik dus ook niet echt radio, maar kijk ik radio 
0
geplaatst: 3 december 2014, 17:27 uur
Ik luister alleen Top 2000 als ik echt niets beters te doen heb. Denk dat ik elk jaar ongeveer een half uurtje hoor.
0
geplaatst: 3 december 2014, 18:15 uur
laxus11 schreef:
Macklemore staat erin met Same Love en Run-DMC met Walk This Way dus nog wat hip-hop erbij
Sugarhill Gang met Rapper's Delight ook.
0
geplaatst: 3 december 2014, 18:18 uur
0
geplaatst: 3 december 2014, 20:06 uur
Zo'n rijtje met nieuwe binnenkomers word ik maar wat vrolijk van, meerdere nummers die ik de afgelopen jaren als vrije keus heb gekozen.
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know
Black Crowes - Remedy
The Black Keys - Little Black Submarines
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Bowie - Where Are We Now
Eddie Vedder - Society
Editors - A Ton Of Love
Editors - Papillion
Genesis - Firth of Fifth
Red Hot Chili Peppers - Otherside
Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue
The Killers - Mr. Brightside
King Crimson - Starless
Kraftwerk - The Model
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Motörhead - Ace of Spades
The Prodigy - Firestarter
The Prodigy - Out of Space
Queens of the Stone Age - No One Knows
Radiohead - Fake Plastic Trees
Radiohead - No Surprises
Rammstein - Sonne
The Smashing Pumpkins - 1979
The Smashing Pumpkins - Disarm
System of a Down - Chop Suey
Underworld - Born Slippy
Arctic Monkeys - Do I Wanna Know
Black Crowes - Remedy
The Black Keys - Little Black Submarines
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Bowie - Where Are We Now
Eddie Vedder - Society
Editors - A Ton Of Love
Editors - Papillion
Genesis - Firth of Fifth
Red Hot Chili Peppers - Otherside
Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue
The Killers - Mr. Brightside
King Crimson - Starless
Kraftwerk - The Model
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Motörhead - Ace of Spades
The Prodigy - Firestarter
The Prodigy - Out of Space
Queens of the Stone Age - No One Knows
Radiohead - Fake Plastic Trees
Radiohead - No Surprises
Rammstein - Sonne
The Smashing Pumpkins - 1979
The Smashing Pumpkins - Disarm
System of a Down - Chop Suey
Underworld - Born Slippy
0
geplaatst: 3 december 2014, 20:39 uur
The Prodigy, ach het is een begin. Over een paar jaar zien we Xtal van Aphex Twin en Dayvan Cowboy van Boards of Canada in de lijst en daarna gaan ze eindelijk met hip-hop beginnen
. O nee ze moeten ook nog de gehele indie-scene.
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:00 uur
Wat ik heb kunnen vinden: 7 nummers uit de top 40 van vorige week
Mr Probz - nothing really matters Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Ed Sheeran - thinking out loud Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
The Script - superheroes Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Nielson - sexy als ik dans Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Hozier - take me to church Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Sam Smith - i'm not the only one Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Sam Smith - stay with meStaat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Mr Probz - nothing really matters Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Ed Sheeran - thinking out loud Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
The Script - superheroes Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Nielson - sexy als ik dans Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Hozier - take me to church Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Sam Smith - i'm not the only one Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Sam Smith - stay with meStaat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:12 uur
royh schreef:
Society van Eddie Vedder staat er al vanaf 2012 in.
Society van Eddie Vedder staat er al vanaf 2012 in.
Vorig jaar ook in de Snob 2000, dat is wel apart. Blijkbaar geen waterdicht systeem.
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:17 uur
Oei, Nielson. Echt vreselijk dat nummer. Doet me denken aan ellende als Veldhuis en Kemper. Zou maar zo de ergste binnenkomer van dit jaar kunnen zijn.
Vind het overigens geen onverwacht lijstje. Ik denk dat Mr Probz en Sam Smiths Stay With Me het hoogst komen.
Vind het overigens geen onverwacht lijstje. Ik denk dat Mr Probz en Sam Smiths Stay With Me het hoogst komen.
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:17 uur
Sam Smith en Mr. Probz waren te verwachten. Ed Sheeran vind ik vrij vroeg. Het veel lekkerdere Sing staat er natuurlijk niet in...
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:35 uur
Obscure Thing schreef:
The Prodigy, ach het is een begin. Over een paar jaar zien we Xtal van Aphex Twin en Dayvan Cowboy van Boards of Canada in de lijst en daarna gaan ze eindelijk met hip-hop beginnen
. O nee ze moeten ook nog de gehele indie-scene. Laat ze eerst maar de betere idm platen doen

0
geplaatst: 3 december 2014, 21:38 uur
Laat ik me maar eens aan een voorspelling wagen. De inzichten van de nieuwe tool maken de keuzes wel iets meer voor de hand liggend.
1. Hoogste binnenkomer uit keuzelijst (dus excl. platen 2014): Nielson - Hoe
2. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit 2014: The Common Linnets - Calm After the Storm
3. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit <2013: The Script - Breakeven
4. Hoogste re-entry: Slayer - Angel of Death
5. Hoogste binnenkomer in de top 10: Pearl Jam - Black
6. Hoogste notering die uit de top 10 valt: Metallica - Nothing Else Matters
7. Grootste stijger: The Script - Hall of Fame
8. Grootste daler: Pink & Nate Ruess - Just Give Me a Reason
9. Nummer 500: The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
10. Nummer 1000: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
11. Nummer 2000: ABBA - Voulez-Vous
12. Hoogste Duitstalige nummer: Herbert Grönemeyer - Halt Mich
13. Hoogste Franstalige nummer: Stromae - Formidable
Top 2000 vs. MuMeLadder/Witte Trui:
15. Hoogste notering uit de MuMeLadder-finale 2014: Led Zeppelin - Stairway to Heaven
16. Hoogste notering uit De Witte Trui-finale 2014: geen enkele
, ik dacht 2 dagen terug nog aan Arcade Fire - Rebellion (Lies)
17. Hoogste binnenkomer uit de MuMeLadder: Queens of the Stone Age - No One Knows
18. Hoogste binnenkomer uit De Witte Trui: Editors - Papillon
1. Hoogste binnenkomer uit keuzelijst (dus excl. platen 2014): Nielson - Hoe

2. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit 2014: The Common Linnets - Calm After the Storm
3. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit <2013: The Script - Breakeven
4. Hoogste re-entry: Slayer - Angel of Death
5. Hoogste binnenkomer in de top 10: Pearl Jam - Black
6. Hoogste notering die uit de top 10 valt: Metallica - Nothing Else Matters
7. Grootste stijger: The Script - Hall of Fame
8. Grootste daler: Pink & Nate Ruess - Just Give Me a Reason
9. Nummer 500: The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
10. Nummer 1000: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
11. Nummer 2000: ABBA - Voulez-Vous
12. Hoogste Duitstalige nummer: Herbert Grönemeyer - Halt Mich
13. Hoogste Franstalige nummer: Stromae - Formidable
Top 2000 vs. MuMeLadder/Witte Trui:
15. Hoogste notering uit de MuMeLadder-finale 2014: Led Zeppelin - Stairway to Heaven
16. Hoogste notering uit De Witte Trui-finale 2014: geen enkele
, ik dacht 2 dagen terug nog aan Arcade Fire - Rebellion (Lies) 17. Hoogste binnenkomer uit de MuMeLadder: Queens of the Stone Age - No One Knows
18. Hoogste binnenkomer uit De Witte Trui: Editors - Papillon
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:56 uur
Gretz schreef:
Laat ik me maar eens aan een voorspelling wagen. De inzichten van de nieuwe tool maken de keuzes wel iets meer voor de hand liggend.
12. Hoogste Nederlandstalige nummer: Guus Meeuwis - Brabant
12. Hoogste Nederlandstalige nummer: Guus Meeuwis - Brabant
Zou Avond van Boudewijn de Groot niet veel hoger staan?
Overigens hoor ik ook Pink met Just give me a reason regelmatig langskomen op Radio 2 en ik dacht die juist wel kon stijgen.
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:56 uur
Ik neem aan dat Avond nog wel een stuk boven Brabant staat.
Home again van Kensington werd aan het begin van de stemfinale dag als snelste stijger op dat moment aangemerkt (plaat kwam vorig jaar op 1860 binnen). If you could see me now van The Script scoorde ook goed.
Home again van Kensington werd aan het begin van de stemfinale dag als snelste stijger op dat moment aangemerkt (plaat kwam vorig jaar op 1860 binnen). If you could see me now van The Script scoorde ook goed.
0
geplaatst: 3 december 2014, 21:59 uur
ranboy schreef:
Overigens hoor ik ook Pink met Just give me a reason regelmatig langskomen op Radio 2 en ik dacht die juist wel kon stijgen.
(quote)
Ja, even over het hoofd gezien. Die vraag haal ik er uit, want daar valt weinig aan te gissen meer. P!nk ben ik ook niet super zeker van, maar ik kon niet zo snel op een andere plaat komen.
0
geplaatst: 3 december 2014, 22:08 uur
Gretz schreef:
P!nk ben ik ook niet super zeker van, maar ik kon niet zo snel op een andere plaat komen.
(quote)
P!nk ben ik ook niet super zeker van, maar ik kon niet zo snel op een andere plaat komen.
Hopelijk Racoon - Oceaan

0
geplaatst: 3 december 2014, 22:45 uur
No offense, maar wat een kutlijst
Maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen. Die Pink Floyd release van dit jaar mijd ik ook als de pest trouwens, left-overs van een album dat al matig was.
Maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen. Die Pink Floyd release van dit jaar mijd ik ook als de pest trouwens, left-overs van een album dat al matig was.
0
geplaatst: 3 december 2014, 22:48 uur
Mijn top 10 van in 2014 uitgebrachte muziek: Top 10 Songs of 2014 - YouTube
Daar is dit topic voor: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 10 nummers van 2014
0
geplaatst: 3 december 2014, 23:01 uur
Haha, graag gedaan Obscure Thing. Ieder z'n eigen smaak inderdaad. Louder Than Words was overigens het enige nummer dat me aansprak van de nieuwe PF.
(vorige bericht inmiddels naar de goede topic verplaatst.)
(vorige bericht inmiddels naar de goede topic verplaatst.)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.