MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (Lustrum): 80s

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Ja. Of is dit een strikvraag?

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik vind het racistisch ten opzichte van andere boomsoorten.

Kom op zeg: de Joshua Tree overleeft in de woestijn. Terechte nummer 1 dus. De rest van de bomen zijn watjes.

west schreef:
Ik hou je niet tegen.

Zou je ook niet kunnen.

Kindermenu'tje erbij?

De enige terechte winnaar staat boven deze post.

Johnny Marr schreef:
De enige terechte winnaar staat boven deze post.

Hopen maar dat deze boute uitspraak niemand tegen de borst stoot. Straks moet je je nog uitschrijven

Kunnen we nu weer terug naar de muziek?

Ik vind het opvallen hoe goed de New Wave in deze lijst scoort en hoe de iconen die de jaren '80 kleur hebben gegeven (m.u.v de nummer 1) behoorlijk laag staan

Funky Bookie: die iconen behoren dus deels onder die New Wave noemer, de nummer 1 niet uitgezonderd.
Verder zou ik niet zoveel andere iconen kunnen bedenken die de jaren 80 "kleur" hebben gegeven, je doelt toch hopelijk niet op geile madonna of wham? Dat heeft met muziek weer niet zoveel te maken namelijk.

Maar wel met kleuren

Nee, dat was Cyndi Lauper.

Funky Bookie schreef:
Ik vind het opvallen hoe goed de New Wave in deze lijst scoort en hoe de iconen die de jaren '80 kleur hebben gegeven (m.u.v de nummer 1) behoorlijk laag staan

Wat heb jij tegen de nummer 1?

Scoort New Wave in deze 2015 lijst beter dan in voorgaande jaren? En hoe zit dat eigenlijk met soul & funk?

orbit schreef:
Funky Bookie: die iconen behoren dus deels onder die New Wave noemer, de nummer 1 niet uitgezonderd.
Verder zou ik niet zoveel iconen kunnen bedenken die de jaren 80 "kleur" hebben gegeven, je doelt toch hopelijk niet op geile madonna [...]? Dat heeft met muziek weer niet zoveel te maken namelijk.

In de volgende twee decennia heeft ze wel albums die veel met muziek te maken hebben. Zeker Confessions komt wel in mijn lijstje.

GrafGantz schreef:
Nee, dat was Cyndi Lauper.

Dat is true

orbit schreef:
Verder zou ik niet zoveel andere iconen kunnen bedenken die de jaren 80 "kleur" hebben gegeven, je doelt toch hopelijk niet op geile madonna of wham? Dat heeft met muziek weer niet zoveel te maken namelijk.

Ik doelde meer op Prince, Michael Jackson en Bruce Springsteen.
Prince kan ik nog wel wat New Wave in terugzien, maar de anderen toch echt niet.
U2 is wat dat betreft eigenlijk de enige uitzondering.
Madonna is inderdaad niet zo'n albumartiest, dus dat is niet raar. Ik vind het wel een jaren '80 icoon en dat heeft uiteindelijk toch muzikale raakvlakken

Maar ik zie juist best veel Prince, Bruce en Jackson terugkomen in de lijst, Prince nota bene in de top 10 en de rest toch wel in de top25, met meerdere albums.
Maargoed, dat kun je laag vinden. Ik vind het nog best hoog eigenlijk

Cured
Mjuman schreef:
Gekkie, geeft daar zo één van MuMe grootste semantische slingeraars een linguïstiek georiënteerd compelement.
Iets veur het toaltoppik ? Ken het wot eunvoudiger zegt worden ? ...want :

chevy93 had je nog een artiesten ranglijst?

Kom ik later op terug.

Moeilijk,. moeilijk.....daarom in een willekeurige volgorde, maar deze komen wel in mijn 80's top10, daarbij heb ik van elke band max. 1 album aangehouden:

1 - Motorhead - Ace of spades
2 - Iron Maiden - Live after death
3 - Slayer - Hell awaits
4 - Saxon - The eagle has landed
5 - Rollins Band - Life time
6 - Metallica - Kill'em all
7 - Suicidal Tendencies - Join the army
8 - Masters of reality - Masters of reality
9 - AC/DC- Fly on the wall
10 - Megadeth - Peace sells...but who's buying?

vigil schreef:
chevy93 had je nog een artiesten ranglijst?
Meest genoemd:
102 The Cure
100 The Smiths (excl. 9 keer Morrissey)
92 U2
82 Prince (and the Revolution)
71 Marillion
70 Talk Talk
61 Bruce Springsteen (& E-Street Band)
50 R.E.M.
49 Simple Minds
44 Metallica
39 Dire Straits
38 Iron Maiden
37 Tom Waits
36 The Waterboys
36 Joy Division
35 Pixies

Meeste albums genoemd:
8: The Cure, Iron Maiden
7: R.E.M., U2
6: Toto, The Smiths, Rush, Echo & The Bunnymen

Qua jaar:
341 1984
328 1987
317 1985
313 1982
309 1980
276 1981
269 1989
268 1986
258 1988
222 1983
69 XXXX

Gast
geplaatst: vandaag om 20:12 uur

geplaatst: vandaag om 20:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.