Muziek / Toplijsten en favorieten / Poll: Kies je Favoriete Metal album van 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 24 december 2016, 20:38 uur
Ondertussen ga ik helemaal los op no.8 . één van de onbekende pareltjes voor mij. 
Ik plaats die vanavond nog

Ik plaats die vanavond nog
0
geplaatst: 24 december 2016, 21:50 uur
Nope, maar het zal waarschijnlijk wel in je straatje passen.
0
geplaatst: 24 december 2016, 21:55 uur
Wat ik nog vergeten ben te vermelden zijn de hoogste posities van de albums.
No. 10 Rotting Christ - Rituals : 2 x op # 1
No. 9 Astronoid - Air : 1 x op # 1, gisteren pas de top 10 binnen gevallen.
No. 10 Rotting Christ - Rituals : 2 x op # 1
No. 9 Astronoid - Air : 1 x op # 1, gisteren pas de top 10 binnen gevallen.
0
geplaatst: 24 december 2016, 22:00 uur
Op no 8.
http://www.angrymetalguy.com/wp-content/uploads/2016/05/Vektor_Terminal-Redux-300x300.jpg
Vektor - Charging the Void
Hoogste positie: 1 x op # 1
http://www.angrymetalguy.com/wp-content/uploads/2016/05/Vektor_Terminal-Redux-300x300.jpg
ASman schreef:
Zonder twijfel de beste thrash band van de afgelopen jaren. De manier waarop thrash metal en prog rock versmolten worden tot een glad, klontervrij beslag is iets wat maar weinig bands eerder hebben gedaan. De vergelijkingen met Voivod kan ik wel volgen, al heeft Vektor toch een volledig eigen gezicht. Daarbij vind ik Voivod het grootste deel van de tijd eerder saai, terwijl Vektor telkens verrassend, ongrijpbaar maar tegelijkertijd ook weer enorm 'hooky' klinkt.
Zonder twijfel de beste thrash band van de afgelopen jaren. De manier waarop thrash metal en prog rock versmolten worden tot een glad, klontervrij beslag is iets wat maar weinig bands eerder hebben gedaan. De vergelijkingen met Voivod kan ik wel volgen, al heeft Vektor toch een volledig eigen gezicht. Daarbij vind ik Voivod het grootste deel van de tijd eerder saai, terwijl Vektor telkens verrassend, ongrijpbaar maar tegelijkertijd ook weer enorm 'hooky' klinkt.
Vektor - Charging the Void
Hoogste positie: 1 x op # 1
1
geplaatst: 24 december 2016, 22:20 uur
Astronoid en Vektor in de top 10 is in ieder geval al een goede zaak! 

0
geplaatst: 25 december 2016, 12:00 uur
Op no 7.
http://www.megadeth.com/sites/megadeth.com/files/Megadeth-Dystopia-300x300.jpg
Megadeth - Conquer Or Die
Hoogste positie: 2 x op # 1
http://www.megadeth.com/sites/megadeth.com/files/Megadeth-Dystopia-300x300.jpg
Bouvier666 schreef:
...Ok ff opnieuw, vergeet het hele thrash verhaal en de referenties naar klassiekers als Peace en Rust, zet de laatste 3 platen nog eens op en probeer het nu eens opnieuw.
Kijk dat is al een stuk beter, Megadeth heeft hier helemaal geen return to form of wat dan ook maar gewoon de volgende plaat die aansluit op wat ze de laatste platen aan het doen waren. Niet zo sterk als op Endgame maar ook niet zo zwak als op Super Collider.
Duidelijk dat ze een nieuwe drummer en gitarist hebben want daar hoor ik wel een wijziging in hun sound wat er voor zorgt dat Dystophia lekker fris klinkt...
...Ok ff opnieuw, vergeet het hele thrash verhaal en de referenties naar klassiekers als Peace en Rust, zet de laatste 3 platen nog eens op en probeer het nu eens opnieuw.
Kijk dat is al een stuk beter, Megadeth heeft hier helemaal geen return to form of wat dan ook maar gewoon de volgende plaat die aansluit op wat ze de laatste platen aan het doen waren. Niet zo sterk als op Endgame maar ook niet zo zwak als op Super Collider.
Duidelijk dat ze een nieuwe drummer en gitarist hebben want daar hoor ik wel een wijziging in hun sound wat er voor zorgt dat Dystophia lekker fris klinkt...
Megadeth - Conquer Or Die
Hoogste positie: 2 x op # 1
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:07 uur
En het begon nog wel zo voortvarend....heeft nog even op kop gestaan, maar toen gingen andere mensen ook inzenden...the nerve 

0
geplaatst: 25 december 2016, 12:21 uur
Het is best hot, melancholische metal, wegdromen op zoete stemmen en chanting gitaarriffs. Het Finse Throes of Dawn gooit er dan ook nog eens een David Gilmour gitaarpartijtje in. Wat wil een mens nog meer? Nou, een reddingstouw om niet te verzuipen tussen al die releases. Lifelines
Must Have # 11: Throes of Dawn - Our Voices Shall Remain (2016)
Must Have # 11: Throes of Dawn - Our Voices Shall Remain (2016)
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:35 uur
5 albums heeft de Psychadelische Doom act The Wounded Kings gemaakt en de laatste is dan ook de allerlaatste. Geen kaartje, geen goodbyes, geen tour, gewoon teruggetrokken in hun Kingdom
Must Have # 12: The Wounded Kings - Visions in Bone (2016)
Must Have # 12: The Wounded Kings - Visions in Bone (2016)
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:44 uur
Op no 6.
http://insideoutmusic.com/media/news/large/635971605596736659.jpg
FATES WARNING - From The Rooftops
Hoogste positie: 1 x # 1
http://insideoutmusic.com/media/news/large/635971605596736659.jpg
The_CrY schreef:
Met Theories of Flight heeft Fates Warning voor mij bewezen nog steeds een van de fijnste progmetal bands te zijn. Ray Alder klinkt weer heel scherp als vanouds met heir en daar een ruw randje (en vooral de energie!), en Bobby Jarzombek klinkt eindelijk als de waardige opvolger van Mark Zonder. Precies de twee elementen die de voorganger nét wat saaier maakten. Uiteraard staan hier dan ook veel betere songs op aangezien het van begin tot eind knalt met dikke riffs, vette solo's, en pakkende refreinen. Mijn favorieten zijn 'From the Rooftops' en 'Like Stars Our Eyes Have Seen'...
Met Theories of Flight heeft Fates Warning voor mij bewezen nog steeds een van de fijnste progmetal bands te zijn. Ray Alder klinkt weer heel scherp als vanouds met heir en daar een ruw randje (en vooral de energie!), en Bobby Jarzombek klinkt eindelijk als de waardige opvolger van Mark Zonder. Precies de twee elementen die de voorganger nét wat saaier maakten. Uiteraard staan hier dan ook veel betere songs op aangezien het van begin tot eind knalt met dikke riffs, vette solo's, en pakkende refreinen. Mijn favorieten zijn 'From the Rooftops' en 'Like Stars Our Eyes Have Seen'...
FATES WARNING - From The Rooftops
0
geplaatst: 25 december 2016, 12:58 uur
Quote: Heroes of Mighty Magic is bombastische, symfonische power metal van het foute soort, zo gezegd, met een over-de-top verhaal dat uitpuilt van de clichés Unquote
Ik verraad dan ook niet wie deze heeft ingezonden maar dit sprookjesachtige album is de laatste in de strijd must haves voor 2016. Flight Of The Sapphire Dragon
Must Have # 13: Twilight Force - Heroes of Mighty Magic (2016)
Ik verraad dan ook niet wie deze heeft ingezonden maar dit sprookjesachtige album is de laatste in de strijd must haves voor 2016. Flight Of The Sapphire Dragon
0
geplaatst: 25 december 2016, 13:03 uur
gigage schreef:
Quote: Heroes of Mighty Magic is bombastische, symfonische power metal van het foute soort, zo gezegd, met een over-de-top verhaal dat uitpuilt van de clichés Unquote
Die hoes

0
geplaatst: 25 december 2016, 13:35 uur
Voor wie ooit de PC game Heroes of Might and Magic heeft gespeeld komt die hoes wellicht erg bekend voor. Geen onbewuste gelijkenis ook 

0
geplaatst: 25 december 2016, 14:16 uur
Mijn nummer 1 op nummer 9, niet verkeerd! Al moet ik wel bekennen dat ik erg weinig nieuwe metal releases heb gehoord dit jaar, anders had m'n top 3 er vast heel anders uit gezien 

0
geplaatst: 25 december 2016, 14:20 uur
0
geplaatst: 25 december 2016, 14:42 uur
0
geplaatst: 25 december 2016, 14:45 uur
op No 5
http://www.hrrshop.de/bilder/produkte/normal/ALCEST-Kodama-LP-BLACK.jpg
Alcest - Oiseaux de Proie
Dit album heeft de punten letterlijk bij elkaar gesprokkeld wat leidde tot deze vijfde plek
http://www.hrrshop.de/bilder/produkte/normal/ALCEST-Kodama-LP-BLACK.jpg
Zeedeveel schreef:
...Kodoma is voor mij eigenlijk 'the best of both worlds'. 'Eclosion' klinkt als een hoopvol huwelijk tussen Shelter en Les Voyages De L'Âme. En met 'Untouched' waag ik mij in een dromerig herfstlandschap. Met 'Onyx' heeft Alcest een beetje leentjebuur gespeeld, maar dit nummer is toch geen waardeloze afsluiter voor de normale versie van Kodoma. En 'Je suis d'ailleurs' doet mij toch wel beseffen dat ik het ijzige geschreeuw van Neige soms toch wel miste. Kodoma is misschien niet de meest verrassende plaat van Alcest, maar dat hoeft ook niet. Laat de vaandeldragers van de blackgaze maar doen waarin ze goed zijn, vele andere bands komen toch niet in de buurt van het niveau van Neige en Winterhalter.
...Kodoma is voor mij eigenlijk 'the best of both worlds'. 'Eclosion' klinkt als een hoopvol huwelijk tussen Shelter en Les Voyages De L'Âme. En met 'Untouched' waag ik mij in een dromerig herfstlandschap. Met 'Onyx' heeft Alcest een beetje leentjebuur gespeeld, maar dit nummer is toch geen waardeloze afsluiter voor de normale versie van Kodoma. En 'Je suis d'ailleurs' doet mij toch wel beseffen dat ik het ijzige geschreeuw van Neige soms toch wel miste. Kodoma is misschien niet de meest verrassende plaat van Alcest, maar dat hoeft ook niet. Laat de vaandeldragers van de blackgaze maar doen waarin ze goed zijn, vele andere bands komen toch niet in de buurt van het niveau van Neige en Winterhalter.
Alcest - Oiseaux de Proie
Dit album heeft de punten letterlijk bij elkaar gesprokkeld wat leidde tot deze vijfde plek
0
geplaatst: 25 december 2016, 16:03 uur
De onderlinge verschillen zijn dan ook erg klein. Een plekje 5 geeft dan al de doorslag, zo ook hier.
0
geplaatst: 25 december 2016, 16:18 uur
Op no. 4
http://cdn.acfrg.com/i/0_0_fit_ffffff__png/ACfrG/productpics_fullsize/3/340421-emp.jpg
Oathbreaker - Second Son of R.
Hoogste positie: 2 x # 1
http://cdn.acfrg.com/i/0_0_fit_ffffff__png/ACfrG/productpics_fullsize/3/340421-emp.jpg
the crook schreef:
Goddomme! Ik had wel eens van Oathbreaker gehoord, maar dit is mijn eerste kennismaking met deze band. Wat is is dit vreselijk intens zeg! Ik zag een lieflijk meisje tussen een paar stoer kijkende kerels op de promo foto's staan, maar als die haar strot opentrekt kun je zien wie de bazin is in Oathbreaker
Ik begin een beetje een Sunbather gevoel te krijgen bij het luisteren van Rheia, zo'n euforisch gevoel dat je zo iets moois aan het ontdekken bent en dat niemand het je ooit nog gaat afnemen...
Goddomme! Ik had wel eens van Oathbreaker gehoord, maar dit is mijn eerste kennismaking met deze band. Wat is is dit vreselijk intens zeg! Ik zag een lieflijk meisje tussen een paar stoer kijkende kerels op de promo foto's staan, maar als die haar strot opentrekt kun je zien wie de bazin is in Oathbreaker

Ik begin een beetje een Sunbather gevoel te krijgen bij het luisteren van Rheia, zo'n euforisch gevoel dat je zo iets moois aan het ontdekken bent en dat niemand het je ooit nog gaat afnemen...
Oathbreaker - Second Son of R.
0
geplaatst: 25 december 2016, 18:05 uur
Niet verwacht Megadeth in de top 10 tegen te komen. Was niet kapot van het album om eerlijk te zijn.
Vektor en Alcest had ik wel verwacht (en gehoopt)
Vektor en Alcest had ik wel verwacht (en gehoopt)

0
geplaatst: 26 december 2016, 11:26 uur
Benieuwd naar de top 3. Ik verwacht een notering voor Gojira en ik duim voor Oranssi Pazuzu. 
Als Metallica maar niet het predicaat ''metalalbum van het jaar'' krijgt hier, dat zou wat mij betreft een enorme anticlimax zijn...

Als Metallica maar niet het predicaat ''metalalbum van het jaar'' krijgt hier, dat zou wat mij betreft een enorme anticlimax zijn...
0
geplaatst: 26 december 2016, 13:50 uur
ASman schreef:
Niet verwacht Megadeth in de top 10 tegen te komen. Was niet kapot van het album om eerlijk te zijn.
Er kwamen veel thashlegendes van weleer voorbij dit jaar en de thrashfans hadden dus veel om uit te kiezen. Dat Megadeth één van de beste albums van die generatie had gemaakt dit jaar was mij al wel snel duidelijk. Dus verrassend? mwa, niet echt.
0
geplaatst: 26 december 2016, 13:53 uur
Op No. 3
https://progressivemusicplanet.files.wordpress.com/2016/03/affinity-2.jpg?w=300&h=300
HAKEN - Initiate
https://progressivemusicplanet.files.wordpress.com/2016/03/affinity-2.jpg?w=300&h=300
andnino schreef:
Affinity is een van de weinige albums van dit jaar tot nu toe die me echt weet te pakken. Creatief, virtuoos, pakkend, het weet te scoren op de belangrijkste criteria van een progplaat. Emotie, tsja, ik kan me voorstellen dat je dat er niet in hoort. De zanger heeft inderdaad niet het meeste gevoel in zijn stem, maar ik vind hem wel een uniek geluid hebben. Behalve die van Sieges Even en vervolgband Subsignal (tips voor de liefhebbers van deze plaat!) kan ik me eigenlijk geen zanger noemen met dit stemgeluid. Waar de zanger (van Haken) wat minder uit de verf komt, vangt de instrumentatie hem bovendien uitstekend op. Haken klinkt hier als een eenheid, en dat is lang geen vanzelfsprekendheid in dit genre.
Affinity is een van de weinige albums van dit jaar tot nu toe die me echt weet te pakken. Creatief, virtuoos, pakkend, het weet te scoren op de belangrijkste criteria van een progplaat. Emotie, tsja, ik kan me voorstellen dat je dat er niet in hoort. De zanger heeft inderdaad niet het meeste gevoel in zijn stem, maar ik vind hem wel een uniek geluid hebben. Behalve die van Sieges Even en vervolgband Subsignal (tips voor de liefhebbers van deze plaat!) kan ik me eigenlijk geen zanger noemen met dit stemgeluid. Waar de zanger (van Haken) wat minder uit de verf komt, vangt de instrumentatie hem bovendien uitstekend op. Haken klinkt hier als een eenheid, en dat is lang geen vanzelfsprekendheid in dit genre.
HAKEN - Initiate
0
geplaatst: 26 december 2016, 14:04 uur
Er zijn edit: 4! "boze" mumeërs die hun nummer 1 niet terug gaan zien in de top 10. En er zijn ook mumeërs die vonden dat Opeth mee had moeten doen met deze poll. Er is echter maar 1 mumeër die slechts 1 van de top 5 inzendingen terugvindt in de top 10.
* denotes required fields.