MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
De app is weer geüpdatet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.infocalaris.nl.top2000database

Met deze app kan je heel makkelijk de lijst tevoorschijn toveren, maar ook handige features, zoals filters op de lijst waarmee je alle stijgers kan laten zien, alle nieuwe binnenkomers op een rijtje krijgt etc.

12 noteringen C.C.R.
30 noteringen Stones
8 Noteringen the Who
Veeeel te weinig en ga zo maar door ,tevreden ben ik niet meer,oké de sfeer blijft gezellig met deze lijst
maar we leveren wel kwaliteit in
Veel (Neder)Rock alltime klasse nrs gezakt of verdwenen
De laatste 20 jaar zijn ook sublieme nrs gemaakt,
maar het meeste wat uit deze tijd in de lijst komt en ook zo weer verdwijnt zijn nietszeggende niet bepaald alltime classics,maar wegwerpniemendalletjes
Tijden veranderen ook in de muziek,maar de lijst word er niet beter op

Ik kan me ook altijd ergeren aan dat ongelooflijke gebrek aan classic rock in de top-2000. Lijkt wel alsof ze gewoon niet weten dat dat genre bestaat.

titan (crew)
Ik erger me juist weer aan de overdaad aan classic rock in de lijst

Cured
ne.....meer meer....

titan (crew)
Dan luister je maar lekker naar de lijst van Arrow

hoi123 schreef:
Ik kan me ook altijd ergeren aan dat ongelooflijke gebrek aan classic rock in de top-2000. Lijkt wel alsof ze gewoon niet weten dat dat genre bestaat.

Onverwacht veel goede nummers in zeg maar de top 250, ook veel nummers waar ik op gestemd heb. Dat komt ook omdat ik de nummers pakte, die kansrijk waren van bijvoorbeeld Nirvana. Deze min of meer 'alternatieve' artiesten staan allemaal zo hoog genoteerd:

Nirvana 3x
Radiohead 3x
Pearl Jam 4x
David Bowie 3x
Neil Young 3x

En daarbij hele hoge noteringen voor Hurt van Johnny Cash, Heroes van David Bowie, Killing In The Name Of van Rage Against The Machine, On The Dock Of The Bay van Otis Redding en 2 lange favorieten van mij: Telegraph Road van Dire Straits & Fool's Overture van Supertramp. Ook leuk vind ik dat Stromae er 2x bij zit. Op een paar vreselijke missers na (Claudia die gaat breien), is dit een hele aardige top 250.

west schreef:
Op een paar vreselijke missers na (Claudia die gaat breien), is dit een hele aardige top 250.

Vind ik ook. Go your own way weer eens gewoon in de Top 30. Gelukkig kun je de nieuwe tijd niet tegenhouden maar ik vind Stromae dan weer helemaal niks. En dan nog veel te veel Coldplay. Ja, er verschijnen de laatste jaren wel veel aardige dingen maar dat haalt allemaal nooit de Top 2000.

Ja, sommige 'gouwe ouwen' beleven een aardige comeback en staan 'zomaar' in de top 100.

Irony is wasted on some people....

hoi123 schreef:

Als ik zie dat een nummer als 'Vanilla Queen' van de Earring er niet in staat.... tja. Geen 'Behind Blue Eyes' van The Who. Geen 'War Pigs' van Black Sabbath. 'Wooden Ships' van CSN... In het verleden wel, maar toen stonden ze nog in de keuzelijst. Met andere woorden: over het algemeen is een nummer kansloos als het niet (meer) in de keuzelijst staat. Pijnlijke constatering.

hoi123 schreef:

Ha ha, HELD

Propaganda-Duel in de lijst, dat is aardig verrassend

tbouwh schreef:
Propaganda-Duel in de lijst, dat is aardig verrassend

Die heeft er altijd al ingestaan

laxus11 schreef:
(quote)

Die heeft er altijd al ingestaan

Dan heb ik die jarenlang gemist ik heb em hier pas via de ladder leren kennen

Is gewoon een dikke top 10-hit geweest die je nog steeds regelmatig op de radio hoort. Weinig verrassends aan.

En begonnen met Stevie Wonder - Master Blaster

Hey ik zie net dat God Only Knows op 13 staat :O We moeten volgend jaar een MM-actie doen om dat krankzinnig goede nummer op één te krijgen.

Misterfool
Het begin is in ieder geval erg lekker; Joan jett & the black hearts, Radiohead, Motors(airport ) en Stevie Wonder. Ben nu aan het wachten tot mijn lievelingsnummer op de Radio gedraaid wordt .

Edit: en ook nog eens de volledige 12 minuten (Starless- King Crimson)

Misterfool schreef:
Het begin is in ieder geval erg lekker; Joan jett & the black hearts, Radiohead, Motors(airport ) en Stevie Wonder. Ben nu aan het wachten tot mijn lievelingsnummer op de Radio gedraaid wordt .

Edit: en ook nog eens de volledige 12 minuten (Starless- King Crimson)

Luister je, KC is nu op

Misterfool
Ja, Het volume staat hier hoog aan. .

Misterfool schreef:
Ja, Het volume staat hier hoog aan. .

Nog steeds

Even Twitter in de gaten gehouden tijdens Starless. De meerderheid van het twitterende plebs vond het verschrikkelijk. Van mij mag het wel wat hoger.

Haha, ik heb ook even Twitter bekeken. Prachtig om die reacties te zien, gelukkig ook mensen die het nog niet kenden maar onder de indruk zijn. En hulde aan Radio 2 dat ze hem volledig hebben gedraaid.

Hebben ze bij de #top2000 last van een storing? #BakHerrie

Geweldig om Starless op de radio gehoord te hebben, hopelijk staat ie volgend jaar wat hoger
Gelukkig hebben ze ook het volledige nummer gespeeld, om maar een deel af te spelen hadden ze echt niet kunnen maken

Waar zijn die twitter reacties trouwens te vinden?

Ik heb zo'n vermoeden dat Starless volgend jaar inderdaad stijgt, naar een plekje dat diep in de nacht aan de beurt is.

Gevonden hoor, wat een reacties haha:

'is er één zijn gitaar aan het stemmen'
'van dit nummer krijg je suicidale neigingen'

Maar gelukkig ook een hoop positieve berichten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.