Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:25 uur
Cured schreef:
Waar staat die lijst ergens......is die al bekend gemaakt ?
Waar staat die lijst ergens......is die al bekend gemaakt ?
NPO Radio 2 - Top 2000 - radio2.nl
0
Cured
geplaatst: 19 december 2014, 16:25 uur
Ok, Gretz, bedankt !
edit: ik verslik me direct al....3x PF in de Top 10....
edit: ik verslik me direct al....3x PF in de Top 10....

0
geplaatst: 19 december 2014, 16:26 uur
x 1000.Kan bijna niet anders dan de fanclub van De Breij een oproep heeft gekregen om te stemmen, en dat Radio 2 niets verdachts heeft geconstateerd. Voor plek 19 heb je toch wel 5 tot 10.000 stemmen nodig.
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:28 uur
Slayer op 210, wordt 's nachts gedraaid dan 
Iron Maiden komt binnen op 259, fanclub?

Iron Maiden komt binnen op 259, fanclub?
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:29 uur
Stromae op 32, ook bijzonder hoog, Uprising van Muse op 159. 

0
geplaatst: 19 december 2014, 16:36 uur
Ook P.Y.T. van MJ voor het eerst in de lijst. You Are Not Alone eruit, P.Y.T. erin. Ik kan er mee leven. 

0
geplaatst: 19 december 2014, 16:49 uur
Common Linnets net buiten de top 100.
Racoon (Shoes of Lightning) net binnen de top 200
Racoon (Shoes of Lightning) net binnen de top 200
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:49 uur
Piano Man zo ineens in de top-10.. das wel heel opvallend, ook al is het al jaren een populair top 2000-nummer. En Claudia de Breij op 19...
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:50 uur
Grootste stijger: Kensington.
Piano Man profiteert van de NS-reclame.
Piano Man profiteert van de NS-reclame.
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:51 uur
Thunderstruck op 24 (
) en Whole Lotta Rosie op 43 (
).
Oceaan gewoon doorgestegen van 33 naar 21.
Piano Man is overigens al jaren stijgende en zeer populair onder jongeren.
) en Whole Lotta Rosie op 43 (
).Oceaan gewoon doorgestegen van 33 naar 21.

Piano Man is overigens al jaren stijgende en zeer populair onder jongeren.
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:52 uur
Het Lichtje stijgt door #357, en komt voorlopig dus nog elk jaar dichter bij zijn terechte positie.
En in het uitzendschema ook eens op een normaal tijdstip, rond 5 uur 's middags.
Wat mij betreft de tweede plaats maar Top 100 zou ook al heel mooi zijn.
En in het uitzendschema ook eens op een normaal tijdstip, rond 5 uur 's middags.Wat mij betreft de tweede plaats maar Top 100 zou ook al heel mooi zijn.
0
geplaatst: 19 december 2014, 16:56 uur
House of the Rising Sun, in 2008 nog de nummer 7 inmiddels afgezakt naar plek 78.
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:00 uur
414. Year Of The Cat Al Stewart 
1928. Firth Of Fifth Genesis
1974. Starless King Crimson

1928. Firth Of Fifth Genesis
1974. Starless King Crimson

0
geplaatst: 19 december 2014, 17:04 uur
Gretz schreef:
Kan bijna niet anders dan de fanclub van De Breij een oproep heeft gekregen om te stemmen, en dat Radio 2 niets verdachts heeft geconstateerd. Voor plek 19 heb je toch wel 5 tot 10.000 stemmen nodig.
Kan bijna niet anders dan de fanclub van De Breij een oproep heeft gekregen om te stemmen, en dat Radio 2 niets verdachts heeft geconstateerd. Voor plek 19 heb je toch wel 5 tot 10.000 stemmen nodig.
Dat is voor mij niet verrassend, de cd van De Breij is erg goed verkocht en niet ineens 10000 stuks en daarna niet meer maar vanaf de release (halverwege mei) elke maand ca. 1500 stuks puur en alleen om dat liedje. Dat ging gewoon het hele jaar zo door dus bij elkaar heeft ze al enorm veel van dat album verkocht Ik heb het ook al een keer gehoord met een bruiloft en begrafenis (klinkt raar maar waar) en toen hoorde ik om me heen toch best veel mensen vragen wie de zangeres van dat liedje was.
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:04 uur
0
johannesA
geplaatst: 19 december 2014, 17:08 uur
Ik vind het oprecht een heel erg mooi liedje, sorry voor mijn wansmaak.
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:08 uur
En de hoogste Stones dit jaar is inderdaad Sympathy for the Devil, maar opvallender is dat Gimmer Shelter dit jaar dik in de top 100 staat (53) en Angie (54) en Paint it Black (57) inhaalt. 3 keer Stones in 5 platen. 
Ook al een keer 3x U2 in 5 platen. 120, 122 en 124. En dus ook 3x Pink Floyd op 6, 8 en 9.
Nog even en de Fab Four vallen uit de top 50, alleen Let It Be nog op de allerlaatste plek in die top 50.

Ook al een keer 3x U2 in 5 platen. 120, 122 en 124. En dus ook 3x Pink Floyd op 6, 8 en 9.

Nog even en de Fab Four vallen uit de top 50, alleen Let It Be nog op de allerlaatste plek in die top 50.
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:15 uur
Die mening deel ik niet, maar dit is wel heel erg hoog. Te hoog
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:15 uur
'Toevallig' ook alle Dire Straits-noteringen een beetje gezakt (alleen Telegraph Road blijft op 52). Ze hebben nog net niet de positie van vorig jaar + 15% gedaan.
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:20 uur
Claudia de Breij
Dit kan toch niet waar zijn.
Pearl Jam heeft de top 10 niet gehaald
Billy Joel dan weer wel om een of andere reden.
Fix you komt ook steeds dichterbij
Dit kan toch niet waar zijn.Pearl Jam heeft de top 10 niet gehaald
Billy Joel dan weer wel om een of andere reden.Fix you komt ook steeds dichterbij

0
Cured
geplaatst: 19 december 2014, 17:23 uur
The Piano Man is licht verteerbaar, meezingbaar (la-la-la-la
) en heeft een lekker lopende melodie.....I guess. Fix You vink Nix, jo(e)h.... 
) en heeft een lekker lopende melodie.....I guess. Fix You vink Nix, jo(e)h.... 
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:29 uur
Even mijn voorspellingen erbij pakken:
Ik vind dat ik het nog niet zo gek gedaan heb. Dat Oceaan gestegen is vind ik echt verbazingwekkend. Dat nummer heb ik onderschat. Maar dat Stromae, Mr. Probz en Pharell dik top 100 zouden worden verbaast me echt helemaal niet.
Verder komt Home hoger binnen dan ik dacht en In Your Arms, Nothing Really Matters en Calm after the Storm lager. London Grammar heb dan weer heel aardig ingeschat.
Voor wat betreft mijn top 20, daar klopt echt niks van. Veel nummers die ik als stijgers had zakken en vice versa. Zelfs Meat Loaf stijgt ineens weer.
Nog wat andere punten nav mijn eerste blik:
-Fix you is dus toch definitief de populairste Coldplay (ik vind het ook nogal een draak trouwens), de andere twee favorieten, Clocks en Viva La Vida zakken best behoorlijk zelfs en volgens mij zakken vrij veel oudere Coldplay-nummers
- Piano Man stijgt al een hele tijd door, maar nummer 7 had ik nou ook weer niet gedacht. Wel een vaste top 20-klant en dat blijft ook zo.
- Dat Claudia de Breij een semi-klassieker aan het worden is wist ik wel (steeds als het nummer op TV was schoot het weer de hitlijsten/I Tuneslijsten in bijvoorbeeld en volgens mij is het inmiddels ook een veelgedraaid nummer op uitvaarten), maar ik denk dat weinig mensen een nummer 19 hadden zien aankomen. Ik denk overigens niet dat het een fancluboproep is. Dat nummer is wel degelijk echt heel populair. Hij zal wel weer wat zakken, maar ik zal niet verbaasd zijn als hij nog jaren bij de eerste 100 of 200 staat. Ik kan het overigens ook best hebben. Ik vind het beter dan een aantal nummers dicht in de buurt (maar het zou ook weer niet in de buurt komen van mijn eigen top 2000). edit> Vigil zei dit ook al zo ongeveer.
starbright boy schreef:
Over de genoemde recente nummers nummers:
Ik denk dat het ongeveer zo eruit gaat zien:
18 (587) Happy - Pharell
28 (1245) Waves - Mr Probz
44 (----) Calm After The Storm - Common Linnets
55 (1314) Formidable - Stromae
115 (33) Oceaan - Racoon
128 (1470) Papaoutai - Stromae
129 (----) Nothing Really Matters - Mr Probz
199 (----) In Your Arms - Chef'Special
215 (-----) Home - Dotan
876 (----) Strong - London Grammar
Over de genoemde recente nummers nummers:
Ik denk dat het ongeveer zo eruit gaat zien:
18 (587) Happy - Pharell
28 (1245) Waves - Mr Probz
44 (----) Calm After The Storm - Common Linnets
55 (1314) Formidable - Stromae
115 (33) Oceaan - Racoon
128 (1470) Papaoutai - Stromae
129 (----) Nothing Really Matters - Mr Probz
199 (----) In Your Arms - Chef'Special
215 (-----) Home - Dotan
876 (----) Strong - London Grammar
Ik vind dat ik het nog niet zo gek gedaan heb. Dat Oceaan gestegen is vind ik echt verbazingwekkend. Dat nummer heb ik onderschat. Maar dat Stromae, Mr. Probz en Pharell dik top 100 zouden worden verbaast me echt helemaal niet.
Verder komt Home hoger binnen dan ik dacht en In Your Arms, Nothing Really Matters en Calm after the Storm lager. London Grammar heb dan weer heel aardig ingeschat.
Voor wat betreft mijn top 20, daar klopt echt niks van. Veel nummers die ik als stijgers had zakken en vice versa. Zelfs Meat Loaf stijgt ineens weer.
Nog wat andere punten nav mijn eerste blik:
-Fix you is dus toch definitief de populairste Coldplay (ik vind het ook nogal een draak trouwens), de andere twee favorieten, Clocks en Viva La Vida zakken best behoorlijk zelfs en volgens mij zakken vrij veel oudere Coldplay-nummers
- Piano Man stijgt al een hele tijd door, maar nummer 7 had ik nou ook weer niet gedacht. Wel een vaste top 20-klant en dat blijft ook zo.
- Dat Claudia de Breij een semi-klassieker aan het worden is wist ik wel (steeds als het nummer op TV was schoot het weer de hitlijsten/I Tuneslijsten in bijvoorbeeld en volgens mij is het inmiddels ook een veelgedraaid nummer op uitvaarten), maar ik denk dat weinig mensen een nummer 19 hadden zien aankomen. Ik denk overigens niet dat het een fancluboproep is. Dat nummer is wel degelijk echt heel populair. Hij zal wel weer wat zakken, maar ik zal niet verbaasd zijn als hij nog jaren bij de eerste 100 of 200 staat. Ik kan het overigens ook best hebben. Ik vind het beter dan een aantal nummers dicht in de buurt (maar het zou ook weer niet in de buurt komen van mijn eigen top 2000). edit> Vigil zei dit ook al zo ongeveer.
0
geplaatst: 19 december 2014, 17:29 uur
Cured schreef:
) en heeft een lekker lopende melodie.....
) en heeft een lekker lopende melodie..... Wat je eigenlijk wil zeggen is dat je er goed op kan drinken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.