menu

Mijn Updates +
Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van... (algemeen topic)

zoeken in:
Misterfool schreef:
het hangt af van de coulance van de mods.

Het is met andere woorden een verloren zaak

Misterfool
Laten we de proef op de som nemen. Beste trebremmit,
panjoe of andere mods. Even uitgaande van de paasgedachte. Mocht Mjuman weer terug willen keren, mag hij hier dan weer herrijzen. Het heeft dan weliswaar wat langer geduurd dan drie dagen, maar hij is ook de jongste niet meer.

Misterfool
Even weer back on topic. Ik heb hartstikke veel zin in de volgende editie van de Mume top 40. Gaaf dat je het weer organiseert, Chevy Ik ben ook deze editie weer van de partij.

Rest me alleen nog deze vraag: is Mjuman gestorven voor onze zonden?

Voor die vraag is dit niet de goede plek Franck

EttaJamesBrown schreef:
De banfilter stond niet aan? Vriendje Mjuman staat er ook tussen. Een mooie Paasgedachte.
Ik ga niet bijhouden wie er wel en niet actief zijn op de site. Zo zullen we vast ook gebruikers tussen staan die al sinds 2011 niet meer op de site geweest zijn.

(En zo heeft de goede verstaander ook al gezien dat wijlen Rob er (nog steeds) tussen staat).

P.S. Overigens zal vwb Mjuman vast meespelen dat het niet de eerste keer is... Dat gezegd hebbende is Pasen inmiddels voorbij, dus kunnen we het beter hierbij laten.

Ik ben van de partij! Leuk!

Ik zal kijken.
Bedankt voor de uitnodiging maar ik ben momenteel actief te veel bezig in de muziek
Vooral de '50's wil ik wel volgen en wellicht aan toe bij te dragen.

Zin in!

Goed initiatief! Ik ga proberen hier wat tijd voor vrij te maken

panjoe (moderator)
Misterfool schreef:
Laten we de proef op de som nemen. Beste trebremmit,
panjoe of andere mods. Even uitgaande van de paasgedachte. Mocht Mjuman weer terug willen keren, mag hij hier dan weer herrijzen. Het heeft dan weliswaar wat langer geduurd dan drie dagen, maar hij is ook de jongste niet meer.

Een gebande user mag na een bepaalde afkoelperiode in de meeste gevallen gewoon terugkeren.

Edit: Off-topic reacties verwijderd.

Ik moest hier van de week nog aan denken maar was het ondertussen alweer vergeten. Tijd om weer even de oude collectie in te duiken de komende weken.

Leuk!!!
Alleen bij muziek uit de jaren '50 zal ik meer een haler dan een brenger zijn....

leuk om mee te doen en met elkaar mee bezig te zijn,
Het is bij mij wel zo dat mijn muziekpassie/albumkennis het meest ligt in 3 decennia's ,'60,s/'70,s/'80,s
Dat houd in dat ik voor de '50,s (minimaal) wss maar een Top 10 inbreng, hangt een beetje van mijn luistertijd af,en voor de '90,s wss ook en daarna ....volg ik het verloop van de andere users wel

Ben weer van de partij.

Dank, chevy93, maar ik laat dit jaar voorbij gaan. Ten opzichte van vorig jaar is er gewoon niet veel veranderd. Verwijder me niet, want wie weet in 2018. Succes en bedankt alvast voor al het werk!

chevy93 schreef:
Als grande finale hoop ik ook dit jaar weer, samen met mijn collega’s op Orinoco, een spectaculaire radio-uitzending te kunnen maken. Maar goed, dat is iets voor eind augustus.

Ik lees de laatste tijd dat veel digitale radiostations illegaal muziek draaien en geen licenties daarvoor hebben. Hoe zit dat hiermee eigenlijk? je verdient er geen geld aan lijkt me, maar je speelt wel nummers af voor een publiek. Dat gaat verder dan het delen van muziek in huiselijke kringen. En licenties hebben voor elk nummer van alle albums die meedoen lijkt me ook wat veel van het goede.

Nu verwacht ik niet dat Brein snel aan je deur zal staan maar ik vroeg me af of dit niet een risico kan zijn? Heb verder werkelijk geen idee hoe dat allemaal werkt trouwens, maar ik zie de laatste tijd veel van dat soort berichten.

legian; Orinoco is een 'officieel' (digitaal) radiostation en draagt dus netjes geld af aan Buma/Stemra. Wij maken inderdaad zeker geen winst, maar draaien inmiddels vrijwel volledig op donaties van de luisteraars.

Heb je al een schema wanneer welk decennium begint en eindigt, chevy93?
Ik doe overigens zeker mee. Hooguit de 50s niet. Daar heb ik gewoon te weinig kennis van.

Rogyros schreef:
Ik doe overigens zeker mee. Hooguit de 50s niet. Daar heb ik gewoon te weinig kennis van.

Daar kan toch gewoon aan gewerkt worden? Aantal edities terug kon ik nipt een top 10 opstellen, nu makkelijk een top 50. En ik hou niet eens van jazz, kan je nagaan...

Rogyros schreef:
Heb je al een schema wanneer welk decennium begint en eindigt, chevy93?
Globaal gezien:
50s 24-4-2017 t/m 7-5-2017
60s 8-5-2017 t/m 21-5-2017
70s 22-5-2017 t/m 4-6-2017
80s 5-6-2017 t/m 18-6-2017
90s 19-6-2017 t/m 2-7-2017
00s 3-7-2017 t/m 16-7-2017
10s 17-7-2017 t/m 30-7-2017
Eind 31-7-2017 t/m 20-8-2017

Ik wil wel een persoonlijke lijst samenstellen voor de 60's, 70's, 80's, 90's en 00's. De 10's, daar overweeg ik dit jaar voor het eerst over.

adri1982 schreef:
De 10's, daar overweeg ik dit jaar voor het eerst over.

Hup hup! Je kan het

adri1982 schreef:
De 10's, daar overweeg ik dit jaar voor het eerst over.

Gewoon doen, er is zoveel moois gemaakt in die jaren. Maakt niet uit als je lijstje er in 2020 weer heel anders uitziet.

Gretz schreef:
(quote)

Gewoon doen, er is zoveel moois gemaakt in die jaren. Maakt niet uit als je lijstje er in 2020 weer heel anders uitziet.
De 10's is immers voor driekwart afgelegd, en dan wordt het voor mij in ieder geval waard om te overwegen éen lijst ervan te gaan maken.

GrafGantz schreef:
(quote)

Daar kan toch gewoon aan gewerkt worden? Aantal edities terug kon ik nipt een top 10 opstellen, nu makkelijk een top 50. En ik hou niet eens van jazz, kan je nagaan...

Dat kan idd aan gewerkt worden. En ik hou wel van jazz en ook van soul en zo. Maar in een week heb ik zo'n lijstje niet klaar. Met twee waarderingen kom ik echt te kort. Ik laat zo'n lijstje liever op een natuurlijkere wijze groeien. Ik doe vast vanzelf een keer met de 50s mee. Maat om nu snel een stapeltje 50s plaatjes te beluisteren vind ik iets teveel van het goede. Maat ik ga jullie lijstjes natuurlijk wel volgen in het kader van de 'terleringendevermaeck'.

Bij Muziek > Toplijsten en favorieten > De MuMe Top 40 (2017): 70s:

trebremmit schreef:
1. AC/DC - Let There Be Rock (1977)
...
20.Sir Lord Baltimore - Kingdom Come (1970)
trebremmit schreef:
Niks veranderd ten opzichte van vorig jaar, ik heb namelijk heel weinig jaren zeventig muziek gedraaid afgelopen jaar.
Ik zou dit bericht aan willen grijpen om even een balletje op te werpen. Wat me al eerder opviel (en eigenlijk ook al tijdens eerdere edities) is dat sommige gebruikers volgens mij hun lijstje van vorig jaar erbij pakken, een paar dingen schuiven (of zelfs dat helemaal niet) en dit indienen als het lijstje van dit jaar*. In sommige gevallen zal er in al die jaren nauwelijks iets veranderd zijn in hun lijstje(s).

Daarbij twee opmerkingen:
1. Het is logisch dat je lijst niet ieder jaar compleet verandert, zeker als je al wat ouder bent en/of weinig hebt beluisterd uit het betreffende decennium. Ik wil daarentegen iedereen zwaar ontmoedigen om simpelweg je lijstje van vorig jaar te reproduceren, want...
2. Het is weinig boeiend om jaar in, jaar uit dezelfde lijstjes in te voeren en daar een lijst mee te berekenen. Je krijgt simpelweg dezelfde lijst als vorig jaar. De enige variantie komt dan door de paar personen die nieuw zijn en een aantal die afhaken. Plus nog mensen, waaronder ik, die ieder jaar hun lijst vanaf niets opnieuw opbouwen.

Ik ben me terdege van bewust dat ik niet kan eisen dat iedereen er zoveel (luister)tijd in steekt als sommigen hier. Echter, ik lees op MuMe continu bij dit soort spellen dat "het lijstje morgen alweer anders kan zijn". Dan lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat dit na een jaar niet ook het geval is. Vastigheid en continuïteit zijn onvermijdelijk, maar daar zit wat mij betreft een grens aan. Anders is de lol er gauw vanaf, voor mij dan althans.

P.S. Ik ben nog van plan om aan het einde eens te kijken hoe de lijst verandert over de jaren als ik alleen de vaste deelnemers mee zou nemen.

*) Al was het maar omdat dezelfde fouten jaar in, jaar uit terugkeren. Met name 'oude' jaartallen (bv. Little Girl Blue, Picknick en A Love Supreme) die inmiddels veranderd zijn, worden consequent opnieuw fout genoteerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:12 uur

geplaatst: vandaag om 20:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.