MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Dat Rattlesnakes er nog niet in staat

johan de witt schreef:
Dat Rattlesnakes er nog niet in staat

Belachelijk inderdaad, al vraag ik me af of dit nummer in staat is om op eigen kracht de Top 2000 te halen. Ik verbaas me over hoe moeilijk bijv. een Pulp het heeft (Common People). En de nummers van The Smiths staan ook echt laag. Neem een How Soon Is Now. Je zou denken: makkelijk in de top 200, maar nee hoor, onder Bruno Mars' Treasure en Waarom Nou Jij van Marco Borsato ergens in de 1500. Koekkoek.

Nou, wat een verrassing. Het gros van het Top 2000-publiek kan geen nummer van The Smiths opnoemen, als ze al van de band gehoord hebben.

Ah, het jaarlijkse onbegrip voor gevorderden -kijk ons kenners eens neerkijken- is weer begonnen

motel matches schreef:
Wel andrew bird maar geen sufjan stevens

En dan ook nog eens Capsized ?

vigil schreef:
Ah, het jaarlijkse onbegrip voor gevorderden -kijk ons kenners eens neerkijken- is weer begonnen

Tradities zijn er om in ere te houden

Erg jammer dat er maar 2 nummers van Sandy Coast in de keuzelijst staan (geen Capital Punishment , terwijl die wel jaren erin stond). Wel goed om te zien dat het aantal Tom Petty nummers is aangevuld. Die mag er wat mij betreft dit jaar wel terug in met een paar nummers.

Gaaf dat 'Erotic City' van Prince, als B-kantje, te vinden is in de stemlijst.

AstroStart schreef:
Belachelijk inderdaad, al vraag ik me af of dit nummer in staat is om op eigen kracht de Top 2000 te halen. Ik verbaas me over hoe moeilijk bijv. een Pulp het heeft (Common People). En de nummers van The Smiths staan ook echt laag. Neem een How Soon Is Now. Je zou denken: makkelijk in de top 200, maar nee hoor, onder Bruno Mars' Treasure en Waarom Nou Jij van Marco Borsato ergens in de 1500. Koekkoek.

Klopt, inderdaad absurd, vooral als je bedenkt dat ze nog niet zo lang geleden een top 80 van de jaren 80 deden, samengesteld ook door de luisteraars, en daar stond Rattlesnakes gewoon in.
En dan nog niet op de keuzelijst
Verder vind ik dat alle nummers die een hit in NL zijn geweest (bijv in de top 40 hebben gestaan) gewoon in de keuzelijst horen.

Heuj, Bonkers heeft de keuzelijst gehaald!

johan de witt schreef:
(quote)

Verder vind ik dat alle nummers die een hit in NL zijn geweest (bijv in de top 40 hebben gestaan) gewoon in de keuzelijst horen.

Is wat voor te zeggen, maar dat wordt wel een enorme keuzelijst. We zitten inmiddels al ruim en breed voorbij de 10000 Top 40-hits, gaat al richting de 15000. Ze kunnen het éénmaal doen, en het volgende jaar alle numers waar niet op gestemd is er weer uitgooien.

Liever niet, straks worden mensen nog getriggered om op Schnappi, Crazy Frog of alle braderie-platen te stemmen

Gretz schreef:
Haha klopt wat betreft het fanatisme, dat heeft deels te maken met een stemactie die ik ga opzetten ter nagedachtenis van een bijzonder persoon. Hierbij heb ik jullie hulp als vanzelfsprekend ook bij nodig, maar dat gaat hoop ik helemaal goed komen.

Ik zat toevallig net erover na te denken om in de groep Amsterdam durf te vragen (28k leden) een oproep te doen. Als het mag van het beheer tenminste.

Mijn lijstje is beter dan jullie lijstje, want o.a. 100% Radiohead-vrij. En wat nou Arcade Fire? Laten we eerst maar eens 'Blank Space' van Taylor Swift in de Top 2000 krijgen.

catdog schreef:

Misschien omdat ie gisteravond in Untold Stories zat. Of andersom...

Top 2000: Top 2000: The Untold Stories kijk je op npo.nl

Ik wacht alweer met spanning de analyse van freitzen af .

Slowgaze schreef:
Mijn lijstje is beter dan jullie lijstje, want o.a. 100% Radiohead-vrij. En wat nou Arcade Fire? Laten we eerst maar eens 'Blank Space' van Taylor Swift in de Top 2000 krijgen.

Mirrors ❤️

Arrie schreef:
Ik zei dit vorig jaar ook al met daarbij de opmerking dat ze heel goed naar Spotify gekeken kunnen hebben. Daar wint Wake Up het nog altijd ruim van Rebellion qua plays. YouTube zelfde verhaal. Bij deze [sic! ] herhaal ik het dus nog maar eens.
Ik weet niet of je dat zo makkelijk kunt stellen. The Suburbs werd uitgebracht in het Spotify-tijdperk, dus het is niet zo vreemd dat die meer plays heeft dan de nummers van Funeral. Als je kijkt naar bv. Muse zou je zeggen dat Madness een veel grotere klassieker is dan een New Born of Bliss. Of dat een Undisclosed Desires (69 milj.) een grotere klassieker is dan Knights of Cydonia (56 milj.)

chevy93 schreef:
(quote)
Ik weet niet of je dat zo makkelijk kunt stellen. The Suburbs werd uitgebracht in het Spotify-tijdperk, dus het is niet zo vreemd dat die meer plays heeft dan de nummers van Funeral. Als je kijkt naar bv. Muse zou je zeggen dat Madness een veel grotere klassieker is dan een New Born of Bliss. Of dat een Undisclosed Desires (69 milj.) een grotere klassieker is dan Knights of Cydonia (56 milj.)

Wake Up staat op hetzelfde album als Rebellion.

Op Last.fm is Wake Up de afgelopen 365 dagen het vaakst beluisterd (m.u.v. de twee hits van Everything Now).

Of het bij Wake Up/Rebellion wel zo is, doe ik geen uitspraak over. Ik zeg alleen maar dat het aantal plays niet per se de autoriteit is om wat te zeggen over wat de grotere klassieker is. Dé klassieker van Black Holes & Revelations lijkt me Knights of Cydonia, maar Supermassive Black Hole en Starlight zijn beduidend vaker beluisterd.

staralfur schreef:
(quote)

En dan ook nog eens Capsized ?
Dat is niet zo vreemd, want die heeft Radio 2 een tijd terug echt heel vaak gedraaid. Volgens mij vooral Ekdom heeft dit nummer zowat iedere ochtend gedraaid. Aan de andere kant, dat is zowat het enige tijdstip dat ik nog wel eens radio 2 wil lusiteren, dus...

Rammstein - Mutter in de keuzelijst

Mijn lijstje bevat een hoop bekende namen hier op MuMe, maar er zitten ook een paar nummers tussen die misschien opvallen bij de smaakpolitie (zie een FF of een Evanescence).

Waarschijnlijk zullen van mijn vrije keuzes alleen de keuzelijst restanten (voorbeeld: KC. Ik had niet genoeg plek in de keuzevoorraad dus heb ze maar daar geplant) plus heel misschien AF (het wordt eens tijd dat ie erin gaat) de lijst halen. Maar in elk geval hebben die nummers een steuntje in de rug.

Nummers uit de keuzelijst:

Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Blur - Parklife
Coldplay - Politik
Damien Rice - 9 Crimes
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Dire Straits - Private Investigations
Editors - The Racing Rats
Evanescence - Bring Me To Life
Foo Fighters - The Pretender
Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
Keane - Bedshaped
Nick Drake - Northern Sky
Pink Floyd - Comfortably Numb
Pulp - Common People
Queensrÿche - Silent Lucidity
Radiohead - Karma Police
Saybia - The Day After Tomorrow
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
Talk Talk - Such A Shame
U2 - The Unforgettable Fire

Vrije keuzes:

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
dEUS - Suds & Soda
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
Steven Wilson - Routine
The National - Bloodbuzz Ohio
Eels - Novocaine for the Soul
Pixies - Where Is My Mind?
Kaiser Chiefs - I Predict a Riot
Tool - Schism
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
Within Temptation - Faster
Sigur Rós - Starálfur
The Killers - Mr. Brightside
Mr. Mister - Broken Wings
Elbow - Grounds for Divorce

catdog schreef:

Deze stond de afgelopen 2 jaar ook in de stemlijst. Inderdaad een gave en verrassende keuze. Helaas haalde hij de lijst nooit.

Heb er weer wat van weten te maken, zijn we daar ook weer vanaf
stemlijst

Cracker in de keuzelijst, opvallend

Dat zal Rob Stenders wel hebben geregeld.

Ik heb maar gelijk 35 keer gestemd:

Stone Roses - Fools Gold
Stone Roses - She Bangs The Drums
Massive Attack - Unfinished Sympathy
New Order - Blue Monday
The Cure - Friday I'm In Love
Charlatans - Only One I Know
Astrud Gilberto - The Girl From Ipanema
The Beatles - Penny Lane
The Beatles - A Day In The Life
David Bowie - Blackstar
David Bowie - Ashes To Ashes
David Bowie - Young Americans
Arcade Fire - Reflektor
Pink Floyd - High Hopes
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Aretha Franklin - I Never Loved A Man (The Way I Love You)
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Sophie B. Hawkins - Right Beside You
The Smiths - How Soon Is Now
The Jam - A Town Called Malice

Vrije keuze:
Flowered Up - Weekender
The Verve - All In The Mind
Saint Etienne - Nothing Can Stop Us Now
Pale Saints - Sight of You
Pulp - F.E.E.L.I.N.G. C.A.L.L.E.D. L.O.V.E.
Blur - The Universal
The Shangri Las - Remember Walking In The Sand
Rockin' Ramrods - Bright Lit Blue Skies
Wild Nothing - To Know You
Fishbach- Un Autre Que Moi
Underworld - Cowgirl
LCD Soundsystem - Beat Connection
dEUS- Nothing Really Ends
Stereolab - French Disko
Ride - Leave Them All Behind

herman schreef:
Ik heb maar gelijk 35 keer gestemd:
Stereolab - French Disko

Deze zet ik er ook gelijk maar even in

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:05 uur

geplaatst: vandaag om 02:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.