Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:27 uur
Wat overigens niet onterecht zou zijn. Het zal wel aan mij liggen, maar de helft van die Stones-noteringen ken ik niet eens.
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:33 uur
Dat lijkt me toch sterk... 
Overigens vind ik het van Stay en Angel of Harlem wel leuk!

Overigens vind ik het van Stay en Angel of Harlem wel leuk!
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:35 uur
The Sweetest Thing ligt eruit, wat ik helemaal niet erg vind want ik vind dat maar een zwak nummer van U2 begrippen.
Bovendien vind ik alle 4 de nummers goede toevoegingen aan de lijst
Bovendien vind ik alle 4 de nummers goede toevoegingen aan de lijst

0
geplaatst: 19 december 2014, 07:56 uur
NPO Radio 2 - Nieuwsbericht - Hoogst nieuwe binnenkomer - radio2.nl
Volgens mij nog nooit gehoord dat nummer

0
geplaatst: 19 december 2014, 08:47 uur
Je wordt oud! 
Ik adviseer dringend het mumeafrekening topic af en toe te volgen. Daar staan lijstjes van mumeërs met actuele nummers. Ik zal mijzelf helemaal wegcijferen, maar als je er af en toe eens wat van beluisterd had je eerder dit jaar Dotan kunnen tegenkomen.
Je kunt overigens ook discussiëren of een nummer niet eerst een paar jaar oud moet zijn voordat een notering mogelijk is. Zodat alleen wat echt beklijft overblijft. Maar dat zal Dotan niet kunnen schelen.

Ik adviseer dringend het mumeafrekening topic af en toe te volgen. Daar staan lijstjes van mumeërs met actuele nummers. Ik zal mijzelf helemaal wegcijferen, maar als je er af en toe eens wat van beluisterd had je eerder dit jaar Dotan kunnen tegenkomen.
Je kunt overigens ook discussiëren of een nummer niet eerst een paar jaar oud moet zijn voordat een notering mogelijk is. Zodat alleen wat echt beklijft overblijft. Maar dat zal Dotan niet kunnen schelen.
0
geplaatst: 19 december 2014, 09:03 uur
GrafGantz schreef:
Ik ook niet, maar daar gaat in het nieuwe jaar verandering in kpmen, ik las dat dit kliedje ook bij 3 voor 12 lied vh jaar is geworden, dus die moet ik in 2015 een keer gaan luisteren.
0
geplaatst: 19 december 2014, 09:04 uur
82 is wellicht te hoog maar wel begrijpelijk, zal volgend jaar wel weer zakken.
0
geplaatst: 19 december 2014, 09:16 uur
Rudi S schreef:
Ik ook niet, maar daar gaat in het nieuwe jaar verandering in kpmen, ik las dat dit kliedje ook bij 3 voor 12 lied vh jaar is geworden
(quote)
Ik ook niet, maar daar gaat in het nieuwe jaar verandering in kpmen, ik las dat dit kliedje ook bij 3 voor 12 lied vh jaar is geworden
Ja, dat vond ik ook al zo apart, een winnend nummer dat ik niet ken

0
geplaatst: 19 december 2014, 09:36 uur
Stukken beter dan die hoogste binnenkomer van vorig jaar.
Lijkt wel een trend te zijn dat de hoogste binnenkomer steeds een Nederlandse act is.
Lijkt wel een trend te zijn dat de hoogste binnenkomer steeds een Nederlandse act is.
0
geplaatst: 19 december 2014, 09:36 uur
Precies en normaal gesproken vind ik nummers die onbekend zijn, dus per definitie al goed, dus dat wordt een mooi 2015.

0
geplaatst: 19 december 2014, 09:51 uur
GrafGantz schreef:
Vre-se-lij-ke plaat. Dus wat dat betreft had ik het wel kunnen voorspellen.

0
geplaatst: 19 december 2014, 10:03 uur
Rudi S schreef:
Precies en normaal gesproken vind ik nummers die onbekend zijn, dus per definitie al goed, dus dat wordt een mooi 2015.
(quote)
Hipster.
0
geplaatst: 19 december 2014, 10:20 uur
Ik kwam deze tegen:
Ik denk dat het doel van hitlijsten is dat de luisteraars de muziek populair moeten máken. Ik heb geen idee hoe het nu zit maar in ieder geval tot ver in de jaren 90 werden singles en platen enórm gepusht en geplugd. "I Don't Like Mondays" van de Boomtown Rats werd een week lang elk uur gespeeld, "Private Investigations" werd door Frits Spits twee keer in hetzelfde uur gedraaid, hetzelfde gebeurde met "Every Breath You Take". Waren het zulke opzienbarende nummers? Deels wel, maar als men wil veronderstellen dat hitlijsten een soort van democratisch proces zijn dan is dat een erg rooskleurige versie van de werkelijkheid. Er waren betere tracks en artiesten in die periode, maar ja....er was geen Afgevaardigde van de Platenmaatschappij voorhanden die (ik noem maar een bandje) Del Amitri aan Frits wilde slijten....
Idem voor de top 2000; zijn het de populairste platen van Nederland? De meestbeluisterde tracks? Welnee; het is een opinie-onderzoek onder mensen van 40+ waarbij de mannen dol zijn op de Witte Stadionklanken en radiovriendelijke softrock en de vrouwen stemmen op Marco Borsato en Bløf. Of is Brabant van Guus Meewis echt zoveel beter dan Biko van Peter Gabriel?
Over een paar dagen begint het circus weer met de hype-show van het duo Van Nieuwkerk/Blok en start de MOR-lijst. Gelukkig heb je op Spotify veel leukere lijsten!
Dat klopt, maar dat is ook niet het doel van een hitlijst toch? Het moet een weergave zijn van de muziek die populair is.
Ik denk dat het doel van hitlijsten is dat de luisteraars de muziek populair moeten máken. Ik heb geen idee hoe het nu zit maar in ieder geval tot ver in de jaren 90 werden singles en platen enórm gepusht en geplugd. "I Don't Like Mondays" van de Boomtown Rats werd een week lang elk uur gespeeld, "Private Investigations" werd door Frits Spits twee keer in hetzelfde uur gedraaid, hetzelfde gebeurde met "Every Breath You Take". Waren het zulke opzienbarende nummers? Deels wel, maar als men wil veronderstellen dat hitlijsten een soort van democratisch proces zijn dan is dat een erg rooskleurige versie van de werkelijkheid. Er waren betere tracks en artiesten in die periode, maar ja....er was geen Afgevaardigde van de Platenmaatschappij voorhanden die (ik noem maar een bandje) Del Amitri aan Frits wilde slijten....
Idem voor de top 2000; zijn het de populairste platen van Nederland? De meestbeluisterde tracks? Welnee; het is een opinie-onderzoek onder mensen van 40+ waarbij de mannen dol zijn op de Witte Stadionklanken en radiovriendelijke softrock en de vrouwen stemmen op Marco Borsato en Bløf. Of is Brabant van Guus Meewis echt zoveel beter dan Biko van Peter Gabriel?
Over een paar dagen begint het circus weer met de hype-show van het duo Van Nieuwkerk/Blok en start de MOR-lijst. Gelukkig heb je op Spotify veel leukere lijsten!

0
geplaatst: 19 december 2014, 10:27 uur
Mee eens 
Die laagste twee zijn wel het leukst. En pas ook goed in het plaatje van het toelaten van veel begin 90s plaatjes.

chevy93 schreef:
NPO Radio 2 - Nieuwsbericht - 4 nieuwe nummers van U2 - radio2.nl
#1775 Mysterious ways
#1757 Stay (Faraway, So Close!)
#1316 Angel Of Harlem
#294 Ordinary Love
Daar zaten we op te wachten.
NPO Radio 2 - Nieuwsbericht - 4 nieuwe nummers van U2 - radio2.nl
#1775 Mysterious ways
#1757 Stay (Faraway, So Close!)
#1316 Angel Of Harlem
#294 Ordinary Love
Daar zaten we op te wachten.
Die laagste twee zijn wel het leukst. En pas ook goed in het plaatje van het toelaten van veel begin 90s plaatjes.
0
Zephyr
geplaatst: 19 december 2014, 11:23 uur
De Eagles op 1....; OLR rules more then ever. Waarom kijk ik elk jaar toch weer naar die lijst ? 

0
geplaatst: 19 december 2014, 11:46 uur
herman schreef:
Mee eens
Mee eens
(quote)
Die laagste twee zijn wel het leukst. En pas ook goed in het plaatje van het toelaten van veel begin 90s plaatjes. Prachtig nummer, Ordinary Love!
0
geplaatst: 19 december 2014, 13:28 uur
Wel een aardig nummer ja, maar als U2 het niet had gemaakt hadden we er nooit van gehoord.
0
geplaatst: 19 december 2014, 15:23 uur
herman schreef:
Wel een aardig nummer ja, maar als U2 het niet had gemaakt hadden we er nooit van gehoord.
(quote)
Een waarheid als een koe, eerst moest het door U2 gemaakt worden voordat wij het konden horen

0
Cured
geplaatst: 19 december 2014, 16:00 uur
Ik ken dat hele nummer niet....
. Wanneer is dat uitgebracht, kenners/weeters/Blokhuisjes
?
Dat is toch van DD ?
?Dat is toch van DD ?
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:06 uur
Rudi 
Een jaar geleden uitgebracht..

Cured schreef:
?
Dat is toch van DD ?
?Dat is toch van DD ?
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:18 uur
Om je voor te schamen die plaat.
. Plus nog dat 'Oceaan' van Racoon nog hoger staat als vorig jaar.
. Plus nog dat 'Oceaan' van Racoon nog hoger staat als vorig jaar.
0
Cured
geplaatst: 19 december 2014, 16:23 uur
herman schreef:
Ok, gemist dus, of juist niet Een jaar geleden uitgebracht..
.
0
Vooral niet te serieus nemen, deze lijst. Dat geeft de notering van Claudia de Breij maar weer aan.
0
Cured
Waar staat die lijst ergens......is die al bekend gemaakt ?
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:24 uur
Cured schreef:
NPO Radio 2 - Top 2000 - radio2.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.