Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2014, 09:43 uur
nico1616 schreef:
Nu Barcelona van Freddy & Montserrat, wie verzint het om die in de lijst te stemmen
Nu Barcelona van Freddy & Montserrat, wie verzint het om die in de lijst te stemmen
Best een prima nummer eigenlijk. Hoor het liever dan Bohemian Rhapsody.
0
geplaatst: 31 december 2014, 10:34 uur
Als je houdt van extreme bombast en een valszingende operadiva-op-haar-retour. De melodie vind ik ook uiterst gekunsteld, 'Bar-ce-lo-naaaaa' bekt werkelijk voor geen meter en lijkt enkel gebruikt te worden als aanknopingspunt voor de loopjes van Montserrat die steevast eindigen in een lelijke hoge noot. Haar stem mengt ook slecht met die van Mercury.
Qua crossover pop/opera is Madame Butterfly van Malcolm McLaren veel geslaagder.
0
geplaatst: 31 december 2014, 11:10 uur
nico1616 schreef:
Qua crossover pop/opera is Madame Butterfly van Malcolm McLaren veel geslaagder.
Of Opera House van diezelfde McLaren. Maar Barcelona brengt ook weer herinneringen mee aan de mooie Olympische Spelen van 1992 en is voor mij jeugdsentiment. Niet zulk groot jeugdsentiment dat ik er op zou stemmen, maar ik vind het wel te doen.
0
geplaatst: 31 december 2014, 11:39 uur
sjoerd148 schreef:
Joy Division nu .... bij de song info staat letterlijk dat Curtis niet van het succes kon genieten, omdat hij zichzelf verhing
..... juist
Joy Division nu .... bij de song info staat letterlijk dat Curtis niet van het succes kon genieten, omdat hij zichzelf verhing
..... juist Feitelijk is hieraan niets gelogen...

0
geplaatst: 31 december 2014, 12:52 uur
The Scientist schreef:
Zoals na 3 coupletten Hurricane afkappen?
Zoals na 3 coupletten Hurricane afkappen?
Ik zit nu toch al ruim 8 minuten naar die plaat te luisteren...
0
geplaatst: 31 december 2014, 13:07 uur
Vandaag is er als alternatief ook De Tijdloze van Studio Brussel. Voor wie de voorbije tien jaar niet heeft geluisterd, geen paniek, de lijst ziet er nog steeds hetzelfde uit.
0
geplaatst: 31 december 2014, 14:36 uur
Ik vind het juist goed dat die lijsten niet te veel wijzigen. Alleen als er een moderne klassieker geboren wordt.
Het bevestigt juist dat dit de nummers zijn, die de tand des tijds doorstaan.
Waarbij 'tand des tijds' natuurlijk met een korrel zout genomen moet worden: wie weet welke nummers over 20 of 50 jaar nog in deze lijsten voorkomen?
Kijk of je er een jaarlijkse traditie van moet maken om die lijsten uit te zenden, is een ander verhaal. Hoewel ik er zelf niks op tegen heb, hoor.
Het bevestigt juist dat dit de nummers zijn, die de tand des tijds doorstaan.
Waarbij 'tand des tijds' natuurlijk met een korrel zout genomen moet worden: wie weet welke nummers over 20 of 50 jaar nog in deze lijsten voorkomen?
Kijk of je er een jaarlijkse traditie van moet maken om die lijsten uit te zenden, is een ander verhaal. Hoewel ik er zelf niks op tegen heb, hoor.
0
geplaatst: 31 december 2014, 14:56 uur
En dan nu Perfect Day van de ''de altijd gezellige Lou Reed'', aldus Gijs. Zou de beste man enig idee hebben waar de tekst over gaat?
0
geplaatst: 31 december 2014, 15:01 uur
tbouwh schreef:
En dan nu Perfect Day van de ''de altijd gezellige Lou Reed'', aldus Gijs. Zou de beste man enig idee hebben waar de tekst over gaat?
Hij zal het wel een depressieve oude brombeer vinden.
0
geplaatst: 31 december 2014, 15:25 uur
Dat klopt, ik had liever dat ze het tot 3 coupletten hadden ingekort

0
geplaatst: 31 december 2014, 15:30 uur
tbouwh schreef:
Hij slaat bij de intro gewoon dezelfde toon aan als Lou met Perfect Day bedoeld heeft.
0
geplaatst: 31 december 2014, 15:59 uur
Mja, ik snap het wel, maar het is een verhalende tekst die je dan afbreekt. Gezien de tekst vind ik het eigenlijk niet kunnen om het in te korten.

Maar goed, anderen hebben dat weer bij Echoes of Close to the Edge. Gewoon alles in z'n volledigheid afspelen, vind ik.

0
geplaatst: 31 december 2014, 17:21 uur
0
geplaatst: 31 december 2014, 17:27 uur
Dat was onder de huidige omstandigheden - de door politie-agenten doodgeschoten Afro-Americans - een politiek zeer incorrecte daad geweest.

0
geplaatst: 31 december 2014, 17:28 uur
Purple Rain breken ze gewoon halfweg af omdat de reclame er aan komt.................... hoorde het toevallig omdat ik tussen de wissel van een lp en cd zat......
0
geplaatst: 31 december 2014, 18:35 uur
thelion schreef:
Purple Rain breken ze gewoon halfweg af omdat de reclame er aan komt.................... hoorde het toevallig omdat ik tussen de wissel van een lp en cd zat......
Zie je, zelfs jij durft niet te bekennen dat je echt naar deze drek wilt luisteren vrijwillig

0
geplaatst: 31 december 2014, 18:51 uur
Het bewijs van de oerknal geleverd. En het stond al die jaren gewoon op Wikipedia: It was first played live at the opening concert of their "Making Movies" Australian tour (Perth Entertainment Centre, 22 March 1981) as the final encore.

0
geplaatst: 31 december 2014, 22:59 uur
Hier staat een avondje verplicht de Top 2000. Het blokje voordat Happy begon was wel goed luisterbaar, maar met
nu 3x Pink Floyd in 4 nummers wordt het toch een beetje afzien.
Gelukkig maar 1x per jaar.
nu 3x Pink Floyd in 4 nummers wordt het toch een beetje afzien.
Gelukkig maar 1x per jaar.
0
geplaatst: 31 december 2014, 23:02 uur
Leerzaam avondje, had voorheen Oceaan, die van Dotan en dat nummer van die blonde cabaretesse nog nooit gehoord. Heb niks gemist zo te horen, maar ik ben in elk geval weer helemaal up to date...
0
geplaatst: 1 januari 2015, 06:23 uur
Gelukkig Nieuw Jaar, allen!
Ik heb een deel van de Top 2000 beluisterd hier in Glen Burnie, Maryland, en de eerste A Gogo-afleveringen gedowned om morgen te kunnen bekijken.
Ik zal gelijk eens naslaan wie er nu weer afgezeken zijn
.
Ik heb een deel van de Top 2000 beluisterd hier in Glen Burnie, Maryland, en de eerste A Gogo-afleveringen gedowned om morgen te kunnen bekijken.
Ik zal gelijk eens naslaan wie er nu weer afgezeken zijn
.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 14:28 uur
Claudia De Breij in de lijst. Zijn er dan nog steeds mensen die haar niet met de Sint mee op de stoomboot wensen of op een andere manier uit het geheugen willen schrapen?
0
geplaatst: 1 januari 2015, 16:47 uur
Ben de Top 2000 Quiz aan het bekijken. Ik denk niet dat Tineke De Nooy nog een Bruce Hornsby-plaat opzet... 

0
geplaatst: 5 januari 2015, 10:14 uur
GrafGantz schreef:
Leerzaam avondje, had voorheen Oceaan, die van Dotan en dat nummer van die blonde cabaretesse nog nooit gehoord. Heb niks gemist zo te horen, maar ik ben in elk geval weer helemaal up to date...
Dat kan ik me in het geval van Dotan eigenlijk niet voorstellen. Daar werd je het afgelopen jaar echt mee doodgegooid.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 10:18 uur
Ik luister nooit naar de radio, geen idee waar ik dit anders had kunnen horen. Nou ja, zonder er zelf voor te kiezen dan, zoals via youtube.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 11:17 uur
GrafGantz schreef:
Ik luister nooit naar de radio, geen idee waar ik dit anders had kunnen horen. Nou ja, zonder er zelf voor te kiezen dan, zoals via youtube.
Je hebt het WK voetbal toch wel gezien?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.