Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:11 uur
Ik vind de top 2000 met name zo kwalitatief uitermate teleurstellend omdat er maar 4 goede nummers in staan. En ik vind het ook nog eens zo vreselijk omdat Leon Blokvis elke keer weer met zijn wikipedia weetjes komt over bands die iedereen al goed kent. Nooit zoeken ze het onbekenden op, want dat vinden Leon Blokvis en Mathijs 'kijk mij eens snel praten' van Niewkerk maar eng.
"Zullen we vanavond maar Guus Meeuwis uitnodigen voor onze quiz" tv levert het op.
Radio 2000 afzeiken is gewoon te leuk.
Het kan mij namelijk verder echt niets interesseren dat Queen de komende 32 jaar nog op nummer 1 zal staan.
"Zullen we vanavond maar Guus Meeuwis uitnodigen voor onze quiz" tv levert het op.
Radio 2000 afzeiken is gewoon te leuk.
Het kan mij namelijk verder echt niets interesseren dat Queen de komende 32 jaar nog op nummer 1 zal staan.
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:16 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind de top 2000 met name zo kwalitatief uitermate teleurstellend omdat er maar 4 goede nummers in staan.
Ik vind de top 2000 met name zo kwalitatief uitermate teleurstellend omdat er maar 4 goede nummers in staan.

Welke vier vind je wel goed?
0
titan (crew)
geplaatst: 25 december 2009, 12:17 uur
Even een leuk citaat uit het gastenboek van radio 2 (let vooral op de uitroeptekens):
He!!! waar is Britney Spears gebleven?? ik bedoel, kom op zeg, Coldplay staat erin, Amy Macdonald, zag ik geloof ik ook veel te hoog staan, al die dingen, zouden er echt uit moeten...en Ramses Shaffy, ik bedoel, oke, hij is overleden, maar dat betekent niet dat hij gelijk 3 liedjes in de top 10 mag hebben!!! ik ken maar eentje van hem!!! klopt helemaal niks van de lijst van dit jaar!!!
He!!! waar is Britney Spears gebleven?? ik bedoel, kom op zeg, Coldplay staat erin, Amy Macdonald, zag ik geloof ik ook veel te hoog staan, al die dingen, zouden er echt uit moeten...en Ramses Shaffy, ik bedoel, oke, hij is overleden, maar dat betekent niet dat hij gelijk 3 liedjes in de top 10 mag hebben!!! ik ken maar eentje van hem!!! klopt helemaal niks van de lijst van dit jaar!!!
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:19 uur
Sandokan-veld schreef:

(quote)

Vier is een symbolisch getal.
Ik zou het niet weten als antwoord klinkt weer zo dom.
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:27 uur
pretfrit schreef:
Wat je eigenlijk doet is de rest van de (duizenden) stemmers de schuld geven van het schandalige feit dat dat ene nummer wat jij zo goed vind er niet in staat...en dat terwijl die duizenden stemmers ook allemaal een "dat ene nummertje" in de lijst willen hebben
Wat je eigenlijk doet is de rest van de (duizenden) stemmers de schuld geven van het schandalige feit dat dat ene nummer wat jij zo goed vind er niet in staat...en dat terwijl die duizenden stemmers ook allemaal een "dat ene nummertje" in de lijst willen hebben
Klaag ik? Nee toch?
Ik verbaas mij. Dat is een andere emotie.
De enige die mekkert, ben jij.
0
pretfrit
geplaatst: 25 december 2009, 12:32 uur
Jord schreef:
Klaag ik? Nee toch?
(quote)
Klaag ik? Nee toch?
klopt, ik ben een ongelooflijke mekkeraar
prettige feestdagen

(je had "je" als "men" moeten lezen of had ik moetn schrijven)
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:46 uur
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:46 uur
0
geplaatst: 25 december 2009, 12:58 uur
titan schreef:
Even een leuk citaat uit het gastenboek van radio 2 (let vooral op de uitroeptekens):
Echte kenner, haha briljant

0
geplaatst: 25 december 2009, 19:19 uur
crimsogenerator schreef:
mischien zouden wij met zijn alle ook een top 2000 moeten maken. zou waarschijnlijk veel gevarieerder zijn dan die van radio 2.
mischien zouden wij met zijn alle ook een top 2000 moeten maken. zou waarschijnlijk veel gevarieerder zijn dan die van radio 2.
Nou, dat denk ik juist niet. Of het uiteindelijk een betere of slechtere lijst wordt laat ik in het midden, maar hij zal hoe dan ook juist minder gevarieerd zijn, want hij wordt alleen samengesteld door gebruikers van MuMe en de gemiddelde smaak daarvan vind ik juist vrij eenzijdig. In de top 2000 komen enerzijds bands voor als Radiohead, Kings of Leon, Muse, Nirvana, Pearl Jam, the Cure, the Killers, R.E.M., Novastar etc. (zeg maar de smaak van de gemiddelde MuMe'er). Maar daarnaast vind je daarin ook compleet andere muziek die in een MuMe lijst ondenkbaar zou zijn, zoals Jacques Brel, Charles Aznavour, Wim Sonneveld, Kelly Family en BZN.
En nog heel veel muziek van uiteenlopende artiesten als Dolly Dots, Beatles, Queen, Edith Piaf, the Sweet, AC/DC, Jan Smit, Kylie Minogue, Jim Reeves, Kansas, David Bowie, Aretha Franklin, Within Temptaton, Blue Diamonds, Katie Melua en the Clash.
Kortom, heel veel genres uit de muziekgeschiedenis zullen niet tot nauwelijks in een MuMe lijst voorkomen, zoals muziek van vóór 1970, nederlandse smartlappen/levensliederen, oude soul en disco klassiekers, jazz, Franse chansons, klassiek, reggae, symfonische rock/AOR, lovesongs, 50's rock & roll etc.., dat maakt een MuMe lijst bij voorbaat al minder breed.
0
geplaatst: 25 december 2009, 22:20 uur
Symfo, AOR zal er helaas toch echt wel in voorkomen hoor, kijk nog maar eens goed naar die MuMe smaak 
Verder vergeet je even enkele genres die in de radio top2000 niet voorkomen, maar door een MuMe lijst juist wel.. hiphop, triphop, allerhande electronica, shoegaze, noise, industrial, cybergoth, ebm, krautrock, indierock, britpop, black metal, death metal, postrock etc etc.. Er is nog wel wat meer dan Nirvana, Muse of Radiohead hoor.

Verder vergeet je even enkele genres die in de radio top2000 niet voorkomen, maar door een MuMe lijst juist wel.. hiphop, triphop, allerhande electronica, shoegaze, noise, industrial, cybergoth, ebm, krautrock, indierock, britpop, black metal, death metal, postrock etc etc.. Er is nog wel wat meer dan Nirvana, Muse of Radiohead hoor.
0
Sheplays
geplaatst: 25 december 2009, 22:30 uur
Robinson schreef:
Nou, dat denk ik juist niet. Of het uiteindelijk een betere of slechtere lijst wordt laat ik in het midden, maar hij zal hoe dan ook juist minder gevarieerd zijn, want hij wordt alleen samengesteld door gebruikers van MuMe en de gemiddelde smaak daarvan vind ik juist vrij eenzijdig. [ ]Kortom, heel veel genres uit de muziekgeschiedenis zullen niet tot nauwelijks in een MuMe lijst voorkomen, zoals muziek van vóór 1970, nederlandse smartlappen/levensliederen, oude soul en disco klassiekers, jazz, Franse chansons, klassiek, reggae, symfonische rock/AOR, lovesongs, 50's rock & roll etc.., dat maakt een MuMe lijst bij voorbaat al minder breed.
(quote)
Nou, dat denk ik juist niet. Of het uiteindelijk een betere of slechtere lijst wordt laat ik in het midden, maar hij zal hoe dan ook juist minder gevarieerd zijn, want hij wordt alleen samengesteld door gebruikers van MuMe en de gemiddelde smaak daarvan vind ik juist vrij eenzijdig. [ ]Kortom, heel veel genres uit de muziekgeschiedenis zullen niet tot nauwelijks in een MuMe lijst voorkomen, zoals muziek van vóór 1970, nederlandse smartlappen/levensliederen, oude soul en disco klassiekers, jazz, Franse chansons, klassiek, reggae, symfonische rock/AOR, lovesongs, 50's rock & roll etc.., dat maakt een MuMe lijst bij voorbaat al minder breed.

(geen woorden hiervoor)
0
geplaatst: 25 december 2009, 22:41 uur
Robinson schreef:
Maar daarnaast vind je daarin ook compleet andere muziek die in een MuMe lijst ondenkbaar zou zijn, zoals Jacques Brel, Charles Aznavour, Wim Sonneveld, Kelly Family en BZN.
En nog heel veel muziek van uiteenlopende artiesten als Dolly Dots, Beatles, Queen, Edith Piaf, the Sweet, AC/DC, Jan Smit, Kylie Minogue, Jim Reeves, Kansas, David Bowie, Aretha Franklin, Within Temptaton, Blue Diamonds, Katie Melua en the Clash.
Kortom, heel veel genres uit de muziekgeschiedenis zullen niet tot nauwelijks in een MuMe lijst voorkomen, zoals muziek van vóór 1970, nederlandse smartlappen/levensliederen, oude soul en disco klassiekers, jazz, Franse chansons, klassiek, reggae, symfonische rock/AOR, lovesongs, 50's rock & roll etc.., dat maakt een MuMe lijst bij voorbaat al minder breed.
Maar daarnaast vind je daarin ook compleet andere muziek die in een MuMe lijst ondenkbaar zou zijn, zoals Jacques Brel, Charles Aznavour, Wim Sonneveld, Kelly Family en BZN.
Je kunt de MusicMeter Top 2000 terugvinden in het MuMeLadder 2009 #1 topic, wel even wat pagina's terugbladeren.
En je kunt 'm ook op verschillende plaatsen downloaden:
of via: MuMeLadder 2009 - Top 2000
Ik zal niet beweren dat ie gevarieerder is dan de Radio 2 Top 2000 maar ik denk wel dat je zult moeten toegeven dat ie een stuk gevarieerder is dan je wellicht verwacht had.
Artiesten die je noemt zoals Abba (4x), Brel (4x), Sonneveld, Piaf (2x) etc staan ook gewoon in onze lijst, ook een AC/DC, Queen, Bowie (staat zelfs op nummer 3) staan er volop in en the Beatles zijn zelfs zowat de meest voorkomende artiest in de lijst.
En wat betreft de verdeling over de decennia, dat valt ook reuze mee hoor:
50's/60's: 14 %
70%: 17 %
80's: 23 %
90's: 24 %
00's: 22 %
0
geplaatst: 25 december 2009, 22:41 uur
Rhythm & Poetry schreef:
En waarom staan er praktisch geen kwalitatief (wat dat ook moge zijn) nummers in de lijst? Omdat er geen hip hop instaat (sorry, inkoppertje)? Ik weet dat jij en Orbit graag zeiken over inhoud van de lijst, maar kom dan met valide argumenten in plaats van het gezwam over eenheidsworst en "oude lullen" muziek. Zoals titan en pretfrit ook al hebben gezegd, het blijft onmogelijk om iedereen te plezieren en in een nationale toplijst zal het individu altijd ondergeschikt zijn aan de grote massa. Het lijkt mij nogal sadomasochistisch om te blijven zeuren over inhoud van een lijst die je tegenstaat als er daarnaast zoveel alternatieven zijn.
0
geplaatst: 25 december 2009, 23:47 uur
Maar L_T_B toch, iedereen weet denk ik zo'n beetje dat ik naast hiphop heel wat andere genre's sterk kan waarderen. Het is meer dat ik nergens verrast word, nooit als de top 2000 bij ons thuis op staat (en geloof me die staat vaak op) denk ik: goh wat een leuk nummer, ik ken het nog niet maar wil er nog wat meer van weten. Het zijn allemaal de zelfde soort liedjes, en is er eens een debiel modern hitje (iets met 9 miljard fietsen) dan plaatsen we het er ook gewoon in.
Dat hiphop er niet in staat, beschouw ik daarom alleen maar als een zegen. Ik moet er niet aan denken dat de radio 2000 liefhebber besmet wordt met een track waar in een stevige doch inhoudelijke manier gesproken wordt.
Kyteman daarentegen vinden ze wel een held, want hij is zo spontaan en grappig. Daarom mocht hij twee keer bij de wereld draait door komen, en verhip nu staat hij ook nog in de top 2000.
Dat hiphop er niet in staat, beschouw ik daarom alleen maar als een zegen. Ik moet er niet aan denken dat de radio 2000 liefhebber besmet wordt met een track waar in een stevige doch inhoudelijke manier gesproken wordt.
Kyteman daarentegen vinden ze wel een held, want hij is zo spontaan en grappig. Daarom mocht hij twee keer bij de wereld draait door komen, en verhip nu staat hij ook nog in de top 2000.
0
LocoHermano
geplaatst: 25 december 2009, 23:48 uur
El Ninjo schreef:
Je kunt de MusicMeter Top 2000 terugvinden in het MuMeLadder 2009 #1 topic, wel even wat pagina's terugbladeren.
Ik zal niet beweren dat ie gevarieerder is dan de Radio 2 Top 2000 maar ik denk wel dat je zult moeten toegeven dat ie een stuk gevarieerder is dan je wellicht verwacht had.
Bedankt voor het plaatsen van de link
, wist nog niet van het bestaan van die lijst. En nee, gevarieerder dan die van Radio 2 is ie zeker niet, wel een stuk beter (naar mijn mening). Dat de 'help, waar is mijn prozac' bandjes, zoals The Cure (19 keer! in de lijst) The Smiths en Joy Division hier bovenin meedraaien, mag geen verrassing heten.
0
geplaatst: 26 december 2009, 00:13 uur
Beter dan die "kijk mij eens geil op mijn gitaar staan tokkelen met mijn wilde borsthaar en strakke glitterbroek met wijde pijpen voor de backstage groupies en mijn eigen ego" bandjes waar de radio2 programmamakers kennelijk in zijn gebleven.
0
geplaatst: 26 december 2009, 00:42 uur
orbit schreef:
Beter dan die "kijk mij eens geil op mijn gitaar staan tokkelen met mijn wilde borsthaar en strakke glitterbroek met wijde pijpen voor de backstage groupies en mijn eigen ego" bandjes waar de radio2 programmamakers kennelijk in zijn gebleven.
Misschien moeten we je Pavlov als ondertitel geven.

0
geplaatst: 26 december 2009, 01:04 uur
herman schreef:
!!!Citeert Orbit "Beter dan die "kijk mij eens geil op mijn gitaar staan tokkelen met mijn wilde borsthaar en strakke glitterbroek met wijde pijpen voor de backstage groupies en mijn eigen ego" bandjes waar de radio2 programmamakers kennelijk in zijn gebleven."einde citaat!!!
!!!Citeert Orbit "Beter dan die "kijk mij eens geil op mijn gitaar staan tokkelen met mijn wilde borsthaar en strakke glitterbroek met wijde pijpen voor de backstage groupies en mijn eigen ego" bandjes waar de radio2 programmamakers kennelijk in zijn gebleven."einde citaat!!!
Kijk: Herman als bewaker van Pavlov's bell - dat zien we graag; tenminste één klokkenluider die de kleper kent!
0
geplaatst: 26 december 2009, 09:28 uur
Er wordt wat afgeklaagd hier over de Top2000. Ik wil graag een lans breken voor de Top 2000. Dankzij deze lijst heb ik enorm veel goede nummers ontdekt.
En waar en wanneer hoor je nou Capital Punishment van Sandy Coast (net gedraaid)?
En waar en wanneer hoor je nou Capital Punishment van Sandy Coast (net gedraaid)?
0
geplaatst: 26 december 2009, 09:58 uur
Je hebt ook gelijk.
Het is onmogelijk om 2000 platen niet goed te vinden. Natuurlijk staat er veel in dat je persoonlijk misschien niet zou kiezen, dat is wat anders.
Maar zolang er ook nummers in staan van The Doors, Pink floyd en veel van dat soort 'oudjes' kan er onmogelijk sprake zijn een volledig slechte lijst.
Overbekend allemaal, maar dat is nu eenmaal de Grootste Gemene Deler rekenmethode.
Het is onmogelijk om 2000 platen niet goed te vinden. Natuurlijk staat er veel in dat je persoonlijk misschien niet zou kiezen, dat is wat anders.
Maar zolang er ook nummers in staan van The Doors, Pink floyd en veel van dat soort 'oudjes' kan er onmogelijk sprake zijn een volledig slechte lijst.
Overbekend allemaal, maar dat is nu eenmaal de Grootste Gemene Deler rekenmethode.
0
geplaatst: 26 december 2009, 10:02 uur
Wie helemaal niets goed vindt in de top 2000 is geen muziekliefhebber. Het zijn inderdaad vrijwel allemaal overbekende nummers (grootste gemene deler, inderdaad) maar daarom zijn het ook evergreens, ze zitten in ons collectief geheugen.
Capital Punishment van Sandy Coast is gewoon een prachtig nummer.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 december 2009, 10:35 uur
LucM schreef:
Ja, die kwam net voorbij in mijn eerste (en voorlopig ook maar weer even laatste) anderhalf uur top 2000. Kende dit nummer niet en dan kom je in deze contreien toch nog wel eens een aardige verrassing tegen. Jammer genoeg kom je ook wel eens een Willeke Alberti tegen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.