MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Verrukkelijke 15

zoeken in:
The Lebanon vind ik het beste nummer van hun

titan (crew)
Dit is de 34e lijst van 22 mei 1984:

deze week / vorige week / titel / artiest / weken

01 (01) The Reflex - Duran Duran 4
02 (02) Such A Shame - Talk Talk 6
03 (10) Don't Tell Me - Blancmanche 3
04 (04) Happy Ending - Joe Jackson & Elaine Caswell 6
05 (03) The Caterpillar - The Cure 7
06 (11) The Lebanon - Human League 2
07 (07) Locomotion - Orchestral Manoeuvres In The Dark 5
08 (----) Dancing girls - Nik Kershaw 1 klik
09 (09) Grijze Muizen - Noodweer 3
10 (05) 1 Miljoen Sterren - Frank Boeijen Groep 6
11 (15) Thieves Like Us - New Order 2
12 (12) Automatic - Pointer Sisters 2
13 (----) State of Sound - Secret Sounds 1 klik
14 (06) You Take Me Up - Thompson Twins 6
15 (08) I Scare Myself - Thomas Dolby 10

Bespreking nieuwe binnenkomers:

08) Een minder bekende single van Nik Kershaw, het werd zelfs niet eens een hit in Nederland. Was dit nou echt te stekelig voor de hitparade? Het zou echter nog wel goed komen, de volgende single kwam uiteindelijk in de top 10 terecht.
13) Lekkere vlotte Nederrock van de band met Toni Peroni op drums. De band verraste al eerder met het mooie nummer Heartbeat. Toch was het hierna gauw uit met de pret en ging de groep uit elkaar.

titan (crew)
Dit is de 35e lijst van 29 mei 1984:

01 (01) The Reflex - Duran Duran 5
02 (03) Don't Tell Me - Blancmange 4
03 (02) Such A Shame - Talk Talk 7
04 (----) Dancing In The Dark - Bruce Springsteen 1 klik
05 (08) Dancing Girls - Nik Kershaw 2
06 (06) The Lebanon - Human League 3
07 (04) Happy Ending - Joe Jackson & Elaine Caswell 7
08 (11) Thieves Like Us - New Order 3
09 (05) The Caterpillar - The Cure 8
10 (13) State Of Sound - Secret Sounds 2
11 (07) Locomotion - Orchestral Manoeuvres In The Dark 6
12 (----) Strong Me Strong - Yellowman 1 klik
13 (----) Demasiado Corazon - Mink DeVille 1 klik
14 (09) Grijze Muizen - Noodweer 4
15 (10) 1 Miljoen Sterren - Frank Boeijen Groep 7

04) In 1984 was Bruce commercieel gezien op zijn hoogtepunt. Ik vind het een artiest die altijd wel een voldoende haalt, zonder dat hij me echt diep raakt (goed voor een verzamelalbum dus). Wat mij betreft klonk zijn commerciële piek ook iets te veel als "van dik hout zaagt men planken".
12) Yellowman was zijn mogelijke criticasters al voor door zijn artiestennaam te ontleden aan het feit dat hij albino is. Dit was één van de leukere zomerhits van 1984 (en dan te bedenken dat die doorgaans pas in november in de hitlijsten staan).
13) Nog meer zomerse klanken op nummer 13, je waant je in Midden Amerika als je dit hoort. Het was na Spanish Troll de grootste hit van de band van Willy Deville, die later ook nog solo enkele hits scoorde.

King Yellowman "the sexiest man on earth". Nou heb hem live gezien eind jaren '90 maar dat betwijfel ik maar een geweldenaar op het gebied van toasting ( ik noemde het reggae-rap). Was toen ook wel verbaasd dat dit nummer de hitlijsten haalde zomaar onverwachts. Heb hier nog de dub-versie op vinyl (Dub Me Strong) liggen van deze entertainer der reggae-iconen. Overigens een paar hele gave CD's op zijn naam staan van voor dit hitje.

(afbeelding)

classic

titan (crew)
Dit is de 36e lijst van 5 juni 1984:

01 (06) The Lebanon - Human League 4
02 (04) Dancing In The Dark - Bruce Springsteen 2
03 (01) The Reflex - Duran Duran 6
04 (02) Don't Tell Me - Blancmange 5
05 (05) Dancing Girls - Nik Kershaw 3
06 (10) State Of Sound - Secret Sounds 3
07 (03) Such A Shame - Talk Talk 8
08 (08) Thieves Like Us - New Order 4
09 (----) I Treni Di Tozeur - Alice & Battiato 1 klik
10 (07) Happy Ending - Joe Jackson & Elaine Caswell 8
11 (----) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 1 klik
12 (12) Strong Me Strong - Yellowman 2
13 (13) Demasiado Corazon - Mink DeVille 2
14 (09) The Caterpillar - The Cure 9
15 (----) Headline News - Prima Volta 1 klik

09) Het is de eerste en waarschijnlijk ook de allerlaatste keer dat een songfestivalliedje de V15 haalde. Ik vind het nog altijd één van de allerbeste liedjes dat ooit op het somgfestival te horen is geweest, maar het bereikte slechts een gedeelde 5e plaats, ver achter het flutnummer Diggy-loo Diggy-lee dat het festival in 1984 won.
11) Terwijl Over De Muur net de Nederlandse hitlijsten begon te veroveren (het stond een half jaar daarvoor al in de V15, maar werd pas veel later op single uitgebracht) scoorde deze band haar tweede V15 hit. Ik vind het maar een nietszeggend en zoetsappig niemendalletje, bepaald geen kroonjuweel in het oeuvre van de band.
15) Nederlandse rockbands deden het altijd goed in de V15. Deze band wist het niet echt lang vol te houden, na 1 album was het alweer uit de pret. Zanger Freek Ossel zou het vele jaren later schoppen tot wethouder in de gemeente Amsterdam.

Even een top 5 van de huidige lijst (overigens drie nieuwkomers die mij niet kunnen bekoren)

01. Happy Ending - Joe Jackson & Elaine Caswell 02. The Lebanon - Human League
03. Strong Me Strong - Yellowman 04. Such A Shame - Talk Talk 05. The Caterpillar - The Cure

Martial
titan schreef:

15 (----) Headline News - Prima Volta 1 klik

Een heel leuk bandje Prima Volta dat inderdaad maar kort heeft bestaan, ook hun LP MMWOPS is het beluisteren meer dan waard!

I Treni Di Tozeur van Alice & Battiato is en blijft natuurlijk één van de pareltjes uit het Songfestival genre.

titan (crew)
Dit is de 37e lijst van 12 juni 1984:

01 (01) The Lebanon - Human League 5
02 (02) Dancing In The Dark - Bruce Springsteen 3
03 (----) My Red Guitar - David Sylvian 1 klik
04 (04) Don't Tell Me - Blancmange 6
05 (05) Dancing Girls - Nik Kershaw 4
06 (08) Thieves Like Us - New Order 5
07 (06) State Of Sound - Secret Sounds 4
08 (03) The Reflex - Duran Duran 7
09 (09) I Treni Di Tozeur - Alice & Battiato 2
10 (11) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 2
11 (----) Stay - The Blue Nile 1 klik
12 (----) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 1 klik
13 (13) Demasiado Corazon - Mink DeVille 3
14 (07) Such A Shame - Talk Talk 9
15 (15) Headline News - Prima Volta 2

03) David Sylvian is zo'n artiest die in Hilversum alleen bij de Vara op een warm onthaal kon rekenen, zodat dit liedje voor mij nog altijd het stempel van "typisch V15-liedje" heeft. Zou het de ietwat zwaarmoedig klinkende stem van Sylvian zijn die de andere omroepen afschrok? Feit is in ieder geval dat ik het nummer onderhand iets te vaak heb gehoord, het zou me niets verbazen als dit de meest gedraaide gouwe ouwe op Kink FM was.
11) Een heerlijk weemoedig klinkend gezelschap, dat vooral bij de volgende single bij veel mensen het hart wist te veroveren. De aan Talk Talk refererende sound heeft als absolute meerwaarde het desolate stemgeluid van zanger Paul Buchanan, waarin droefenis en hartzeer doorklinkt.
12) Na Relax weer zo'n heerlijk (door Trevor Horn) volvet geproduceerd nummer van FGTH. Zorgde voor iets minder controverse dan zijn voorganger, al was er veel kritiek op de videoclip destijds (die dan weer net niet te vinden is op youtube). Eindelijk ook weer eens een oude steunplaat in de lijst.

Aquila
Mmm, gek
Ik ken David Sylvian vanaf Taking the Veil (een album later dus) en was meteen verkocht. Ik kan me niet herinneren Red Guiter (zonder My) ooit eerder te hebben gehoord. Of ik was toen met vakantie of iets anders, want verder ken ik de meeste nummers wel. Al zeggen ze me niet allemaal iets. Kwamen The Lebanon etc ook nog op de andere zenders. Ik meen toch dat dat de Top 40 ook niet haalde - misschien luisterde ik net iets later, maar hoe ik dan die andere typisch VARA-muziek al kende... ?

titan (crew)
The Lebanon was wel degelijk een hit (niet zo'n grote als Don't You Want Me, maar toch).

Martial
Aquila schreef:

Ik ken David Sylvian vanaf Taking the Veil (een album later dus) en was meteen verkocht.

Misschien al gedaan? maar misschien ook interessant om de periode vòòr Taking The Veil is een kans te geven als het gaat om David Sylvian, om te beginnen 1983 met het zeer fraaie Forbidden Colours of uit de band Japan waar hij in zat voor hij solo ging en dan kom je al gauw uit bij het bloedstollend mooie Nightporter

My Red Guitar voldoet natuurlijk aan alle David Sylvian ingrediënten, de muziek en zijn sfeervolle stem matchen vaak zo goed dat het een lust voor het muzikale oor is.

Aquila
Ik werd daarna zo'n beetje de grootste fan. De foto's staan niet allemaal meer in het topic, maar zie onder andere hier: De Site >> Gebruikers >> Verzameling

titan (crew)
Dit is de 38e lijst van 19 juni 1984:

01 (12) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 2
02 (03) Red Guitar - David Sylvian 2
03 (01) The Lebanon - Human League 6
04 (07) State Of Sound - Secret Sounds 5
05 (----) Dancing With Tears In My Eyes - Ultravox 1 klik
06 (02) Dancing In The Dark - Bruce Springsteen 4
07 (----) Ugh Ugh - TC Matic 1 klik
08 (13) Demasiado Corazon - Mink DeVille 4
09 (10) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 3
10 (06) Thieves Like Us - New Order 6
11 (11) Stay - The Blue Nile 2
12 (05) Dancing Girls - Nik Kershaw 5
13 (08) The Reflex - Duran Duran 8
14 (04) Don't Tell Me - Blancmange 7
15 (15) Headline News - Prima Volta 3

05) Na de klassieker Vienna eindelijk weer eens een (grote) hit voor Ultravox in ons land, een nummer die qua tekst (en videoclip) helemaal aansluit bij de doemsfeer uit die tijd. Het nummer klinkt nog altijd fris en fruitig, hetgeen niet van alle muziek uit die tijd gezegd kan worden.
07) Een non-album single van de band van Arno Hintjens, die op dit nummer een stuk luchtiger en toegankelijker klinkt dan eerder werk. Dat zou een opstapje zijn naar hun laatste album dat in 1985 verscheen en de fans nog maar nauwelijks kon bekoren.

T.C. Matic was ik toen helemaal maf van en voor mijn omgeving niet meer dan chaotische herrie. Ik vond het geniaal wat ze deden en intussen cliché geworden maar ze waren hun tijd ver vooruit. Zelden zo'n energiek artiest meegemaakt als podiumbeest Hintjens. De rock-icoon van onze zuiderburen. Nog steeds een verademing om hem aan het werk te zien en heeft intussen een legio solo-albums op zijn naam staan. Vind T.C. Matic eigenlijk één van de beste live-bands ooit en gitarist/producer Jean-Marie Aerts mag ook wel even genoemd worden. Ook een steunpilaar van de band natuurlijk. Maar aan al dit moois kwam een eind na het uitbrengen van het (te) bombastische synthi-geluid van hun laatste studio-album Yé Yé (1985). Een ware verschrikking en weg gehoond door hun vaste fans en mede oorzaak van hun definitieve breuk kort daarna. Maar ik heb genoeg materiaal (audio/video) om nog te kunnen nagenieten van al die 'chaos'.

Het beste TC Matic nummer staat wel op hun laatste album; Elle Adore le Noir.

Het bekendste nummer wellicht maar toch echt niet het beste nummer van T.C Matic.
Zeker geen afspiegeling van het doorsnee werk wat de band uitbracht. Dan vind ik L'Amour N'est Pas Avec Moi van het album Choco (1983) met een identieke lading tientallen keren beter. Zit veel meer passie in. Maar goed, smaken verschillen.

titan (crew)
Bij mij is Oh La La La de favoriet. Ik heb Arno 1 keer zien optreden. Ik was een keer in Brussel en daar bleken die dag op diverse plekken in de stad s'avonds gratis optredens te zijn. Na het diner liepen we langs een plein alwaar Arno net was begonnen met zijn optreden. Deze man is duidelijk voor het podium geboren.

titan (crew)
Dit is de 39e lijst van 26 juni 1984:

01 (01) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 3
02 (05) Dancing With Tears In My Eyes - Ultravox 2
03 (02) Red Guitar - David Sylvian 3
04 (07) Ugh Ugh - TC Matic 2
05 (09) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 4
06 (03) The Lebanon - Human League 7
07 (04) State Of Sound - Secret Sounds 6
08 (08) Demasiado Corazon - Mink DeVille 5
09 (----) Half A Boy And Half A Man - Nick Lowe 1 klik
10 (06) Dancing In The Dark - Bruce Springsteen 5
11 (----) Thin Line Between Love And Hate - The Pretenders 1 klik
12 (----) The Mushroom Song - Balance 1 klik
13 (11) Stay - The Blue Nile 3
14 (12) Dancing Girls - Nik Kershaw 6
15 (----) Back In The Old Country - Tom Robinson 1 klik

09) Nog altijd een lekker opgewekt en naar tex-mex knipogend nummer dat na I Love the Sound of Breaking Glass de tweede (en laatste) hit van Nick Lowe in ons land was. Bij de TROS nog gebombardeerd tot paradeplaat.
11) De band staat vooral bekend om zijn (soms tegen punk aanschurkende) uptempo-nummers, maar heeft ook een aantal fraaie ballads op haar naam staan, al is dit een cover van een nummer The Persuaders, luister maar. Was ook nog steunplaat bij Frits Spits.
12) Meer dan een gare liveopname is er van dit nummer niet te vinden op youtube. Balance was een Nederlandse band die het nooit verder geschopt heeft dan een paar singles. Zelfs op
http://www.muziekencyclopedie.nl/ is er niets over ze terug te vinden.
15) Dit nummer zegt me helemaal niets en op youtube is alleen een liveversie te vinden. Aardig nummertje, meer niet. Beetje simpel wel, maar met een mooi stukje klarinet! Het was overigens al de derde act die in 3 weken V15 niet verder zou komen dan de 15e plaats.

titan (crew)
Dit is de 40e lijst van 26 juni 1984:

01 (01) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 4
02 (03) Red Guitar - David Sylvian 4
03 (02) Dancing With Tears In My Eyes - Ultravox 3
04 (04) Ugh Ugh - TC Matic 3
05 (----) Absolute - Scritti Politti 1 klik
06 (----) Talking Loud And Clear - Orchestral Manoeuvres In The Dark 1 klik
07 (----) When Doves Cry - Prince 1 klik
08 (05) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 5
09 (09) Half A Boy And Half A Man - Nick Lowe 2
10 (08) Demasiado Corazon - Mink DeVille 6
11 (11) Thin Line Between Love And Hate - The Pretenders 2
12 (12) The Mushroom Song - Balance 2
13 (----) Dissidents - Thomas Dolby 1 klik
14 (06) The Lebanon - Human League 8
15 (15) Back In The Old Country - Tom Robinson 2

05) In mijn eigen top 1000 staan 8 nummers uit 1984 bij de eerste 100 en dit is er eentje van. Een archetypische eightieskraker, geweldig geproduceerd ook. Ik heb het nummer al tientallen keren gehoord ondertussen en het verveelt me nog geen seconde.
06) Een lekker speels nummer weer van OMD in de lijst, een band die het vanaf 1984 vooral van de leuke singles moest hebben en minder van complete albums. Was nog favorietschijf bij de NCRV.
07) Ik heb nooit zoveel gehad met Prince. Slechts is het allemaal zeker niet, maar ik heb niets van de beste man in huis. Hij komt hier nu wel voorbij met mijn favoriet van hem. Het was overigens pas (na 1999 en Controversy) zijn derde hit in ons land. 1984 was zijn doorbraakjaar.
13) De derde single van Dolbys album The Flat Earth en ook deze bereikte de V15. Dolby is daarmee de eerste artiest met een derde notering in de V15. Ik vind de vorige twee singles toch beter.

1999/Controversy vond ik wel aardige funknummers maar meer ook niet. Toen When Doves Cry uitkwam was ik verkocht. Purple Rain was ook mijn laatst bespeelde casssette-bandje die ik kocht. Inmiddels nu op album/DVD en dat bandje dat ook hier nog ligt. Deel dus niet de mening van Titan want ik was wel heel nieuwsgierig naar zijn ouder werk. Ben inmiddels 15 albums rijker en zijn beste tijd heeft hij wel gehad. Maar goed....we zullen nog genoeg singles tegen komen van zijn hit-album Purple Rain.

Scritti Politti was best apart maar ook wel weer vrij gladjes. Beetje de Justin Timberlake van die tijd. Maar was best gecharmeerd van zijn album Cupid & Psyche 85. The Word Girl met een zeer licht reggae/dub-achtig sfeertje was wel mijn favoriet. Die single werd precies een jaar later (juli' 85) uitgebracht maar scoorde niet zo hoog als de voorganger.

titan (crew)
Dit is de 41e lijst van 10 juli 1984:

01 (01) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 5
02 (06) Talking Loud And Clear - Orchestral Manoeuvres In The Dark 2
03 (07) When Doves Cry - Prince 2
04 (02) Red Guitar - David Sylvian 5
05 (05) Absolute - Scritti Politti 2
06 (04) Ugh Ugh - TC Matic 4
07 (03) Dancing With Tears In My Eyes - Ultravox 4
08 (----) Smalltown Boy - Bronski Beat 1 klik
09 (----) Love Resurrection - Alison Moyet 1 klik
10 (----) Each And Everyone - Everything But The Girl 1 klik
11 (08) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 6
12 (13) Dissidents - Thomas Dolby 2
13 (12) The Mushroom Song - Balance 3
14 (----) State Of Shock - The Jacksons & Mick Jagger 1 klik
15 (15) Back In The Old Country - Tom Robinson 3

08) Wat een feest, deze week alweer 4 nieuwe binnenkomers. De hoogste is een even prachtig als belangrijk nummer van de band rond Jimmy Somerville. Het was een tijd waarin Thatcher een waar homofoob bewind voerde en Engelse homo's in vergelijking met andere westerse landen meer ongelijkheid ervoeren (zoals o.a. de zogenaamde age of consent, dat eveneens de titel is van het album waar dit nummer op staat).
09) Het kon niet uitblijven dat een zangeres van het kaliber Alison Moyet na het uiteenvallen van Yazoo solo zou gaan. Haar solocarrière ging meteen flitsend van start met een aantal succesvolle singles en een album dat ze qua populariteit nooit meer zou evenaren.
10) De loungepop en softjazz van EBTG paste destijds in een stroming met The Style Council, Sade en Matt Bianco. Best aangenaam, maar meer ook niet. De vlakke stem van Tracey Thorn gaat op een gegeven moment ook wat vervelen. Was nog favorietschijf bij de NCRV.
14) Een opvallende samenwerking. Michael was booming destijds, maar is hier weer (even) herenigd met zijn broers. Ik heb het altijd een wat geforceerd klinkend nummer gevonden. Was bij de TROS nog paradeplaat.

titan (crew)
Dit is de 42e lijst van 17 juli 1984:

01 (01) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 6
02 (03) When Doves Cry - Prince 3
03 (08) Smalltown Boy - Bronski Beat 2
04 (04) Red Guitar - David Sylvian 6
05 (02) Talking Loud And Clear - Orchestral Manoeuvres In The Dark 3
06 (10) Each And Everyone - Everything But The Girl 2
07 (05) Absolute - Scritti Politti 3
08 (06) Ugh Ugh - TC Matic 5
09 (09) Love Resurrection - Alison Moyet 2
10 (12) Dissidents - Thomas Dolby 3
11 (----) Kontakt - Frank Boeijen Groep 1 klik
12 (11) Even Voor Eeuwig - Klein Orkest 7
13 (14) State Of Shock - The Jacksons & Mick Jagger 2
14 (13) The Mushroom Song - Balance 4
15 (----) What Presence - Orange Juice 1 klik

11) Een betere single dan de vorige van hen, deze nieuwe van de Frank Boeijen groep. Het nummer klinkt lekker strak en is versierd met de nodige hijgkreetjes hier en daar.
15) Tot een paar minuten geleden zei dit nummer mij niets. Ik ken de band alleen van Rip It Up, dat ik ook geen hoogvlieger vind maar wel iets beter dan dit nummer. Leadzanger Edwyn Collins scoorde 10 jaar later terecht een grote hit met het prachtige A Girl Like You.

titan (crew)
Dit is de 43e lijst van 24 juli 1984:

01 (03) Smalltown Boy - Bronski Beat 3
02 (02) When Doves Cry - Prince 4
03 (06) Each And Everyone - Everything But The Girl 3
04 (01) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 7
05 (11) Kontakt - Frank Boeijen Groep 2
06 (04) Red Guitar - David Sylvian 7
07 (07) Absolute - Scritti Politti 4
08 (08) Ugh Ugh - TC Matic 6
09 (09) Love Resurrection - Alison Moyet 3
10 (10) Dissidents - Thomas Dolby 4
11 (05) Talking Loud And Clear - Orchestral Manoeuvres In The Dark 4
12 (----) High in the City - Lou Reed 1 klik
13 (15) What Presence - Orange Juice 2
14 (----) Elke Keer - De Dijk 1 klik
15 (----) De Tongsong - Wim de Bie 1

12) Een beetje een niemendalletje van Lou Reed, die in die tijd bepaald niet op het toppunt van zijn carrière verkeerde. Net als veel andere artiesten die groot werden in de jaren '70 had hij moeite om in de jaren '80 zijn draai te vinden.
14) Vandaag de dag is de band niet meer weg te denken uit de Nederpopscene, maar 30 jaar geleden stond ze nog aan het begin van haar carrière. De blues was toen duidelijk nog niet doorgedrongen tot het groepsgeluid.
15) Het nummer zegt me niets en is ook nergens te vinden op youtube. Het was na 1 week ook alweer over en uit voor dit nummer.

titan (crew)
Dit is de 44e lijst van 31 juli 1984:

01 (01) Smalltown Boy - Bronski Beat 4
02 (05) Kontakt - Frank Boeijen Groep 3
03 (03) Each And Everyone - Everything But The Girl 4
04 (02) When Doves Cry - Prince 5
05 (07) Absolute - Scritti Politti 5
06 (04) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 8
07 (09) Love Resurrection - Alison Moyet 4
08 (08) Ugh Ugh - TC Matic 7
09 (12) High in the City - Lou Reed 2
10 (----) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 1 klik
11 (11) Talking Loud And Clear - Orchestral Manoeuvres In The Dark 5
12 (14) Elke Keer - De Dijk 2
13 (13) What Presence - Orange Juice 3
14 (----) Message to My Girl - Split Enz 1 klik
15 (06) Red Guitar - David Sylvian 8

10) Twee prachtige binnenkomers deze week. De eerste van Lloyd Cole is een lekkere laidback eightiessong van een debuutalbum dat hier op de site zeer gewaardeerd wordt.
14) Uit de nadagen van Split Enz, toen Tim Finn er al niet meer bijzat. Broertje Neil bleek de kar ook heel goed te kunnen trekken voordat hij met Crowded House de wereld veroverde. Nog altijd een klassenummer waar niets op aan te merken valt. Was nog speciale aanbieding bij de KRO.

Deels met je eens.....een heel mooi nummer van Lloyd Cole & The Commotions maar moet hun niet te vaak horen. Vond hun songs toen hele mooie luisterliedjes maar gaat nu snel vervelen.
Maar heel boeiend nog vergeleken met het repertoire van Split Enz./Crowded House. I Hope I Never (1981) was nog wel te pruimen maar heb daarna nooit meer iets (on)-fatsoenlijks gehoord. Ik weet dat ze geliefd zijn hier bij Musicmeter.nl (en respect) maar voor mij een te hoog Sky Channel gehalte. Beetje meer pit mag van mij wel......

titan (crew)
Sky Channel? Bedoel je niet Sky Radio

Zelfs op Sky Radio draaien ze nog wel eens wat fatsoenlijks, zeker als het iets van Split Enz of Crowded House is.

oh ja Sky Radio natuurlijk. Van heel die "familie" vind ik het nummer van Tim Finn - Fraction Too Much Friction zo'n beetje het beste.

titan (crew)
Dit is de 45e lijst van 7 augustus 1984:

01 (01) Smalltown Boy - Bronski Beat 5
02 (02) Kontakt - Frank Boeijen Groep 4
03 (----) The Mask - Roger Glover 1 klik
04 (04) When Doves Cry - Prince 6
05 (03) Each And Everyone - Everything But The Girl 5
06 (05) Absolute - Scritti Politti 6
07 (07) Love Resurrection - Alison Moyet 5
08 (----) Jump - Pointer Sisters 1 klik
09 (09) High in the City - Lou Reed 3
10 (10) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 2
11 (14) Message to My Girl - Split Enz 2
12 (06) Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood 9
13 (08) Ugh Ugh - TC Matic 8
14 (11) Talking Loud And Clear - Orchestral Manoeuvres In The Dark 6
15 (12) Elke keer - De Dijk 3

03) Hier kan ik heel kort over zijn: ik vind hier geen bal aan. En dan komt zo'n zouteloos nummer zelfs nog op 3 binnen ook!
08) Ook de tweede hit in 1984 van de Pointer Sisters wist de V15 te halen. Het nummer heeft een hoog feelgood-gehalte. Hier kan niemand zuur van worden.

Twee beroerde nieuwkomers deze week. Binnen op nummer 3(!) nou ja. Een Deep Purple fanclub moet hier achter zitten . Na bijna 10 jaar ook nog de opvolger van Love Is All (ook niet echt serieus te nemen). The Pointer Sisters horen naar mijn bescheiden mening niet thuis in de Verrukkelijke 15. Die mag Ferry Maat draaien voor mijn part.
Beste 3 singles: 01 T.C. Matic - Ugh Ugh (mooi hoor, al 8 weken) 02 Prince - When Doves Cry (de roots van mijn Prince-interesse) 03 Bronski Beat - Smalltown Boy (om hardop te zeggen dat je dit nummer goed vond was toen toch nog gewaagd als 17-jarige scholier )

titan (crew)
Dit is de 46e lijst van 14 augustus 1984:

01 (11) Message to My Girl - Split Enz 3
02 (03) The Mask - Roger Glover 2
03 (01) Smalltown Boy - Bronski Beat 6
04 (08) Jump - Pointer Sisters 2
05 (09) High in the City - Lou Reed 4
06 (02) Kontakt - Frank Boeijen Groep 5
07 (07) Love Resurrection - Alison Moyet 6
08 (04) When Doves Cry - Prince 7
09 (10) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 3
10 (05) Each And Everyone - Everything But The Girl 6
11 (----) Private Dancer - Tina Turner 1 klik
12 (06) Absolute - Scritti Politti 7
13 (----) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 1 klik
14 (----) Sunglasses at Night - Corey Hart 1 klik
15 (----) The Ship - Luc van Acker 1 klik

11) Eén van haar grootste hits en ook één van haar beste. Kwaniteit en kwaliteit gaan heus wel eens samen. Een tijdloos nummer dat terecht als klassieker bekend staat. Ze wist het maar liefst 11 weken uit te houden in de V15. Was nog steunplaats bij de Avondspits.
13) Je hebt altijd baas boven baas, want het verblijf van Tinseltown in the Rain in de V15 duurde maar liefst 13 weken (geen record overigens). Ook dit mag gerust een heuse klassieker genoemd worden, het nummer wist zelfs heel gauw een vaste plek in de top 100 aller tijden te veroveren. De NCRV maakte hier nog haar favorietschijf van.
14) Het niveau van de nieuwe binnenkomers is best hoog deze week, want ook dit nummer mag er zijn. In thuisland was het zijn eerste van een hele rij hits (o.a. 9 top 10 hits na dit nummer aldaar), maar in ons land bleef hij een eendagsvlieg. Later (in 2002) nog zeer verdienstelijk gecoverd door Tiga & Zyntherius
15) Zanna zal voor velen zijn bekendste nummer zijn en blijven, maar alleen met dit nummer wist onze zuiderbuur (die furore maakte in de New Wave en Industrial) de V15 te halen. Twee weken later kwam hij nogmaals de lijst binnen, als lid van een andere band.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:34 uur

geplaatst: vandaag om 14:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.