Muziek / Toplijsten en favorieten / Poll: Kies je Favoriete Metal album van 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2016, 14:19 uur
We nemen alvast afscheid van: Deftones, Death Angel en Neurosis. Toch bands die vroeger wat meer harten stalen dan tegenwoordig.
0
geplaatst: 26 december 2016, 14:25 uur
Op no. 2
https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2016/04/cult-luna-julie-christmas-mariner-album.jpg?quality=80&w=380&h=380&crop=1
en toen:
Cult Of Luna and Julie Christmas -Chevron
Hoogste positie: 1 x # 1
https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2016/04/cult-luna-julie-christmas-mariner-album.jpg?quality=80&w=380&h=380&crop=1
Johnny Marr schreef in eerste instantie:
Net het nummer The Wreck of S.S. Needle beluisterd en wow, die stem van Julie Christmas valt me op het eerste gehoor zeker niet mee. Wat een kattengejank. Jammer, want muzikaal klinkt het weer als een klok. Of ja, als een Big Bang eerder.
Maar jammer van het strot van Christmas, zij verpest het wel een beetje voor mij... De meesten hebben er blijkbaar geen moeite mee. Maar ja, iemand moet wat tegenwicht bieden zeker?
Edit: 'Cygnus' ligt me al meer, waarschijnlijk gewoon een groeier deze plaat.
Net het nummer The Wreck of S.S. Needle beluisterd en wow, die stem van Julie Christmas valt me op het eerste gehoor zeker niet mee. Wat een kattengejank. Jammer, want muzikaal klinkt het weer als een klok. Of ja, als een Big Bang eerder.
Maar jammer van het strot van Christmas, zij verpest het wel een beetje voor mij... De meesten hebben er blijkbaar geen moeite mee. Maar ja, iemand moet wat tegenwicht bieden zeker?
Edit: 'Cygnus' ligt me al meer, waarschijnlijk gewoon een groeier deze plaat.
en toen:
Johnny Marr schreef:
De riff van A Greater Call doet me sterk aan AmenRa denken. In de goede zin. Deze is aan 't groeien bij mij. Approaching Transition is wel wat langdradig en ietsje overbodig op dit album. Zonder dat nummer had de plaat nog altijd lang genoeg geduurt.
Al met al toch wel een vrij sterk album en met een beetje geluk haalt ie m'n jaarlijstje. Benieuwd naar meer van Cult of Luna, ik ken wel wat losse nummers maar nog geen albums.
De riff van A Greater Call doet me sterk aan AmenRa denken. In de goede zin. Deze is aan 't groeien bij mij. Approaching Transition is wel wat langdradig en ietsje overbodig op dit album. Zonder dat nummer had de plaat nog altijd lang genoeg geduurt.
Al met al toch wel een vrij sterk album en met een beetje geluk haalt ie m'n jaarlijstje. Benieuwd naar meer van Cult of Luna, ik ken wel wat losse nummers maar nog geen albums.
Cult Of Luna and Julie Christmas -Chevron
Hoogste positie: 1 x # 1
0
geplaatst: 26 december 2016, 14:32 uur
Oei...Haken...die band zal het nooit worden voor mij vrees is...
Mariner van Cult of Luna wist mij ook niet echt te bekoren, hoewel ik groot liefhebber was van de voorgaande albums van de band. Ik heb een beetje hetzelfde probleem met Julie Christmas.
Mariner van Cult of Luna wist mij ook niet echt te bekoren, hoewel ik groot liefhebber was van de voorgaande albums van de band. Ik heb een beetje hetzelfde probleem met Julie Christmas.
0
geplaatst: 26 december 2016, 14:36 uur
Ik vind Haken ook wat te "vrolijk" naar mijn smaak. Kerstmis in July doet me wat denken aan die new wave zangeresjes van weleer (en Bjork). Maar dat is een kwestie van doorzetten, ask Johnny!
0
geplaatst: 26 december 2016, 14:56 uur
Tot nu toe slechts één album dat ik in zijn geheel niet gehoord heb, namelijk Oathbreaker. Heb eerder wat nare woorden laten vallen over deze band, maar toch heb ik van ze kunnen genieten in een van de vele metalspelletjes. Zal het een kans geven.
Haken had ik zo hoog niet verwacht. Affinity had ik veel minder affiniteit mee dan met de voorganger The Mountain, die wat eigenzinniger overkwam bij mij.
Cult of Luna + Julie Christmas staan er verdiend in. CoL is niet mijn band, maar Mariner kon mij goed smaken, juist door toevoeging van Julie Christmas. The Wreck of S.S. Needle en Cygnus zijn twee van de mooiste nummers van dit jaar. Stond bij mij op 5.
Haken had ik zo hoog niet verwacht. Affinity had ik veel minder affiniteit mee dan met de voorganger The Mountain, die wat eigenzinniger overkwam bij mij.
Cult of Luna + Julie Christmas staan er verdiend in. CoL is niet mijn band, maar Mariner kon mij goed smaken, juist door toevoeging van Julie Christmas. The Wreck of S.S. Needle en Cygnus zijn twee van de mooiste nummers van dit jaar. Stond bij mij op 5.
0
geplaatst: 26 december 2016, 15:45 uur
1
geplaatst: 26 december 2016, 21:52 uur
Wie-o-wie gaat deze lijst aanvoeren?
1.
2.Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
3.Haken - Affinity
4.Oathbreaker - Rheia
5.Alcest - Kodama
6.Fates Warning - Theories of Flight
7.Megadeth - Dystopia
8.Vektor - Terminal Redux
9.Astronoid - Air
10.Rotting Christ - Rituals
Hoewel ik er meer werk van gemaakt heb dan ik eigenlijk gepland had, heb ik daardoor toch wel een breed beeld gekregen van de topreleases van 2016. Ook de "vije keuze" Must Haves hebben hierin enorm bijgedragen. Er gaan er paar mijn lijstje in voor de overall music meter top 10 en heeeeel misschien zie ik ze daar nog terug. Ik bedank jullie allen voor het meedoen, en remember, de beste metal plaat staat bovenaan je eigen lijstje. De populairste ....genoeg geleuter, tijd voor de nummerrrr1
1.
2.Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
3.Haken - Affinity
4.Oathbreaker - Rheia
5.Alcest - Kodama
6.Fates Warning - Theories of Flight
7.Megadeth - Dystopia
8.Vektor - Terminal Redux
9.Astronoid - Air
10.Rotting Christ - Rituals
Hoewel ik er meer werk van gemaakt heb dan ik eigenlijk gepland had, heb ik daardoor toch wel een breed beeld gekregen van de topreleases van 2016. Ook de "vije keuze" Must Haves hebben hierin enorm bijgedragen. Er gaan er paar mijn lijstje in voor de overall music meter top 10 en heeeeel misschien zie ik ze daar nog terug. Ik bedank jullie allen voor het meedoen, en remember, de beste metal plaat staat bovenaan je eigen lijstje. De populairste ....genoeg geleuter, tijd voor de nummerrrr1
3
geplaatst: 26 december 2016, 21:53 uur
Op No. 1
http://theprogressiveaspect.net/wp-content/uploads/2016/05/Katatonia-The-Fall-of-Hearts.jpg
Katatonia - Old Heart Falls
Hoogste positie: 3 x #1
http://theprogressiveaspect.net/wp-content/uploads/2016/05/Katatonia-The-Fall-of-Hearts.jpg
Leptop schreef:
Ik kan er niet omheen. Groeiplaten zijn vaak de mooiste. Dit is er duidelijk eentje. Bij Leptop krijg je niet snel 4,5*.
De ijzersterke melodien, gelaagd in melancholie, steeds met urgentie, krachtig stemgeluid met genuanceerde emotie, duidelijke metalroots, warme volle gedetailleerde productie. Echt heel goed.
Ik zat gisterenmorgen de krant te lezen met ontbijt, dit album op de achtergrond. Volledig onverwacht kreeg ik kippenvel tijdens Residual. Terwijl ik toch echt aan het lezen was. Zo'n album is The Fall of Hearts.
Ik kan er niet omheen. Groeiplaten zijn vaak de mooiste. Dit is er duidelijk eentje. Bij Leptop krijg je niet snel 4,5*.
De ijzersterke melodien, gelaagd in melancholie, steeds met urgentie, krachtig stemgeluid met genuanceerde emotie, duidelijke metalroots, warme volle gedetailleerde productie. Echt heel goed.
Ik zat gisterenmorgen de krant te lezen met ontbijt, dit album op de achtergrond. Volledig onverwacht kreeg ik kippenvel tijdens Residual. Terwijl ik toch echt aan het lezen was. Zo'n album is The Fall of Hearts.
Katatonia - Old Heart Falls
Hoogste positie: 3 x #1
2
geplaatst: 26 december 2016, 22:00 uur
En toen was het even stil in huize Alicia. Dit wordt mijn plaat van het jaar!!! Joepie! 

0
geplaatst: 26 december 2016, 22:11 uur
0
geplaatst: 26 december 2016, 22:16 uur
Was een leuk topic, gigage! Hele leuke presentatie ook 
Katatonia wordt er een om nog te beluisteren.
Bij deze mijn top 5:
1. Borknagar - Winter Thrice
2. Circus Maximus - Havoc
3. Fates Warning - Theory of Flight
4. Astronoid - Air
5. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner

Katatonia wordt er een om nog te beluisteren.
Bij deze mijn top 5:
1. Borknagar - Winter Thrice
2. Circus Maximus - Havoc
3. Fates Warning - Theory of Flight
4. Astronoid - Air
5. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
0
geplaatst: 26 december 2016, 22:53 uur
Dank voor al het werk gigage, met name alle extra info maakte het topic erg leuk om te volgen!
0
geplaatst: 26 december 2016, 23:10 uur
Het lijstje van Alicia!
01. Katatonia - The Fall of Hearts *
02. Trees of Eternity - Hour of the Nightingale
03. Votum - :KTONIK:
04. Haken - Affinity *
05. Redemption - The Art of Loss *
*Alleen nummer 1,4 en 5 telden mee voor deze poll.
01. Katatonia - The Fall of Hearts *
02. Trees of Eternity - Hour of the Nightingale
03. Votum - :KTONIK:
04. Haken - Affinity *
05. Redemption - The Art of Loss *
*Alleen nummer 1,4 en 5 telden mee voor deze poll.
1
geplaatst: 27 december 2016, 10:38 uur
Bedankt gigage. Prima gedaan.
Mijn lijstje:
01 - Rotting Christ - Rituals
02 - Gojira - Magma
03 - Devin Townsend Project - Transcendence
04 - Cobalt - Slow Forever
05 - Alcest - Kodama
Mijn lijstje:
01 - Rotting Christ - Rituals
02 - Gojira - Magma
03 - Devin Townsend Project - Transcendence
04 - Cobalt - Slow Forever
05 - Alcest - Kodama
0
geplaatst: 27 december 2016, 13:19 uur
For what it's worth:11 Anthrax, Cobalt en Neurosis, 14 Borknagar en 15 Gojira
0
aslan (crew)
geplaatst: 27 december 2016, 14:21 uur
Bedankt gigage ! ! ! ! ! ! ! ! !
Mijn lijst was:
1. Rotting Christ - Rituals
2. Oathbreaker - Rheia
3. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
4. Cobalt - Slow Forever
5. Gojira - Magma
Mijn lijst was:
1. Rotting Christ - Rituals
2. Oathbreaker - Rheia
3. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
4. Cobalt - Slow Forever
5. Gojira - Magma
0
geplaatst: 27 december 2016, 14:42 uur
Erg leuk topic, maar jammer dat Gore, Magma en Fires Within Fires het niet hebben gehaald. Bedankt gigage! Dit was mijn top 5:
1. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
2. Deftones - Gore
3. Oathbreaker - Rheia
4. Neurosis - Fires Within Fires
5. Gojira - Magma
1. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
2. Deftones - Gore
3. Oathbreaker - Rheia
4. Neurosis - Fires Within Fires
5. Gojira - Magma
0
geplaatst: 27 december 2016, 16:49 uur
Bedankt, gigage! Altijd leuk, dit soort topics. Mijn lijst:
5p The Body - No One Deserves Happiness
4p Neurosis - Fires Within Fires
3p Cobalt - Slow Forever
2p Deftones - Gore
1p Vektor - Terminal Redux
5p The Body - No One Deserves Happiness
4p Neurosis - Fires Within Fires
3p Cobalt - Slow Forever
2p Deftones - Gore
1p Vektor - Terminal Redux
0
geplaatst: 27 december 2016, 20:19 uur
Heel aparte muziek bennerd, die nummer 1 van jou. Soort Kosheen op halve snelheid zonder de drum n bass track.
Maar het meest obscure wat ik vond op mijn zoektocht naar clips en reviews was wel het Amerikaanse Netherlands. NETHERLANDS - L.M.M.
Maar het meest obscure wat ik vond op mijn zoektocht naar clips en reviews was wel het Amerikaanse Netherlands. NETHERLANDS - L.M.M.
0
geplaatst: 27 december 2016, 20:57 uur
Mooi werk gigage 
Mijn lijstje:
1.Megadeth - Dystopia
2.Avantasia - Ghostlights
3.Anthrax - For All Kings
4.Borknagar - Winter Thrice
5.Deftones - Gore

Mijn lijstje:
1.Megadeth - Dystopia
2.Avantasia - Ghostlights
3.Anthrax - For All Kings
4.Borknagar - Winter Thrice
5.Deftones - Gore
0
geplaatst: 28 december 2016, 18:57 uur
Mijn Top 5 van 2016:
1. Haken - Affinity
2. Katatonia - The Fall of Hearts
3. Fates Warning - Theories of Flight
4. Death Angel - The Evil Divide
5. Myrath - Legacy
Het is een mooie top 10 geworden. Alcest en Vektor ga ik luisteren.
1. Haken - Affinity
2. Katatonia - The Fall of Hearts
3. Fates Warning - Theories of Flight
4. Death Angel - The Evil Divide
5. Myrath - Legacy
Het is een mooie top 10 geworden. Alcest en Vektor ga ik luisteren.
0
geplaatst: 28 december 2016, 19:08 uur
Vooruit dan:
1. Vektor -Terminal Redux
2. The Dillinger Escape Plan - Dissociation
3. Cobalt - Slow Forever
4. Alcest - Kodama
5. Be'Lakor - Vessels
Vielen net buiten de top 5:
1. Moonsorrow - Jumalten Aika
2. Deftones - Gore
3. Meshuggah - The Violent Sleep of Reason
4. Neurosis - Fires Within Fires (hoewel dit het tweede album op rij is dat minder sterk is dan ik van de band gewend ben)
Speciale vermeldingen (stonden niet in de keuzelijst):
1. Ulcerate - Shrines of Paralysis
2. Blood Incantation - Starspawn
3. Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones
4. Cultes des Ghouls - Coven, or Evil Ways Instead of Love
(laatstgenoemde staat denk ik nog niet op MuMe)
1. Vektor -Terminal Redux
2. The Dillinger Escape Plan - Dissociation
3. Cobalt - Slow Forever
4. Alcest - Kodama
5. Be'Lakor - Vessels
Vielen net buiten de top 5:
1. Moonsorrow - Jumalten Aika
2. Deftones - Gore
3. Meshuggah - The Violent Sleep of Reason
4. Neurosis - Fires Within Fires (hoewel dit het tweede album op rij is dat minder sterk is dan ik van de band gewend ben)
Speciale vermeldingen (stonden niet in de keuzelijst):
1. Ulcerate - Shrines of Paralysis
2. Blood Incantation - Starspawn
3. Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones
4. Cultes des Ghouls - Coven, or Evil Ways Instead of Love
(laatstgenoemde staat denk ik nog niet op MuMe)
* denotes required fields.