MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
laxus11 schreef:
Chop Suey net op Radio 2
En niet te vergeten the Model van Kraftwerk: ook voor het eerst.

royh schreef:
(quote)

Ook goed ja

Saaie aflevering van A Go Go, zat niet één leuk item tussen. Heb ook het idee dat die verhaaltjes van Leo Blokhuis allemaal hetzelfde zijn. Hij heeft een standaard format en dan op de ..... wat namen invullen.

chevy93 schreef:
Saaie aflevering van A Go Go, zat niet één leuk item tussen. Heb ook het idee dat die verhaaltjes van Leo Blokhuis allemaal hetzelfde zijn. Hij heeft een standaard format en dan op de ..... wat namen invullen.
Laat me raden: werden de bekende stokpaardjes van Mathijs en Leo (What's going on en God only knows) weer voor de tigste keer van stal gehaald ?

Nee, gewoon saaie docu's, saaie gasten en saaie clips tussendoor.

Ik vond die docu over 'My Girl' wel grappig. Verder inderdaad geen verheffende aflevering. De sleet lijkt wel een beetje op de formule te zitten.

royh schreef:
(quote)

Ze starten in plaats van As van George Michael en Mary J. Blige gewoon het origineel van Stevier Wonder in!

Smashing Pumpkins komt gelukkig ook voor de eerste keer voorbij. Gister al 12 minuten genoten van King Crimson met Starless, zit er toch nog wat progressie in de top 2000 lijst.

Progressie van -40 jaar, heel goed inderdaad.

Beautiful Goodbye van Amanda Marshall is toch een ontdekking voor mij.

Black Keys op Radio 2

NPO Radio 2 - Nieuwsbericht - Top 3 van alle leeftijden - radio2.nl

Grappig.

Black op 1 bij 31-35.
Papaoutai op 3 bij 6-10

Hotel California duidelijk op 1 door de groep 50+-ers.

Opvallend is de top 3 uit de 70s bij 16 t/m 30.

Jeetje, wat hebben jonge tieners (11 t/m 15) zelfs al een oude smaak...

Casartelli (moderator)
Tja, onder hen die zich lieten verleiden tot een stem, zullen diegenen voor wie de Top 2000 de belangrijkste bron van muziek is, ongetwijfeld goed vertegenwoordigd zijn. Hoeveel mensen hebben hier al niet getuigd dat ze ooit, ergens in hun tienerjaren, met de Top 100 Allertijden begonnen?

Of vaders doet meerdere keren op zijn classics stemmen onder de naam van zijn kinderen

Jan-Willem Roodbeen in de Top 2000 chat.

Hij zei overigens dat je ca. 350 stemmen nodig hebt om in de lijst te komen.

Vooral de groep 16 t/m 30 jarigen laat een schrikbarende top drie zien..

Casartelli (moderator)
Ja, 't is fijn dat ik de leeftijdsklasse waarin Piano Man hip is, net voorblijf.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik de top 3 van de 6 t/m 10-jarigen nog het leukst, zélfs met Happy erin.

Treurig lijstje. De generatie 40+ is opgegroeid met ouwelullenmuziek. De generatie 30- is verpest door allertijdenlijstjes. Dat betekent dus dat Queen en Eagles altijd 1 en 2 zullen blijven...

Toen ik mijn eerste tops aller tijden beluisterde in de jaren 80, stond Child In Time altijd op 1. Deze lijsten evolueren wel degelijk, al is het heel traag.

Nee, ze evolueren helemaal niet. Lood om oud ijzer. Evolueren zou zijn dat er ook nieuwe(re) muziek hoog kan komen.

Onweerwolf
Lukas schreef:
Nee, ze evolueren helemaal niet. Lood om oud ijzer. Evolueren zou zijn dat er ook nieuwe(re) muziek hoog kan komen.

Dat gebeurt toch ook wel?

Het overgrote deel van de nieuwe muziek is domweg niet goed genoeg om de oude muziek van de troon te stoten.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat gebeurt toch ook wel?

Blijkbaar in elk geval niet als het gaat om de eerste twee plaatsen. Wat ik erg treurig aan die generatie-lijstjes vind is dat 11-30-jarigen Queen en de Eagles op 1 en 2 zetten. Dat zegt vooral dat allertijdenlijstjes vooral zichzelf bevestigen: nieuwe generaties vinden de nummers 1 en 2 de beste nummers ooit omdat dat nou eenmaal 'hoort'. Dat betekent dus waarschijnlijk ook dat ze tot in lengte van jaren alleen maar steviger 1 en 2 zullen blijven.

Ahum, als ik de top 2000 beluister (of bekijk, beluisteren is te tenenkrommend), dan zou ik de oude muziek toch niet teveel ophemelen.
Er is gewoon minder consensus nu over wat de beste muziek is. In de jaren 70 en 80 kon je hitparade gebruiken als inspiratiebron als je deftige muziek wou ontdekken. Die tijd is al lang voorbij ...

Happy van Pharrel Williams op 25 en in de volledige lijst geen enkel nummer van de Beastie Boys te bekennen. Alleen daarom is die lijst natuurlijk al om te janken.

Ben ook wel benieuwd naar het percentage 'ouders die ook de top2000 luisteren' onder de kids <15. Zal wel 100% zijn. Met de paplepel wordt magnetronmaaltijd muziek a la Eagles erin gegoten.

Onweerwolf
Lukas schreef:
(quote)

Blijkbaar in elk geval niet als het gaat om de eerste twee plaatsen. Wat ik erg treurig aan die generatie-lijstjes vind is dat 11-30-jarigen Queen en de Eagles op 1 en 2 zetten. Dat zegt vooral dat allertijdenlijstjes vooral zichzelf bevestigen: nieuwe generaties vinden de nummers 1 en 2 de beste nummers ooit omdat dat nou eenmaal 'hoort'. Dat betekent dus waarschijnlijk ook dat ze tot in lengte van jaren alleen maar steviger 1 en 2 zullen blijven.

Meh, in de Top 100 Aller Tijden wisten uiteindelijk ook nieuwere platen de winst te pakken dus dat zie ik hier ook wel gebeuren.

De populariteit van Eagles etc onder kinderen is gewoon opvoeding, een startpunt. De meesten van die kids blijven echt niet hun hele leven bij Eagles hangen. Als ze 'later groot zijn', hebben ze hun eigen favorieten.

De in groten getale meest 'eigenwijze' stemmers zijn de 30-ers denk ik, zeg maar de jongste groep binnen de totale radio 2-doelgroep. Een combinatie van een inmiddels doorontwikkel(en)de smaak en het delen van een eigen jeugdsentiment dat ver van de oude klassiekers afstaat. Niet gek dat deze groep met Black en One zijn eigen favorieten heeft, die qua top 3-status uniek zijn t.o.v. alle andere leeftijdsgroepen. De 30-ers zijn duidelijk degenen die voor de (langzame) vernieuwing van de lijst moeten zorgen.

Dat lijstje van de allerjongsten is wel geinig trouwens, maar het zal om heel kleine aantallen gaan en dus weinig invloed op de lijst hebben. Vooral iets waar ouders leuk mee kunnen shinen op Facebook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.