Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2016, 18:02 uur
319 is lekker, vooral de break op 01:45. Er gebeurd veel meer in dat nummer dat wat je in eerste instantie opvalt.
0
geplaatst: 7 september 2016, 18:05 uur
The Rainbow Children is blijkbaar wat lastiger aan te komen, of je moet er aardig wat voor betalen.
0
geplaatst: 7 september 2016, 18:09 uur
Just As Long As We’re Together is nog echt Saturday Night Fever disco.
Je moet ergens beginnen, ongelofelijk hoe hij hier vervolgens iets eigens van maakt.
Je moet ergens beginnen, ongelofelijk hoe hij hier vervolgens iets eigens van maakt.
0
geplaatst: 7 september 2016, 18:12 uur
Vergeet zijn invloed op de mode niet.
Madonna kleedde zich pas zo schaars nadat de vrouwelijke leden van The Revolution er al langer zo bij liepen, zo ook Vanity Six.
Later werd het optreden in lingerie gezien als een statement; girlpower, Anouk op Pinkpop e.d.
Madonna kleedde zich pas zo schaars nadat de vrouwelijke leden van The Revolution er al langer zo bij liepen, zo ook Vanity Six.
Later werd het optreden in lingerie gezien als een statement; girlpower, Anouk op Pinkpop e.d.
0
geplaatst: 7 september 2016, 19:07 uur
Feel You Up heb ik altijd wel een leuk nummer gevonden. Deze lange versie kende ik nog niet en ook de originele versie is nieuw voor mij. Beiden prima uitvoeringen.
0
geplaatst: 7 september 2016, 19:45 uur
186. Feel Better, Feel Good, Feel Wonderful
Eye could tell by the color of ur
Nrg field
U thought this game was over
Chemical peel
U tried 2 do me like my good brother steve
But eye got another funky
Trick up my sleeve
Expecting me 2 freak on you a little bit more
But you get nothin but well-wishes
& flowers galore
Eye mean no harm
Eye still got ur back
U can come and drink my wine
As a matter of fact
Heerlijk! Ik hou vooral van de Prince funk als de blazers van de partij zijn zoals op dit nummer van LOtUSFLOW3R, de leukste van de twee (MPLSoUND is het andere album en Elixer reken ik voor het gemak maar niet eens mee omdat Bria Valente daar zingt).
Hier keert de krijsende toon weer eens terug. LOtUSFLOW3R heeft aardig wat sterke nummers maar heeft er ook een paar die me niet veel doen en dat is jammer. Het zou een heel sterk album kunnen zijn bij een betere dosering. Maar ja, dat is nooit de sterke kant van Prince geweest.
Bij deze clip staat Feel Good, Feel Better, Feel Wonderful en dat staat ook op de hoes zo vermeld maar dat klopt dus niet.
Eye could tell by the color of ur
Nrg field
U thought this game was over
Chemical peel
U tried 2 do me like my good brother steve
But eye got another funky
Trick up my sleeve
Expecting me 2 freak on you a little bit more
But you get nothin but well-wishes
& flowers galore
Eye mean no harm
Eye still got ur back
U can come and drink my wine
As a matter of fact
Heerlijk! Ik hou vooral van de Prince funk als de blazers van de partij zijn zoals op dit nummer van LOtUSFLOW3R, de leukste van de twee (MPLSoUND is het andere album en Elixer reken ik voor het gemak maar niet eens mee omdat Bria Valente daar zingt).
Hier keert de krijsende toon weer eens terug. LOtUSFLOW3R heeft aardig wat sterke nummers maar heeft er ook een paar die me niet veel doen en dat is jammer. Het zou een heel sterk album kunnen zijn bij een betere dosering. Maar ja, dat is nooit de sterke kant van Prince geweest.
Bij deze clip staat Feel Good, Feel Better, Feel Wonderful en dat staat ook op de hoes zo vermeld maar dat klopt dus niet.
0
geplaatst: 7 september 2016, 20:12 uur
Een beetje een chaotisch begin, maar verder wel lekker, al krijg ik steeds meer het gevoel dat Prince vanaf The Love Symbol Album aan het winkelen is in zijn eigen privé shop met eerder opgenomen nummers.
Met uitzondering van The Rainbow Children, dit is echt een geheel, waarbij ik steeds denk dat het een creatieve uitbarsting is van de talenten van alle bandleden, en niet alleen Prince.
Prince in de rol van bandlid, en niet voornamelijk het muzikale brein.
De echte klappers moeten voor mij nog komen, ik verwacht wel bij de komende 10 nummers God.
Met uitzondering van The Rainbow Children, dit is echt een geheel, waarbij ik steeds denk dat het een creatieve uitbarsting is van de talenten van alle bandleden, en niet alleen Prince.
Prince in de rol van bandlid, en niet voornamelijk het muzikale brein.
De echte klappers moeten voor mij nog komen, ik verwacht wel bij de komende 10 nummers God.
0
geplaatst: 7 september 2016, 20:13 uur
319 is lekker. Ik val in herhaling? deric raven: mijn moment zit juist iets eerder, namelijk bij "You..you make me wanna dance!" (fijn gitaartje).
En daarna "Oh baby, how'd U get your legs 2 do that?" Haha..
En als ik toch op die toer bezig ben.. Vanity d'r statements kwamen beter aan bij mij dan die van Anouk.
Op deze live opname vind ik het nummer niet zo lekker overkomen trouwens. En wat was Prince toch eng mager toen.
Just as long as we're together was meteen mijn favoriet toen ik , het zal rond '85 geweest zijn, me eens in zijn eerste worpen ging verdiepen. ja, het album klinkt heel anders, en dit fijne swingende disco/r&b nummertje ook, maar toch.. ik heb 'm weer eens opstaan, en rond 5:00 zie ik Prince in gedachten gewoon 2 vingers opsteken naar de band achter hem. "Two times.." Het is toch echt al Prince.
Het lome soulfulle So blue vind ik verder afstaan van zijn latere pad, maar is mijn andere favoriet. Leuke old school hoes ook deze lp met een mooi lange sluitertijd effect in door een flits opname heen. Sorry.. andere passie van me.
En wat is die opening For You toch monumentaal mooi als eerste Prince minuut on record.
En daarna "Oh baby, how'd U get your legs 2 do that?" Haha..
En als ik toch op die toer bezig ben.. Vanity d'r statements kwamen beter aan bij mij dan die van Anouk.
Op deze live opname vind ik het nummer niet zo lekker overkomen trouwens. En wat was Prince toch eng mager toen.
Just as long as we're together was meteen mijn favoriet toen ik , het zal rond '85 geweest zijn, me eens in zijn eerste worpen ging verdiepen. ja, het album klinkt heel anders, en dit fijne swingende disco/r&b nummertje ook, maar toch.. ik heb 'm weer eens opstaan, en rond 5:00 zie ik Prince in gedachten gewoon 2 vingers opsteken naar de band achter hem. "Two times.." Het is toch echt al Prince.

Het lome soulfulle So blue vind ik verder afstaan van zijn latere pad, maar is mijn andere favoriet. Leuke old school hoes ook deze lp met een mooi lange sluitertijd effect in door een flits opname heen. Sorry.. andere passie van me.

En wat is die opening For You toch monumentaal mooi als eerste Prince minuut on record.
0
geplaatst: 7 september 2016, 20:20 uur
Ander pluspunt van dit topic: me erop wijzen dat er weer meer Prince-clips te vinden zijn op het web. Heerlijk dit, ik heb lang niet alles van hem in huis dus het levert me wel een hoop hernieuwde kennismakingen op! Liedjes die ik amper gehoord heb sinds ie van het web verdween (de nummers van The Gold Experience bvb) kwamen weer lekker binnen! 

0
geplaatst: 7 september 2016, 20:22 uur
Minneapolis schreef:
het zal rond '85 geweest zijn me eens in zijn eerste worpen ging verdiepen.
het zal rond '85 geweest zijn me eens in zijn eerste worpen ging verdiepen.
Deed ik ook. Purple Rain non-stop in 1984 en in 1985 terug de tijd in plus natuurlijk Around the world in a Day.
ArthurDZ schreef:
Ander pluspunt van dit topic: me erop wijzen dat er weer meer Prince-clips te vinden zijn op het web.
Ander pluspunt van dit topic: me erop wijzen dat er weer meer Prince-clips te vinden zijn op het web.
Maar vooral ook concerten, interviews en meer van die bijzondere dingen. Het is zo jammer dat hij het nooit toestond. Ik heb de indruk dat veel mensen hem nu (kunnen) (her-)ontdekken en beseffen hoe bijzonder hij was.
0
geplaatst: 7 september 2016, 20:29 uur
aERodynamIC schreef:
Deed ik ook. Purple Rain non-stop in 1984 en in 1985 terug de tijd in plus natuurlijk Around the world in a Day.
En zo begon het virus.

Feel better vind ik wel aardig, maar niet meer dan dat. Leuke sound, maar bekend. Dance 4 me, de instrumentale Lotus nummers en Colonized mind vond ik de leukste nummers. Laatst genoemde deed hij ook bij het mooie North Sea Jazz 2009 die hier in goede kwaliteit te vinden is. Top concert met tal van favorieten wat mij betreft!
Ja, inderdaad. Ik ben best benieuwd of hij nu veel ontdekt wordt door jongeren die een beetje verder luisteren dan de commerciële radio stations, en hoe dat binnen komt. Net als de meesten van ons waarschijnlijk heb ik ook van die ontdekkingstochten hebben gehouden naar muziek van voor mijn tijd.
0
geplaatst: 7 september 2016, 21:36 uur
Minneapolis schreef:
en Colonized mind vond ik de leukste nummers.
en Colonized mind vond ik de leukste nummers.
Jij hebt in de Crystal Ball gekeken. Echt puur toeval dit!185. Colonized Mind
Upload: the evolution principal
U c a rock on the shore and say
"it's always been there"
Download: no responsibility
Do what you want nobody cares
Upload: the master race idea
Genetically disposed 2 rule the world
Download: a future full of isolated
Full of isolated boys and girls
Heel stom hoor ik altijd 'Rob Lowe' in dit nummer. Tja......
Ook dit nummer is afkomstig van LOtUSFLOW3R, een album waar mensen die het niet kennen maar eens naar op zoek moeten gaan. Het is de moeite waard.
Dit nummer geeft een heerlijk loom gevoel met name door het ontspannen gitaargeluid. Oudgedienden Michael B,, Sonny T. en Mr. Hayes doen mee op dit nummer en Shelby J. is te horen op achtergrondzang (samen met Marva King en Támar Davis). Shelby is lange tijd behoorlijk gezichtsbepalend geweest in de band van Prince in die jaren.
0
geplaatst: 7 september 2016, 21:39 uur
Prince op North Sea Jazz heb ik moeten missen door vakantie. Vrienden (die zeker ook fan zijn) gingen wel, naar ik meen de eerste avond, en voor het eerst waren ze negatief over een Prince show. Het geluid stond knetterhard en het werd een grote brij waardoor er weinig lol aan te beleven viel.
Ik baalde dat ik er niet bij kon zijn (een beetje the story of my life met veel Prince concerten die vaak tijdens mijn vakanties vallen, met als dieptepunt Ahoy 1986 die ik daardoor moest missen). Toen ik dit hoorde vond ik het toch wat minder erg allemaal.
Ik baalde dat ik er niet bij kon zijn (een beetje the story of my life met veel Prince concerten die vaak tijdens mijn vakanties vallen, met als dieptepunt Ahoy 1986 die ik daardoor moest missen). Toen ik dit hoorde vond ik het toch wat minder erg allemaal.
0
geplaatst: 7 september 2016, 21:50 uur
Ha, grappig toeval inderdaad.
Die tekst heb ik vorige week pas voor het eerst eens gelezen omdat het mij ook altijd wat vaag was.
Klopt wat je zegt over NSJ. Eerste avond geluid een ramp (heb ik horen zeggen) 2e avond geweldig. Had je het al eens gezien? Wat vind jij er van?
Die tekst heb ik vorige week pas voor het eerst eens gelezen omdat het mij ook altijd wat vaag was.
Klopt wat je zegt over NSJ. Eerste avond geluid een ramp (heb ik horen zeggen) 2e avond geweldig. Had je het al eens gezien? Wat vind jij er van?
0
geplaatst: 7 september 2016, 21:53 uur
Ja, ik heb dit al eens gezien. Deze avond is een stuk beter. Ook leukere setlist.
Met dat soort optredens was het altijd afwachten bij Prince. Gold ook voor aftershows (ik heb er eentje meegemaakt in Rotterdam: geweldig om dat mee te maken diep in de nacht, maar qua setlist had ik ze wel eens beter gezien).
Met dat soort optredens was het altijd afwachten bij Prince. Gold ook voor aftershows (ik heb er eentje meegemaakt in Rotterdam: geweldig om dat mee te maken diep in de nacht, maar qua setlist had ik ze wel eens beter gezien).
0
geplaatst: 7 september 2016, 21:56 uur
aERodynamIC schreef:
Maar vooral ook concerten, interviews en meer van die bijzondere dingen. Het is zo jammer dat hij het nooit toestand. Ik heb de indruk dat veel mensen hem nu (kunnen) (her-)ontdekken en beseffen hoe bijzonder hij was.
(quote)
(quote)
Maar vooral ook concerten, interviews en meer van die bijzondere dingen. Het is zo jammer dat hij het nooit toestand. Ik heb de indruk dat veel mensen hem nu (kunnen) (her-)ontdekken en beseffen hoe bijzonder hij was.
Precies ja! Eerlijk gezegd is mijn liefhebberij wat afgenomen door die internetaversie van hem. Ik heb Prince pas ontdekt in 2007, dus voor mij was het internet hét middel om in zijn muziek te duiken. Ik had (en heb) lang niet al zijn albums fysiek in huis, dus van zodra het quasi onmogelijk werd om hem online te vinden, is mijn liefde toch wat bekoeld. Dat wil zeggen, wat ik van hem in huis had kwam nog genoeg langs, maar mijn ontdekkingsdrang was (noodgedwongen) helemaal weg. Toen ie in de begindagen van Spotify daar te vinden was heb ik het er nog eens goed van kunnen nemen, maar toen was hij daar plots ook verdwenen. Zo drijf je jongere fans toch echt wel weg, ongelooflijk eigenlijk dat de beste man dat zelf nooit heeft willen inzien....
0
geplaatst: 7 september 2016, 22:02 uur
Daar twijfel ik natuurlijk niet aan! Natuurlijk veel nummers die ik al lang niet meer gehoord heb, zeer fijn! Mijn favoriet tot nu toe is Feel U Up. De grootste ontdekking (al staat ie niet in de lijst) Moonbeam Levels!
0
geplaatst: 7 september 2016, 22:28 uur
ArthurDZ schreef:
De grootste ontdekking (al staat ie niet in de lijst) Moonbeam Levels!
De grootste ontdekking (al staat ie niet in de lijst) Moonbeam Levels!
Zou in mijn top 10 hebben gestaan als ik dit soort nummers ook mee had laten doen.
Doe ik toch gewoon nog wat fijne 'tussendoortjes'

Dit nummer haalde de Batman soundtrack niet, maar oeh wat vind ik dat een geweldig nummer!
Dit vind ik ook bloedmooi (doet me denken aan Still Would Stand All Time):
En dit is een beetje in de stijl van Erotic City:
En tot slot Wonderful Ass:
0
geplaatst: 7 september 2016, 22:44 uur
Maar echt heel bijzonder is natuurlijk Miles Davis samen met Prince op het podium (ongeveer vanaf 55 minuten). Sowieso blijft de SOTT tour mijn favoriete tour ooit 

0
geplaatst: 7 september 2016, 22:56 uur
Colonized Mind is toch weer totaal anders als wat tot nu toe voorbij is gekomen, het lijkt of Prince lager zingt, een zwaarder geluid.
Hier klinkt hij als een oude Soulartiest, aangenaam nummer.
Hier klinkt hij als een oude Soulartiest, aangenaam nummer.
0
geplaatst: 7 september 2016, 22:58 uur
deric raven schreef:
het lijkt of Prince lager zingt, een zwaarder geluid.
het lijkt of Prince lager zingt, een zwaarder geluid.
Je hebt hem vast wel eens horen praten

0
geplaatst: 7 september 2016, 23:00 uur
Ja, dan klinkt hij inderdaad wel een stuk volwassener dan Michael Jackson. 

0
geplaatst: 7 september 2016, 23:04 uur
Ik dacht altijd dat Musicology gezien werd als een soort van come back album, de pers was daar volgens mij ook erg positief over.
Toch is deze nog niet genoemd, en krijgt die hier ook niet zo'n hoge score.
Hoe zit dit precies?
Hoe zit dit precies?
0
geplaatst: 7 september 2016, 23:06 uur
deric raven schreef:
Hoe zit dit precies?
Hoe zit dit precies?
Ik ben nog niet bij nummer 1 hoor

Mijn favoriete album is het niet nee. Maar werd wel goed ontvangen. Te veel van het soort nummer waar ik nou net niet van houd.
Rave Un2 the Joy Fantastic vind ik beroerder.
0
geplaatst: 7 september 2016, 23:24 uur
Wonderful Ass en Be My Mirror zijn erg goed. Dance With The Devil is erg duister en klinkt bijna als Depeche Mode. Toch pakt het nummer me nog niet helemaal. Heaven doet me (nog) weinig. Had een stuk funkier gemogen.
0
geplaatst: 7 september 2016, 23:45 uur
aERodynamIC schreef:
Ja, ik heb dit al eens gezien. Deze avond is een stuk beter. Ook leukere setlist.
En dan hebben we het nog niet over de werkelijk sublieme (en ik overdrijf niet) derde avond gehad, de zondagavond. Gelooft u deze setlist?
Prince Concert Setlist at North Sea Jazz 2011 on July 10, 2011 | setlist.fm
En de kleine man had er zin in, echt niet normaal! Ook was het fijn dat Ahoy eerst diegene met losse kaarten vast binnen liet, voor de NSJ bezoekers: ik stond dus makkelijk vooraan. Onvergetelijke avond.

0
geplaatst: 8 september 2016, 00:46 uur
Klinkt super west. Zijn er geen beelden van?
Allemaal nieuwe nummers voor mij aERo. Blijkt dus echt nog maar een klein deel te zijn die bootlegs die ik ken. Ik moet ze eens rustig gaan luisteren, maar Dance with the Devil heeft i.i.g. een heerlijke sound.
Het concert met Miles is legendarisch.
Allemaal nieuwe nummers voor mij aERo. Blijkt dus echt nog maar een klein deel te zijn die bootlegs die ik ken. Ik moet ze eens rustig gaan luisteren, maar Dance with the Devil heeft i.i.g. een heerlijke sound.
Het concert met Miles is legendarisch.
0
geplaatst: 8 september 2016, 08:08 uur
Leuk topic aERodynamIC. Ooit door When Doves Cry omver geblazen en door de muziek en Appolonia naar de bios gelokt. Daar werd ik in de Paarse wereld gezogen om er nooit meer uit te stappen. In de jaren '80 bepaalde Prince het geluid van de popmuziek, maar door Prince ben ik andere muziekstijlen gaan ontdekken.
Van mezelf ben ik vooral rock georiënteerd en ik vind Prince nog altijd de meest onderschatte gitarist aller tijden. Zijn invloeden brachten me naar nieuwe werelden. George Clinton bracht ons P-funk en daarmee alle crossover muziek (Peppers, Urban Dance Squad, Rage Against The Machine, Faith No More). George en Sly gaven ons lange party jams.
Jimi Hendrix bracht me naar de blues. Va Prince ontdekte ik jazz en zo gaat het wel even door.
Ondanks de schitterende ballads die Prince gemaakt heeft, kan ik zijn (Nu)R&B kant het minst waarderen. Ook ik vind The Most Beautiful Girl In The World een draak van een nummer.
Een top 200 is ondoenlijk. Ik vind het leuk dat je bent afgetrapt met Moonbeam Levels en Empty Room die makkelijk in de top 25 passen.
Uiteindelijk vind ik alles best als je maar eindigt met Crystal Ball.
Van mezelf ben ik vooral rock georiënteerd en ik vind Prince nog altijd de meest onderschatte gitarist aller tijden. Zijn invloeden brachten me naar nieuwe werelden. George Clinton bracht ons P-funk en daarmee alle crossover muziek (Peppers, Urban Dance Squad, Rage Against The Machine, Faith No More). George en Sly gaven ons lange party jams.
Jimi Hendrix bracht me naar de blues. Va Prince ontdekte ik jazz en zo gaat het wel even door.
Ondanks de schitterende ballads die Prince gemaakt heeft, kan ik zijn (Nu)R&B kant het minst waarderen. Ook ik vind The Most Beautiful Girl In The World een draak van een nummer.
Een top 200 is ondoenlijk. Ik vind het leuk dat je bent afgetrapt met Moonbeam Levels en Empty Room die makkelijk in de top 25 passen.
Uiteindelijk vind ik alles best als je maar eindigt met Crystal Ball.

0
geplaatst: 8 september 2016, 11:16 uur
Ik heb de 4 voor mij onbekende nummers geluisterd en heb 1 duidelijke favoriet: Heaven!
Eigenlijk pas na de eerste 2 minuten, maar wat loopt dat nummer lekker door in de typische Prince sound van de Lovesexy tijd (?)
Eigenlijk pas na de eerste 2 minuten, maar wat loopt dat nummer lekker door in de typische Prince sound van de Lovesexy tijd (?)
* denotes required fields.