menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van... (algemeen topic)

zoeken in:
avatar van Mjuman
Rogyros schreef:
Ik was al bang dat je hierop zou terugkomen, GrafGantz!!

Voortschrijdend inzicht...


Met de snelheid van een schildpad en de mindset van een proggo, maar goed je hoeft ook pas net weer een jaz an

Een aardige intro: The Rough Guide to Jazz: 100 Essential CDs (Rough Guide 100 Essential CD's): Digby Fairweather, Brian Priestley: 9781858287324: Amazon.com: Books

Voor muziek/cd's: Atlantic Rhythm & Blues Vol 1: 1947-1952 (1985) (e.v.)

avatar van Rogyros


Dank Mjuman! Wie weet ga ik eens achter jouw suggesties aan! Ik beloof niets...

bennerd
Fijn, Chev! Ik doe weer mee. Hopelijk met de 50's ook.

edit: 20 albums, waarvan geen enkele lager dan 3*. Yup, haalbaar.

avatar van GrafGantz
Ben op vakantie gedurende de 60s zie ik, dus dat wordt vooruit werken als ik het niet vergeet.

bennerd
GrafGantz schreef:
Ben op vakantie gedurende de 60s zie ik, dus dat wordt vooruit werken als ik het niet vergeet.

Dat geeft niet. Die zijn al gepasseerd.

avatar van GrafGantz
Ik wist dat ik wat vergeten was

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Ik wist dat ik wat vergeten was
Ter info, die bloemen in je haar zijn inmiddels ook een beetje mosterd na de maaltijd.

avatar van GrafGantz
Casartelli schreef:
(quote)
Ter info, die bloemen in je haar zijn inmiddels ook een beetje mosterd na de maaltijd.


Hoe weet jij wat ik in m'n zaaf-lijstje voor 1967 heb staan?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Hoe weet jij wat ik in m'n zaaf-lijstje voor 1967 heb staan?
Tja, je bent Mr Mainstream of je bent het niet he...

avatar van GrafGantz
Casartelli schreef:
(quote)
Tja, je bent Mr Mainstream of je bent het niet he...


Hoe weet je wat ik m'n PM naar zaaf heb staan? ?

avatar van chevy93
Leuk die positieve reacties.

En naar ik begrijp zijn er geen concrete verbetertips?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nu er voor het eerst 2 i.p.v. 1 jaar verstreken is sinds de vorige editie, zou ik zeker niet te veel veranderen om het veranderen.

De puntentelling was de laatste keer enigszins hogere wiskunde geworden, geloof ik?

avatar van chevy93
Casartelli schreef:
De puntentelling was de laatste keer enigszins hogere wiskunde geworden, geloof ik?
Mwa, zelfs een dyscalculus (is dat het mathematische equivalent van een dyslecticus?) zou dit nog wel moeten begrijpen:
1. 100 punten
2. 90 punten
[-5]
5. 75 punten
[-3]
20. 30 punten
[-1]
30. 20 punten
Bottom line: de puntentelling is enigszins progressief om hogere plekken relatief meer punten toe te kennen dan lagere plekken.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Dat valt nogal mee inderdaad. Er stond me voor ogen dat er iets mee was, maar dan was het waarschijnlijk alleen dat het nogal anders was dan in eerdere edities.

Je zou dan als curiositeit nog t/m Top 40 i.p.v. maximaal Top 30 kunnen verwerken.

avatar van chevy93
Dat zou wellicht wel meer in de geest van het topic zijn. Mijn initiële reactie is echter wel dat ik vrees dat het vooral voor meer voorspelbaarheid gaat zorgen, omdat de kans dat de geijkte namen boven komen drijven 33% groter is (die statistiek zal vast niet helemaal kloppen, maar de boodschap lijkt me duidelijk). In dat licht zou het interessant zijn om eens te kijken wat het verschil tussen alleen de top 20 meetellen en de top 30.

Het zou vooral een curiositeit zijn en, voor mijn gevoel, vooral een verandering om het veranderen. En dat lijkt me, zoals je eerder al terecht stelde, niet per se wenselijk.

avatar van Johnny Marr
Reuzefijn chev, ik doe weer mee!

avatar van chevy93
Het eerste (50s-)topic is geopend:
De MuMe Top 40 #8: 50s

Een kleine wijzigingen is er trouwens wel opgetreden: in het verleden stond er altijd dat je per se een top 10-15-20-25-30 moest inleveren. Met de nieuwe puntentelling is daar eigenlijk geen noodzaak voor, dus het hoeft niet per se een veelvoud van vijf te zijn. Alles van 10 t/m 30 is goed.

avatar van Johnny Marr
Met het 50s topic doe ik helaas nog niet mee. Er is momenteel maar één 50's album wat mij echt kan bekoren, en dat is dit pareltje: Nina Simone - Little Girl Blue (1958)

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:
Met het 50s topic doe ik helaas nog niet mee. Er is momenteel maar één 50's album wat mij echt kan bekoren, en dat is dit pareltje: Nina Simone - Little Girl Blue (1958)


Mij gaat het ook niet lukken hoogstwaarschijnlijk, maar ik pomp nu wel lekker Saxophone Colossus. Shit gaat hard.

avatar van Edgar18
Ik ben er weer bij hoor. Met ruim vijftig stemmen (en een aantal bekende albums waar nog een stem ontbreekt) is een toplijst niet zo'n probleem.

avatar van Johnny Marr
jordidj1 schreef:
(quote)


Mij gaat het ook niet lukken hoogstwaarschijnlijk, maar ik pomp nu wel lekker Saxophone Colossus. Shit gaat hard.

En daarna Microphone Colossus?

avatar van Marty McFly
Fijn Chevy, ik heb er zin an!

avatar van chevy93
60s-topic ook weer geopend.

2019
De MuMe Top 40 #8: 50s
De MuMe Top 40 #8: 60s






avatar van legian
chevy93 Organiseer je dit jaar geen Top 40? Of heb ik ergens een bericht gemist daarover?

avatar van chevy93
Na een succesvolle tweede editie van de MuMe Top 1000 is er dit jaar weer een ouderwets opzet. Per decennium dus. Inmiddels alweer de negende editie. En hopelijk ook de enige corona-editie…

Hoe zat het ook alweer?
Dit is een spel waarbij MuMe-gebruikers (per topic) twee weken lang de gelegenheid krijgen om een lijst in te sturen met hun favoriete albums. In eerste instantie zal dit per decennium gebeuren (50s t/m 10s). Vervolgens kan er gekozen worden uit een longlist van de best scorende albums uit deze ‘voorrondes’, zodat we uiteindelijk tot een lijst van 300+ albums komen die zich dat jaar tot het selecte gezelschap van beste albums ooit mogen rekenen. Als grande finale hoop ik ook dit jaar weer, samen met mijn collega’s op Orinoco, een spectaculaire radio-uitzending te kunnen maken. Maar goed, dat is iets voor eind augustus.

Oké, maar wanneer begint het dan?
Straks ga ik het eerste topic openen, dat is dit jaar de 60s. Om eerlijk te zijn was ik het dit jaar een beetje vergeten (en een tag van legian was langs me heen gegaan) en qua timing is het momenteel beter voor mij om te beginnen met de 60s. Geen nood, de 50s zullen op een later moment aan bod komen.

Mocht je nou later willen instromen is dat uiteraard geen probleem. Hou dan dit topic in de gaten (hier creëer ik een overzicht van alle topics) of als je eerder hebt meegedaan zal ik je te zijner tijd in dat topic (ook) taggen. Het staat ook iedereen vrij op eigen initiatief het topic op te zoeken en een lijstje te plaatsen.

Disclaimer
De reden dat jij getagd bent, is omdat je in 2019 minimaal één lijstje ingeleverd hebt. Daarbij heb ik ook nog een paar mensen getagd die vorig jaar een lijstje ingeleverd hebben voor de MuMe Top 1000. Mocht je onverhoopt niet getagd willen worden, geef dat even aan en dan zal ik proberen er rekening mee te houden in toekomstige tagrondes.

123poetertjes adri1982 aerobag aERodynamIC Alicia andré angelin arcade monkeys ArthurDZ AstroStart Ataloona B.Robertson Bardt1980 Barney Rubble BeatHoven behangplakker bennerd Bert Wasbeer bikkel2 Bill Evans BoyOnHeavenHill brandos Bravejester Brunniepoo Cannondale Casartelli Cellulord Chevy coldwarkids Cor cosmic kid Coys Dim Dirruk DjFrankie Droombolus dumb_helicopter Dungeon Dwejkk_ dynamo d E40 Echo01 E-Clect-Eddy Edgar18 EttaJamesBrown fabrice fatima Finidi ForWhomThePeteTolls Forza FrodoK frolunda Funky Boogie galleryplay gaucho gerardus gherdt Gibbon25 GrafGantz Gretz Grizzly Bear Gyzzz Hacker herman HipHop Fiend hoi123 hoolie55 J.J. Wever Jaep Jan Wessels Jean-Maurice jeb777 Jelle78 jellorum JoaMuse johan de witt Johnny Marr JohnnyVergerFan jordidj1 Jupiter jurado Keldertje98 Koenr koosknook legian Les de Groot likeahurricane likehurricane LucM Lying Mouth madmadder Magick1 Manfield Marjet Mart Martial Marty McFly Marzipaintree Masimo Mat_ Mathough Mausie Metropolis Mjuman MRDammann musicborst musician namsaap Neal Peart nedbed ni slecht nico1616 nlkink Noordpool Nr.4 PB 82 Pitchman Poek Premonition ranja Rogyros Rudi S rudolphS Rufus Rumour Salvadore Screenager Sfeermaker Shaky Shelter shinybeast Simon77 SirNoodle sj0n88 Spikky7 spinout starsailor steven Superbitch TEQUILA SUNRISE Teunnis The_CrY thetinderstick Thomas Langerak Tony Toon1 TornadoEF5 Tozifra trebremmit Venceremos Verweggistan vigil Wandelaar Ward Weirdo Wizzy wendyvortex wilbur WoNa Wrathchild1 zaaf Zagato ZERO

Gast
geplaatst: vandaag om 16:46 uur

geplaatst: vandaag om 16:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.