Muziek / Toplijsten en favorieten / Just Like Heaven: Johan en Luigi's The Cure Top 200
zoeken in:
3
geplaatst: 8 november 2016, 00:08 uur
http://images.popmatters.com/news_art/k/kiss_me_splash.jpg
In navolging van het populaire R.E.M. top 200 topic van Johan en ondergetekende en een roep om meer (helaas geen Velvet Underground Rudi S
) nu een gezamenlijke top 200 van in ieder geval mijn favoriete band The Cure en zeker ook een van Johan's all time favourites 
Ik ben zelf een laatbloeier aangaande The Cure. De eerste song waar ik me van bewust was dat ik m hoorde of zag was de videoclip van Friday I'm In Love op MTV. Ik vond het toen wel aardig, maar ook een beetje over de top. Toen wist ik nog niet dat ze 2 gezichten hadden: de poppy kant en de donkere kant. Pas jaren later kocht ik na een luistersessie in een muziekzaak prompt Kiss Me Kiss Me Kiss Me en was ik meteen verkocht, het ene na het andere geweldige nummer knalde uit de speakers. Vervolgens heb ik in razend tempo alles aangeschaft en ben megafan geworden. In 2008 zag ik ze in Ahoy en dat is wat mij betreft ook het beste concert waar ik naartoe ben geweest. Wat een sfeer, wat een avond met bijna 40! songs.
Tijd dus nu voor een top 200 van deze hele fijne band, met veel bekend materiaal, maar ook meer obscuur werk.
Vanaf vrijdag is de Countdown vanaf 200 naar 1, we hopen op veel animo, net als in het R.E.M. topic en alvast veel (luister)plezier!
In navolging van het populaire R.E.M. top 200 topic van Johan en ondergetekende en een roep om meer (helaas geen Velvet Underground Rudi S
) nu een gezamenlijke top 200 van in ieder geval mijn favoriete band The Cure en zeker ook een van Johan's all time favourites 
Ik ben zelf een laatbloeier aangaande The Cure. De eerste song waar ik me van bewust was dat ik m hoorde of zag was de videoclip van Friday I'm In Love op MTV. Ik vond het toen wel aardig, maar ook een beetje over de top. Toen wist ik nog niet dat ze 2 gezichten hadden: de poppy kant en de donkere kant. Pas jaren later kocht ik na een luistersessie in een muziekzaak prompt Kiss Me Kiss Me Kiss Me en was ik meteen verkocht, het ene na het andere geweldige nummer knalde uit de speakers. Vervolgens heb ik in razend tempo alles aangeschaft en ben megafan geworden. In 2008 zag ik ze in Ahoy en dat is wat mij betreft ook het beste concert waar ik naartoe ben geweest. Wat een sfeer, wat een avond met bijna 40! songs.
Tijd dus nu voor een top 200 van deze hele fijne band, met veel bekend materiaal, maar ook meer obscuur werk.
Vanaf vrijdag is de Countdown vanaf 200 naar 1, we hopen op veel animo, net als in het R.E.M. topic en alvast veel (luister)plezier!
1
geplaatst: 8 november 2016, 00:15 uur
Super! Geloof het of niet. Ik wilde beginnen aan een top 40, maar toen kwam Prince ertussen 
Ik ga het volgen en mijn lijst gaat in de ijskast. Genoeg andere artiesten te doen.

Ik ga het volgen en mijn lijst gaat in de ijskast. Genoeg andere artiesten te doen.
1
geplaatst: 8 november 2016, 07:57 uur
ik volg ook, en ga alvast op zoek naar een obscuur nummer dat zeker en vast in de top 200 moet staan 
en ik oefen alvast wat berichten: te hoog, te laag, maar allez kweenieoeschoon, nog veel te hoog, veeeel te laag enz...

en ik oefen alvast wat berichten: te hoog, te laag, maar allez kweenieoeschoon, nog veel te hoog, veeeel te laag enz...
1
geplaatst: 8 november 2016, 08:11 uur
Eens kijken wat mijn lijstje doet.
1. A Forest
2. A Night Like This
3. 10:15 Saturday Night
4. Push
5. The Kiss
6. Just Like Heaven
7. Lovesong
8. Charlotte Sometimes
9. Close to Me
10. Burn
1. A Forest
2. A Night Like This
3. 10:15 Saturday Night
4. Push
5. The Kiss
6. Just Like Heaven
7. Lovesong
8. Charlotte Sometimes
9. Close to Me
10. Burn
1
geplaatst: 8 november 2016, 09:05 uur
Slechts 1 nummer van Disintegration, en dan ook nog slechts op plek 7. Sorry, maar dit lijstje is afgekeurd 

1
geplaatst: 8 november 2016, 09:56 uur
Zo lang Carnage Visors ( maar ik vrees het ergste... ) maar in de Top 3 staat is een het nu al een prima lijst 

0
geplaatst: 8 november 2016, 10:29 uur
En welke hele bekende van ze hoeft van jou helemaal niet zo hoog te komen vigil?
0
geplaatst: 8 november 2016, 10:53 uur
aERodynamIC schreef:
Super! Geloof het of niet. Ik wilde beginnen aan een top 40, maar toen kwam Prince ertussen

Ik dacht dat je nu eindelijk ABBA ging doen

Ik kijk even goed nog uit naar je lijst, na die van ons.
1
geplaatst: 8 november 2016, 11:09 uur
Ow maakt me weinig uit hoor, ondanks dat ik zo'n beetje alles wel in de kast heb staan is wat verdieping van mijn kant wel nodig vrees ik. Ik draai het niet dagelijks zullen we maar zeggen. Kijk The Love Cats hoeft van mij niet in de Top 50 maar als jullie dat wel bepalen kan ik er vast wel mee leven.
Ik hoop op verder op hoge posities van High, The Funeral Party en The Same Deep Water as You. Ik ben benieuwd of het weer zo is qua jaren verschil (de een meer voor de eerste jaren en de ander meer voor de latere en ze vonden elkaar halverwege) net zoals bij REM
1
geplaatst: 8 november 2016, 11:18 uur
Ik hoop om veel nummers van Bloodflowers hoog te zien, toch de meest onderschatte parel van The Cure vind ik. Voor mij is het een 5* album.
Mooi iniatief jongens, ook van mij is The Cure een grote favoriet! Benieuwd naar jullie lijst.
Mooi iniatief jongens, ook van mij is The Cure een grote favoriet! Benieuwd naar jullie lijst.
1
geplaatst: 8 november 2016, 11:23 uur
vigil schreef:
Ik ben benieuwd of het weer zo is qua jaren verschil (de een meer voor de eerste jaren en de ander meer voor de latere en ze vonden elkaar halverwege) net zoals bij REM
Ik ben benieuwd of het weer zo is qua jaren verschil (de een meer voor de eerste jaren en de ander meer voor de latere en ze vonden elkaar halverwege) net zoals bij REM
Bij The Cure verwacht ik dat minder, maar ik wil uiteraard nog niks weggeven.
Bij mij begon de liefde voor The Cure in 1986, met Boys Don't Cry en de compilatie Staring at the Sea. Daarna kocht ik ook al snel Head on the Door en Kiss Me Kiss Me Kiss Me en de 'doom-trilogie'.
Disintegration is de eerste plaat waarvan ik de release bewust meemaakte en die ik ook op de releasedag aanschafte. Die vond ik (uiteraard) geweldig, maar wel is het zo dat al vrij snel daarna de liefde al enigszins bekoelde met Mixed Up, een plaat die ik blind kocht en waar ik meteen spijt van had
Gek genoeg is het daarna nooit meer helemaal goed gekomen, hoewel Wish nog zeker een goede plaat is. De laatste vier albums heb ik voor dit topic nog onder de loep moeten nemen, als ook de B-side comp Join the Dots, omdat ik daar onvoldoende mee bekend was.
Kort gezegd is mijn fave Cure-periode dus (niet verrassend) 1979-1989, net als bij R.E.M. dus 10 jaar (1982-1992), en in beide gevallen sluiten ze dan af met hun beste album.
1
geplaatst: 8 november 2016, 11:37 uur
Mooi. Ik haak wel aan. En 2 niet voor de hand liggende favo's?
Six different ways
The Caterpillar
Six different ways
The Caterpillar
0
geplaatst: 8 november 2016, 17:11 uur
Donderdag of vrijdag 
Zo'n lijst is een vreselijk serieuze zaak...de puntjes moeten precies op de i

Zo'n lijst is een vreselijk serieuze zaak...de puntjes moeten precies op de i

1
geplaatst: 8 november 2016, 19:19 uur
Ik ga dit zeker volgen.
Tevens hoop ik dat de volgende nummers minimaal top 40 in jullie lijst komen:
01. A Strange Day
02. A Forrest
03. Shake Dog Shake
04. All Cats Are Grey
05 Prayers for Rain
06. The Same Deep Water as You
07. The Figurehead
08. The Baby Screams
09. The Funaral Party
10. Sinking
De nrs 5 en 6 vind ik eigenlijk een geheel.
Tevens hoop ik dat de volgende nummers minimaal top 40 in jullie lijst komen:
01. A Strange Day
02. A Forrest
03. Shake Dog Shake
04. All Cats Are Grey
05 Prayers for Rain
06. The Same Deep Water as You
07. The Figurehead
08. The Baby Screams
09. The Funaral Party
10. Sinking
De nrs 5 en 6 vind ik eigenlijk een geheel.
0
geplaatst: 8 november 2016, 19:30 uur
Die lopen zeker mooi in elkaar over 
Voor mij is Prayers For Rain tm Untitled een geheel

Voor mij is Prayers For Rain tm Untitled een geheel

1
geplaatst: 8 november 2016, 21:01 uur
Leuk, ga ik zeker volgen. Ik heb me pas recent wat meer verdiept in The Cure. Ik kende eigenlijk alleen de singles. Ik hoop op een mooie notering voor Kyoto Song.
1
geplaatst: 8 november 2016, 23:08 uur
ga ik ook volgen, ook afgehaakt na Wish en vooral voorkeur voor 1987-1990
1
geplaatst: 9 november 2016, 08:55 uur
Carnage Visors... haha, al een goeie (maar ietwat lange) keuze voor een outsider. Ik ga toch kiezen voor tape (intro), de intromelodie van de wish-tour, voor de vele mooie herinneringen en omdat het ook wel een fantastische 'song' is. En officieel gereleased op de 'sideshow' EP 
Voorts hoop ik ook wel om This Twilight Garden, en A Few Hours After This te zien passeren, alsook het vaak verguisde The 13th, maar vooral zie ik op het ereschavotje heel graag 'Burn' blinken, toch wel mijn absoluut favoriete nummer van The Cure.
Blij als een kind dat Burn momenteel op de setlist staat van hun huidige tour... hopelijk spelen ze het dit weekend in Antwerpen.

Voorts hoop ik ook wel om This Twilight Garden, en A Few Hours After This te zien passeren, alsook het vaak verguisde The 13th, maar vooral zie ik op het ereschavotje heel graag 'Burn' blinken, toch wel mijn absoluut favoriete nummer van The Cure.
Blij als een kind dat Burn momenteel op de setlist staat van hun huidige tour... hopelijk spelen ze het dit weekend in Antwerpen.
1
geplaatst: 9 november 2016, 09:22 uur
Helaas ga ik het optreden van zaterdag in het Sportpaleis missen. Ofja, helaas, het Sportpaleis vind ik toch net wat te groot. Lijkt me niet zo intiem. Hopelijk voor u wordt het een prachtig concert!
0
geplaatst: 11 november 2016, 21:44 uur
En zo beginnen we aan de twee duo-top-200 op deze site.
In totaal leverden ons beider top 200 210 verschillende nummers op, dus we waren redelijk eensgezind, hoewel The Cure ook net wat minder liedjes dan R.E.M. hebben.
Zo'n 80 procent heeft de lijst gehaald.
In totaal leverden ons beider top 200 210 verschillende nummers op, dus we waren redelijk eensgezind, hoewel The Cure ook net wat minder liedjes dan R.E.M. hebben.
0
geplaatst: 11 november 2016, 22:29 uur
200. A Pink Dream (Johan 185)
We kicken de 200 af met een uiterst vrolijk, en wat mij betreft ook typisch Cure-lied.
Een beetje Head on the Door-achtig zelfs. Maar A Pink Dream was de b-side van de 1996-single Mint Car van Wild Mood Swings uit 1996.
En uiteraard ook te vinden op de superieure B-side-verzamelaar Join the Dots.
But it was all so far away
And so long ago
I hardly ever think about her anymore
Except sometimes when the summer twilight breeze
Carries me the scent of faraway rain
I remember...
And she still sucks my breath away
We kicken de 200 af met een uiterst vrolijk, en wat mij betreft ook typisch Cure-lied.
Een beetje Head on the Door-achtig zelfs. Maar A Pink Dream was de b-side van de 1996-single Mint Car van Wild Mood Swings uit 1996.
En uiteraard ook te vinden op de superieure B-side-verzamelaar Join the Dots.
But it was all so far away
And so long ago
I hardly ever think about her anymore
Except sometimes when the summer twilight breeze
Carries me the scent of faraway rain
I remember...
And she still sucks my breath away
0
geplaatst: 11 november 2016, 23:25 uur
johan de witt schreef:
10 van de 210 niet, dat is toch een kleine 5 procent? Dus meer dan 95 procent wel? Of zie ik iets over het hoofd?
0
geplaatst: 11 november 2016, 23:43 uur
210 songs hebben wij gekozen met zn 2en uit ongeveer 235 songs die uitgebracht zijn...200 van de 235 is ongeveer 85 %.
0
geplaatst: 12 november 2016, 01:15 uur
199. Sleep When I'm Dead (Luigi 185)
De 3e single van hun laatste album 4:13 Dream, uitgebracht in 2008. Het wachten is trouwens op het "donkere" broertje van dit album (die zou nog uitkomen). Robert heeft gezegd dat dit nummer origineel geschreven is voor The Head On The Door. Blijkbaar heeft het de "cut" destijds niet gehaald. Ik vind het een lekkere rocksong met een drive die misschien doet denken aan The Baby Screams en Screw, gecombineerd met de vibe van de b-sides van dat album. Zeker een van de betere tracks, van een album dat voornamelijk teleurstelde bij uitkomen, maar bij nadere beluistering heeft het album zeker zijn momenten
.
Sleep when I'm dead, you angels
I'll sleep when I'm dead, I said
I'll sleep when I'm dead
But until then
Well, I should at least feel tired I think
Before I lay me down to dream
De 3e single van hun laatste album 4:13 Dream, uitgebracht in 2008. Het wachten is trouwens op het "donkere" broertje van dit album (die zou nog uitkomen). Robert heeft gezegd dat dit nummer origineel geschreven is voor The Head On The Door. Blijkbaar heeft het de "cut" destijds niet gehaald. Ik vind het een lekkere rocksong met een drive die misschien doet denken aan The Baby Screams en Screw, gecombineerd met de vibe van de b-sides van dat album. Zeker een van de betere tracks, van een album dat voornamelijk teleurstelde bij uitkomen, maar bij nadere beluistering heeft het album zeker zijn momenten
.Sleep when I'm dead, you angels
I'll sleep when I'm dead, I said
I'll sleep when I'm dead
But until then
Well, I should at least feel tired I think
Before I lay me down to dream
* denotes required fields.