MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Casartelli (moderator)
freitzen schreef:
Zie bijvoorbeeld de Arrow Rock 500 waar ze dit wél doen. Dit jaar met Come As You Are op 95 en Black op 11 (twee nummers die Radio 2 inderdaad best kan omarmen), maar ook hier zorgen de luisteraars er voor dat je de top 10 al bijna van tevoren kan invullen. Een vrije keuzelijst lijkt me dus voor de top 2000 geen realistische optie. Waar ik wél op hoop is dat ze artiesten waarvan alle keuzes de lijst halen (Neil Young) het jaar daarop wat extra nummers geven uit de vrije keuze-lijst, en dat ze artiesten/nummers die standaard kansloos zijn (alle acht keuzes van de Sugababes) eens eruit gooien.

Sinds het debacle met de Album Top 100 van de jaren '70/'80/'90 geef ik ook niet meer zo veel voor de vrije keuze bij Arrow...

Sowieso is het vreemd dat mensen opeens als eerbetoon een artiest geweldig vinden en geeft al een onwelriekend tintje aan deze toch al omstreden en oubollige muffe borrelnotenlijst

@Casartelli: je bedoelt zeker dit...

Een heel vreemde lijst van Arrow, namelijk bijna dezelfde lijst als vorig jaar in bijna dezelfde volgorde! Aangezien het niet aannemelijk is dat alleen dezelfde mensen elk jaar hetzelfde lijstje insturen is het duidelijk dat ook Arrow de lijst manipuleert!!

en ook hier (heel vreemd is dat de oude noteringen van 2007 keurig in groepjes op volgorde staan) zien we iets wat de wenkbrauwen doet fronsen... of ze krijgen écht heel weinig stemmen en zijn te lui om de gelijk geëindigde nummers in een andere volgorde te zetten... Arrow is sowieso niet zo'n goed voorbeeld

Ik geloof trouwens niet dat Radio 2 echt de lijst manipuleert (los van het feit dat ze nummers uitsluiten): het lijkt mij best aannemelijk dat de helft van alle stemmen de laatste dag(en) binnenkomt, en dan zit daar uiteraard veel Shaffy bij. Ben benieuwd hoe de King of Pop vertegenwoordigd zal zijn; in de radio Donna-lijst was hij in ieder geval niet te missen, maar zij hebben dan ook geen belangrijke dooie uit eigen land.

The Oath
Anders wel een mooie lijst vind ik.

freitzen schreef:
in de radio Donna-lijst was hij in ieder geval niet te missen, maar zij hebben dan ook geen belangrijke dooie uit eigen land.

Yasmine! Stond op 20 dacht ik.

The Oath
Welke lijst is het die ze op 31 december s'avonds uitzenden op TV?

Ik verwacht Bolle Jan met Pikketanussie ook wel in de Top 25.

P.S. Dolly Dots zullen ook wel stijgen.

titan schreef:
Black stond al in de keuzelijst, dat is zo'n plaat die al jaren steeds geschrapt wordt. Ben benieuwd of hij er nu wel in staat. Meer dan 300 nieuwe binnenkomers (waarschijnlijk zitten daar ook titels bij die er in het verleden al eens in stonden) is inderdaad best wel veel. Dat zijn er doorgaans 150 a 200.

Black stond dit jaar niet in de keuzelijst, maar de kans is groot dat hij dit jaar wel de lijst haalt lijkt mij, mede gezien dat Black de laatste tijd een aantal keren op radio 2 te horen was (o.a. bij Rob Stenders en Hans Schiffers, die zich beiden sterk maken voor deze klassieker). Daarnaast is Black regelmatig op de website van radio 2 door luisteraars c.q. stemmers genoemd als stemsuggestie. Alive haalde de lijst voor het eerst in 2007.

Het interview over censuur met Ron Stoeltie, dateert dacht ik uit 2003 of 2004, maar is denk ik wel enigzins achterhaald. Ron Stoeltie noemde toen Come as you are van Nirvana als voorbeeld van een nummer dat niet binnen het radio 2 profiel paste op dat moment. En wat gebeurde er vervolgens in 2005 ? Juist, Smells like teen spirit kwam de lijst binnen. Ik denk dat radio 2 zich de kritiek van de luisteraars op deze vorm van censuur toch wel enigzins heeft aangetrokken.

Dit is overigens mijn lijstje van dit jaar:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 ABBA - Eagle
2 BAP - Kristallnach
3 Beach Boys - Good vibrations
4 Coldplay - Clocks
5 Dire Straits - Telegraph road
6 Duran Duran - Save a prayer
7 Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
8 Killing Joke - Love like blood
9 Long John Baldry - (Walk me out in the) Morning dew
10 Pink Floyd - Comfortably numb
11 Queen - Innuendo
12 Simple Minds - Promised you a miracle
13 U2 - Bad
14 UK - Rendez-vous 6:02
15 White Soxx - Versailles
Dit zijn jouw vrije keuzes
1 Pearl Jam - Black
2 The Cult - She Sells Sanctuary
3 Queen - Save me
4 Rod Stewart - Passion
5 Pink Floyd - Echoes

Niet verbazingwekkend overigens dat er 300 nieuwe binnenkomers c.q. re-entries zullen zijn, aangezien er vorig jaar niet gestemd kon worden i.v.m. de jubileumlijst.

Casartelli (moderator)
freitzen schreef:
@Casartelli: je bedoelt zeker dit...

Inderdaad.

Het eerste jaar wilde ik mezelf nog in de waan laten dat er zelfs in de jaren '80 en '90 edities elk minstens vijf Rolling Stones albums door Arrowluisteraars verkozen waren, maar dit werd al te dol...

The Oath schreef:
Welke lijst is het die ze op 31 december s'avonds uitzenden op TV?

Als het aan mij ligt onze eigen MuMeLadder 2009 Top 2000

titan schreef:
Dit is trouwens de top 10:

1. Bohemian Rhapsody - Queen
2. Hotel California - The Eagles
3. Avond - Boudewijn de Groot(...)

Er is ook sinds enige jaren een fanatieke schare die Avond van Boudewijn de Groot extreem hoog op de lijst zet.

Mij een raadsel, voor Boudewijn de Groot zelf ook, merk je in al zijn uitlatingen en reacties. Hij heeft heel wat beters geschreven, maar daar krijgt hij dan weer geen erkenning voor.

Terecht dus gemengde gevoelens bij De Groot. Hij is slachtoffer van een grote groep mensen die maar voor Avond kiezen omdat hij al zo hoog staat, waarschijnlijk de rest van zijn werk niet kennen maar door een soort van pact te vormen, Avond elk jaar hoog houden in de lijst.

Zo hebben ze hun geweten, om toch ook te moeten kiezen voor een Nederlandstalige plaat, weer gesust.

Als Queen fan heb ik nog nooit gestemd voor Bohemian rhapsody maar voor andere nummers van de band. Toch moet er ook een heel eigen electoraat zijn voor BH, anders staat het niet elk jaar op nummer 1.

Hoeveel mensen zullen er zijn, die maar op Bohemian rhapsody zullen stemmen uit gewoonte, om Queen op nummer 1 te krijgen, ook dus als pact-vorming of omdat dit het enige is dat ze kennen van Queen? Misschien naast wat andere hits.

Hier op musicmeter is er nog heel wat belangstelling voor Queen. Maar de groep mensen die hier discussieert over de band, is natuurlijk maar een heel klein gedeelte van het massaal op Bohemian rhapsody stemmende publiek van de Top 2000.

Dat publiek herinnert zich Bohemian rhapsody als een icoon uit het verre verleden. Het enige dat ze van Queen is bijgebleven. Voor de rest zullen verreweg de meesten van hen zich niet (meer) met Queen bezighouden.

En daarom verandert er maar zo weinig, aan de top van het klassement.

Toch wel erg benieuwd, naar een top 2000 van de musicmeter leden.........

Bohemian Rhapsody was en is het meest opmerkelijke nummer van Queen, vandaar dat dit nummer het meest met Queen wordt geassocieerd maar ik zal nooit beweren dat dit het enige goede nummer van Queen is.

Avond vind ik niet het beste nummer van Boudewijn de Groot, maar fans van Boudewijn de Groot stemmen massaal op dit nummer om het hoog in de top-2000 te krijgen. Ik denk dat fans van een bepaalde artiest afspreken om voor dat bepaalde nummer van hun artiest te stemmen. Immers, als de stemmen verspreid zijn gaat geen enkel nummer hoog scoren.

Zo stemmen Eagles-fans massaal op Hotel California, Deep Purple-fans massaal op Child in Time, Cure-fans massaal op A Forest enz. Zo krijg je aan de top elk jaar steeds dezelfde nummers die op die manier ook in de belangstelling komen van een jonger publiek.

MrGuitar240
3 keer Ramses Shaffy! Waar slaat dat nou weer op. Geen eens Michael. Als die een paar dagen geleden dood was gegaan dat had die er 5 keer ofzo in gestaan. Zijn dat muziekliefhebbers? Nee. Die mensen zijn mediagevoelig! Dat is hetzelfde als er een "niet-bekend iemand" dood gaat: Het was toch wel een goed iemand. Jaja zelf als je diegene haatte. Slaat gewoon nergens op.

'Over doden niets dan goed' is een aloud cliché. Ramses Shaffy kennen ze nu allemaal, voordien hadden sommigen nooit van gehoord. Michael Jackson verkocht ineens massaal na zijn dood.
Hetzelfde had ik meegemaakt bij de dood van Elvis in 1977. Voordien werd hij verguisd door zijn druggebruik en opzichtige levenswandel, na zijn dood was hij God en werden oude nummers van hem opnieuw een hit. John Lennon was na zijn dood in 1980 zowaar heilig verklaard.
Sterven is het beste middel van een artiest om in de belangstelling te komen.

Drie keer Ramses Shaffy in de top 10.

En inderdaad, als Michael z'n dood even had uitgesteld stond hij er ook drie keer in.

musician schreef:
Toch wel erg benieuwd, naar een top 2000 van de musicmeter leden.........

Je kan nog meestemmen. We zijn bezig de laatste 4 nummers voor de grote finale (28 nummers zijn al bekend) te bepalen. Vanavond om 23.00u zijn dan de plaatsen 33 t/m 2000 bekend.

Dan begint onze finale waarin 32 nummers zitten die iedereen straks op volgorde moet zetten.

3 keer Ramses Shaffy in de top 10 is idd wat overdreven, maar ik ben er zeker van dat het weer een mooie lijst zal worden, waar wij in België enkel maar van kunnen dromen. Als je de lijst van radio 2 Nederland vergelijkt met deze van MNM (2 keer 2 Fabiola, 2 keer 2 Unlimited, Tokio Hotel, enkele keren Lady Gaga en Britney Spears in de top 100 ?????) of radio 2 België (Will Tura, Willy Sommers, ....), dan weet ik wel te kiezen. Gelukkig hebben wij hier sinds kort een satteliet waarop we de Nederlandse radio kunnen ontvangen zo kan ik ook genieten van de top 2000.

El Ninjo schreef:
Je kan nog meestemmen.

Waar kan dat nog en tot hoe laat?

Ik heb een gekke haat-liefde relatie met de Top-2000 de laatste paar jaar. De tv-programma's eromheen zijn leuk en de eerste 1000 noteringen zijn een grappig feest van vergeten edelkitsch, aparte nummers en obscure hitjes.
Naarmate de nummer 500 nadert verandert het lichtelijk; het wordt wat saai; de sufgedraaide nummer één-hits uit de jaren '70 en '80 komen langs, af en toe veer ik op bij een Beatle-plaat (kan ik niks aan doen).
Vanaf de top 100 is het stadiumpop- en rock geblazen. Steeds meer Eagles/Coldplay/Dire Straits/Fleetwood Mac/U2.
En dan de top 10...met nu blijkbaar drie keer R. Shaffy... Ik heb niks tegen de afzonderlijke artiesten, maar na tien platen uit de top 50 moet ik een uurtje bijkomen van de bombast..
Ik vind het elke keer jammer dat de Beatle-fans totaal niet op één lijn te krijgen zijn. Er was een poging Hey Jude te pushen, maar ikzelf doe mee met de versnippering door een warm voorstander te zijn van de desillusie van A Day In the Life; denk je 'ns in: het nieuwe jaar ingaan met een orkestrale bak herrie en een mep van een piano-akkoord!
Dit:
15 White Soxx - Versailles

is trouwens een briljante keuze royh! Een perfect top-2000-nummer!

Beatles-fans zijn het inderdaad oneens welk nummer het beste is (zij hebben zóveel sterke nummers) waardoor vele Beatlesnummers in die top-2000 terecht komen maar geen enkele hoog genoteerd staat. Om die reden is er zelfs geen Beatles-song in de StuBru top-100. A Day In the Life vind ik ook het magnum opus van the Beatles.

Anderzijds kan ik bawimeko wel begrijpen, 3x Ramses Shaffy in de top-10 vind ik teveel van het goede en aan de top staan meestal pretentieuze of bombastische nummers, na een tijd wil ik wel wat luchtigers horen. Nu heb ik niets tegen pretentie of bombast op zich zolang dat gepaard gaat met goede songs (eigenlijk kan alles bij mij zolang het niet overdreven is). Zopas een album van Mars Volta beluisterd en dat is op dat gebied té, zo'n album kan ik moeilijk uitzitten.

Versailles van White Soxx vind ik ook mooi maar deze band en dit nummer is te onbekend om kans te maken voor een plaats in de top-2000.

musician schreef:
(quote)

Waar kan dat nog en tot hoe laat?

Ik heb je even een pm gestuurd met uitleg over het topic.

The Oath
Cerclezot schreef:
3 keer Ramses Shaffy in de top 10 is idd wat overdreven, maar ik ben er zeker van dat het weer een mooie lijst zal worden, waar wij in België enkel maar van kunnen dromen. Als je de lijst van radio 2 Nederland vergelijkt met deze van MNM (2 keer 2 Fabiola, 2 keer 2 Unlimited, Tokio Hotel, enkele keren Lady Gaga en Britney Spears in de top 100 ?????) of radio 2 België (Will Tura, Willy Sommers, ....), dan weet ik wel te kiezen. Gelukkig hebben wij hier sinds kort een satteliet waarop we de Nederlandse radio kunnen ontvangen zo kan ik ook genieten van de top 2000.

Wie luisterd er ook nog naar MNM?

De StuBru Tijdloze vind ik de beste/mooiste lijst

Onweerwolf
musician schreef:
(quote)

Jawel, dat is het wel. Ik heb helemaal niet gezegd, dat nu cd's van hem kopen of op hem stemmen in de Top 2000 niet mag.

Het gaat mij om de hypocriesie, de schijnheiligheid. Tijdens zijn leven hadden de mensen alle kans om hem te eren, te waarderen. Door zijn cd's te kopen, door belangstelling te tonen.

Maar nee, toen kon het zogenaamd niet.

Ik werp mij helemaal niet op als een oude Ramses-fan. Daavoor is mijn belangstelling voor zijn werk niet groot genoeg. Ik draai af en toe wel wat van hem.

Maar iedereen die zich na zijn dood wel opeens superfan noemen, nu alles van hem gaan kopen, die zijn met hun waardering wel een beetje laat. Te laat.

Ik zie totaal niet in wat daar hypocriet aan is. Wat je in feite zegt is dat de belangstelling voor Ramses' zijn muziek exact gelijk moet blijven ondanks het feit dat hij dood is gegaan. Iedereen die nu opeens aandacht aan zijn muziek gaat besteden is opeens hypocriet of schijnheilig. Hoezo? Zeggen deze mensen dan dat ze altijd al Ramses fan waren terwijl ze dat stiekem nooit zijn geweest?

edit: nog even ter toevoeging, ik zie in jouw recente stemmen lijst hier op MM dat je de afgelopen week zowel een album van Ramses als een album van Eric Woolfson heb gewaardeerd met respectievelijk een 5 en een 4,5. Dat is in essentie natuurlijk net zo 'hypocriet' als mensen die nu voor Ramses hebben gestemd in de top 2000.

Onweerwolf
LucM schreef:
Versailles van White Soxx vind ik ook mooi maar deze band en dit nummer is te onbekend om kans te maken voor een plaats in de top-2000.

Nee hoor! Het stond er alle jaren in muv 1999.

'99 - --
'00 - 1196
'01 - 766
'02 - 736
'03 - 713
'04 - 858
'05 - 873
'06 - 1187
'07 - 1005
'08 - 932

In een eerdere editie van de top 2000 heb ik de betreffende dj wel eens horen vertellen dat dit één van de weinige nummers was uit de top 2000 die officieel alleen op vinyl te vinden was.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee hoor! Het stond er alle jaren in muv 1999.

'99 - --
'00 - 1196
'01 - 766
'02 - 736
'03 - 713
'04 - 858
'05 - 873
'06 - 1187
'07 - 1005
'08 - 932

In een eerdere editie van de top 2000 heb ik de betreffende dj wel eens horen vertellen dat dit één van de weinige nummers was uit de top 2000 die officieel alleen op vinyl te vinden was.

Dat gegeven dat Versailles alleen op vinyl te vinden was, is al een aantal jaren achterhaald. Mocht je het nummer zoeken: de single-versie is te vinden op de 3cd set Radio 2 top 2000 - editie 2006 (cd 1, track 9). De cd is onder andere hier te koop: Radio 2 top 2000 editie 2006. De lange versie van 8 minuten (destijds de B-kant van de single) is wel nog nooit op cd verschenen.

Grappig, "Versailles" is zo'n nummer die voor mij helemaal bij de Top 2000 hoort! Uitdezelfde tijd als "My Heart Lies"van Barbara Dixon of "Find My Way Home" van Jon en Vangelis; hele kruiwagens vol synth-geluiden!
Overigens vind ik de Ramses-discussie wat mij betreft niet gaan over hypocrisie; het is een logische reactie van de 'markt' op het overlijden van een artiest..zie Michael Jackson, Freddie Mercury en John Lennon. Shaffy past dan ook nog prima bij het "Radio-2-profiel" qua luisteraars, denk ik.

Wat die Ramses discussie betreft sluit ik me volledig aan bij Musician. Ik kan het gewoon niet begrijpen dat er elke keer als er een artiest overlijdt (bijv. bij André H., Michael J. en nu weer bij Ramses) de cd's van die artiesten niet aan te slepen zijn. Vinden al die mensen de muziek van die artiesten dan in ene zoveel beter als ze pas zijn overleden?
Van de fans zou je verwachten dat ze het merendeel aan albums dan al in bezit zouden hebben (zeker de meest gangbare).
Maar gezien het aantal exemplaren wat dan over de toonbank gaat
moeten de kopers haast wel mensen zijn die geen 'echte' fan waren, dus het woord hypocriet vind ik wel degelijk van toepassing.
Als het nou om wat minder bekende albums zou gaan om je verzameling aan te vullen kon ik me er nog iets bij voorstellen.
Maar om als voorbeeld Michael Jackson te nemen, na zijn dood
gingen beroemde albums als Off the wall, Thriller, Bad en Dangerous als warme broodjes over de toonbank, terwijl dat juist de standaardalbums van hem die je zo'n beetje als eerste aanschaft wil je wat van hem in de kast hebben staan en die iedereen die al voor zijn dood fan of liefhebber van hem was al lang en breed in bezit had. (een fan die Thriller niet in huis heeft??)
Met het stemmen op de 2000 precies hetzelfde. Mocht Ramses met een aantal nummers in ene bij de bovenste 100 komen betekent dat dat een groot deel van de jaarlijkse stemmers die nu een nummer van Ramses in hun lijstje opnemen datzelfde nummer niet eens gekozen zouden hebben als hij nog zou leven. Die stemmers hadden dan in plaats daarvan gewoon een ander nummer in hun lijstje gezet die dus eigenlijk hun voorkeur had en gewoon was blijven staan als Ramses nog niet overleden was.

Robinson schreef:
Ik kan het gewoon niet begrijpen dat er elke keer als er een artiest overlijdt (bijv. bij André H., Michael J. en nu weer bij Ramses) de cd's van die artiesten niet aan te slepen zijn.

Accepteer het dan maar als wetenschappelijk feit.
Muziek is emotie.

De nieuwe site is trouwens wel stoer.

De top 10 zoals reeds bekend gemaakt door Radio 2, gevolgd door het aantal stemmen per nummer op de wereldkaart (bij volledig uitzoomen voor minimaal optellen):

1. Queen - Bohemian rhapsody 5903
2. Eagles - Hotel California 5576
3. Boudewijn de Groot - Avond 4555
4. Led Zeppelin - Stairway to heaven 4318
5. Deep Purple - Child in time 4156
6. Ramses Shaffy - Pastorale 3046
7. Ramses Shaffy - Zing vecht huil bid lach 2902
8. Coldplay - Clocks 2902
9. Ramses Shaffy - Laat me 2285
10. Pink Floyd - Wish you were here 2594

waarbij het gelijkspel tussen Ramses 2 en Coldplay opvalt, maar nog meer het verschil tussen Ramses 3 en Pink Floyd in het voordeel van de laatste. Hierbij moet wel worden aangetekend dat je als stemmer een keuze had om wel of niet op de wereldkaart te verschijnen, en een Ramses-lobbyist ziet waarschijnlijk liever niet dat er ineens drieenvijftig stemmen uit Lutjebroek komen.

Zeker leuk die nieuwe site. Viva La Vida van Coldplay zou wel eens op 11 kunnen staan, met 2587 stemmen.

Even hier de aandacht vestigen op onze eigen top 2000 die terug te vinden is in het MuMeLadder 2009 # 1 topic

Begin dit jaar zijn we van start gegaan met 2560 nummers welke gingen strijden voor de MuMeLadder 2009 - Top 2000, ons alternatief voor de Radio 2 Top 2000.
Vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers in de race die meestrijden om de nummer 1 positie van deze top 2000.

De ranglijst van de nummers 33 t/m 2000 kun je in het topic nalezen (wel even een paar bladzijden terugbladeren) Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2009 #1

De 32 nummers zijn uiteindelijk verdeeld over 21 artiesten.

De procedure voor de finale is heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 18 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 20 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 80 eindlijstjes ontvangen, het streven is natuurlijk om dit aantal te overtreffen.

Dit zijn de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.

01. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
02. David Bowie - Heroes
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence
04. dEUS - Instant Street
05. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
06. Japan - Nightporter
07. Joy Division - Atmosphere
08. Joy Division - Decades
09. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Joy Division - New Dawn Fades
11. Kate Bush - Cloudbusting
12. Kate Bush - Wuthering Heights
13. Love - Alone Again Or
14. Massive Attack - Teardrop
15. Neil Young - Like a Hurricane
16. New Order - Blue Monday
17. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
18. Pearl Jam - Black
19. Pixies - Debaser
20. Pixies - Monkey Gone to Heaven
21. Pixies - Where is My Mind?
22. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
23. Talking Heads - Psycho Killer
24. The Cure - A Forest
25. The Cure - Pictures of You
26. The Doors - Riders on the Storm
27. The Doors - The End
28. The Smiths - How Soon Is Now?
29. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
30. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
31. The Velvet Underground - Heroin
32. The Velvet Underground - Venus In Furs

Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:15 uur

geplaatst: vandaag om 14:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.