Muziek / Toplijsten en favorieten / Morrissey: That’s Entertainment!
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 01:10 uur
Van de ene recent zwaar getroffen stad naar de andere. Morrissey wilde I’m Throwing My Arms Around Paris na de aanslagen in de Bataclan opnieuw uitbrengen als steunbetuiging, maar die wens vond helaas geen gehoor bij de platenmaatschappij. Het blijft een uitstekende single en zijn laatste Top 40 succes in de UK (nummer 21).
Bij mij ook zeker top 50.
Bij mij ook zeker top 50.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 09:25 uur
24. I Will See You in Far Off Places
Nobody knows what human life is.
Why we come, why we go.
So why then do I know
I will see you,
I will see you in far off places?
De opener van Ringleader of the Tormentors: een majestueus begin van een prima album. Een beetje pathos meer of minder past ook bij Morrissey goed en ik ben er zelf ook nooit vies van geweest.
Nobody knows what human life is.
Why we come, why we go.
So why then do I know
I will see you,
I will see you in far off places?
De opener van Ringleader of the Tormentors: een majestueus begin van een prima album. Een beetje pathos meer of minder past ook bij Morrissey goed en ik ben er zelf ook nooit vies van geweest.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 14:47 uur
If your god bestows protection upon you
And if the USA doesn't bomb you
I believe I will see you somewhere safe
Looking to the camera, messing around
And pulling faces.
Prachtig nummer inderdaad, waar Morrissey de inwoners van het Midden-Oosten een hart onder de riem steekt. Ook 10 jaar na dato nog uiterst actueel.
Top 75 bij mij.
And if the USA doesn't bomb you
I believe I will see you somewhere safe
Looking to the camera, messing around
And pulling faces.
Prachtig nummer inderdaad, waar Morrissey de inwoners van het Midden-Oosten een hart onder de riem steekt. Ook 10 jaar na dato nog uiterst actueel.
Top 75 bij mij.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 22:31 uur
23. Dagenham Dave
Head in the clouds, and a mouthful of pie
Head in a blouse, everybody loves him
I see why
Blijkbaar heb ik toch wel wat wat met die Morrissey rockers, want deze van Southpaw Grammar vind ik heerlijk. Of wil ik toch stiekem reclame maken voor Southpaw Grammar, een verguisd album wat niet terecht is?!
Neem deze single: dit is toch gewoon een ongelooflijk sterk nummer?! Nou dan! Luisteren naar Southpaw Grammar zou ik zeggen.....
Head in the clouds, and a mouthful of pie
Head in a blouse, everybody loves him
I see why
Blijkbaar heb ik toch wel wat wat met die Morrissey rockers, want deze van Southpaw Grammar vind ik heerlijk. Of wil ik toch stiekem reclame maken voor Southpaw Grammar, een verguisd album wat niet terecht is?!
Neem deze single: dit is toch gewoon een ongelooflijk sterk nummer?! Nou dan! Luisteren naar Southpaw Grammar zou ik zeggen.....
1
geplaatst: 6 augustus 2016, 22:34 uur
Overigens levert zo'n top 40 veel aha momenten op, zie ik clips voor de eerste keer en kom ik bijzondere dingen tegen zoals dit: George Michael en Morrissey samen in 1 show, piepjong nog (1984).
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 22:44 uur
aERodynamIC schreef:
Ik wil ik toch stiekem reclame maken voor Southpaw Grammar, een verguisd album wat niet terecht is?!
Ik wil ik toch stiekem reclame maken voor Southpaw Grammar, een verguisd album wat niet terecht is?!
Hear Hear

0
geplaatst: 6 augustus 2016, 23:21 uur
Southpaw vind ik een hele beste plaat, maar DD behoort voor mij tot de mindere nummers ervan. Sowieso een van mijn minst fave Moz-singles.
De b-side vind ik een stuk beter, die had wel mijn top-40 gehaald.
Niet in de top-100 bij mij.
De b-side vind ik een stuk beter, die had wel mijn top-40 gehaald.
Niet in de top-100 bij mij.
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 09:53 uur
22. Boxers
Losing in front of your home crowd
You wish the ground
Would open and take you down
And will time ever pass?
Will time never pass for us?
Wederom een video die ik nog niet eerder gezien had.
Boxers was een single uit 1995 ter promotie van de gelijknamige tour. Het is terug te vinden op de verzamelaar Suedehead en ik vind dit weer zo'n typische melancholische Morrissey track. Een beetje een vergeten nummer lijkt het wel. Niet door mij.
Losing in front of your home crowd
You wish the ground
Would open and take you down
And will time ever pass?
Will time never pass for us?
Wederom een video die ik nog niet eerder gezien had.
Boxers was een single uit 1995 ter promotie van de gelijknamige tour. Het is terug te vinden op de verzamelaar Suedehead en ik vind dit weer zo'n typische melancholische Morrissey track. Een beetje een vergeten nummer lijkt het wel. Niet door mij.
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 10:00 uur
Zeker ook niet door mij! En ook niet door Moz, die het nog altijd live vaak speelt, vorig jaar ook nog.
Een van zijn beste 90s-singles!
Your weary wife is walking away...
Top 30 bij mij!
Een van zijn beste 90s-singles!
Your weary wife is walking away...
Top 30 bij mij!
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 10:20 uur
Weer eentje die echt bij mijn Moz periode hoorde, ook hiervan kocht ik de cd-single direct. Tussen 94 en 97 was hij 1 van mijn grote favorieten (daarvoor kende ik hem nog niet echt maar tijdens boven genoemde periode wel het oudere werk gekocht ook het nodige Smiths maar dat sprak me, inmiddels bekend, wat minder aan.
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 10:42 uur
Mooi! Ik kocht hem ook op de dag van release. Mooie b-sides ook weer!
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 11:40 uur
Ik vind het erg mooi dat je Southpaw Grammar de aandacht geeft, die het verdient. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het bijzonder genoeg voor mij de kennismaking met Morrissey was, doordat er iets op de radio gedraaide werd (ik neem aan Dagenham Dave), wat iets triggerde bij mij om het album als 16-jarige te gaan luisteren bij de platenzaak. Ik werd direct gepakt door zijn stemgeluid en sfeer. Dat album werd dus ook de eerste aanschaf van deze bijzondere artiest.
Dat hij ook nog bij een ander bandje gespeeld had, die kennis kwam pas later.
Dat hij ook nog bij een ander bandje gespeeld had, die kennis kwam pas later.
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 12:11 uur
Dat vind ik ook een zwaar onderschat album, maar dat is weer een heel ander topic.
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 13:22 uur
luigifort schreef:
Southpaw Grammar is Morrissey's Zooropa..
Southpaw Grammar is Morrissey's Zooropa..
Ik snap de vergelijking maar SG is wel beter
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 21:47 uur
21. Tomorrow
Tomorrow,
Will it really come?
And if it does come,
Will I still be human?
Tomorrow kreeg alleen in de US een single release, het is de afsluiter van Your Arsenal. Op dat album vrij veel glamrock. Dit nummer vind ik lichtjes teruggrijpen op zijn Smiths-periode. Het is wat lichter van klankkleur. En oh, wat is het toch verdomde aanstekelijk. Tell me that you love me!!!
Tomorrow,
Will it really come?
And if it does come,
Will I still be human?
Tomorrow kreeg alleen in de US een single release, het is de afsluiter van Your Arsenal. Op dat album vrij veel glamrock. Dit nummer vind ik lichtjes teruggrijpen op zijn Smiths-periode. Het is wat lichter van klankkleur. En oh, wat is het toch verdomde aanstekelijk. Tell me that you love me!!!
0
geplaatst: 7 augustus 2016, 22:59 uur
De beste single van Your Arsenal, maar er staan nog wel twee betere nummers op dat album. Hopelijk komen die nog!
Top 50 bij mij.
Top 50 bij mij.
0
geplaatst: 8 augustus 2016, 10:25 uur
20. World Peace Is None of Your Business
World peace is none of your business
You must not tamper with arrangements
Work hard and sweetly pay your taxes
Never asking what for
Oh, you poor little fool- oh, you foo
We zijn bij de tweede helft aanbeland met de titeltrack en tevens opener van het laatste album. Ook hier mogen we best zeggen dat het een vrij rijk nummer is qua instrumentatie. Alleen dat intro al en dan slaat het snel om in bijna een kerstsfeertje. Laat Morrissey het maar niet horen
Qua tekst natuurlijk niks kerst en gewoon oud en vertrouwd Morrissey. Een heerlijk, slepend nummer.
World peace is none of your business
You must not tamper with arrangements
Work hard and sweetly pay your taxes
Never asking what for
Oh, you poor little fool- oh, you foo
We zijn bij de tweede helft aanbeland met de titeltrack en tevens opener van het laatste album. Ook hier mogen we best zeggen dat het een vrij rijk nummer is qua instrumentatie. Alleen dat intro al en dan slaat het snel om in bijna een kerstsfeertje. Laat Morrissey het maar niet horen

Qua tekst natuurlijk niks kerst en gewoon oud en vertrouwd Morrissey. Een heerlijk, slepend nummer.
0
geplaatst: 8 augustus 2016, 10:45 uur
Mooie titeltrack en eerste single van het laatste album inderdaad. Each time you vote you support the process geeft Mozzer's politieke standpunt wel het beste weer.
Top 100 bij mij.
Top 100 bij mij.
0
geplaatst: 8 augustus 2016, 21:27 uur
19. We Hate It When Our Friends Become Successful
We hate it when our friends become successful,
We hate it when our friends become successful.
Oh, look at those clothes,
Now look at that face it's so old,
And such a video,
Well, it's really laughable
Een single uit 1992 dat uitkwam voordat Your Arsenal verscheen. Het zou wel op dat album komen te staan. Wat ruiger qua sound, meer rock en dat is wat je op het hele album terughoort. Volgens Morrissey gaat het nummer over de music scene in Manchester.
We hate it when our friends become successful,
We hate it when our friends become successful.
Oh, look at those clothes,
Now look at that face it's so old,
And such a video,
Well, it's really laughable
Een single uit 1992 dat uitkwam voordat Your Arsenal verscheen. Het zou wel op dat album komen te staan. Wat ruiger qua sound, meer rock en dat is wat je op het hele album terughoort. Volgens Morrissey gaat het nummer over de music scene in Manchester.
0
geplaatst: 8 augustus 2016, 21:33 uur
Meer specifiek ging het over zijn muzikale vrienden van James. Die speelden in 85 in het voorprogramma van The Smiths, en Moz prees ze uitgebreid in de pers, maar in 91 verkochten ze opeens meer albums dan Moz, waardoor hij dit nummer schreef 
Leuke single inderdaad, maar wel wat gimmicky (zoals meer van zijn singles in die tijd) en derhalve niet tot mijn topfavorieten behorend.
Top 100 bij mij.

Leuke single inderdaad, maar wel wat gimmicky (zoals meer van zijn singles in die tijd) en derhalve niet tot mijn topfavorieten behorend.
Top 100 bij mij.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 10:52 uur
18. The Lazy Sunbathers
A world war
was announced
days ago
but they didn't know
Vauxhall and I behoort wat mij betreft tot de 5* albums. Wat een prachtalbum is dat toch. Veel dromerige nummers, waarvan dit er eentje is. Het contrast tussen dromerigheid en tekst is als vanouds weer groot. Prachtig!
A world war
was announced
days ago
but they didn't know
Vauxhall and I behoort wat mij betreft tot de 5* albums. Wat een prachtalbum is dat toch. Veel dromerige nummers, waarvan dit er eentje is. Het contrast tussen dromerigheid en tekst is als vanouds weer groot. Prachtig!
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:37 uur
Inderdaad ook mijn fave Moz-album, er staan geen mindere nummers op. Dit is ook een heerlijk liedje, hoewel niet tot mijn topfavorieten van het album behorend. Maar we krijgen er ongetwijfeld nog een paar van dit album 
Top 75 bij mij.

Top 75 bij mij.
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:54 uur
Vauxhall ook mijn fav, *****
Speedway mijn solo Moz favoriet
Speedway mijn solo Moz favoriet
0
geplaatst: 9 augustus 2016, 19:59 uur
Ik wou het niet zeggen, maar die verwacht ik hier zeker in de top-3 

* denotes required fields.