Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2016, 22:09 uur
Prince, Madonna, Michael Jackson en Kate Bush zijn allemaal geboren in de zomer van 1958.
0
geplaatst: 5 september 2016, 22:13 uur
Minneapolis schreef:
Ach.. zit niemand op een vergelijking te wachten hier, maar ik moest het toch even kwijt.
Ach.. zit niemand op een vergelijking te wachten hier, maar ik moest het toch even kwijt.
Ik vind het niet zo raar dat hij hier genoemd wordt. Er was wel wat competitie in die tijd. Niet echt openlijk tussen de muzikanten (later deed Prince er wel wat uitspraken over) maar fans hadden dat wel een beetje. Mijn zus was Jackson fan en ik weet nog goed dat toen we haar gingen ophalen na het concert in de Kuip (ik meen 1988) dat ik heel demonstratief mijn Prince t-shirt had aangetrokken en er kwamen toch echt wel wat negatieve opmerkingen van Jackson fans die De Kuip verlieten

Mooi dat Prince in zijn latere live sets nummers van Jackson speelde.
Dat einde in die laatste clip!
0
geplaatst: 5 september 2016, 22:14 uur
Billy Jack bitch vind ik echt fantastisch! Al die solo's van gitaar tot toetsen tot de blazers aan het eind. Echt heerlijk. En het bitch schreeuwde ook lekker mee als het op dat vlak wat minder ging.
Fijn album ook. Zit wel meer woede in.
Juni '88 inderdaad aEro. ik was er namelijk bij, maar heb niks lulligs geroepen want ik was toen al overstag hoor haha. Goed verhaal van Prince inderdaad over het duet Bad. Heeft Latoya niet gedate met Prince? Iets met disco rolschaatsen heb ik haar horen zeggen in een interview.
Hij speelde Shake your body down to the ground vaak toch? Een nummer dat Questlove ook zo hoog heeft zitten.
Edit: ik zie nu het 3e filmpje inderdaad. Geweldig feestje weer.
Na die Gold experience kwamen trouwens 4 a 5 jaar dat ik er maar heel weinig aan vond.
Hmmm.. slechts 90% van zijn albums vind ik op het randje, maar toch welkom.
(wilde je alleen voor de zekerheid even taggen)
Fijn album ook. Zit wel meer woede in.Juni '88 inderdaad aEro. ik was er namelijk bij, maar heb niks lulligs geroepen want ik was toen al overstag hoor haha. Goed verhaal van Prince inderdaad over het duet Bad. Heeft Latoya niet gedate met Prince? Iets met disco rolschaatsen heb ik haar horen zeggen in een interview.
Hij speelde Shake your body down to the ground vaak toch? Een nummer dat Questlove ook zo hoog heeft zitten.
Edit: ik zie nu het 3e filmpje inderdaad. Geweldig feestje weer.
Na die Gold experience kwamen trouwens 4 a 5 jaar dat ik er maar heel weinig aan vond.
principal2000 schreef:
Ik volg dit topic natuurlijk ook, al ben ik niet zo'n kenner als de meeste hier. Ik heb "slechts" 90% van zijn reguliere releases in mijn kast staan (alleen de laatste 3 en NEWS niet) en heb hem maar 3 x live mogen zien.
Ik volg dit topic natuurlijk ook, al ben ik niet zo'n kenner als de meeste hier. Ik heb "slechts" 90% van zijn reguliere releases in mijn kast staan (alleen de laatste 3 en NEWS niet) en heb hem maar 3 x live mogen zien.
Hmmm.. slechts 90% van zijn albums vind ik op het randje, maar toch welkom.

(wilde je alleen voor de zekerheid even taggen)
0
geplaatst: 5 september 2016, 22:36 uur
Poeha schreef:
P.S. Moonbeam Levels is alvast de eerste grote ontdekking in dit topic, waarvoor mijn dank.
P.S. Moonbeam Levels is alvast de eerste grote ontdekking in dit topic, waarvoor mijn dank.
Elvis Costello heeft het live gezongen:
En gewoon omdat het zo'n mooi nummer is, in iets betere kwaliteit:
Prince - Moonbeam Levels (1982) - YouTube
Het zou zeker in mijn top 10 hebben gestaan als het officieel was gereleased

0
geplaatst: 5 september 2016, 23:44 uur
Prachtig gewoon!
Billy Jack Bitch....Tja The Gold Experience was voor mij gewoonweg de wederopstanding van Prince. Na Diamonds and Pearls was ik hem "even kwijt" door andere omstandigheden (social life en zo). Dat album deed me teruggaan in de tijd naar het Purple Rain album. Zoveel uitzonderlijk sterke nummers op 1 album, dat was slechts door 1 artiest eerder gedaan...door hemzelf.
Kon het eigenlijk niet geloven dat hij daar nog steeds toe in staat was. Dolphin, Gold, Billy Jack Bitch, The Most Beautiful Girl in the World (sorry Eric) en dan de twee meest meesterlijke tracks van het album...Endorphinmachine en I Hate U. Nee dat kon niet allemaal op 1 album staan. Heeft me een behoorlijke tijd gekost in het begin om die gewaarwording bevestigd te krijgen. Man man man en nog steeds krijg ik hetzelfde gevoel als ik het album weer eens opzet.
Verdorie Eric, nou moet ik het gewoon weer opzetten. Ach ja, genieten geblazen.
Billy Jack Bitch....Tja The Gold Experience was voor mij gewoonweg de wederopstanding van Prince. Na Diamonds and Pearls was ik hem "even kwijt" door andere omstandigheden (social life en zo). Dat album deed me teruggaan in de tijd naar het Purple Rain album. Zoveel uitzonderlijk sterke nummers op 1 album, dat was slechts door 1 artiest eerder gedaan...door hemzelf.
Kon het eigenlijk niet geloven dat hij daar nog steeds toe in staat was. Dolphin, Gold, Billy Jack Bitch, The Most Beautiful Girl in the World (sorry Eric) en dan de twee meest meesterlijke tracks van het album...Endorphinmachine en I Hate U. Nee dat kon niet allemaal op 1 album staan. Heeft me een behoorlijke tijd gekost in het begin om die gewaarwording bevestigd te krijgen. Man man man en nog steeds krijg ik hetzelfde gevoel als ik het album weer eens opzet.
Verdorie Eric, nou moet ik het gewoon weer opzetten. Ach ja, genieten geblazen.
0
geplaatst: 6 september 2016, 18:18 uur
En ik zeg weer sorry terug Poeha, want ik zie in jouw rijtje nog een nummer waar ik niet veel mee kan (beetje het verlengde van The Most Beautiful Girl in the World.
0
geplaatst: 6 september 2016, 18:26 uur
192. Space
I never been 1 2 hide my feelings
Baby, u blow my mind
I painted your face upon my ceiling
I stare at it all the time
En toen hadden we daar dat opvallende album Come uit 1994. De album versie is ietwat anders en om die versie gaat het mij wel.
Come was een soort 'hoe kom ik snel van mijn contract af'. Op de voorkant stond hij met de Sagrada Familia in Barcelona op de achtergrond en het ietwat lugubere Prince 1958-1993. Prince is dood. Prince esta muerta. Hij ging nu door het leven als dat onuitspreekbare teken, in de volksmond gewoon T.a.f.k.a.P.
Come vond ik in eerste instantie niet zo bijzonder. Een nummer als Loose kende ik al, Orgasm was ook niet niet. Het was echt kliekjesmateriaal. Opgewarmde prak.
Maar de waardering voor Come is in de loop der jaren echt gegroeid, en inmiddels vind ik dat gewoon een goed album.
Een hit werd het niet
I never been 1 2 hide my feelings
Baby, u blow my mind
I painted your face upon my ceiling
I stare at it all the time
En toen hadden we daar dat opvallende album Come uit 1994. De album versie is ietwat anders en om die versie gaat het mij wel.
Come was een soort 'hoe kom ik snel van mijn contract af'. Op de voorkant stond hij met de Sagrada Familia in Barcelona op de achtergrond en het ietwat lugubere Prince 1958-1993. Prince is dood. Prince esta muerta. Hij ging nu door het leven als dat onuitspreekbare teken, in de volksmond gewoon T.a.f.k.a.P.
Come vond ik in eerste instantie niet zo bijzonder. Een nummer als Loose kende ik al, Orgasm was ook niet niet. Het was echt kliekjesmateriaal. Opgewarmde prak.
Maar de waardering voor Come is in de loop der jaren echt gegroeid, en inmiddels vind ik dat gewoon een goed album.
Een hit werd het niet
0
geplaatst: 6 september 2016, 18:36 uur
191. A Case of U
I am a lonely painter
I live in a box of paints
I used 2 be frightened by the devil
And drawn 2 those who weren't afraid
Remember when u told me
That love was touching souls?
Well, surely u touched mine
Part of u pours out of me from time 2 time in these lines
U're in my blood like holy wine...u're so bitter and so sweet
I could drink a case of you darling
And still b on my feet...still be on my feet
Prince is degene die me op twee andere artiesten wees. Nee, hij belde me niet op, maar de namen van die artiesten werden nogal eens genoemd en ik had er toen (jaren '80) nog nooit van gehoord. Jimi Hendrix leerde ik halverwege de jaren '80 kennen omdat het gitaarspel van beide heren nogal eens met elkaar werd vergeleken. En de andere was Joni Mitchell. Twee artiesten die ik nog steeds heel hoog heb zitten.
Joni werd genoemd in het nummer 'The Ballad of Dorothy Parker':
"Mind if I turn on the radio?"
"Oh, my favorite song" she said
And it was Joni singing "Help me I think I'm falling"
Prince was een groot bewonderaar van Joni. Het nummer A Case of U is misschien wel mijn favoriet van haar, afkomstig van het album Blue uit 1971. Prince speelde dit nummer regelmatig gedurende van carrière. In 1983 bijvoorbeeld tijdens de concerten in First Avenue waaruit diverse Purple Rain nummers voortkwamen. In 2002 kwam het terecht op zijn (internet-) album One Nite Alone en in 2007 op een Joni tribute album.
Ik vind het een mooie versie. Ik ben gek genoeg niet altijd dol op zijn covers die hij op plaat zet (heeft ie niet nodig vind ik), maar dit kan ik wel waarderen. Sowieso is het altijd mooi als Prince achter de piano kruipt.
I am a lonely painter
I live in a box of paints
I used 2 be frightened by the devil
And drawn 2 those who weren't afraid
Remember when u told me
That love was touching souls?
Well, surely u touched mine
Part of u pours out of me from time 2 time in these lines
U're in my blood like holy wine...u're so bitter and so sweet
I could drink a case of you darling
And still b on my feet...still be on my feet
Prince is degene die me op twee andere artiesten wees. Nee, hij belde me niet op, maar de namen van die artiesten werden nogal eens genoemd en ik had er toen (jaren '80) nog nooit van gehoord. Jimi Hendrix leerde ik halverwege de jaren '80 kennen omdat het gitaarspel van beide heren nogal eens met elkaar werd vergeleken. En de andere was Joni Mitchell. Twee artiesten die ik nog steeds heel hoog heb zitten.
Joni werd genoemd in het nummer 'The Ballad of Dorothy Parker':
"Mind if I turn on the radio?"
"Oh, my favorite song" she said
And it was Joni singing "Help me I think I'm falling"
Prince was een groot bewonderaar van Joni. Het nummer A Case of U is misschien wel mijn favoriet van haar, afkomstig van het album Blue uit 1971. Prince speelde dit nummer regelmatig gedurende van carrière. In 1983 bijvoorbeeld tijdens de concerten in First Avenue waaruit diverse Purple Rain nummers voortkwamen. In 2002 kwam het terecht op zijn (internet-) album One Nite Alone en in 2007 op een Joni tribute album.
Ik vind het een mooie versie. Ik ben gek genoeg niet altijd dol op zijn covers die hij op plaat zet (heeft ie niet nodig vind ik), maar dit kan ik wel waarderen. Sowieso is het altijd mooi als Prince achter de piano kruipt.
0
geplaatst: 6 september 2016, 18:58 uur
aERodynamIC schreef:
En ik zeg weer sorry terug Poeha, want ik zie in jouw rijtje nog een nummer waar ik niet veel mee kan (beetje het verlengde van The Mos Beautiful Girl in the World.
En ik zeg weer sorry terug Poeha, want ik zie in jouw rijtje nog een nummer waar ik niet veel mee kan (beetje het verlengde van The Mos Beautiful Girl in the World.
Gezien je commentaar bij het album bedoel je "I hate you"? Dat nummer vind ik totaal geen gelijkenis met het zoete "The most Beautiful girl" hebben, en net als Poeha een hoogtepunt van de plaat. Endorphinmachine ook inderdaad. Maar 319 en het genoemde Billy Jack Bitch ook.
This court is now in session
Will the defendant please rise?
State your name for the court...never mind
You're being charged with one too many counts
Of heartbreaking in the first degree
I don't give a damn about the others
My main concern is you and me
Dat is toch geniaal?
Heerlijk duister en Typisch Prince sexueel.Maar geen probleem verder. Je topic is verslavend leuk.
Space is ook geweldig. Mijn favoriete nummer van Come! De titeltrack en Papa vind ik ook sterk.
Jammer inderdaad dat de normale versie niet op Youtube staat. Deze mix vind ik niet veel.
In Case of you slaat Prince een paar coupletten over, maar het is prachtig. Sterk gespeeld, mooi gezongen en een wonderschoon nummer ook van Joni, die veel mooist heeft geschreven in de jaren '70 (Court and spark vind ik nog net wat mooier dan Blue).
Pfff.. het is nu al een mooie lijst!

En ik heb je al gezegd wat ik van The Ballad of Dorothy Parker vind.
0
geplaatst: 6 september 2016, 19:26 uur
Minneapolis schreef:
Court and spark vind ik nog net wat mooier dan Blue
Court and spark vind ik nog net wat mooier dan Blue
Ja dat vind ik ook.
Misschien na Prince maar eens een Joni lijstje (maar dan ga ik wel weer terug naar 40)

0
geplaatst: 6 september 2016, 19:54 uur
Helaas, ik kan niet zoveel met Prince. Heb wel 1 CD van hem, maar die vind ik matig.
(Koop bijna alles blind. Lees wel eerst de recenties of hou bepaalde gebruikers in de gaten.
Misschien dat ik door deze topic van mening verander. Ben niet zo'n funk liefhebber.
(Koop bijna alles blind. Lees wel eerst de recenties of hou bepaalde gebruikers in de gaten.
Misschien dat ik door deze topic van mening verander. Ben niet zo'n funk liefhebber.
0
geplaatst: 6 september 2016, 19:56 uur
Rufus schreef:
Helaas, ik kan niet zoveel met Prince. Heb wel 1 CD van hem, maar die vind ik matig.
Je bent volgens gewoon jaloers dat Chaka het zo goed kon vinden met hem, Rufus.;)
Welke cd heb je?
0
geplaatst: 6 september 2016, 19:59 uur
Wordt met deze topics wel erg druk met luisteren.
Met het kopen van nieuwe of oude CD's en het herbeluistern van reeds in het bezit zijnde muziek
ben ik nu ongeveer 5 a 6 uur per dag bezig.
Is geen ramp, ben altijd al gek op muziek geweest. Heerlijk platen draaien.

Met het kopen van nieuwe of oude CD's en het herbeluistern van reeds in het bezit zijnde muziek
ben ik nu ongeveer 5 a 6 uur per dag bezig.
Is geen ramp, ben altijd al gek op muziek geweest. Heerlijk platen draaien.

0
geplaatst: 6 september 2016, 20:06 uur
Minneapolis schreef:
Je bent volgens gewoon jaloers dat Chaka het zo goed kon vinden met hem, Rufus.;)
Welke cd heb je?
(quote)
Welke cd heb je?
Als je Chaka Kahn bedoeld, jazeker.
Even uit mijn hoofd: Around the World.
Mijn broer hield wel van funk, dus genoeg hiervan gehoord.
0
geplaatst: 6 september 2016, 20:15 uur
190. Rock 'N' Roll Is Alive! (And It Lives In Minneapolis)
From all over the world the people came
Even the President flies in to worship a thing called fame
Red, white, and blue boy, girls, tonight everyone's the same
Some people say it's dyin', but we don't wanna play that game
Een b-kant uit 1995: Gold was de a-kant. Dit nummer was een rechtstreeks antwoord op het Lenny Kravitz nummer Rock and Roll Is Dead. Niks ervan! Het is alive in Minneapolis.
Het toont wederom de band tussen deze twee giganten aan.
Het nummer zelf ligt in het verlengde van veel NPG party nummers uit die jaren. Ongecompliceerde FunkNRoll!
From all over the world the people came
Even the President flies in to worship a thing called fame
Red, white, and blue boy, girls, tonight everyone's the same
Some people say it's dyin', but we don't wanna play that game
Een b-kant uit 1995: Gold was de a-kant. Dit nummer was een rechtstreeks antwoord op het Lenny Kravitz nummer Rock and Roll Is Dead. Niks ervan! Het is alive in Minneapolis.
Het toont wederom de band tussen deze twee giganten aan.
Het nummer zelf ligt in het verlengde van veel NPG party nummers uit die jaren. Ongecompliceerde FunkNRoll!
0
geplaatst: 6 september 2016, 20:29 uur
Ik lees dat veel mensen hier redelijk lyrisch zijn over The Gold Experience. Dat album draai ik bijna nooit. De 2 singles (of waren het er meer?) vind ik dan wel erg goed, maar de rest wordt ik niet wild van. Het album Come vind ik dan wel weer erg sterk en weer totaal iets anders dan hij voorheen gedaan had.
A Case Of U is prachtig. Die zou bij mij een stuk hoger staan. Helaas bezit ik dit nummer zelf niet. Heb in een grijs verleden het wel eens gedownload en was gelijk verkocht.
A Case Of U is prachtig. Die zou bij mij een stuk hoger staan. Helaas bezit ik dit nummer zelf niet. Heb in een grijs verleden het wel eens gedownload en was gelijk verkocht.
0
geplaatst: 6 september 2016, 21:26 uur
principal2000 schreef:
Helaas bezit ik dit nummer zelf niet. Heb in een grijs verleden het wel eens gedownload en was gelijk verkocht.
Helaas bezit ik dit nummer zelf niet. Heb in een grijs verleden het wel eens gedownload en was gelijk verkocht.
Er zijn ook maar weinig fysieke exemplaren van verkrijgbaar.
Ze zijn nog wel te koop hoor, alleen moet je dan wel flink in de buidel tasten: Buy Prince - One Nite Alone... (CD) at Discogs Marketplace
0
geplaatst: 6 september 2016, 21:32 uur
189. Feel U Up
I've been diggin' you for such a long time
You don't even know that I'm alive
Something 'bout the way you walk just really blows my mind
Sorry, but I'm sick of all this jive, okay?
Nog een fijne b-kant. De b-kant van Partyman en dan vooral de zogenaamde Long Stroke (zoals ik eerder al zei ben ik dol op de langere versies die Prince vaak ook nog uitbracht op 12").
De grote fans kenden dit nummer al. Samen met nummers als Irresistible Bitch circuleerde het al vroeg in de jaren '80 rond. De oerversie schijnt ergens eind 1981 opgenomen te zijn, later zou het in een nieuwe versie verschijnen op het geplande Camille album dat nooit uitkwam, en toen was daar ineens de b-kant van Partyman.
De nooit uitgebrachte versie (samen met Irresistible Bitch):
I've been diggin' you for such a long time
You don't even know that I'm alive
Something 'bout the way you walk just really blows my mind
Sorry, but I'm sick of all this jive, okay?
Nog een fijne b-kant. De b-kant van Partyman en dan vooral de zogenaamde Long Stroke (zoals ik eerder al zei ben ik dol op de langere versies die Prince vaak ook nog uitbracht op 12").
De grote fans kenden dit nummer al. Samen met nummers als Irresistible Bitch circuleerde het al vroeg in de jaren '80 rond. De oerversie schijnt ergens eind 1981 opgenomen te zijn, later zou het in een nieuwe versie verschijnen op het geplande Camille album dat nooit uitkwam, en toen was daar ineens de b-kant van Partyman.
De nooit uitgebrachte versie (samen met Irresistible Bitch):
0
geplaatst: 6 september 2016, 21:34 uur
lennon schreef:
A case of you is ook te vinden op de Joni tribute cd.
A case of you is ook te vinden op de Joni tribute cd.
Dat zei ik

A Tribute to Joni Mitchell (2007)
0
geplaatst: 6 september 2016, 21:49 uur
Leuk. Ik heb nog nooit zo vergelijkend naar de versies geluisterd. Misschien zelfs die niet uitgebrachte eerder gehoord. Maar die bevalt me veel meer dan die B-kant van Partyman!
Doet me erg aan Get it up / 777-9311 van The Time denken.
Doet me erg aan Get it up / 777-9311 van The Time denken.
0
geplaatst: 6 september 2016, 21:56 uur
Ik heb ook lang moeite gehad met de latere versie omdat die oude demo echt helemaal ingebakken zat bij mij. Daar moest ik echt helemaal van loskomen toen.
Nu vind ik ze allebei op hun eigen manier goed.
Nu vind ik ze allebei op hun eigen manier goed.
0
geplaatst: 7 september 2016, 02:17 uur
Space klinkt wat TLC achtig, ik weet niet of Prince ooit met deze dames iets heeft opgenomen?
Zou ik mij wel iets bij voor kunnen stellen.
Zou ik mij wel iets bij voor kunnen stellen.
0
geplaatst: 7 september 2016, 02:35 uur
Met A Case Of U heb ik minder.
Dat pianospel bevestigd wel weer eens zijn veelzijdigheid.
Samen met Stevie Wonder de meest muzikale artiesten die ik ken.
Dat pianospel bevestigd wel weer eens zijn veelzijdigheid.
Samen met Stevie Wonder de meest muzikale artiesten die ik ken.
0
geplaatst: 7 september 2016, 02:45 uur
Rock 'N' Roll Is Alive! (And It Lives In Minneapolis) is een feestnummer.
NPG is genoemd, maar op albums als Batman en 1999 staat ook soortgelijke feestmufeestmuziek.
NPG is genoemd, maar op albums als Batman en 1999 staat ook soortgelijke feestmufeestmuziek.
0
geplaatst: 7 september 2016, 03:22 uur
Feel U Up doet mij aan een ander nummer denken, maar ik weet zo niet welk.
Begint wat eentonig, maar de flow blijft wel heel lang hangen, en dat is uiteraard de kracht van het geheel.
Begint wat eentonig, maar de flow blijft wel heel lang hangen, en dat is uiteraard de kracht van het geheel.
0
geplaatst: 7 september 2016, 07:20 uur
Even terug naar Space. Ik kan 23 jaar na dato nog steeds geen connectie maken met dat nummer. Teveel r&b getint. Ook de single versie, die compleet anders is, doet me niks.
Dit nummer is een van de weinige Prince songs die ik eigenlijk altijd skip... ik denk dat ik er maar een stuk of 5 van heb...
Dit nummer is een van de weinige Prince songs die ik eigenlijk altijd skip... ik denk dat ik er maar een stuk of 5 van heb...
0
geplaatst: 7 september 2016, 15:34 uur
lennon schreef:
Ik toch wel wat meer. Ik heb niet veel met bepaalde ballads van Prince.
0
geplaatst: 7 september 2016, 15:42 uur
188. 319
Take off your clothes
319
Bet U got a body, by God
Come on, let me see
U oughta
Uit de periode dat het er allemaal wat rommelig aan toeging. Het nummer had ik al in bezit en werd gespeeld tijdens het concert in de Brabanthallen (maart 1995). Er werden toen veel onbekende nummers gespeeld, maar ik als doorgewinterde fan kende die nummers gelukkig al wel. 319 was er eentje van. Later dat jaar verscheen het op The Gold Experience waar ik erg blij mee was want ik vond het een te gek nummer.
Ik kan me voorstellen dat dat concert niet echt leuk was voor de minder grote fans, want hits werden niet bepaald voorgeschoteld.
Prince Concert Setlist at Brabanthallen, s-Hertogenbosch on March 24, 1995 | setlist.fm
Het werd ook gebruikt in de Paul Verhoeven film Showgirls.
Take off your clothes
319
Bet U got a body, by God
Come on, let me see
U oughta
Uit de periode dat het er allemaal wat rommelig aan toeging. Het nummer had ik al in bezit en werd gespeeld tijdens het concert in de Brabanthallen (maart 1995). Er werden toen veel onbekende nummers gespeeld, maar ik als doorgewinterde fan kende die nummers gelukkig al wel. 319 was er eentje van. Later dat jaar verscheen het op The Gold Experience waar ik erg blij mee was want ik vond het een te gek nummer.
Ik kan me voorstellen dat dat concert niet echt leuk was voor de minder grote fans, want hits werden niet bepaald voorgeschoteld.
Prince Concert Setlist at Brabanthallen, s-Hertogenbosch on March 24, 1995 | setlist.fm
Het werd ook gebruikt in de Paul Verhoeven film Showgirls.
0
geplaatst: 7 september 2016, 16:39 uur
187. Just As Long As We’re Together
You can live your own life and I'll live mine
I will never try to keep you down
And even if I only see you some of the time
I'm just happy when you come around
And even if the sun don't shine
For You is het debuut van Prince. Een nog niet al te opvallend album van deze toen nog onbekende artiest die met zijn eerste single Soft and Wet in de V.S. een klein hitje wist te scoren.
Bijzonder dat hij de afro-look hanteerde op zijn debuut en dat hij het op zijn laatste album ook had.
Just As Long As We're Together was de tweede single van For You. Het deed ook in de V.S. niet heel veel. Toch vind ik het wel één van de betere nummers van het debuut. De funky disco-vibe bevalt me prima. Het instrumentale gedeelte in de tweede helft is de track Jelly Jam.
Hij laat hier al horen dat hij een veelzijdig muzikant is. Zoals wel vaker: all instruments and vocals by Prince.
You can live your own life and I'll live mine
I will never try to keep you down
And even if I only see you some of the time
I'm just happy when you come around
And even if the sun don't shine
For You is het debuut van Prince. Een nog niet al te opvallend album van deze toen nog onbekende artiest die met zijn eerste single Soft and Wet in de V.S. een klein hitje wist te scoren.
Bijzonder dat hij de afro-look hanteerde op zijn debuut en dat hij het op zijn laatste album ook had.
Just As Long As We're Together was de tweede single van For You. Het deed ook in de V.S. niet heel veel. Toch vind ik het wel één van de betere nummers van het debuut. De funky disco-vibe bevalt me prima. Het instrumentale gedeelte in de tweede helft is de track Jelly Jam.
Hij laat hier al horen dat hij een veelzijdig muzikant is. Zoals wel vaker: all instruments and vocals by Prince.
* denotes required fields.