Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2014, 03:46 uur
Obscure Thing schreef:
Recent werk wat erin staat is grotendeels dramatisch wat mij betreft, de top 40 meuk waar ik met een grote boog omheen loop zeg maar, uitzonderingen daar gelaten.(lees guilty pleasures)
Geforceerd moderniseren is zeker wel aan de orde aangezien men aan de ene kant wel wil moderniseren met die draken van nummers van de laatste jaren, maar aan de andere kant alle goeie platen van de laatste jaren negeert omdat ze niet in de top 40 staan. Een beetje hip willen doen dus, terwijl je pretendeert de lijst der lijsten te zijn.
(quote)
Recent werk wat erin staat is grotendeels dramatisch wat mij betreft, de top 40 meuk waar ik met een grote boog omheen loop zeg maar, uitzonderingen daar gelaten.(lees guilty pleasures)
Geforceerd moderniseren is zeker wel aan de orde aangezien men aan de ene kant wel wil moderniseren met die draken van nummers van de laatste jaren, maar aan de andere kant alle goeie platen van de laatste jaren negeert omdat ze niet in de top 40 staan. Een beetje hip willen doen dus, terwijl je pretendeert de lijst der lijsten te zijn.
Het is vooral dat laatste dat echte muziekliefhebbers steekt volgens mij, die sneue pretentie die nog wordt opgestookt door het billemaatjes stel van Blokfluit en Oudkerk. Terwijl het de minst hippe, alternatieve of goed georiënteerde lijst ooit is. En moderniseren zou inhouden dat je onderhand eens wat aandacht schenkt aan de vele geweldige nummers uit de jaren 90 of 00, niet alléén maar aan de laatste hypes uit 2010-2013. Er staan nog zoveel goede artiesten niet in de keuzelijst en zoveel nummers uit ieder decennium die worden geweerd dat er van moderniseren geen sprake is. Het is gewoon nog steeds belegen bordkarton dat wordt geserveerd onder de noemer "lijst der lijsten", yeah, right

0
Misterfool
geplaatst: 26 december 2014, 10:12 uur
orbit schreef:
En moderniseren zou inhouden dat je onderhand eens wat aandacht schenkt aan de vele geweldige nummers uit de jaren 90 of 00, niet alléén maar aan de laatste hypes uit 2010-2013.
En moderniseren zou inhouden dat je onderhand eens wat aandacht schenkt aan de vele geweldige nummers uit de jaren 90 of 00, niet alléén maar aan de laatste hypes uit 2010-2013.
Het grappige is dat er dit jaar juist meer goede muziek uit de 90's en 00's in de top 2000 staat. O.a extra nummers van Massive Attack, 3 nummers van Saybia, 3 extra nummers van radiohead, 3 nummers van editors, 2 nummers van Rammstein etc. Ook staat er nu meer metal in(Iron Maiden, Slayer) en is er ook meer ruimte voor volbloed Prog(Starless, Firth of the FIfth). Er wordt waarschijnlijk nog steeds wel het e.a geweerd uit de lijst(Arcade Fire,Hip-hop, kuch kuch), maar het beeld wat ik krijg is juist dat radio 2 de teugels wat heeft laten varen.
Lijst der lijsten is een pretentie die ze niet helemaal hoog kunnen houden, maar het grootste(in de zin van de meeste deelnemers) muziekevenement in Nederland is het welhaast onbetwist.
Met zo veel deelnemers, waarvan het merendeel 40+ is, is het daarnaast ook niet verwonderlijk dat er een boel, voor de beter geïnformeerde muziekliefhebber, saaie muziek in de lijst staat. Het merendeel van het muziekluisterend publiek zit echt niet massaal aan de alternatieve bands hoor. Die luisteren meer naar Avicii, Coldplay, Rihanna en Beyoncé etc.
0
geplaatst: 26 december 2014, 11:19 uur
Voor de fanatieke last fm gebruikers. Top 2000 kan worden gescrobbled: Scrobble Along - scrobblealong.herokuapp.com
0
geplaatst: 26 december 2014, 11:56 uur
Gretz schreef:
De Top Serious Request lijkt me verder niet echt een lijst waar je met plezier naar gaat luisteren. Vooral bovenin wordt het van kwaad tot erger. Enige echt positieve verrassing vind ik Tori Amos op #37.
Het was vooral om aan te geven dat de populariteit van deze twee schromelijk overschat wordt.De Top Serious Request lijkt me verder niet echt een lijst waar je met plezier naar gaat luisteren. Vooral bovenin wordt het van kwaad tot erger. Enige echt positieve verrassing vind ik Tori Amos op #37.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2014, 12:29 uur
herman schreef:
Ben eigenlijk alweer klaar met al die middle of the road muziek. Achter elkaar Andre Hazes en Piet Veerman is toch wel een beetje de doodsteek.
Blij toe dat ik rond dit uur van de dag nog even wat eigen plaatjes op kan zetten.
Ben eigenlijk alweer klaar met al die middle of the road muziek. Achter elkaar Andre Hazes en Piet Veerman is toch wel een beetje de doodsteek.
Blij toe dat ik rond dit uur van de dag nog even wat eigen plaatjes op kan zetten.
Wat een vergelijking weer.
Het genante smartlappenverhaal vs een van de beste en meeste getalenteerde zangers uit Nederland.
0
geplaatst: 26 december 2014, 12:56 uur
Een van de beste en meest getalenteerde zangers uit Nederland? Maak je nou een geintje?? 

0
geplaatst: 26 december 2014, 13:46 uur
Wie Piet Veerman?
Dat vind hij zelf in ieder geval wel, weinig zelfkritiek vanuit Volendam.
ik zelf hoor dan nog liever Hazes, de Amsterdamse smartlap is niet alles maar The Cats en Sailing Home zijn verschrikkingen eerste klas (volgens mijn ongefundeerde mening uiteraard).
ik zelf hoor dan nog liever Hazes, de Amsterdamse smartlap is niet alles maar The Cats en Sailing Home zijn verschrikkingen eerste klas (volgens mijn ongefundeerde mening uiteraard).
0
geplaatst: 26 december 2014, 13:49 uur
0
geplaatst: 26 december 2014, 13:52 uur
vigil schreef:
Wie Piet Veerman?
Wie Piet Veerman?
Ik moest ook even nadenken welke van de twee OWW zou bedoelen. Maar ze zijn allebei niet om aan te horen.
Stone Roses, leuk.
Vandaag weer een paar uur Top 2000 aangehoord, maar gelukkig nu weer een eigen kerstplaylist.
0
geplaatst: 26 december 2014, 13:54 uur
Draaiden ze eigenlijk de 11 minuten versie van de Stone Roses?
0
geplaatst: 26 december 2014, 13:54 uur
Waarom kunnen de heren DJ's zich nu niet een keer per jaar in dienst van de muziek stellen; dat geklets door in- en outro's is zo vreselijk irritant.
Ze draaiden de radio-edit herman. Zou ook iets teveel van het goede geweest zijn voor Radio2
Ze draaiden de radio-edit herman. Zou ook iets teveel van het goede geweest zijn voor Radio2

0
geplaatst: 26 december 2014, 13:55 uur
herman schreef:
Nope gewoon de single versie
0
geplaatst: 26 december 2014, 14:00 uur
Jammer inderdaad. Hier in de auto hadden er nog wel een paar minuten bijgemogen..
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2014, 14:47 uur
herman schreef:
Een van de beste en meest getalenteerde zangers uit Nederland? Maak je nou een geintje??
Absoluut niet. The Cats vind ik een van de betere bands die Nederland ooit gekend heeft.
Stukken beter ook dan alle andere palingpop die in het kielzog meekwam en nog steeds komt.
0
geplaatst: 26 december 2014, 15:05 uur
The Cats vind ik ook stukken beter dan bv. BZN (ook palingpop maar heeft de tand des tijds niet doorstaan) laat staan die slijmerd van André Hazes. The Cats zijn bij momenten ook mierzoet maar behouden nog steeds hun charme door de prachtige vocalen. Het solowerk van Piet Veerman doet mij minder.
0
geplaatst: 26 december 2014, 15:23 uur
Onweerwolf schreef:
Absoluut niet. The Cats vind ik een van de betere bands die Nederland ooit gekend heeft.
Stukken beter ook dan alle andere palingpop die in het kielzog meekwam en nog steeds komt.
(quote)
Het is wel minder slecht dan andere palingpop, maar dat is dan ook wel het laagste van het laagste. Al heeft BZN wel een paar aardige nummers. Doe dan maar liever een paar nummers van Hazes (maar niet die van gisteren).
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2014, 15:32 uur
LucM schreef:
The Cats vind ik ook stukken beter dan bv. BZN (ook palingpop maar heeft de tand des tijds niet doorstaan) laat staan die slijmerd van André Hazes. The Cats zijn bij momenten ook mierzoet maar behouden nog steeds hun charme door de prachtige vocalen. Het solowerk van Piet Veerman doet mij minder.
Dit inderdaad. Een nummer als Lea vind ik nog altijd fantastisch. Zo goed gezongen.
0
geplaatst: 26 december 2014, 15:35 uur
Het verhaal achter Lea is wel mooi, maar de muziek krijg ik echt kromme tenen van.
0
geplaatst: 26 december 2014, 15:40 uur
herman schreef:
Het verhaal achter Lea is wel mooi, maar de muziek krijg ik echt kromme tenen van.
Ik moet me helaas (?) voor de volle 100% bij Herman aansluiten.
0
geplaatst: 26 december 2014, 17:39 uur
Zojuist genoten van the Drugs don't work. Las trouwens dat Claudia de Breij bij de vijftig-plussers op 10(!) staat. Dat kan dus ook een verklaring zijn voor de enorme stijging van de plaat. Kennelijk staat dit nummer voor de oudere garde nu gelijk aan Pink Floyd en Boudewijn de Groot
0
geplaatst: 26 december 2014, 18:26 uur
Netherlands van Dan Fogelberg, hoogtepuntje voor mij en ranboy!
0
geplaatst: 26 december 2014, 18:57 uur
tbouwh schreef:
Zojuist genoten van the Drugs don't work. Las trouwens dat Claudia de Breij bij de vijftig-plussers op 10(!) staat. Dat kan dus ook een verklaring zijn voor de enorme stijging van de plaat. Kennelijk staat dit nummer voor de oudere garde nu gelijk aan Pink Floyd en Boudewijn de Groot
En bij de vrouwen op 4 hoorde ik vorige week vrijdag op radio 2.Zojuist genoten van the Drugs don't work. Las trouwens dat Claudia de Breij bij de vijftig-plussers op 10(!) staat. Dat kan dus ook een verklaring zijn voor de enorme stijging van de plaat. Kennelijk staat dit nummer voor de oudere garde nu gelijk aan Pink Floyd en Boudewijn de Groot
0
geplaatst: 26 december 2014, 19:56 uur
Happy zal bij de vrouwen ook wel hoog staan. Maar het zijn waarschijnlijk weer de mannen die Pink Floyd 3x in de top stemmen. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.