MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Lukk0 schreef:
En waarom moeten wij weten dat het zo erg is?

Geen idee maar ergens wel een beetje de basis van een forum (persoonlijke mening geven en daarover in discussie gaan)

Lukk0
Goed, misschien wat scherp geformuleerd. Excuses daarvoor. Ik begrijp de ergernis, niet waarom mensen dan toch luisteren. Elke uitweiding die ik hierover kan geven ligt in het verlengde van mijn eerdere vraag (waarom luisteren?), maar daar is al antwoord op gegeven.

Ik zag net dat morgenochtend Echoes op de rol staat. Ben zeer benieuwd wat daar van overblijft.

Mr. Rock schreef:
Ik zag net dat morgenochtend Echoes op de rol staat. Ben zeer benieuwd wat daar van overblijft.

Vorig jaar in zijn geheel gedraaid.

Dan heb ik niks gezegd. Zelfs Radio 2 kent zijn grenzen qua heiligschennis, kennelijk.

Zoals na 3 coupletten Hurricane afkappen?

Gebeurt dat? En dan toch nog doen alsof dit iets met muziekliefhebberij te maken heeft.
Iets minder onzin over dat Henk uit Ophemert tijdens z'n favoriete nummer net een grote boodschap aan het doen was op het nieuw gebouwde toilet bij z'n schoonmoeder, en alles kan makkelijk volledig gedraaid worden volgens mij.

Mr. Rock schreef:
Die gaan ze helemaal draaien. Kijk maar naar het uurschema.

Net Insomnia van Faithless. Mooi om te zien dat die zo hoog staat.

Is aan een opmars bezig, 432 plekken gestegen t.a.v. vorig jaar

En van 'Mirrors' draaien ze de versie van drie minuten. Alles is weer rockisme.

Als je een klote-oudejaarsavond wilt hebben, moet je een uitnodiging accepteren in de weet dat er aardig wat andere mensen zullen komen en dat "in de muziek reeds is voorzien". En ik maar denken: dj, want er is vooraf gelapt voor drank, hapjes etc - het huis was er groot genoeg voor.

Blijkt er een beamer te hangen (gehuurd) en een groot scherm en jawel hoor de vrienden van de top2000 zijn erbij.

Iedereen ziet vol verwachting uit naar "de muziek die je met sentiment (verlangen naar die goede ouwe tijd) vervult" - was geen fijn oudjaar.

Mjuman schreef:

Blijkt er een beamer te hangen (gehuurd) en een groot scherm en jawel hoor de vrienden van de top2000 zijn erbij.

Tja, en dan is het eigenlijk al te laat

Rudi S schreef:
(quote)

Tja, en dan is het eigenlijk al te laat

Yep, en je hebt de bijdrage voor drank, hapjes etc al betaald; het enige dat rest is je lot ondergaan - nix nie spetterend dansfeest - door gewoon voldoende te drinken en eten

zalwelnikszijn!
Gewoon lekker om 21.00 al naar buiten gaan en vuurwerk tegen de gevel schieten.

Joy Division nu .... bij de song info staat letterlijk dat Curtis niet van het succes kon genieten, omdat hij zichzelf verhing ..... juist

Lekker! Silent Lucidity nu.

'Het is een awesome gitaarrif zegt pietje puk uit blablabla', aldus de DJ terwijl hij over de bewuste riff van Plug in Baby heen lult....

Love Will Tear Us Apart, Silent Lucidity en Plug In Baby zo kort achter elkaar. Wat een fenomenaal kwartiertje! Dat was meteen 20 procent van mijn stemmen.

Dat Hans Schiffers door intro's heenlult en het over Love Will Never Tear Us Apart heeft is natuurlijk doodzonde, maar de goede muziek is toch het belangrijkste.

Vind ik ook.

Ik hoorde Robin Thicke en Beyoncé, dat zijn dan momenten dat je besluit de radio even uit te zetten. Ware het niet dat wat daarna komt weer alleraardigst kan zijn. Je begrijpt ook niet wat mensen aan de muziek van dat soort artiesten vinden. Maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk.

stoepkrijt schreef:
Love Will Never Tear Us Apart

B-R-I-L-J-A-N-T

musician schreef:
Vind ik ook.

Ik hoorde Robin Thicke en Beyoncé, dat zijn dan momenten dat je besluit de radio even uit te zetten. Ware het niet dat wat daarna komt weer alleraardigst kan zijn. Je begrijpt ook niet wat mensen aan de muziek van dat soort artiesten vinden. Maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk.

Sorry, maar dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Ik vind die muziek ook geen reet aan, maar het is helaas zo'n beetje het beste wat tegenwoordig via de standaardkanalen tot je komt.

Mr. Rock schreef:
'Het is een awesome gitaarrif zegt pietje puk uit blablabla', aldus de DJ terwijl hij over de bewuste riff van Plug in Baby heen lult....

Ik vind het vele malen kwalijker dat er door het hele intro van 'Teardrop' heen werd gepraat, terwijl de opbouw van het intro juist zo mooi is.

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik vind het vele malen kwalijker dat er door het hele intro van 'Teardrop' heen werd gepraat, terwijl de opbouw van het intro juist zo mooi is.
Inderdaad. Dat intro is echt van groot belang voor de rest van het nummer. Toch heb ik ontzettend genoten van de rest van het nummer en ben ik weer gaan twijfelen of Teardrop toch niet nét wat beter is dan Unfinished Sympathy.
Ach, ik heb op allebei gestemd, dus het maakt niet zoveel uit.

Du op de radio

Nu Barcelona van Freddy & Montserrat, wie verzint het om die in de lijst te stemmen

Een hoop mensen dus, gezien de positie van de plaat in de lijst. Wellicht alle fan van de bezongen spaanse plaats door een goede vakantie die ze daar hebben gehad. Een soort van soundtrack van hun leven dus....

Mr. Rock schreef:

Werd in z'n geheel gedraaid, maar Sander de Heer bekende wel dat hij een potje mens-erger-je-niet aan het spelen was tijdens de plaat. Dat kan met een 23 minuten durende track. Echoes stond wel hard aan, dat dan weer wel

Als ze Echoes wel voor de volle 23 minuten kunnen draaien, wat weerhoudt ze er dan van hetzelfde respect aan andere platen te tonen? The End werd ook weer afgekapt.
Lijkt me tijd voor een Q&A tussen de redactie van de Top2000 en het Musicmeter-forum om alle vragen eens en voor altijd gesteld en beantwoord te krijgen!

stoepkrijt schreef:
Dat Hans Schiffers door intro's heenlult en het over Love Will Never Tear Us Apart heeft is natuurlijk doodzonde, maar de goede muziek is toch het belangrijkste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.