Muziek / Toplijsten en favorieten / Poll: Kies je Favoriete Metal album van 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2016, 11:41 uur
Hmm, ik heb nogal wat te beluisteren. Ik heb maar 1 album van deze lijst gehoord.
0
geplaatst: 19 december 2016, 14:44 uur
October 2016: Black Metal komt uit Scandinavië en ook Darkthrone is weer teruggekeerd naar die stijl op hun 16e worp Artic Thunder. Nu-metal en alternatieve metal acts die begin jaren 90 een enorme populariteit vergaarden krijgen heden ten dage maar weinig animo op mume. Niet alleen Korn heeft de lijst van 50 niet gehaald, ook Helmet (wie kent ze nog?) kwam met Dead to the world niet verder dan 3 stemmen.
Avenged Sevenfold kwam met een surprise release en het album lag plotsklaps zonder promotie van de één op de andere dag in de winkel. Metalmagazines zijn laaiend enthousiast over The Stage maar voor de fans en overige pers is het misschien wat zwaar om te verteren. Testament daarentegen doet gewoon what it's supposed to do. Brotherhood of the Snake is in korte tijd in elkaar geflanst, ongecomplimenceerd zonder poespas, een thrash album dus.
Het Canadese gezelschap Anciients (met twee ii) is sterk beinvloed door Mastodon (oude Opeth met grunts ook) en degene hier op mume die het album beluisterd hebben zijn laaiend enthousiast.
http://s.mxmcdn.net/images-storage/albums4/4/4/0/9/9/1/35199044_350_350.jpg
Avenged Sevenfold kwam met een surprise release en het album lag plotsklaps zonder promotie van de één op de andere dag in de winkel. Metalmagazines zijn laaiend enthousiast over The Stage maar voor de fans en overige pers is het misschien wat zwaar om te verteren. Testament daarentegen doet gewoon what it's supposed to do. Brotherhood of the Snake is in korte tijd in elkaar geflanst, ongecomplimenceerd zonder poespas, een thrash album dus.
Het Canadese gezelschap Anciients (met twee ii) is sterk beinvloed door Mastodon (oude Opeth met grunts ook) en degene hier op mume die het album beluisterd hebben zijn laaiend enthousiast.
http://s.mxmcdn.net/images-storage/albums4/4/4/0/9/9/1/35199044_350_350.jpg
0
geplaatst: 19 december 2016, 15:00 uur
gigage schreef:
Metalmagazines zijn laaiend enthousiast maar voor de fans en overige pers is het misschien wat zwaar om te verteren.
Metalmagazines zijn laaiend enthousiast maar voor de fans en overige pers is het misschien wat zwaar om te verteren.
Met een gemiddelde van rond de 4 sterren valt het wel mee voor de fans denk ik

0
geplaatst: 19 december 2016, 20:02 uur
Ja dat is waar. Maar de verkoop bleef wat achter in the US bedoelde ik. Staat ook geen hitmateriaal op en er is ook nog maar 1 video uit.
0
geplaatst: 19 december 2016, 20:39 uur
Had denk ik vooral te maken met een baggere promotie erachter en het feit dat voormalig label Warner Bros ze had gecockblocked door twee weken later een Best Of uit te brengen van hun materiaal. En natuurlijk ondergesneeuwd worden door allerlei andere interessante releases, waar jij straks ongetwijfeld meer over zal vertellen 

0
geplaatst: 19 december 2016, 23:24 uur
Waar luisterden we 15 jaar geleden naar? Vooral naar Opeth die met overmacht de top 5 aanvoerde.
Metal top 5 van 2001:
1 Opeth - Blackwater Park
2 Savatage - Poets And Madmen
3 Tool - Lateralus
4 My Dying Bride - The Dreadful Hours
5 System of a Down - Toxicity
Echter dat Jane Doe van Converge de top 5 niet gehaald heeft lag er aan welke deelnemers er toen meededen natuurlijk. in 2015 dook het album gewoon op, samen met Opeth als enige 2 van 2001, in de All time Metal top 25.
Dus zo ziet u maar, iedere inzending telt. Ook meedoen? Voor spelregels zie het start bericht van dit topic.
Metal top 5 van 2001:
1 Opeth - Blackwater Park
2 Savatage - Poets And Madmen
3 Tool - Lateralus
4 My Dying Bride - The Dreadful Hours
5 System of a Down - Toxicity
Echter dat Jane Doe van Converge de top 5 niet gehaald heeft lag er aan welke deelnemers er toen meededen natuurlijk. in 2015 dook het album gewoon op, samen met Opeth als enige 2 van 2001, in de All time Metal top 25.
Dus zo ziet u maar, iedere inzending telt. Ook meedoen? Voor spelregels zie het start bericht van dit topic.
0
geplaatst: 20 december 2016, 20:01 uur
November 2016: Wat gebeurt er als Dani Filth een toontje lager zingt en zowel de songstructuren als de gitaarriffs simpeler van opzet zijn dan bij Cradle of Filth? Dan krijg je Devilment met het stevige moderne, slightly gothic maar catchy II The Mephisto Waltzes. Echter stond november natuurlijk in het teken van een 5 jaar durig project waar San Fransisco bay's Metallica zo hard aan gewerkt heeft. Nou ja, Hetfield&Ullrich dan voornamelijk. Kirk Hammet, toch co-writer van oa Enter Sandman en One was al zijn riffs kwijtgeraakt want geen GSM back-up en slecht geheugen speelden hem parten. Het maakt verder ook niet uit. 77 minuten verspreid over een 2 Ceedees staat over de hele wereld waar toegestaan op no 1 en is instant platina in Duitsland. Daarmee is Metallica met Hardwired...to Selfdestruct weer helemaal terug in the game en niks staat dan ook een Big 4 tour nog in de weg (dat laatste is wishfull thinking mijnerzijds). Ondertussen brengt Dave Mustaine zijn eigen biermerk uit. Proost!
https://4.bp.blogspot.com/-lqF7EADVPUE/WBueEY4e8-I/AAAAAAAAIzE/hegb54aIjvgPrJLS7tTSEqo_ryHrz9UYwCLcB/w1200-h630-p-nu/186651_Devilment___II__The_Mephisto_Waltzes.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-lqF7EADVPUE/WBueEY4e8-I/AAAAAAAAIzE/hegb54aIjvgPrJLS7tTSEqo_ryHrz9UYwCLcB/w1200-h630-p-nu/186651_Devilment___II__The_Mephisto_Waltzes.jpg
0
geplaatst: 22 december 2016, 19:08 uur
December 2016: Meestal gebeurt er niet veel meer qua releases in december, ook nu niet.
Vooruitkijkijkend voor 2017, van welk nieuw materiaal wordt het meest van verwacht?
Schijnbaar is er in de maak iets van Tool, Mastodon, Ozzy Osbourne en Savatage. We zullen het zien.
Vooruitkijkijkend voor 2017, van welk nieuw materiaal wordt het meest van verwacht?
Schijnbaar is er in de maak iets van Tool, Mastodon, Ozzy Osbourne en Savatage. We zullen het zien.
0
geplaatst: 22 december 2016, 20:04 uur
De nummer één scheelde slechts drie punten met de nummer vijf tien jaar geleden.
Metal top 5. 2006
1. My Dying Bride -A Line of Deathless Kings
2. Agaloch - Ashes Against The Grain
3. Celtic Frost - Monotheist
4. Tool -10,000 Days
5. Negurã Bunget - Om
Van die sfeervolle progressive /black /avantgarde/ambient metal concept album op no. 5 is er dit jaar een 10 year anniversary edition verschenen. Dat zou Tool dus ook kunnen doen van hun laatste worp.
Metal top 5. 2006
1. My Dying Bride -A Line of Deathless Kings
2. Agaloch - Ashes Against The Grain
3. Celtic Frost - Monotheist
4. Tool -10,000 Days
5. Negurã Bunget - Om
Van die sfeervolle progressive /black /avantgarde/ambient metal concept album op no. 5 is er dit jaar een 10 year anniversary edition verschenen. Dat zou Tool dus ook kunnen doen van hun laatste worp.
2
geplaatst: 22 december 2016, 20:31 uur
Dat was de laatste in de serie Andere Tijden Metal. We gaan ons opmaken voor de top 10 en de gemiste pareltjes van dit jaar . Het ziet er niet naar uit dat Babymetal en Volbeat de top 10 gaan halen. Vindt u dat ook zo schandalig? Dan kunt u nu nog uw stem uitbrengen.
Morgen geen updates. Allen een fijne eindejaars/kerstborrel toegewenst.
Morgen geen updates. Allen een fijne eindejaars/kerstborrel toegewenst.
0
geplaatst: 24 december 2016, 10:07 uur
Er zijn soms die als hit worden geboren. Maar er zijn ook die vlak na de geboorte te vondeling worden neergelegd.
Om dit te voorkomen hier de must haves voor 2016 die niet in de lijst van 50 stonden. De 13 weesjes zijn aangedragen door jullie inzenders, die ik overigens niet bekent maak, dat mogen ze zelf maar doen indien gewenst.
Om dit te voorkomen hier de must haves voor 2016 die niet in de lijst van 50 stonden. De 13 weesjes zijn aangedragen door jullie inzenders, die ik overigens niet bekent maak, dat mogen ze zelf maar doen indien gewenst.
0
geplaatst: 24 december 2016, 10:23 uur
0
geplaatst: 24 december 2016, 10:25 uur
O, haha, de weesjes maak ik wel bekent, maar degene die ze heeft ingezonden niet.
0
geplaatst: 24 december 2016, 10:28 uur
2016 begon met de ter nagedachtenis dienst voor Lemmy op 9 januari 2016. De oude rocker die motorhead aanvoerde overleed op 28 DEC 2015. Het is misschien moeilijk voor te stellen maar een maand daarvoor zijn er live opnames gemaakt (audio + Video) in Munchen en deze werden uitgebracht eind mei van dit jaar. Aldus wat er gebeurt When The Sky Comes Looking For You
Must Have #1 Motörhead - Clean Your Clock (2016)
Must Have #1 Motörhead - Clean Your Clock (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 10:42 uur
Nieuw hoop doet leven. Het beste debuutalbum in jaren komt van het thrashgezelschap Meshiaak uit Australië! De muziek zit dichter bij Trivium dan Testament en is inmiddels overal verkrijgbaar. Aankomende zomer worden ze ingevlogen en staan ze op het Belgische Graspop. Daar kun je ze zelf bekijken en je afvragen waarom je dit album onterecht links hebt laten liggen.
Meshiaak - Drowning, Fading, Falling
Must Have # 2: Meshiaak - Alliance of Thieves (2016)
Meshiaak - Drowning, Fading, Falling
Must Have # 2: Meshiaak - Alliance of Thieves (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 10:48 uur
De oudjes doen het ook nog goed maar raken wat in vergetelheid. Als tandem van Mercyfull Fate brachten ze de jaren 80 op gang. Hun invloed op de metal was misschien wel groter dan dat iedereen nu beseft maar het gebrek aan naamsbekendheid speelt de heren wat op.Denner / Shermann -Son of Satan
Must Have #3:Denner / Shermann - Masters of Evil (2016)
Must Have #3:Denner / Shermann - Masters of Evil (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 11:05 uur
Voor Extreme metallaars is het sowieso niet altijd een vetpot in de eindejaarslijstjes. Maar de negende worp van Anaal Nathrakh mag niet nu al worden afgeschreven. Het devies is dan ook: Luister en koop dit album anders : "We Will Fucking Kill You"
Must Have #4: Anaal Nathrakh - The Whole of the Law (2016)
Must Have #4: Anaal Nathrakh - The Whole of the Law (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 11:15 uur
Nick Holmes heeft een duit in het zakje gedaan bij doom/gothic act Trees of Eternity Gallows Bird (feat Nick Holmes of Paradise Lost)
Maar het aangrijpende verhaal dat Aleah Stanbridge die hier de vocalen verzorgde de strijd met kanker reeds had verloren nog voordat dit album uitkwam maakt dit album tot een Must Have van 2016.
Must Have # 5: Trees of Eternity - Hour of the Nightingale (2016)
Maar het aangrijpende verhaal dat Aleah Stanbridge die hier de vocalen verzorgde de strijd met kanker reeds had verloren nog voordat dit album uitkwam maakt dit album tot een Must Have van 2016.
Must Have # 5: Trees of Eternity - Hour of the Nightingale (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 11:20 uur
Beter dan Meshuggah! Krijgt het nieuwe album van Ulcerate als predikaat mee. Maar met slechts 7 stemmen is bij deze vijfde worp al weer het licht gedoofd? Schande! Extinguished Light
Must Have # 6: Ulcerate - Shrines of Paralysis (2016)
Must Have # 6: Ulcerate - Shrines of Paralysis (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 16:44 uur
De Poll is gesloten, de boodschappen zijn binnen en de stemmen zijn geteld. Nu even sorteren en...we have a winner! We kicken de top 10 af met de nummer 10. Tussendoor gooi ik er nog wat MustHaves in. Feel free to comment.
0
geplaatst: 24 december 2016, 16:51 uur
Op no. 10
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/Rotting_Christ_Rituals_2016.jpg
ROTTING CHRIST-The Four Horsemen
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/Rotting_Christ_Rituals_2016.jpg
aslan schreef:
...: met deze Rituals hebben ze mij weten te raken. Oude talen, culturen, religies, het spreekt mij sowieso aan. Dat ze voor hun rituelen gebruik maken van o.a. Sanskriet, Aramees, Oud-Grieks, maar ook Frans, speelt dus zeker mee. En ook dat ik Konx Om Pax nog ken uit de geschriften van Aleister Crowley. De muziek is zo zwaar en log dat hij perfect past bij het geheel. Elthe Kyrie is subliem. De dame van dienst is Danai Katsameni: ik had er nooit van gehoord, maar het blijkt een actrice te zijn van het Griekse Nationaal Theater. De andere gastzangers doen het eveneens perfect. ..
...: met deze Rituals hebben ze mij weten te raken. Oude talen, culturen, religies, het spreekt mij sowieso aan. Dat ze voor hun rituelen gebruik maken van o.a. Sanskriet, Aramees, Oud-Grieks, maar ook Frans, speelt dus zeker mee. En ook dat ik Konx Om Pax nog ken uit de geschriften van Aleister Crowley. De muziek is zo zwaar en log dat hij perfect past bij het geheel. Elthe Kyrie is subliem. De dame van dienst is Danai Katsameni: ik had er nooit van gehoord, maar het blijkt een actrice te zijn van het Griekse Nationaal Theater. De andere gastzangers doen het eveneens perfect. ..
ROTTING CHRIST-The Four Horsemen
0
geplaatst: 24 december 2016, 16:59 uur
Doom/death metal met zo af en toe wat traditionele gitaarpartijen erbij. Je moet als Blood Incantation wat nieuws verzinnen om boven het maaiveld uit te komen. Starspawn is het debuutalbum van deze amerikanen maar verdient meer aandacht anders zal uw ziel nauwkeurig worden verslonden.Starspawn
Must Have # 7: Blood Incantation - Starspawn (2016)
Must Have # 7: Blood Incantation - Starspawn (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 17:11 uur
Niet meer te vergelijken met Riverside? Nu heeft het Poolse Votum met hun proggy metal werk zijn eigen broek die omhoog gehouden dient te worden. Daar slagen ze zeer goed in volgens sommigen, maar die mening wordt niet door iedereen gedeeld. Oordeelt u zelf! Satellite
Must Have # 8: Votum - :KTONIK: (2016)
Must Have # 8: Votum - :KTONIK: (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 17:21 uur
Zes jaar hebben de fans op nieuw werk van Ion Dissonance moeten wachten. De uber technische math-core uit Canada klinkt daardoor weer zo fris als een Robijn beertje. Met slechts 2 stemmen heeft u de kans dat ook u zal worden achtervolgd door het verleden mocht u deze aanrader geen kans geven. To Lift The Dead Hand Of The Past
Must Have # 9: Ion Dissonance - Cast the First Stone (2016)
Must Have # 9: Ion Dissonance - Cast the First Stone (2016)
0
geplaatst: 24 december 2016, 20:02 uur
op No.9
https://theprogmind.files.wordpress.com/2016/05/album-cover-astronoid-air.jpg?w=470
Astronoid- Up and Atom
https://theprogmind.files.wordpress.com/2016/05/album-cover-astronoid-air.jpg?w=470
Don Cappuccino schreef:
Astronoid brengt met Air weer een hele frisse wind door het metallandschap. Een plaat die metalfans verdeelt: dit vind je echt afgrijselijk of magistraal, en ik behoor duidelijk tot de laatste categorie. De vocalen zijn clean en supersoft, bijna alsof je een kruising van Paul Masdival (Cynic) en Claudio Sanchez (Coheed & Cambria) hoort, vaak met zalvende harmonieën. Dit wordt weer gebalanceerd door een driegitarenattack die de riffs brengen die je als metalfan graag hoort, opbeurend en majestueus met een technische touch, ook de ritmesectie ramt er flink in met een drummer die niet vies is van een flink blastbeatsalvo in combinatie met veel dubbele bass. Deze muziek schommelt constant tussen post-black, dreampop en prog in met epische composities waar Devin Townsend trots op zou zijn. Helemaal niks op aan te merken, de koploper van mijn 2016-lijst!
Astronoid brengt met Air weer een hele frisse wind door het metallandschap. Een plaat die metalfans verdeelt: dit vind je echt afgrijselijk of magistraal, en ik behoor duidelijk tot de laatste categorie. De vocalen zijn clean en supersoft, bijna alsof je een kruising van Paul Masdival (Cynic) en Claudio Sanchez (Coheed & Cambria) hoort, vaak met zalvende harmonieën. Dit wordt weer gebalanceerd door een driegitarenattack die de riffs brengen die je als metalfan graag hoort, opbeurend en majestueus met een technische touch, ook de ritmesectie ramt er flink in met een drummer die niet vies is van een flink blastbeatsalvo in combinatie met veel dubbele bass. Deze muziek schommelt constant tussen post-black, dreampop en prog in met epische composities waar Devin Townsend trots op zou zijn. Helemaal niks op aan te merken, de koploper van mijn 2016-lijst!
Astronoid- Up and Atom
0
geplaatst: 24 december 2016, 20:14 uur
Een album over de builenpest. Waar vindt je zoiets? Nou, bij The Infernal Sea natuurlijk. Heerlijke zwaarmoedige en aggressieve black/death metal uit het VK samengeperst op The Great Mortality.
Zorg dat je het niet krijgt en luister naar Entombed In Darkness
Must Have # 10 : The Infernal Sea - The Great Mortality (2016)
Zorg dat je het niet krijgt en luister naar Entombed In Darkness
Must Have # 10 : The Infernal Sea - The Great Mortality (2016)
* denotes required fields.