Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2009, 20:46 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vind De Tijdloze anders een prima aller tijden lijst hoor.
(quote)
Ik vind De Tijdloze anders een prima aller tijden lijst hoor.
2000x beter dan die Leo Blokhuis radio2 rommel
De Tijdloze zou ik toch echt voor mijn plezier opzetten, top2000 niet bepaald ..
0
geplaatst: 23 december 2009, 20:52 uur
De top-1000 van Q-music verschilt tenslotte nauwelijks van Radio 2 top-2000.
Ook daar vind ik lang niet alles goed - ik loop niet warm voor Black Eyed Peas, Rood van Marco Borsato, Always van Bon Jovi, the Killers en zeker niet voor Kane - maar de meeste nummers vind ik aardig tot prima.
De laatste jaren vind ik de Belgische hitlijsten ook beter dan de Nederlandse, voordien was het steeds anders geweest. Gossip, Editors, Empire of the Sun, U2 en Absynthe Minded in de Ultratop-100 van 2009.
Ook daar vind ik lang niet alles goed - ik loop niet warm voor Black Eyed Peas, Rood van Marco Borsato, Always van Bon Jovi, the Killers en zeker niet voor Kane - maar de meeste nummers vind ik aardig tot prima.
Lost Highway schreef:
Daarbuiten zijn al onze stations een conservatief drama, ondanks het feit dat onze hitlijsten elk jaar beter worden.
Daarbuiten zijn al onze stations een conservatief drama, ondanks het feit dat onze hitlijsten elk jaar beter worden.
De laatste jaren vind ik de Belgische hitlijsten ook beter dan de Nederlandse, voordien was het steeds anders geweest. Gossip, Editors, Empire of the Sun, U2 en Absynthe Minded in de Ultratop-100 van 2009.
0
geplaatst: 23 december 2009, 21:03 uur
Ik ben vooral blij met een grote verscheidenheid aan hitlijsten, ook al volg ik de top 1000 van Q-music niet zo.
Bij een lijst met 2000 nummers is het onmogelijk om ze alle 2000 goed te vinden of alle 2000 slecht, dat is natuurlijk ook onzin.
Ik luister meestal wel naar grote delen van de Top 2000 (langdurige autoritjes met de kerstdagen!), ook al is het merendeel overbekend.
Móchten we daarentegen ooit de mogelijkheid krijgen de mumeladder jaarlijks uit te kunnen zenden, dán zou ik waarschijnlijk de meeste nummers daarvan liever willen horen.
Bij een lijst met 2000 nummers is het onmogelijk om ze alle 2000 goed te vinden of alle 2000 slecht, dat is natuurlijk ook onzin.
Ik luister meestal wel naar grote delen van de Top 2000 (langdurige autoritjes met de kerstdagen!), ook al is het merendeel overbekend.
Móchten we daarentegen ooit de mogelijkheid krijgen de mumeladder jaarlijks uit te kunnen zenden, dán zou ik waarschijnlijk de meeste nummers daarvan liever willen horen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2009, 21:43 uur
The Oath schreef:
De radio2 is ook van een bedroefend niveau. Met Barry White, ABBA
De radio2 is ook van een bedroefend niveau. Met Barry White, ABBA
ABBA en Barry White bedroevend niveau???

0
Lost Highway
geplaatst: 23 december 2009, 21:46 uur
Barry White
Dat My First ding moet één van de meest overschatte songs ooit zijn, vreselijk gewoon. Als ik me niet vergis heeft dat zelfs in onze Radio 2 top 1000 al op nummer 1 gestaan.
Dat My First ding moet één van de meest overschatte songs ooit zijn, vreselijk gewoon. Als ik me niet vergis heeft dat zelfs in onze Radio 2 top 1000 al op nummer 1 gestaan.
0
geplaatst: 23 december 2009, 21:48 uur
Barry White was wel mooi de voorloper van de Death Metal.
Hij was de eerste artiest die een microfoon achter in zijn keel stopte.
Hij was de eerste artiest die een microfoon achter in zijn keel stopte.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2009, 21:49 uur
Mjuman schreef:
Dat was ook meer bij wijze van spreken - als je alle teksten van iedereen letterlijk neemt ("loop naar de maan", "je kunt mijn rug op", "ik zie weer beren op de weg") , heb je een zwaar leven.
Aan de andere kant, als ik naar jouw toptien kijk, snap ik je uitspraak wel; daar staan max. 2 albums in die ik zou willen/kunnen draaien. Ik heb heb een lichte allergie t.a..v. rock (MOR, AOR, hard etc), en daarmee kan ik goed leven - meestal vind ik rock redelijk overspannen en ongeloofwaardig macho-gedoe. En verder sommige muziek vind ik niet mooi, maar die draai ik toch - het gaat nl niet om mooi, maar om wat muziek (met) je doet - gek hè?
(quote)
Dat was ook meer bij wijze van spreken - als je alle teksten van iedereen letterlijk neemt ("loop naar de maan", "je kunt mijn rug op", "ik zie weer beren op de weg") , heb je een zwaar leven.
Aan de andere kant, als ik naar jouw toptien kijk, snap ik je uitspraak wel; daar staan max. 2 albums in die ik zou willen/kunnen draaien. Ik heb heb een lichte allergie t.a..v. rock (MOR, AOR, hard etc), en daarmee kan ik goed leven - meestal vind ik rock redelijk overspannen en ongeloofwaardig macho-gedoe. En verder sommige muziek vind ik niet mooi, maar die draai ik toch - het gaat nl niet om mooi, maar om wat muziek (met) je doet - gek hè?
Ik begrijp niet precies wat mijn uitspraak te maken heeft met mijn top 10 om eerlijk te zijn?
0
geplaatst: 23 december 2009, 22:42 uur
Lost Highway schreef:
Barry White
Barry White
Dat My First ding moet één van de meest overschatte songs ooit zijn, vreselijk gewoon. Als ik me niet vergis heeft dat zelfs in onze Radio 2 top 1000 al op nummer 1 gestaan. Die bronzige zeekoe?
0
pretfrit
geplaatst: 24 december 2009, 00:21 uur
orbit schreef:
Die bronzige zeekoe?
(quote)
Die bronzige zeekoe?
De vrouwtjes zijn er anders dol op.
Eerst Barry om ze wat op te geilen en dan A Wholle Lotte Love Van Zeppelin voor de actie.
Waarom denk je dat ingeslapen nederland zo dol is op de top 2000?
Nee kerel, daar kan de Cure niet tegenop.
0
geplaatst: 24 december 2009, 00:37 uur
pretfrit schreef:
Eerst Barry om ze wat op te geilen en dan A Wholle Lotte Love Van Zeppelin voor de actie.
(quote)
Ja, met Jan Smit nog hoger in de lijst is het duidelijk dat Nederland al hitsig wordt van The second waltz van André Rieu tijdens de kerst.. inderdaad kan en moet The Cure daar vooral niet tegenop

Veel plezier met je oude hobbelpaard desalniettemin, sexbeest van MuMe.
0
geplaatst: 24 december 2009, 02:43 uur
The Oath schreef:
De lijst van Q-music vind ik kei-belachelijk.
Als je met Robbie Williams, Bon Jovi, Anouk en Snow Patrol in je top20 staat....
De lijst van Q-music vind ik kei-belachelijk.

Als je met Robbie Williams, Bon Jovi, Anouk en Snow Patrol in je top20 staat....
Wat is er mis met Snow Patrol? Die horen gewoon thuis in de top 20. Het liefst zie ik ze volgend jaar in de top 10.
0
geplaatst: 24 december 2009, 09:20 uur
Hier even een lijstje van nummers die nog nooit ook maar de keuzelijst hebben gehaald. Ik heb maar even gekozen voor de jaren 50 t/m 80, omdat vanaf de jaren 90 sowieso wel erg veel ontbreekt.
Uit mijn iTunes-lijst:
Sh-Boom Crew Cuts 1954
Sixteen Tons Tennessee Ernie Ford 1956
Mystery Train Elvis Presley 1956
Splish Splash Bobby Darin 1958
All Shook Up Elvis Presley 1958
Dream Lover Bobby Darin 1959
Rave On Buddy Holly 1959
Theme from A Summer Place Percy Faith 1959
Handyman Jimmy Jones 1960
The Night Has A 1000 Eyes Bobby Vee 1963
Anytime At All Beatles 1964
A Well Respected Man Kinks 1965
Game Of Love Wayne Fontana & The Mindbenders 1965
Naast Jou Boudewijn de Groot 1966
It's the Same Old Song Four Tops 1966
I Can't Help Myself Four Tops 1967
Creeque alley Mamas & Papas 1967
You Never Give Me Your Money Beatles 1968
Happiness Is A Warm Gun Beatles 1968
Yesterday Has Gone Cupid's Inspiration 1968
A Time for Us Henry Mancini 1968
Girl Of Independent Means Honeybus 1968
Angel Of The Morning P.P. Arnold 1968
Midnight Cowboy Theme John Barry 1969
Wigwam Bob Dylan 1970
Chestnut Mare Byrds 1970
Respect Yourself Staple Singers 1970
I'm Still Waiting Diana Ross 1971
Summertime summertime Hobbyhorse 1972
A Hard Rain's gonna Fall Bryan Ferry 1973
Cats in the Cradle Harry Chapin 1974
A Glass Of Champagne Sailor 1976
Girls Talk Dave Edmunds 1979
Sweet Lui-Louise Ironhorse 1979
Stomp The Brothers Johnson 1980
Der Kommisar Falco 1982
Major Tom (Völlig losgelöst) Peter Schilling 1983
Sounds like a melody Alphaville 1984
Each Word's A Beat of My Heart Mink DeVille 1984
Skin Deep Stranglers 1984
Always The Sun Stranglers 1986
Tears Run Rings Marc Almond 1988
It's The End of the World REM 1988
Uit mijn iTunes-lijst:
Sh-Boom Crew Cuts 1954
Sixteen Tons Tennessee Ernie Ford 1956
Mystery Train Elvis Presley 1956
Splish Splash Bobby Darin 1958
All Shook Up Elvis Presley 1958
Dream Lover Bobby Darin 1959
Rave On Buddy Holly 1959
Theme from A Summer Place Percy Faith 1959
Handyman Jimmy Jones 1960
The Night Has A 1000 Eyes Bobby Vee 1963
Anytime At All Beatles 1964
A Well Respected Man Kinks 1965
Game Of Love Wayne Fontana & The Mindbenders 1965
It's the Same Old Song Four Tops 1966
I Can't Help Myself Four Tops 1967
Creeque alley Mamas & Papas 1967
You Never Give Me Your Money Beatles 1968
Happiness Is A Warm Gun Beatles 1968
Yesterday Has Gone Cupid's Inspiration 1968
A Time for Us Henry Mancini 1968
Girl Of Independent Means Honeybus 1968
Angel Of The Morning P.P. Arnold 1968
Midnight Cowboy Theme John Barry 1969
Wigwam Bob Dylan 1970
Chestnut Mare Byrds 1970
Respect Yourself Staple Singers 1970
I'm Still Waiting Diana Ross 1971
Summertime summertime Hobbyhorse 1972
A Hard Rain's gonna Fall Bryan Ferry 1973
Cats in the Cradle Harry Chapin 1974
A Glass Of Champagne Sailor 1976
Girls Talk Dave Edmunds 1979
Sweet Lui-Louise Ironhorse 1979
Stomp The Brothers Johnson 1980
Der Kommisar Falco 1982
Major Tom (Völlig losgelöst) Peter Schilling 1983
Sounds like a melody Alphaville 1984
Each Word's A Beat of My Heart Mink DeVille 1984
Skin Deep Stranglers 1984
Always The Sun Stranglers 1986
Tears Run Rings Marc Almond 1988
It's The End of the World REM 1988
0
pretfrit
geplaatst: 24 december 2009, 10:08 uur
Jord schreef:
Hier even een lijstje van nummers die nog nooit ook maar de keuzelijst hebben gehaald.
Hier even een lijstje van nummers die nog nooit ook maar de keuzelijst hebben gehaald.
het is schandaligdat er nog geen kamervragen zijn gesteld

zouden er nou nog meer nummers zijn die nog nooit ook maar de keuzelijst hebben gehaald?
0
crimsogenerator
geplaatst: 24 december 2009, 10:10 uur
dream theater pull me under
vraag er al 3 jaar naar
vraag er al 3 jaar naar
0
geplaatst: 24 december 2009, 10:16 uur
Ik weet nog wel een paar Merzbow-trackjes die ook voortdurend het onderspit delven.
0
geplaatst: 24 december 2009, 10:18 uur
pretfrit schreef:
zouden er nou nog meer nummers zijn die nog nooit ook maar de keuzelijst hebben gehaald?
Nee, ik denk dat dit het wel zo'n beetje is. Desalniettegenstaande nog altijd een grof schandaal natuurlijk.
0
crimsogenerator
geplaatst: 24 december 2009, 10:33 uur
ik kom net ergens achter. in 2000 stond starless van king crimson eenmalig in de top 2000. geweldig. ik hoop dat,dat nog een keer gebeurt.
0
geplaatst: 24 december 2009, 10:33 uur
Dit is een rare. Is Boudewijn de Groot niet de knuffelartiest van radio 2, en is dit niet één van zijn onomstreden klassiekers? Of is er een quotum ofzo?
Dit is een rare. Is Boudewijn de Groot niet de knuffelartiest van radio 2, en is dit niet één van zijn onomstreden klassiekers? Of is er een quotum ofzo?
0
pretfrit
geplaatst: 24 december 2009, 10:44 uur
GrafGantz schreef:
Nee, ik denk dat dit het wel zo'n beetje is. Desalniettegenstaande nog altijd een grof schandaal natuurlijk.
(quote)
ik denk dat het een complot is.
van een groep mensen
maar ik noem geen namen
(edit: dan moet ik iedereen opnoemen die gestemd heeft...
daar kan ik niet aan beginnen. Moet nog kerstboodschappen doen)
0
geplaatst: 24 december 2009, 12:58 uur
Ik denk dat we op basis van deze verpletterende lijst maar een eigen alternatieve MuMe ladder moeten organiseren.. "de geweigerde top13" ofzoiets.
0
crimsogenerator
geplaatst: 24 december 2009, 16:57 uur
mischien zouden wij met zijn alle ook een top 2000 moeten maken. zou waarschijnlijk veel gevarieerder zijn dan die van radio 2.
0
geplaatst: 24 december 2009, 17:00 uur
0
geplaatst: 24 december 2009, 17:08 uur
Sterker nog, de voorbereiding voor de 4e editie is net gestart en hier kun je ook nog zelf nummers voor inbrengen, e.e.a. valt na te lezen in dit topic:
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
0
geplaatst: 25 december 2009, 11:25 uur
pretfrit schreef:
het is schandalig
dat er nog geen kamervragen zijn gesteld
het is schandaligdat er nog geen kamervragen zijn gesteld

Bedankt voor je geestige bijdrage!
Misschien had ik even bij mijn lijst moeten schrijven dat de nummers in de lijst voldoen aan 'het Radio 2-profiel' en dat ze in de Top 40 hebben gestaan (of in voorgangers ervan). Bovendien zijn het overwegend leuke hits.
0
pretfrit
geplaatst: 25 december 2009, 11:50 uur
Jord schreef:
Misschien had ik even bij mijn lijst moeten schrijven dat de nummers in de lijst voldoen aan 'het Radio 2-profiel' en dat ze in de Top 40 hebben gestaan (of in voorgangers ervan).
Misschien had ik even bij mijn lijst moeten schrijven dat de nummers in de lijst voldoen aan 'het Radio 2-profiel' en dat ze in de Top 40 hebben gestaan (of in voorgangers ervan).
...en dan nog blijft het een collectief samengestelde lijst.
Het individueel gemekker over nummers die er niet instaan is (in mijn optiek) ongelooflijk zinloos. Wat je eigenlijk doet is de rest van de (duizenden) stemmers de schuld geven van het schandalige feit dat dat ene nummer wat jij zo goed vind er niet in staat...en dat terwijl die duizenden stemmers ook allemaal een "dat ene nummertje" in de lijst willen hebben
Als een ieder even voor zichzelf zou nagaan wat de top 2000 inhoud, wat het pretendeerd te zijn, en hoe hij samengesteld wordt, blijft er weinig te zeuren over..
...dat is natuurlijk jammer

0
titan (crew)
geplaatst: 25 december 2009, 11:55 uur
pretfrit schreef:
Het individueel gemekker over nummers die er niet instaan is (in mijn optiek) ongelooflijk zinloos.
Het individueel gemekker over nummers die er niet instaan is (in mijn optiek) ongelooflijk zinloos.
Inderdaad ja, ergerlijk is dat. Je zou het gastenboek van radio 2 eens moeten lezen. Hele volksstammen die de top 2000 een k*tlijst vinden omdat hun favoriete plaatje er niet of te laag in staat. Get a life.....
0
pretfrit
geplaatst: 25 december 2009, 12:07 uur
titan schreef:
Inderdaad ja, ergerlijk is dat. Je zou het gastenboek van radio 2 eens moeten lezen. Hele volksstammen die de top 2000 een k*tlijst vinden omdat hun favoriete plaatje er niet of te laag in staat. Get a life.....
(quote)
Ik heb het gelezen, en kon er in eerste instantie om lachen...
Daar moeten we dan de (figuurlijke) oorlog mee winnen...Je schaamt/ergert je kapot.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.