Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi Talk About the Passion, de R.E.M. Top 200
zoeken in:
1
geplaatst: 22 juni 2016, 11:43 uur
Reno staat ook wel laag ja en Undertow ook. Undertow een plek of 30 en Reno een plek of 50. 

0
geplaatst: 22 juni 2016, 11:44 uur
Gaan jullie dan straks ook zeggen dat de nummers bovenin allemaal te hoog staan..of alles te laag 

0
geplaatst: 22 juni 2016, 11:48 uur
Haha, ik verwacht er wel wat die te hoog staan. 
Ik heb ooit deze top 40 gepost. Daar staat Undertow zelfs bijna in de top 10... mijn smaken zijn wel wat veranderd, maar het geeft wel redelijk mijn voorkeur weer. Cuyahoga zou nu in de top 10 staan hier, die stond er daar niet eens bij.

Ik heb ooit deze top 40 gepost. Daar staat Undertow zelfs bijna in de top 10... mijn smaken zijn wel wat veranderd, maar het geeft wel redelijk mijn voorkeur weer. Cuyahoga zou nu in de top 10 staan hier, die stond er daar niet eens bij.

0
geplaatst: 22 juni 2016, 11:57 uur
Mooie top 40 
Vind wel dat sommigen te hoog en anderen te laag staan

Vind wel dat sommigen te hoog en anderen te laag staan

0
geplaatst: 22 juni 2016, 12:43 uur
122. What If We Give It Away? (Luigi 116, Johan 127)
Een nummer van Lifes Rich Pageant. Het nummer zelf is een herbewerking van het nummer Get On Their Way wat ze al live speelden sinds 1980 en voor LRP opnamen onder deze titel. Ik heb "voor de leuk" de live versie van Get On Their Way gekozen. Michael is hier echt nauwelijks te verstaan, was het echt alleen maar verlegenheid? Als Cocteau Twins een mannelijke zanger nodig had gehad, had Michael een superauditie gedaan denk ik
.
Het nummer zelf vind ik niet een van de beste van het album, in het begin vond ik het zelfs beter dan nu. Misschien is dit zo'n nummer waarvan jullie vinden dat hij te hoog staat
.
Here's the trailer, Tom
A year has come and gone
We're not moving, wasn't right
Take the order, sew it on your tie
We couldn't follow, couldn't try
Een mening op het web:
The song fits perfectly into the sequence of Lifes Rich Pageant: The music maintains the record’s breezy, early summer vibe and its words nod in the general direction of the set’s political themes. There’s very little to complain about in “What If We Give It Away?,” but it just can’t help but seem a bit minor in comparison to most of its neighboring tracks.
Een nummer van Lifes Rich Pageant. Het nummer zelf is een herbewerking van het nummer Get On Their Way wat ze al live speelden sinds 1980 en voor LRP opnamen onder deze titel. Ik heb "voor de leuk" de live versie van Get On Their Way gekozen. Michael is hier echt nauwelijks te verstaan, was het echt alleen maar verlegenheid? Als Cocteau Twins een mannelijke zanger nodig had gehad, had Michael een superauditie gedaan denk ik
. Het nummer zelf vind ik niet een van de beste van het album, in het begin vond ik het zelfs beter dan nu. Misschien is dit zo'n nummer waarvan jullie vinden dat hij te hoog staat
.Here's the trailer, Tom
A year has come and gone
We're not moving, wasn't right
Take the order, sew it on your tie
We couldn't follow, couldn't try
Een mening op het web:
The song fits perfectly into the sequence of Lifes Rich Pageant: The music maintains the record’s breezy, early summer vibe and its words nod in the general direction of the set’s political themes. There’s very little to complain about in “What If We Give It Away?,” but it just can’t help but seem a bit minor in comparison to most of its neighboring tracks.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 13:46 uur
herman schreef:
Mooi lijstje! Er zijn er nog maar een handvol van geweest, dus je hebt er nog aardig wat te gaan zo te zien

0
geplaatst: 23 juni 2016, 15:33 uur
121. Living Well Is the Best Revenge (Johan 88, Luigi 154)
We hebben nog niet zoveel openingstracks gehad, volgens mij alleen Airportman en Discoverer. Maar hier is dan de derde, de openingsknaller van Accelerate. Wat mij betreft een geweldig begin, een begin dat nadrukkelijk terugverwijst naar het steviger gitaarwerk van Pageant, Document en Monster. Na drie min of meer langdradige albums keerde R.E.M. terug naar het 11 songs, 40 minuten album-principe uit de jaren 80. Hoewel Accelerate die 40 minuten niet eens haalt. Living Well maakt deel uit van een heerlijke drie-eenheid songs die Acceleratie opent, wat mij betreft de meest bevlogen 10 minuten R.E.M. van de 21e eeuw, hoewel ik daarmee misschien wat te veel weggeef
In elk geval had deze wat mij betreft een stuk hoger gemogen
Baby, I'm calling you on that!
You set me up like a lamb to slaughter
Garbo ask the farmer's daughter
Unbelievable the gospel according to who
I lay right down
All you sad and lost apostles
Hum my name and flair their nostrils
Choking on the bones you toss to them
I'm not one to sit and spin
'Cos living well is the best revenge
Baby, I am calling you on that
We hebben nog niet zoveel openingstracks gehad, volgens mij alleen Airportman en Discoverer. Maar hier is dan de derde, de openingsknaller van Accelerate. Wat mij betreft een geweldig begin, een begin dat nadrukkelijk terugverwijst naar het steviger gitaarwerk van Pageant, Document en Monster. Na drie min of meer langdradige albums keerde R.E.M. terug naar het 11 songs, 40 minuten album-principe uit de jaren 80. Hoewel Accelerate die 40 minuten niet eens haalt. Living Well maakt deel uit van een heerlijke drie-eenheid songs die Acceleratie opent, wat mij betreft de meest bevlogen 10 minuten R.E.M. van de 21e eeuw, hoewel ik daarmee misschien wat te veel weggeef

In elk geval had deze wat mij betreft een stuk hoger gemogen
Baby, I'm calling you on that!You set me up like a lamb to slaughter
Garbo ask the farmer's daughter
Unbelievable the gospel according to who
I lay right down
All you sad and lost apostles
Hum my name and flair their nostrils
Choking on the bones you toss to them
I'm not one to sit and spin
'Cos living well is the best revenge
Baby, I am calling you on that
0
geplaatst: 23 juni 2016, 15:49 uur
Ja, onbegrijpelijk, je had vast een bad day!
Gelukkig kan ik het nog een beetje rechtzetten
Gelukkig kan ik het nog een beetje rechtzetten

0
geplaatst: 23 juni 2016, 15:52 uur
Haha ja bad day ook wel ja 
Ja deze moet zeker 30-50 plekken hoger bij mij
Nouja dan maar living well as a revenge

Ja deze moet zeker 30-50 plekken hoger bij mij

Nouja dan maar living well as a revenge

0
geplaatst: 23 juni 2016, 23:31 uur
120. I'll Take The Rain (Luigi 108, Johan 133)
De 3e en laatste single en het voorlaatste nummer van Reveal. Ik vind het zelf een van de betere op het album, het deed helaas niet veel in de charts. Ik vind het ook niet echt een single, een single moet wel wat pit hebben. Het is een ontroerend en vooral sfeervol nummer met een treurige ondertoon. Muzikaal is het vrij simpel, met lichte en melancholische melodieën en is het vooral de "understated" zang van Michael dat hier de toon zet en raakt. Het heeft ook een mooie animatie-videoclip. De eerste keer dat de band zoiets deed.
I used to think
As birds take wing
They sing through life so why can't we?
You cling to this
You claim the best
If this is what you're offering
I'll take the rain
I'll take the rain
I'll take the rain.
Een mooie "take" op dit nummer op het web:
Given the choice between a painful relationship and the rain to wash all the pain away but leave him cold and alone, the narrator is choosing the latter.
De 3e en laatste single en het voorlaatste nummer van Reveal. Ik vind het zelf een van de betere op het album, het deed helaas niet veel in de charts. Ik vind het ook niet echt een single, een single moet wel wat pit hebben. Het is een ontroerend en vooral sfeervol nummer met een treurige ondertoon. Muzikaal is het vrij simpel, met lichte en melancholische melodieën en is het vooral de "understated" zang van Michael dat hier de toon zet en raakt. Het heeft ook een mooie animatie-videoclip. De eerste keer dat de band zoiets deed.
I used to think
As birds take wing
They sing through life so why can't we?
You cling to this
You claim the best
If this is what you're offering
I'll take the rain
I'll take the rain
I'll take the rain.
Een mooie "take" op dit nummer op het web:
Given the choice between a painful relationship and the rain to wash all the pain away but leave him cold and alone, the narrator is choosing the latter.
1
geplaatst: 24 juni 2016, 15:13 uur
119. West of the Fields (Johan 120, Luigi 120)
De eerste van de songs die Luigi en ik precies op dezelfde plek hebben. Er volgen er nog een paar.
Het is ook de eerste die voorbijkomt van Murmur, waardoor er nu nog maar EEN album is wat we helemaal nog niet gezien hebben.
West of the Fields vind ik een heerlijk nummer, maar ik ben niet verbaasd dat het als eerste van Murmur aan de beurt komt. Muzikaal is het wat meer rechttoe-rechtaan dan de rest van Murmur. Het zou beter gepast hebben op Chronic Town of Reckoning in mijn optiek. Qua ongrijpbaarheid past het overigens wel heel goed op Murmur, want waar het over gaat is mij ook na al die jaren nog niet duidelijk. De band speelde het vanaf 1985 niet meer live. Pas in 2008 kwam het terug op de setlist en toen moest Stipe de woorden die hij ooit geschreven had ook zelf op internet opzoeken... Overigens hoorde en zong ik altijd 'westerse field' in het refrein, pas op het einde wordt het ook 'west of the fields'.
Dreams of Elysian, to assume are gone when we try
Tell now what is dreaming when we try.
Listen through your eyes when we die.
West of the fields.
West of the fields.
West of the fields.
West of the fields.
De eerste van de songs die Luigi en ik precies op dezelfde plek hebben. Er volgen er nog een paar.
Het is ook de eerste die voorbijkomt van Murmur, waardoor er nu nog maar EEN album is wat we helemaal nog niet gezien hebben.
West of the Fields vind ik een heerlijk nummer, maar ik ben niet verbaasd dat het als eerste van Murmur aan de beurt komt. Muzikaal is het wat meer rechttoe-rechtaan dan de rest van Murmur. Het zou beter gepast hebben op Chronic Town of Reckoning in mijn optiek. Qua ongrijpbaarheid past het overigens wel heel goed op Murmur, want waar het over gaat is mij ook na al die jaren nog niet duidelijk. De band speelde het vanaf 1985 niet meer live. Pas in 2008 kwam het terug op de setlist en toen moest Stipe de woorden die hij ooit geschreven had ook zelf op internet opzoeken... Overigens hoorde en zong ik altijd 'westerse field' in het refrein, pas op het einde wordt het ook 'west of the fields'.
Dreams of Elysian, to assume are gone when we try
Tell now what is dreaming when we try.
Listen through your eyes when we die.
West of the fields.
West of the fields.
West of the fields.
West of the fields.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 20:51 uur
118. I've Been High (Johan 69, Luigi 169)
Waar we bij het ene album net begonnen zijn of nog moeten beginnen zijn we bij het andere album er al bijna doorheen. Van Reveal komen er na I've Been High nog maar twee liedjes. I've Been High komt dus als derde uit de bus en daar ben ik wel blij mee. Het is een van mijn faves van dat album. Een prachtige melodie, een mooie tekst, voor mij een van de beste voorbeelden van waar het ge-experimenteer (dat begon op Up) wel werkt. Michael Stipe was zo tevreden over deze song dat hij het als single wilde (hij hoorde er een top-10 hit in), maar de platenmaatschappij besloot anders. Jammer, maar een logische keuze, want hoewel ik het een stuk beter vind dan I'll Take the Rain (de derde single) mist het net het 'R.E.M.-achtige' dat die song wel heeft.
So I dive into a pool.
So cool and deep,
That when I sink I sink,
And when I swim I fly, so high
What I want
All I really wanted
Just to live my life on high.
And I know
I know you want the same
I can see it in your eyes.
I've been high
I've climbed so high
The light,
Sometimes it washes over me.
Waar we bij het ene album net begonnen zijn of nog moeten beginnen zijn we bij het andere album er al bijna doorheen. Van Reveal komen er na I've Been High nog maar twee liedjes. I've Been High komt dus als derde uit de bus en daar ben ik wel blij mee. Het is een van mijn faves van dat album. Een prachtige melodie, een mooie tekst, voor mij een van de beste voorbeelden van waar het ge-experimenteer (dat begon op Up) wel werkt. Michael Stipe was zo tevreden over deze song dat hij het als single wilde (hij hoorde er een top-10 hit in), maar de platenmaatschappij besloot anders. Jammer, maar een logische keuze, want hoewel ik het een stuk beter vind dan I'll Take the Rain (de derde single) mist het net het 'R.E.M.-achtige' dat die song wel heeft.
So I dive into a pool.
So cool and deep,
That when I sink I sink,
And when I swim I fly, so high
What I want
All I really wanted
Just to live my life on high.
And I know
I know you want the same
I can see it in your eyes.
I've been high
I've climbed so high
The light,
Sometimes it washes over me.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 22:34 uur
I've been high vind ik 1 van hun mooiste nummers van de laatste vijf albums. Ze speelden het gelukkig op het concert in de HMH , toen ik ze eindelijk voor het eerst live zag. Fantastische setlist. Het album zelf kon ik vrij weinig mee , op een paar toppers na , waaronder deze. Ik moet zeggen dat Around The Sun wel erg gegroeid is ,mijn vader heeft het album alleen maar gedraaid het afgelopen jaar , hij connect er goed mee blijkbaar. Ik heb niet zoveel met Accelerate wat ik echt een geforceerde poging vind tot rocken zonder echt goede songs ( waar Monster die wel degelijk wel veel had) , en ook het laatste album vind ik vrij zwak. Over deze lijst vind ik Bandwagon echt veel te laag staan , die zou wel in mijn top 40 komen denk ik , voor de rest hulde aan dit topic , ik kan er erg van genieten...
0
geplaatst: 24 juni 2016, 22:36 uur

Collapse into Now had ik hetzelfde mee in het begin..na 3 luisterbeurten afgehaakt ofzo..maar jaren later na veel keer luisteren toch een prachtig album hoor..slechts een 3tal mindere nummers..de rest erg sterk

0
geplaatst: 25 juni 2016, 10:48 uur
117. Photograph (with Natalie Merchant) (Johan 107, Luigi 123)
Dan nu het hoogst genoteerde nummer dat voor velen onbekend zal zijn. Het nummer ook dat op geen enkel R.E.M.-album te vinden is volgens mij. Het is afkomstig vandit pro-abortie-album, een album waar ook hier nog helemaal niet op is gestemd, hoewel er toch grote namen op staan (Ik ken het album verder ook niet moet ik zeggen). Het is een duet van Stipe met Natalie Merchant, die toen net uit 10,000 Maniacs was. Photograph werd opgenomen in 1992 bij de Automatic-sessies, maar haalde het album uiteindelijk niet. Begrijpelijk, want hoewel het een erg fijn nummer is, past het niet echt bij de flow van Automatic. Bovendien drukt Natalie Merchant ook wel een grote stempel op het nummer, hoewel ik dat als fan van haar werk zeker niet erg vind. Stipe zong een paar jaar eerder overigens ook op een 10,000 Maniacs-album, en wel op dit nummer.
I found this photograph,
underneath the broken picture glass.
Tender face of black and white,
Beautiful, a haunting sight.
Looked into an angel's smile,
captivated all the while.
From the hair and clothes she wore,
I'd place her in between the wars.
Dan nu het hoogst genoteerde nummer dat voor velen onbekend zal zijn. Het nummer ook dat op geen enkel R.E.M.-album te vinden is volgens mij. Het is afkomstig vandit pro-abortie-album, een album waar ook hier nog helemaal niet op is gestemd, hoewel er toch grote namen op staan (Ik ken het album verder ook niet moet ik zeggen). Het is een duet van Stipe met Natalie Merchant, die toen net uit 10,000 Maniacs was. Photograph werd opgenomen in 1992 bij de Automatic-sessies, maar haalde het album uiteindelijk niet. Begrijpelijk, want hoewel het een erg fijn nummer is, past het niet echt bij de flow van Automatic. Bovendien drukt Natalie Merchant ook wel een grote stempel op het nummer, hoewel ik dat als fan van haar werk zeker niet erg vind. Stipe zong een paar jaar eerder overigens ook op een 10,000 Maniacs-album, en wel op dit nummer.
I found this photograph,
underneath the broken picture glass.
Tender face of black and white,
Beautiful, a haunting sight.
Looked into an angel's smile,
captivated all the while.
From the hair and clothes she wore,
I'd place her in between the wars.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 11:10 uur
Leuk, deze ontdekking. De stemmen van Merchant en Stipe vullen elkaar erg mooi aan en mixen ook goed, moet ik zeggen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar zeker de moeite waard! Gaaf om iets nieuws te horen, terwijl je dacht dat je alles wel zou kennen.
En volgens mij staat hij precies goed in de lijst; niet te hoog en niet te laag
Ik had er nog nooit van gehoord, maar zeker de moeite waard! Gaaf om iets nieuws te horen, terwijl je dacht dat je alles wel zou kennen.
En volgens mij staat hij precies goed in de lijst; niet te hoog en niet te laag

0
geplaatst: 25 juni 2016, 21:13 uur
116. 1.000.000 (Johan 104, Luigi 125)
Het tweede nummer van debuut-EP Chronic Town dat we hier zien. 1.000.000 springt er niet direct uit op Chronic Town. Het laat nog niet echt de R.E.M-trademark-sound horen die ze op Murmur zouden perfectioneren. Hier weerklinkt eerder de punk en new wave-traditie waar ze uit voortkwamen. Met name Pylon hoor ik hier in door. Wat het wel deelt met de andere nummers op Chronic Town is het ongrijpbare, hoewel de tekst wel goed te verstaan is. Voor mij voelt Chronic Town heel erg als een nachtelijke wandeling over het kerkhof. We stumble through the night, gardening at night, wolven aan de deur, maar het komt vooral door deze realiseer ik me nu. Echt een nummer voor een jonge band om te zingen ('I could live a million years'), iets wat ze daarna ook nooit meer speelden, dus ik was aangenaam verrast dat het in 2007 opnieuw op de setlist verscheen (zie video).
Secluded in a marker stone
Not only deadlier but smarter too, smarter too
All along the tomb, all along the ruin
I could live a million, I could live a million, I could live a million,
I could live a million years
Het tweede nummer van debuut-EP Chronic Town dat we hier zien. 1.000.000 springt er niet direct uit op Chronic Town. Het laat nog niet echt de R.E.M-trademark-sound horen die ze op Murmur zouden perfectioneren. Hier weerklinkt eerder de punk en new wave-traditie waar ze uit voortkwamen. Met name Pylon hoor ik hier in door. Wat het wel deelt met de andere nummers op Chronic Town is het ongrijpbare, hoewel de tekst wel goed te verstaan is. Voor mij voelt Chronic Town heel erg als een nachtelijke wandeling over het kerkhof. We stumble through the night, gardening at night, wolven aan de deur, maar het komt vooral door deze realiseer ik me nu. Echt een nummer voor een jonge band om te zingen ('I could live a million years'), iets wat ze daarna ook nooit meer speelden, dus ik was aangenaam verrast dat het in 2007 opnieuw op de setlist verscheen (zie video).
All along the tomb, all along the ruin
I could live a million, I could live a million, I could live a million,
I could live a million years
0
geplaatst: 25 juni 2016, 21:32 uur
"Voor mij voelt Chronic Town heel erg als een nachtelijke wandeling over het kerkhof".
Mee eens!
Ik vind de hoes er ook bij passen, die sfeer.
Mee eens!
Ik vind de hoes er ook bij passen, die sfeer.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 22:33 uur
johan de witt schreef:
. Stipe zong een paar jaar eerder overigens ook op een 10,000 Maniacs-album, en wel op dit nummer.
. Stipe zong een paar jaar eerder overigens ook op een 10,000 Maniacs-album, en wel op dit nummer.
Da's een leuk nummer, zijn rol is niet heel groot maar dat door elkaar heen zingen is wel mooi gedaan
0
geplaatst: 26 juni 2016, 19:39 uur
115. Star 69 (Luigi 90, Johan 135)
Een lekkere gruizige straightforward rocker van Monster. Een van de simpelste nummers van dit toch wel complexe album, maar daarom niet minder heerlijk. Toen Monster net uit was, was dit mijn favoriet, inmiddels is ie wel vooruitgestreefd door een aantal anderen. Het nummer heeft een lekkere energie en dendert 3 minuten goed door.
I know all about the warehouse fire
I know squirrelys didn't chew the wires
3 people have my number
The other 2 were with me
I don't like to tell-tell but i'm not your patsy.
This time you have gone too far with me.
I know you called-I know you called-I know you called
I know you called-I know you called-I know you hung up my line
Star 69
Michael over dit nummer: its all made up and I have no idea where it came from; I just made it all up. Squirrelys I probably lifted from Vic Chesnutt
Iedereen weet wel dat Star 69 over de terugbelfunctie gaat op de telefoon, maar * wordt ook vaak gebruikt om "fuck" te verbloemen, en dan in combi met 69..you do the math
Een lekkere gruizige straightforward rocker van Monster. Een van de simpelste nummers van dit toch wel complexe album, maar daarom niet minder heerlijk. Toen Monster net uit was, was dit mijn favoriet, inmiddels is ie wel vooruitgestreefd door een aantal anderen. Het nummer heeft een lekkere energie en dendert 3 minuten goed door.
I know all about the warehouse fire
I know squirrelys didn't chew the wires
3 people have my number
The other 2 were with me
I don't like to tell-tell but i'm not your patsy.
This time you have gone too far with me.
I know you called-I know you called-I know you called
I know you called-I know you called-I know you hung up my line
Star 69
Michael over dit nummer: its all made up and I have no idea where it came from; I just made it all up. Squirrelys I probably lifted from Vic Chesnutt
Iedereen weet wel dat Star 69 over de terugbelfunctie gaat op de telefoon, maar * wordt ook vaak gebruikt om "fuck" te verbloemen, en dan in combi met 69..you do the math

0
geplaatst: 27 juni 2016, 20:35 uur
114. The Flowers of Guatemala (Johan 46, Luigi 177)
Toch wel een van mijn eerste topfavorieten van R.E.M. die we voorbij zien komen. The Flowers of Guatemala gaat over het verdwijnen van dissidenten tijdens het militaire bwwind in het Guatemala van de jaren 80 en de bloemen die hun massagraven bedekken. En het regime werd, om louter financiele redenen, door de Amerikaanse regering gesteund. Het is een van de eerste openlijk politieke songs van de band en er zouden er nog veel volgen (zoals het jaar erop Welcome to the Occupation). Ik vind het een buitengewoon mooi liedje, met een prachtige tekst ('the flowers often bloom at night') en schitterende harmonieen in de zang tussen Stipe en Mills ook. En naast dat het een van hun eerste politieke songs is, is het ook waarschijnlijk hun eerste song met een gitaarsolo. En wat voor een, ik krijg er toch altijd weer kippenvel van als ik hem hoor. 'Don't look into the sun!'
I took a picture that I'll have to send
People here are friendly and content
People here are colourful and bright
The flowers often bloom at night
Amanita is the name
The flowers cover everything
There's something here I find hard to ignore
There's something that I've never seen before
Amanita is the name, they cover over everything
They cover over everything (Amanita is the name)
Toch wel een van mijn eerste topfavorieten van R.E.M. die we voorbij zien komen. The Flowers of Guatemala gaat over het verdwijnen van dissidenten tijdens het militaire bwwind in het Guatemala van de jaren 80 en de bloemen die hun massagraven bedekken. En het regime werd, om louter financiele redenen, door de Amerikaanse regering gesteund. Het is een van de eerste openlijk politieke songs van de band en er zouden er nog veel volgen (zoals het jaar erop Welcome to the Occupation). Ik vind het een buitengewoon mooi liedje, met een prachtige tekst ('the flowers often bloom at night') en schitterende harmonieen in de zang tussen Stipe en Mills ook. En naast dat het een van hun eerste politieke songs is, is het ook waarschijnlijk hun eerste song met een gitaarsolo. En wat voor een, ik krijg er toch altijd weer kippenvel van als ik hem hoor. 'Don't look into the sun!'
I took a picture that I'll have to send
People here are friendly and content
People here are colourful and bright
The flowers often bloom at night
Amanita is the name
There's something here I find hard to ignore
There's something that I've never seen before
Amanita is the name, they cover over everything
They cover over everything (Amanita is the name)
0
geplaatst: 27 juni 2016, 23:07 uur
Inderdaad heel mooi en belachelijk laag bij mij..is vast een groeier 
Maar goed bij de volgende is t andersom

Maar goed bij de volgende is t andersom

* denotes required fields.