MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
royh schreef:
Nu even genieten van Rooster van Alice in Chains, die aanvankelijk als Living Doll werd ingestart door mevrouw de Bruijn .
Would is overigens behoorlijk gestegen (van de 1900-range naar 579: en terecht).

Ja mevrouw De Bruijn heeft de knopjes nog niet helemaal onder controle. Wat mij dan weer geruststelt, ik dacht dat het alleen bij Orinoco Radio gebeurde dat we wel eens de verkeerde plaat instarten

aerobag schreef:
Ik vind het wel opvallend dat er ineens aanzienlijk meer nieuwkomers zijn van al langer bestaande 'alternatieve' bands zoals arcade fire, pixies, eels, editors, gorillaz, nick cave. zouden er dit jaar nu echt meer mensen op gestemd hebben of zijn ze toch al die jaren bewust uit de top 2000 gehaald?

Veel van die artiesten stonden dit jaar voor het eerst in de keuzelijst. Dan wordt er natuurlijk bijna automatisch meer op gestemd dan als je ze zelf als vrije keuze moet bedenken...

Of zoals bij een Arcade Fire er nog steeds niet echt overeenstemming is op welk nummer er nou gestemd moest worden.

Anarchy in the UK zeer welkom tussen toch wel veel gezapigheid. Goed voor het werktempo ook

Uurtje tussen 15 en 16 uur had tussen 3 en 4 uur gemoeten. Wat een horroruur zeg

Johnny Marrissey schreef:
Uurtje tussen 15 en 16 uur had tussen 3 en 4 uur gemoeten. Wat een horroruur zeg

Geen idee wat er verder nog gaat komen, maar Moby met Why Does My Heart... is natuurlijk helemaal niks mis mee.

/edit: en gevolgd door iets van het prima tweede Coldplay album. Nog geen klachten hier.

Met Moby en Coldplay is niets mis maar er komt ook wel Justin Bieber aan.

Als het een van z'n nieuwere singles is lijkt me dat ook helemaal geen probleem

Zodadelijk Rush! Volgens de app zou Stenders de albumversie moeten draaien van 5.03. Ben benieuwd

U2, Paul de Leeuw, The Script, Bieber of Owl City keertje los door blok heen kan ik nog prima aan, maar met z'n allen in 1 uur

Ja, nu wordt het toch afzien

Dat was 'm toch echt helemaal! Tevens de beste van dit uur imo.

Hebben jullie verder niks te doen ofzo? Kerst is voorbij toch?

Wie gaat er nou in hemelsnaam op Une Belle Histoire van Paul de Leeuw stemmen als je ook Michel Fugain kunt kiezen (wat gelukkig ook veel meer mensen doen)? Maar goed. Ik snap wel meer niet. Vind dat Bieber-nummer een van de betere van dit uur. En nee, ik had vijf jaar geleden ook niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. En ja, dat komt ook omdat het een vrij slap uur is.

Opvallend in opkomst de laaste jaren trouwens: Jolene van Dolly Parton.
Ging de laatste vijf jaar 770-445-436-221-154 Goede zaak.

Je weet niet wat je mist Herman.

starbright boy schreef:
Vind dat Bieber-nummer een van de betere van dit uur. En nee, ik had vijf jaar geleden ook niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. En ja, dat komt ook omdat het een vrij slap uur is.

Eens, eens en eens.

GrafGantz schreef:
Je weet niet wat je mist Herman.

Ik moet zeggen dat ik die paar uurtjes Top 2000 eergisteren wel weer genoeg was. Gister de hele dag op pad geweest en als ik vanavond thuis kom dan ben ik blij dat ik mijn eigen muziek weer kan draaien... Maar JB had ik best willen horen.

Ach, ik had voor vandaag geen plannen dus in plaats van "eigen" muziek staat de top 2000 op hier. Komende dagen klussen en verven buiten het bereik van stereo en televisie dus dan ga ik het weer missen.

We come 1 van Faithless

Grappig , ik zit net te denken hoe enorm gedateerd ik dat Faithless toch vind klinken,veel gedateerder dan genre- en tijdgenoten. De tand des tijds is er niet aardig voor geweest. Kon het toen goed hebben, maar vind het tegenwoordig erg matig.

Opvallend veel dalers in deze regio. Van de nummer 1299 t/m 1242 (58 nummers) zijn er 47 gedaald.

1280 t/m 1264 bestaat zelfs uit 16 dalers + één nieuwe.

Onbegrijpelijk voor mij dat jan en alleman naar de top-2000 luistert, boordevol oninteressante nummers (en, toegegeven ook wel eens een prima nummer), terwijl er zo ontzettend veel ontdekkingen op muziekgebied te doen zijn.

heartofsoul schreef:
Onbegrijpelijk voor mij dat jan en alleman naar de top-2000 luistert, boordevol oninteressante nummers (en, toegegeven ook wel eens een prima nummer), terwijl er zo ontzettend veel ontdekkingen op muziekgebied te doen zijn.

Ik vind wel meer dingen onbegrijpelijk. Zoals waarom mensen naar jazzmuziek luisteren, dat vind ik dan weer oninteressant. Maar de behoefte om dat bij populaire jazzalbums te komen melden heb ik niet echt...

Ja, ieder zijn meug...

heartofsoul schreef:

Dat ontdekken doe ik al 51 weken per jaar, vrijwel dagelijks. Beetje flauw om dan te gaan klagen over die ene week Top 2000. Al was je opmerking natuurlijk niet specifiek aan mij gericht, maar soit.

Zelf heb ik alleen vluchtig de lijst bekeken, en niet geluisterd. Heb er dus ook geen last van. Verwonder me alleen over de aantrekkingskracht ervan. Da's alles. Verder veel luisterplezier gewenst, waar je dan ook naar luistert.

Ik luister naar alles, behalve jazz

Ik heb net weer enorm genoten van Miles Davis - In a Silent Way (1969), nu eens kijken of de top 2000 ook nog iets leuks te bieden heeft.

Net als kaj, maar wat heeft dat hiermee in godsnaam te maken? Overigens, ik ben al heel lang geen muziekradioluisteraar meer en luister voornamelijk naar NPO Radio 1 en 4. NPO 2, 3 en 5 zij me veel te MOR. En nu houd ik er maar over op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:49 uur

geplaatst: vandaag om 12:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.