MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Marc Almond's variety

zoeken in:
Iemand al een beetje een idee waar de top 3 naartoe zal gaan? dix mag niet meedoen

Laten we eerst even de nummer 4 afwachten

Maar Sex Dwarf en Orpheus in Red Velvet verwacht ik nog wel

Als Madame de la Luna niet in je overzicht zou zitten, zou ik dat erg jammer vinden.
Mocht Sex Dwarf nog opduiken, dan zou ik dat een schandvlek op een anders mooie top 10 vinden.

Al gaat de nummer 5 wel al de wat meer scatologische toer op. Het zou dus best kunnen.

dix
aERodynamIC schreef:
Iemand al een beetje een idee waar de top 3 naartoe zal gaan? dix mag niet meedoen

Oh, ik denk er maar één zeker te weten ?

Maar jij mag hier niks zeggen

De naar alle waarschijnlijkheid allerlaatste opname van Nico voordat ze stierf is te horen op het album The Stars We are.

Over Nico zei Marc Almond het volgende: "Nico was a lovely, sweet person, and I loved to hear her talk about her son by the French actor Alain Delon, but it was a difficult recording session. Nico was on methadone at the time, trying to come off heroin. As the day wore on, it became harder to get a vocal from her (for the duet "Your Kisses Burn" from Almond's 1988 The Stars We Are), so we had to coax her and eventually had to piece together what we had. I think it's her last proper recording and it's still wonderful. It has the unmistakable voice of Nico".

Een prachtig duet tussen deze twee artiesten dat onlangs nog gecoverd is door Mark Lanegan en Beth Orthon.

4. Marc Almond ft. Nico - Your Kisses Burn

Het zwakste nummer in de top 10 tot nu toe.
Ik vind de song op zich niet goed genoeg, zelfs los van de getaande vocalen van Nico.
Het mag dan zo zijn dat men zich aan een kus kan verbranden, Nico klinkt als een opgebrande peuk.

Wat me naadloos brengt bij Heat. Ik weet niet waarom, maar een stem fluistert mij
dat de gastheer van dit topic een bijzondere liefde voor dat nummer koestert.

Nog drie songs te gaan.

Tijd voor de top 3!

Op de derde plaats vinden we een nummer dat het soms ook wel eens tot de eerste plaats weet te schoppen bij mij.
Het album Mother Fist and Her Five Daughters zou aanvankelijk een dubbelaar moeten worden maar dat zag de platenmaatschappij niet zitten waardoor enkele ongelooflijk sterke tracks moesten afvallen die her en der als b-kantjes uitkwamen.

Broken Hearted and Beautiful was er zo eentje en kwam terecht op de Ruby Red Stained EP.

Van een ongelooflijke schoonheid, ook qua tekst.

She leans to tattoo him with one long last kiss
Gee I never knew love could be like this
The smell of cheap Gin laced with midnight cologne
The man on the T.V. calls "Kathy, Kathy come home"
Yeah, Kathy come home

3. Marc Almond - Broken Hearted and Beautiful

De muziek staat ten dienste van het verhaal.
Op die manier is de nummer 3 is best een mooi nummer.

Hoorbaar te goed om te worden weggezet als b-kantje.
Maar voor niet-fans misschien iets te vlak om hoog te eindigen.

Dit is dan ook geen lijst voor niet-fans natuurlijk, het is gewoon mijn lijst

Overigens zitten hier nauwelijks liefhebbers op de site, en die enkeling die de muziek wel een warm hart toedraagt heeft zich hier al laten zien. Maar dat wist ik van tevoren al. Leuk als mensen het door zo'n topic alsnog oppikken maar die kans is meestal nihil.

Ik ben blij met al je toevoegingen deze rit: maakt het net even wat boeiender allemaal, zeker omdat de interesse vrij nihil is en je vanuit een andere invalshoek mooie extra info gaf

Nog 2 te gaan.......

Ik reageer dan ook omdat ik uit eigen topic ervaring weet dat een reactie aanmoedigt.

dix
Zo, ik denk dat míjn nummer één dadelijk aan bod gaat komen

Het zou me niet verbazen als de volgers van het topic dit nummer niet zagen aankomen op deze positie.

Zijn solo-debuut single The Boy Who Came Back is voor mij al twee keer een live-hoogtepunt gebleken tijdens Almondn optredens (waarschijnlijk komende maandag niet op de setlist helaas).

Er is iets aan dit nummer dat me uitzinnig maakt en ik wil de volumeknop alleen maar hoger en hoger zetten. Een nummer dat ik rustig tien keer achter elkaar kan opzetten. Ongelooflijk sterk, swingend en qua instrumentatie zoals ik hem toch het liefst hoor.

2. Marc Almond - The Boy Who Came Back

dix schreef:
Zo, ik denk dat míjn nummer één dadelijk aan bod gaat komen

En? Klopte je voorspelling?

Tja...... en dan blijft er nog maar eentje over

Ik dacht dat The Boy Who Came Back al geweest was.
Volgens de titel lijkt dat logisch, maar ik bedoel in dit topic.

Prima comeback single.

Aan alles komt een eind, het zijn slechts momenten.... Only the Moment.

Al jaren een grote favoriet van mij. Het werd nergens een grote hit ondanks dat het de opvolger van nummer 1 'Something's Fotten Hold of My Heart' was. Dat succes kon niet worden vastgehouden.

Helaas is de single (en video) wat verminkt: het intro verliest op deze manier enorm aan kracht. Uiteraard gaat het mij om de album versie alhoewel die op Treasure Box ook niet beroerd is: Marc Almond - Only the Moment (All the Time in The World Mix) - YouTube

Te vinden op het album The Stars We Are.

1. Marc Almond - Only the Moment

Een aantal jaar geleden kwam ik in contact met de Servische Katarina Kovac die zelf ook prachtige muziek maakte (zang, viool, toetsen). Ze was net als ik een groot Almond-liefhebber en had een cover van 'Only the Moment' gemaakt die ik jullie zeker niet wil onthouden. Het toont de schoonheid van dit nummer goed aan.

De top 30:

1. Only the Moment
2. The Boy Who Came Back
3. Broken Hearted and Beautiful
4. Your Kisses Burn (ft. Nico)
5. Catch a Fallen Star
6. Tears Run Rings
7. Deaths Diary
8. Say Hello, Wave Goodbye
9. Ruby Red
10. Torch
11. Mother Fist
12. Nijinsky Heart
13. Melancholy Rose
14. The Stars We Are
15. You Have
16. For One Moment
17. Where the Heart Is
18. Soul Inside
19. Stories of Johnny
20. What!
21. Jacky
22. Black Heart
23. The Desperate Hours
24. Lavender
25. Sleaze
26. A Lover Spurned
27. The Velvet Trail
28. Tenderness is a Weakness
29. Joey Demento
30. The Days of Pearly Spencer

Dank voor het volgen, veel plezier voor degenen die komende maandag ook naar Amsterdam gaan. Er zijn nog kaarten trouwens dus wie nog wil...

En misschien binnenkort maar eens in de herhaling met een andere artiest

There is never forever only the moment

Een mooi nummer dat voor mij echter wat punch mist voor een nummer 1 hit.

Ik denk eens na over een eigen lijstje om hier te posten.

dix
aERodynamIC schreef:
... maar er is inmiddels wel wat veranderd

Ik zie dat positie 1 toch ongewijzigd is gebleven terecht, fantastisch nummer en ook hier favoriet. Ik ken weinig songs die zó soothing zijn als Only The Moment. Zou ik er vandaag 10 moeten noemen, dan deze:

1. Only The Moment
2. Waifs & Strays
3. Say Hello Wave Goodbye
4. Torch
5. Healthy As Hate
6. Soul Inside
7. The Sea Says
8. My Hand Over My Heart
9. The River
10. My Candle Burns

Mooie nummer 1!!

SOFT CELL
...So
Baby Doll
Frustration
Heat
Insecure Me
Numbers
Say Hello Wave Goodbye
Seedy Films
Tainted Love
Torch

MARC ALMOND
Carnival of Life
Madame de la Luna
Ruby Red
Stories of Johnny
The Desperate Hours
Tears Run Rings
Tenderness Is a Weakness
The Boy Who Came Back
These My Dreams Are Yours
Toreador in the Rain

dix schreef:
Ik zie dat positie 1 toch ongewijzigd is gebleven

Waar haal je die info vandaan dan? Het was Broken Hearted and Beautiful die bovenaan stond in de vorige lijstjes

Mooie nummer 1, ik heb dit nummer nog op 7"

Mijn lijstje zou zijn:

01. Say Hello Wave Goodbye
02. Vaudeville And Burlesque
03. Tears Run Rings
04. Heat
05. My Hand over My Heart
06. Lavender
07. Numbers
08. Only the Moment
09. Tragedy
10. Bedsitter (na alle dramatiek mag er ook wel wat gedanst worden )

En een speciale vermelding voor If You Go Away, een niet zo erg originele cover maar wel een hele mooie (Overigens wel weer een stukje minder dan Dusty maar toch)

dix
aERodynamIC schreef:
(quote)

Waar haal je die info vandaan dan? Het was Broken Hearted and Beautiful die bovenaan stond in de vorige lijstjes

Dazzler's Greatest Hits

Ah, dat wist ik zelf niet meer. In de betreffende topics met lijstjes was het Broken Hearted and Beautiful.

In Greatest Hits is het kiezen uit een lijst die overblijft

Overigens is de top 3 erg inwisselbaar wat mij betreft.

Ik wil binnenkort wel weer aan een nieuwe top beginnen, beviel me prima namelijk. The Smiths, Nick Cave (beiden wat tricky, want men kijkt meer op je vingers) of Rufus Wainwright wellicht. Smashing Pumpkins ook leuk maar dan ligt het zwaartepunt wel heel erg op de eerste drie dus minder boeiend.

Wat Tricky lijkt me wel leuk

Prachtig lijstje uiteindelijk, met zeker 10 nummers die ook mijn top-30 behaald zouden hebben. Had wat mij betreft wel wat meer Soft Cell bij gemogen.

The Smiths als volgende zou geweldig zijn Maar beter nog Morrissey, toch enigszins vergelijkbaar met Marc. (Smiths/Moz mag natuurlijk ook )

Morrissey solo is inderdaad ook wel een goed idee (dan zou ik er i.t.t. Marc Almond) voor kiezen om zijn werk met The Smiths er niet doorheen te mengen.

Eerst maar eens een toplijst voor mezelf samenstellen dan

En voor degenen die het nummer gemist hebben: Tainted Love zoals ik het de laatste keer in Leeuwarden mee mocht maken (filmpje is niet door mij gemaakt).

aERodynamIC schreef:
Morrissey solo is inderdaad ook wel een goed idee (dan zou ik er i.t.t. Marc Almond) voor kiezen om zijn werk met The Smiths er niet doorheen te mengen.

Eerst maar eens een toplijst voor mezelf samenstellen dan

Mooi
Ik heb onlangs nog een top-200 samengesteld, zou daar dus zo met een top-30 (of 50, of 100) mee kunnen lopen

Ik heb nog niet naar de setlist gekeken dus ben benieuwd hoeveel van die nummers vanavond gespeeld gaan worden.

T.o.v. de setlists in de UK niet heel veel wijzigingen. Tears Run Rings en Something's Gotten Hold of My Heart werden in Amsterdam toegevoegd. When the Cometh Comes weggelaten en als verrassing My Heart's Come Home met Baby Dee als gast. Het was een fijn concert.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.