MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Vigil's Depeche Mode Top 50

zoeken in:
Gelijk ook een welkom aan de nieuwe volgers

Geweldig nummer Ook een heerlijke remix van James Holden op de b-kant.
Heb ze destijds ook live gezien in Ahoy (enige keer dat ik ze heb gezien, destijds waren ze al heel lang niet in NL geweest). Had me eigenlijk voorgenomen daar nooit meer heen te gaan wegens te groot/sfeerloos/etc., maar DM speelde de zaal met gemak plat.

Ik wist trouwens niet dat Michael Boogerd (de man helemaal rechts) er destijds ook bij zat.

Ja Boogie en Gorie lijken best wel op elkaar

43. Somebody (Some Great Reward)

Over Gore gesproken... Na een aantal relatief nieuwe liedjes duiken we weer eens diep de jaren '80 in. Dit romantische liedje komt van het uitstekende album Some Great Reward en wordt dus gezongen door Martin l. Gore. Voor sommige is dit een glazuur rondspringende gebeurtenis maar ik vind het prachtig. Leuk detail zijn de (verder niet mee te beluisteren) gesprekken op de achtergrond, net of het nummer live in de kroeg ingezongen is.

http://cdn.discogs.com/IjcIuNTTIlcWFWDFVzYY93QQroU=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-461963-1116942152.jpg.jpg

Dit nummer zou bij mij in de top 10 belanden. Blijft een juweeltje.

Bij mij niet, even mijn Top 10 opgezocht, waarbij ik nog geen nummer van voorbij heb zien komen.

deric raven schreef:
1. Stripped
2. Blasphemous Rumours
3. Photographic
4. Clean
5. See You
6. Strangelove
7. Never Let Me Down Again
8. Black Celebration
9. Ice Machine
10. Something to Do

Ik heb hier ergens ook nog wel een top 10 maar of die nu nog hetzelfde zou zijn betwijfel ik dan weer.

deric raven schreef:
Bij mij niet, even mijn Top 10 opgezocht, waarbij ik nog geen nummer van voorbij heb zien komen.

(quote)

Zonder te veel te verklappen van dit lijstje gaan er zeker nog wel voorbij komen maar ook zeker niet allemaal

Ik herinner me nog goed hoe Somebody me meteen greep bij zijn binnenkomst in de Vlaamse hitlijsten.
Achteraf ook opmerkelijk dat men dat nummer boven de dubbele a-kant Blasphemous Rumours verkoos.

Ik was 15 en de tekst leek wel op mijn puberale lijf geschreven.
Ook ik blijf het na al die jaren koesteren als een juweeltje.

Na People Are People en Master and Servant overtuigde Somebody me trouwens ook
om Some Great Reward te komen. Tot op heden mijn meest geliefde DM album.
Klap op de vuurpijl zou Shake the Disease worden, mijn alltime favourite.

deric raven schreef:
1. Stripped
2. Blasphemous Rumours
3. Photographic
4. ...

Held !!! Photographic op 3 in je top 10, geweldig !!!
Bij mij zou somebody ook wel hoog staan, maar net niet in de top 10. Ruwweg uit het hoofd kom ik momenteel op freelove, waiting for the night, walking in my shoes, photographic, new life, stripped, peace, it's no good, behind the wheel, everything counts uitkomen, maar geen idee over volgorde.

vigil schreef:
De clip laat een fris en fruitige groep zien die gezien de lopende band groot fan waren van Fred Oster.

42. Nothing's Impossible (Playing The Angel)

Het is druk met noteringen in de onderste regionen van de Top 50 voor nummers van Playing The Angel. Deze keer Nothing's Impossible. Het nummer moet een beetje op gang komen maar dan krijg je ook wel wat, een mooie electronische dis wordt ons voorgeschoteld. Foefje zus en toefje zo en dat soort zaken. Geen hitpotentie of killerrefrein maar dat hoeft ook zeker niet altijd bewijst deze track.

johannesA
Leuk topic vigil. Een van mijn favoriete bands, dus maar even in mijn updates gezet.

Mooie stukjes erbij, ook nog.

41. Everything Counts (Construction Time Again)

Het is altijd grappig om te lezen dat topicvolgers het over nummers hebben waarvan ze hopen dat die voorbij gaan komen. Ook Everything Counts is al geroepen en hup hup hup daar is tie! Volgens vele DM fans is dit een van hun sterkste singles. Ik deel die mening niet helemaal. Uiteraard gewoon een erg goed nummer (vandaar ook in de lijst) maar er ontbreekt net iets waardoor het net niet echt de top van de top is. Maar goed ik doe het er gewoon mee en kan ook gewoon van dit liedje genieten.

http://991.com/newgallery/Depeche-Mode-Everything-Counts-6868.jpg

Ook ik ben niet helamaal in de ban van Everything Counts.
Het is natuurlijk een geweldige meezinger en live kan de lol ongetwijfeld niet op.

Sterk punt is wel de duo-zang tussen Gahan en Gore.
Deden ze later succesvol over op People Are People en Shake the Disease.

Construction Time Again vind ik anders wel een onderschat album.
De band zoekt ijverig naar een eigen, experimenteler geluid.

vigil schreef:

(embed)

Het is altijd grappig om te lezen dat topicvolgers het over nummers hebben waarvan ze hopen dat die voorbij gaan komen.

Walking in my shoes

Ik denk dat ik Everything Counts nog steeds op nummer 1 zou zetten. Te veel goede herinneringen aan

Voor mij niet een van hun toppers eigenlijk. Misschien omdat ik hem niet bewust heb meegemaakt.
Doe mij deze versie maar

vigil schreef:

(embed)

Het is altijd grappig om te lezen dat topicvolgers het over nummers hebben waarvan ze hopen dat die voorbij gaan komen. Ook Everything Counts is al geroepen en hup hup hup daar is tie! Volgens vele DM fans is dit een van hun sterkste singles. Ik deel die mening niet helemaal. Uiteraard gewoon een erg goed nummer (vandaar ook in de lijst) maar er ontbreekt net iets waardoor het net niet echt de top van de top is. Maar goed ik doe het er gewoon mee en kan ook gewoon van dit liedje genieten.

(afbeelding)

Dat hoesje, inderdaad. Ligt al minstens 10 jaar op zolder. Het was van hard karton. Sentiment.

Zou voor mij zeker top-5 zijn. Ook niet voor niets het prijsnummer op 101, het album waarmee ik fan van de band werd.

40. I Am You (Exciter)

Al weer de derde keer dat het in 2001 uitgegeven album Exciter voorbij komt. Ik kan wel verklappen dat er niet nog heel vaak gaat gebeuren.

I Am You lijkt in 1ste instantie een redelijk anonieme albumtrack te zijn maar dat blijkt uiteindelijk toch anders te zijn. Prachtige zanglijnen en een langzaam maar zekere spanningsboogopbouw. Het isntrumentale stukje vanaf 4 minuten is gegarandeerd kippenvel. Het lijkt bijna een soort filmmuziek. Dat zou dan toch wel van een mooie film moeten zijn.

Leuke clip van dat gezin die Everything Counts speelt.

39. Clean (Violator)

We gaan onder de 40 met het eerste nummer wat voorbij gaat komen van Violator. Clean was Gahan zeker niet altijd maar goed het gaat nu even om deze afsluiter van een van de populairste albums van de groep. De zang is behoorlijk monotoon en het is de muzikale omlijsting die het spannend maakt. Niet dat daar nou zoveel gebeurd maar misschien is dat het hem nu juist.

Depeche Mode op zijn Pink Floyds.

38. Behind the Wheel (Music for the Masses)

Een mooie single welke niet echt een grote hit werd. Met een echt classic Depeche Mode intro dus daar ligt het niet aan. Een te laag meezingbaar refrein wellicht? Maar goed niet alles staat of valt met de uitslag in de charts en dat is maar goed ook. johan de witt zal blij dat hij er in staat, misschien wat te laag voor hem maar ja de single staat er in ieder geval in en dat is ook al heel wat waard.

http://cdn.discogs.com/Z97QsYVmFYX_lJgiZXIvSVH7k9U=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-2302-1266057605.jpeg.jpg

Oei, dat is wel errug vroeg, ja
Deze had zeker 30 plaatsen hoger moeten staan. Synth-pop-perfectie.

Hopelijk laat je me niet nog een keer in de steek

We knallen er gewoon nog eentje achteraan!

37. The Things You Said (Music for the Masses)

Net zoals nummer 38 van het Music for the Masses album. Een ballade met als zanger Martin L. Gore. Een beetje een triest liedje zoals ze wel vaker zijn (of eigenlijk altijd) als Martin als zanger komt opdraven. Een mooi rustpunt op het album.

http://www.reflectionsofdarkness.com/images/stories/news/2015/martingore2015.jpg

Wel een paar mooie memorabele artefacts voorbij zien komen: de clip van Behind the Wheel Depeche Mode - Behind The Wheel (Remastered Video) - YouTube en de historische 'schaar-sample' in Everything Counts

Franck Maudit
Deze nu pas gezien maar ik ga het volgen vigil.
Heerlijk initiatief

Clip van Behind The Wheel, waar dan?
Zou trouwens in mijn top3 staan en niet op 38.. geniale drive zit er in dat nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.