menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Poll: Kies je Favoriete Metal album van 2016

zoeken in:
avatar van Don Cappuccino
Die Cultes des Ghoules-plaat moet ik nog beluisteren, erg benieuwd naar.

avatar van ASman
Zeker een aanrader, ondanks de lange speelduur. Haalt wat mij betreft het niveau van voorganger "Henbane". Toch een van de beste en meest unieke black metal bands van de voorbije jaren. Ben nog aan het wachten tot de cd bij mij in de postbus verschijnt.

avatar van Johnny Marr
Ik ben momenteel The Fall of Hearts aan het beluisteren en eerlijk gezegd: ik kan er niet veel mee. Veel te lang en veel te soft. Snap dan ook niet dat ie hier gewoon losjes gewonnen heeft. Doet me een beetje denken aan een mindere versie van de latere Opeth. Nee, hier had ik meer van verwacht zeg Een miskoop is het nu ook weer niet, want muzikaal is het best aardig. Maar ik veer nergens echt op. Ik zou het ook niet echt als metal willen labelen, maar gewoon als rock. "Het is een groeier", hoor ik jullie al denken. Nou, hopelijk is dat het geval

bennerd
Ik snap ook het ding niet bij die Katatonia-plaat. Terwijl wat oudere losse tracks me wel kunnen bekoren. The Fall of Hearts is echter een zoutloze zeikerige plaat, imo.

avatar van Alicia
Geweldige plaat, The Falls of Hearts. Nee... het is inderdaad geen takkenherrie! Daar heb ik andere platen voor. Het was voor mij ook een grote verrassing. Dacht eerder aan Metallica op 1 of zo iets... hahaha! Tsja... andere hoofden, andere zinnen.

avatar van The_CrY
Metallica? Is dat zo'n underground kvlt bandje?

avatar van gigage
Katatonia kun je live gaan zien op Wacken 2017. Zo ook Fates Warning maar die doen eind januari nog even Essen, Haarlem en Uden aan. In februari kun je in Utrecht Anthrax bezoeken. Haken is 13 april in de Melkweg te bewonderen. Oranssi Pazuzu en Cobalt staan op Roadburn (013) op 22 april en Megadeth 15 aug ook in 013. Ten slotte mijn nummer 1 van 2016 Avenged Sevenfold 18 feb in Ziggo Square.
edit: Gojira in Utrecht 26 maart. Deftones komen ook naar NL maar dat had ik al ergens gemeld.

avatar van ASman
Van Katatonia vind ik de eerste twee, "Dance of December Souls" en "Brave Murder Day", het beste in hun oude stijl en van Katatonia's latere werk houd ik het voornamelijk bij "Viva Emptiness" en "The Great Cold Distance". De Katatonia albums na TGCD hebben naar mijn mening toch echt wel te weinig pit.

avatar van The_CrY
gigage, is er een kans dat we elkaar op 28 januari in De Pul of op 18 februari in het Ziggo Dome per ongeluk tegen het lijf lopen?

avatar van gigage
Ik heb nog geen tickets, maar Uden waarschijnlijk wel.

avatar van Leptop
Johnny Marr schreef:
Ik ben momenteel The Fall of Hearts aan het beluisteren en eerlijk gezegd: ik kan er niet veel mee. Veel te lang en veel te soft. Snap dan ook niet dat ie hier gewoon losjes gewonnen heeft. Doet me een beetje denken aan een mindere versie van de latere Opeth. Nee, hier had ik meer van verwacht zeg Een miskoop is het nu ook weer niet, want muzikaal is het best aardig. Maar ik veer nergens echt op. Ik zou het ook niet echt als metal willen labelen, maar gewoon als rock. "Het is een groeier", hoor ik jullie al denken. Nou, hopelijk is dat het geval


Bij mij wel. Wie weet...

avatar van gigage
De Music meter top 100 over 2016 is uit. De top 10 ziet eruit als een export van albums op volgorde van aantal stemmers met een gemiddelde van 3.9 of hoger. Dus geen verrassingen aldaar.

Echter, kijken we naar de stevige en/of metal releases dan is het verhaal als volgt:

1. -21 Metallica - Hardwired
2. -25 Katatonia - The Fall Of Hearts
3. -38 Deftones - Gore
_ - 41 Opeth - Sorcerer
4. -48 CoL Julie Christmas- Mariner
5.- 62 Haken - Affinity
6.- 70 Gojira - Magma
7. -76 Fates Warning- Theories of Flight
8.- 82 Dillinger escape plan - Dissociation
_.- 84 Neal Morse/ Mike Portnoy - Similtude of a dream
9. -90 Oathbreaker - Rheia
10. -99 Testament (!)- Brotherhood of the snake
11.- 100 Alcest- Kadoma

Opvallendste afwezigen zijn Megadeth, Astronoid en Neurosis , denk ik.
Opvallendste aanwezige is Testament (nog boven Alcest). Dus Chuck , congrats

In ieder geval, fijne Oud op Nieuw en laat ze knallen!

avatar van Johnny Marr
Geen Neurosis in de top 100, maar wel Bazart. En zelfs de red hot chili peppers staan er in, en nog vrij hoog ook.

bennerd
Neurosis is niet bekend genoeg, vrees ik. En werd blijkbaar ook wat minder goed dan anders ontvangen, wat ook niet voor hoge noteringen zorgt.

avatar van The_CrY
Bepaalde namen kunnen een drol opnemen en uitbrengen, maar ze zullen altijd in de top 100 staan van elke willekeurige site gebaseerd op stemmen. Ik ken ook mensen die een lijst fabriceren terwijl ze echt maar nét 10 albums uit 2016 hebben gehoord. Ja, dan kun je ook goed oordelen, zeg. Persoonlijke jaarlijstjes vind ik altijd leuk om te zien, maar gezamenlijke lijstjes neem ik nooit te serieus.

avatar van Lau1986
The_CrY schreef:
Bepaalde namen kunnen een drol opnemen en uitbrengen, maar ze zullen altijd in de top 100 staan van elke willekeurige site gebaseerd op stemmen. Ik ken ook mensen die een lijst fabriceren terwijl ze echt maar nét 10 albums uit 2016 hebben gehoord. Ja, dan kun je ook goed oordelen, zeg. Persoonlijke jaarlijstjes vind ik altijd leuk om te zien, maar gezamenlijke lijstjes neem ik nooit te serieus.


Maar dat maakt toch niet uit? Of je nou net 10 albums heb gehoord of dat je er 100 heb gehoord? Je zal altijd wel iets missen.

avatar van The_CrY
Klopt, maar dan is je top 10 eigenlijk alles dat je gehoord hebt en niet noodzakelijk de tien beste die je gehoord hebt. Voor persoonlijke lijstjes hartstikke leuk, maar bij zo'n stemlijst zullen er hier veel van tussen zitten en dan stijgen voornamelijk de grote namen zoals Metallica en RHCP en, ja ook Radiohead. Niks mis mee, maar dat is wel waarom ik dat soort lijstjes niet zo serieus neem.

avatar van gigage
Grote afwezige in de lijst: Dream Theater. Veel stemmen (155) op The Astonishing maar weet toch de top 100 niet te halen en een Oathbreaker en Dillinger escape plan wel (ca 30 stemmen bij hun albums). Cult of Luna scoort ook bovenmaats overigens.

avatar van nachtburrie
1- The Ages will turn - Thunder and Lightning
2- Seal the deal and let´s boogie - Volbeat
3- Guardians - SOAR
4- Vessels - Be´lakor
5- Magma - Gojira

avatar van gigage
Leuke top 5. Goeie gitaarpartijen bij je no 1 maar helaas is de poll al gesloten.

Wel levende metal topics zijn Muziek >> Muziekgames >> Favoriete Metal Song (op alfabet) en
Muziek >> Muziekgames >> Maak kennis met Metal anno 2017
gratis entree.

avatar van Leptop
The_CrY schreef:
Klopt, maar dan is je top 10 eigenlijk alles dat je gehoord hebt en niet noodzakelijk de tien beste die je gehoord hebt.


Toch wel, maar ik snap wel wat je bedoelt.

Ik heb er wellicht 12 tot 15 gehoord, maar wel de cd's ervan thuis liggen. Het houdt natuurlijk een keer op met kopen. Daarnaast is mijn muzieksmaak breder dan metal.

Het maakt sowieso een lijst een afspiegelijk van het grotere publiek en die heeft gemiddeld een meer mainstream smaak.
Toch geeft het weer inzicht in wat nieuwe mogelijkheden en muziek zo'n lijst. Ik heb er veel muziek door ontdekt.

avatar van gigage
NL e-zines
zware metalen: 1 Oranssi Pazuzu, 2 Gojira 3 Opeth 4 CoL / Julie Christmas 5 Abbath 6 Alcest 7 Anaal Nathrakh 8 Katatonia 9 Vektor 10 Megadeth
metalfan: 1 Gojira 2 Megadeth 3 Opeth 4 Testament 5 Metallica 6Death Angel 7Amon Amarth 8 Epica 9 Alter Bridge 10 Insomnium
Lords of Metal: 1 Vektor 2 Testament 3 Katatonia 4 Megadeth 5 Gojira 6 Oathbreaker 7Insomnium 8 Haken 9 Death Agel 10 Opeth
Wings of Death: Acht top 10's , de no's 1 Asphyx, Sonata Arctica, Vampyromorpha, Aborted 2 x , Razend, Nordjevel, Dark Funeral
Platendraaier 18 Haken 16 Katatonia 13 Fates Warning 12 Alcest

Engelstalige
Angry metal guy: 1. King Goat 2 Fleshgod Apocalypse 3 Mistur 4 Witherscape 5 Vektor 6 Katatonia 7 Sunburst 8 Anciients 9 Oceans of Slumber 10 Ihsahn
CoS: 10 Astronoid 9 Oathbreaker 8 Ustalost 7 Eight Bells 6 Khemmis 5 Mizmor 4 Alcest 3 Deftones 2 Gojira 1 The Body

en nou heb ik geen zin meer

Gast
geplaatst: vandaag om 12:53 uur

geplaatst: vandaag om 12:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.